Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Buller » 30. sep 2016, 07:18

Ellers er "Paul is dead" også en underholdende konspirationsteori.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf dgd2007 » 30. sep 2016, 07:21

Buller skrev:Ellers er "Paul is dead" også en underholdende konspirationsteori.

Hvilken Paul? McCartney? :gruble:
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Buller » 30. sep 2016, 08:15

dgd2007 skrev:
Buller skrev:Ellers er "Paul is dead" også en underholdende konspirationsteori.

Hvilken Paul? McCartney? :gruble:


jeps, han skulle være død tidligt i Beatles karriere, og være erstattet med en stand-in.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf paint » 30. sep 2016, 10:37

gnostic skrev:
Juki skrev:Jeg tænkte denne her tråd passer godt til efterårsvejret, så jeg håber I vil være med til noget u-hyg-ge-ligt :D


Jeg kunne finde 100 ting der var langt mere uhyggeligt. Velfærdens kollaps, Putins aggression mod Vesten osv. osv.

Juki skrev:"The Mandela effect" er kort fortalt når mange folk har en erindring om noget, som har vist sig at være forkert. Det kan være navne på ting, logoer, filmscener og lignende. Mange har fx en erindring om at Nelson Mandela døde i fængslet for mange år siden. De mindes endda at have set avisudklip m.m. Der skulle endda findes en ældre bog hvori der står han er død, selvom han angiveligt først døde i december i 2013. Deraf navnet "The Mandela effect".

Der findes en masse eksempler på nettet, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I husker, som senere har vist sig at være forkert eller forandret.

Eksempelvis husker mange en scene fra Snow white hvor der bliver sagt "Mirror mirror on the wall" - Forkert! Der bliver sagt "Magic mirror on the wall". I Star Wars husker mange sætningen "Luke, I am your father". I virkeligheden(?) bliver der sagt "No, I am your father". En tredje er fra Forrest Gump. "Life is like a box of chocolates", forkert igen! Der bliver sagt "Life was like a box of chocolates".

Selv i Matador er der en scene som mange angiveligt husker, men som aldrig er blevet lavet.

Så hvorfor tror I at mange husker det anderledes end det egentlig er?


Psykologisk effekt. Mange mennesker danner sig indre billeder af fortællinger som for dem er livagtige, og så kommer de indre billeder til at fremstå - efter noget tid - som var de erindret som klip fra en film.

Intet spooky dér.


Juki skrev:Nogen mener det skyldes at man kan rejse tilbage i tiden. Ja, grin bare, men de mener altså at nogen har rejst tilbage i tiden, har ændret en lille smule og derved ændret fremtiden..


1. Man kan ikke rejse tilbage i tiden. Subatomare partikler kan måske - måske ikke rejse frem og tilbage i tiden og lave såkaldt retrokausalitet, men det sker på kvanteniveau og kan slet ikke overføres til makroskopisk størrelse. Det vil kræve uendelig mængde energi - hvilket ikke er til stede.

2. Hvis man virkelig kunne rejse tilbage i tiden, hvorfor har man så ikke forhindret 1. og 2. verdenskrig? Hvorfor kun de småting som du nævner dér?

3. Konspirationsteorier kan have deres berettigelse på visse områder, men nogle af dem er simpelthen ikke bare latterlige, de er decideret parodier på konspirationsteorier. F.eks. den med at George W. Bush og medlemmerne af det engelske kongehus i virkeligheden er firben... Det kan ikke være andet end parodier på konspirationsteorier, og det samme vil jeg sige med denne tidsrejse-"konspirationsteori". Det er en parodi. Det er ikke engang en rigtig velformuleret konspirationsteori.

Juki skrev:Andre store konspirationsteorier omhandler 9/11. Fx at der var plantet bomber i World Trade Center, da et fly ikke vil kunne få den første bygning til at falde sammen som det gjorde.


Den teori er debunked for mange år siden. Google det.


Juki skrev:Så er der illuminati, der eftersigende skulle "styre verden". Der findes et hav af teorier om kendte mennesker der er med, lige fra Kennedy familien til Kardashian familien. Jojo.


Der ER klubber for anonyme magthavere. Det har vi også i Danmark. Men de er ikke mere hemmelige, end at der kan skrives bøger om dem. I gamle dage var magteliten synlig, idag består den primært af erhvervsfolk og fagbosser, som ikke nødvendigvis har lyst til at være på facebook eller gider konfronteres med journalister i tide og utide. Forståeligt nok, men det gør det ikke "Illuminati"-agtigt af den grund.

Det fungerer såre enkelt efter princippet "har du penge, har du magt". De kan trække deres virksomheder ud af landet, og dermed har de krammet på de folkevalgte. Men det gør dem ikke til hemmelige illuminati-folk.

Juki skrev:Af de måske mindre seriøse teorier er at The Simpsons kan forudse fremtiden. De har fx forudset at Donald Trump vil stille op til præsidentvalget, Super Bowl resultater m.m.


The Simpsons laver parodier på menneskeheden. Det skulle være underligt, hvis der ikke bare ét sted i verden vil ske det, som The Simpsons har forudset i bare én af deres episoder.

Der er også science-fiction-komedien 'Idiocracy' som vi idag forlængst har opfyldt i samtlige af den vestlige verdens lande. De er parodier, men de rammer plet fordi man kan forudse menneskets næste træk, fordi mennesker er flokdyr og agerer i bestemte mønstre. Det har intet at gøre med at forudse fremtiden på magisk vis, det handler om sandsynlighedsregning, statistik.


Hvem ved hvad der så ville være sket i stedet? Der er skrevet en ret underholdende roman, med basis i faktiske hændelser (historisk korrekt), og også med udgangspunkt i de faktiske magtforhold på dette tidspunkt.
En mand rejser tilbage til 1914 og forhindrer mordet på ærkehertug Franz Ferdinand (1 verdenskrig). Dét skulle man formentlig ikke have gjort.

Ben Elton: I kamp mod tiden - ganske spændende.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Pixie88 » 30. sep 2016, 10:47

Bad Samaritan skrev:
Viskelæder skrev:
Pixie88 skrev:
Crisis actors.
En del mennesker påstår at terror i Europa og USA er et iscenesat skuespil. En af grundene til denne påstand er, at man mener at have set de samme mennesker (ofte sårede, pårørende eller tilskuere) til angrebene i Boston, Paris, Sandy Hook og Bruxelles.
Hvis man Googler det kommer der en del billeder frem.



Det med Crisis actors havde jeg aldrig hørt om før. Der er godt nok mange overbevisende billeder.


Crisis actors er en virkelig ting - altså skuespillere med særlig træning i krisepsykologi og reaktionsmønstre - som anvendes i store krisestyringsøvelser og den slags. Det er så blevet bikset sammen med den dér truther-bevægelse i USA, som hele tiden søger at 'dokumentere' en eller anden overmagt (enten regeringen, FN eller et eller andet konspiratorisk sammenrend af hvide rigmænd og logebrødre) og dens små rænkespil. Som om der ikke var rigeligt af den slags i virkeligheden at tage af...

Måske er det noget med at virkeligheden bare er røvsyg og til at blive deprimeret af? At det ikke lyder en skid spændende at Syriens fremtid afgøres på fem minutter af tre fedladne egotrippere over et veldækket kaffebord på et fint hotel i en europæisk storby lige midt i al den anden ligegyldige sniksnak, der flyver gennem lokalet? Eller at langt de fleste mennesker idag er så servile, at efterretningstjenester slet ikke behøver at skjule deres bortførsler af mennesker eller mord på egne statsborgere? Det lyder jo alt andet lige lidt mere James Bond at man fører en livslang krig mod en mægtig overmagt end at man bare er et lille stykke navlefnuller, der hver eneste dag ikke engang gider reagere på alt muligt horribelt shit ude i verden, som er 100 gange værre og mere virkeligt end isolerede tilfælde af snigmord og overvågning med sorte helikoptere.

Uanset hvad, så finder jeg langt det meste konspirationsteori totalt tidsspild. Men jeg gad alligevel bare godt éen eneste gang, at en af de dér 9/11-genier blev sat fjæs til fjæs med nogle af de pårørende fra feks American Airlines Flight 77 og gav dem en ordentlig forklaring på, hvorfor dem de har mistet i virkeligheden slet ikke døde den dag, og at der må være alle mulige andre bedre (og politisk belejligende) forklaringer. Jeg synes sådan noget dér er så pisseklamt og respektløst overfor pårørende - og folk spreder bare det gylde helt ukritisk alligevel. Forestil jer lige at have mistet et nært familiemedlem, og hver gang nogen googler hændelsen, så er det første der dukker op en eller anden badehat fra History Channel, der med drama tværet ud i hele face fortæller om tomme fly og fotoredigering, og what not...

Det er nogle pisse klamme teorier der flyver rundt derude, og det er respektløst at komme med påstande man ikke kan bevise en skid.
Men jeg stoler så heller ikke en skid på al verdens supermagter og regeringer. Jeg tror, vi tror vi ved, men vores viden er kun toppen af isbjerget af suspekte realiteter.
Ikke sagt at jeg tror på konspirationer, jeg synes de er langt ude, samtidig med jeg synes ALLE bør forholde sig kritisk til deres regering.
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Aspargsen » 30. sep 2016, 10:58

gnostic skrev:
Juki skrev:Andre store konspirationsteorier omhandler 9/11. Fx at der var plantet bomber i World Trade Center, da et fly ikke vil kunne få den første bygning til at falde sammen som det gjorde.


Den teori er debunked for mange år siden. Google det.




Gode teorier kan ikke afvises

og både Månen og 9/11 er gode teorier
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Aspargsen » 30. sep 2016, 11:01

Pixie88 skrev: jeg synes ALLE bør forholde sig kritisk til deres regering.


Hvorfor være kritisk ?

Du ved de lukker lort ud, der er stor chance for af de også selv ved det
Man skal da kun være kritisk over for ting hvor der er chance for af det ikke er totalt lort
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf fisken80 » 30. sep 2016, 11:18

gnostic skrev:
Juki skrev:Jeg tænkte denne her tråd passer godt til efterårsvejret, så jeg håber I vil være med til noget u-hyg-ge-ligt :D


Jeg kunne finde 100 ting der var langt mere uhyggeligt. Velfærdens kollaps, Putins aggression mod Vesten osv. osv.

Juki skrev:"The Mandela effect" er kort fortalt når mange folk har en erindring om noget, som har vist sig at være forkert. Det kan være navne på ting, logoer, filmscener og lignende. Mange har fx en erindring om at Nelson Mandela døde i fængslet for mange år siden. De mindes endda at have set avisudklip m.m. Der skulle endda findes en ældre bog hvori der står han er død, selvom han angiveligt først døde i december i 2013. Deraf navnet "The Mandela effect".

Der findes en masse eksempler på nettet, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I husker, som senere har vist sig at være forkert eller forandret.

Eksempelvis husker mange en scene fra Snow white hvor der bliver sagt "Mirror mirror on the wall" - Forkert! Der bliver sagt "Magic mirror on the wall". I Star Wars husker mange sætningen "Luke, I am your father". I virkeligheden(?) bliver der sagt "No, I am your father". En tredje er fra Forrest Gump. "Life is like a box of chocolates", forkert igen! Der bliver sagt "Life was like a box of chocolates".

Selv i Matador er der en scene som mange angiveligt husker, men som aldrig er blevet lavet.

Så hvorfor tror I at mange husker det anderledes end det egentlig er?


Psykologisk effekt. Mange mennesker danner sig indre billeder af fortællinger som for dem er livagtige, og så kommer de indre billeder til at fremstå - efter noget tid - som var de erindret som klip fra en film.

Intet spooky dér.


Juki skrev:Nogen mener det skyldes at man kan rejse tilbage i tiden. Ja, grin bare, men de mener altså at nogen har rejst tilbage i tiden, har ændret en lille smule og derved ændret fremtiden..


1. Man kan ikke rejse tilbage i tiden. Subatomare partikler kan måske - måske ikke rejse frem og tilbage i tiden og lave såkaldt retrokausalitet, men det sker på kvanteniveau og kan slet ikke overføres til makroskopisk størrelse. Det vil kræve uendelig mængde energi - hvilket ikke er til stede.

2. Hvis man virkelig kunne rejse tilbage i tiden, hvorfor har man så ikke forhindret 1. og 2. verdenskrig? Hvorfor kun de småting som du nævner dér?

3. Konspirationsteorier kan have deres berettigelse på visse områder, men nogle af dem er simpelthen ikke bare latterlige, de er decideret parodier på konspirationsteorier. F.eks. den med at George W. Bush og medlemmerne af det engelske kongehus i virkeligheden er firben... Det kan ikke være andet end parodier på konspirationsteorier, og det samme vil jeg sige med denne tidsrejse-"konspirationsteori". Det er en parodi. Det er ikke engang en rigtig velformuleret konspirationsteori.

Juki skrev:Andre store konspirationsteorier omhandler 9/11. Fx at der var plantet bomber i World Trade Center, da et fly ikke vil kunne få den første bygning til at falde sammen som det gjorde.


Den teori er debunked for mange år siden. Google det.


Juki skrev:Så er der illuminati, der eftersigende skulle "styre verden". Der findes et hav af teorier om kendte mennesker der er med, lige fra Kennedy familien til Kardashian familien. Jojo.


Der ER klubber for anonyme magthavere. Det har vi også i Danmark. Men de er ikke mere hemmelige, end at der kan skrives bøger om dem. I gamle dage var magteliten synlig, idag består den primært af erhvervsfolk og fagbosser, som ikke nødvendigvis har lyst til at være på facebook eller gider konfronteres med journalister i tide og utide. Forståeligt nok, men det gør det ikke "Illuminati"-agtigt af den grund.

Det fungerer såre enkelt efter princippet "har du penge, har du magt". De kan trække deres virksomheder ud af landet, og dermed har de krammet på de folkevalgte. Men det gør dem ikke til hemmelige illuminati-folk.

Juki skrev:Af de måske mindre seriøse teorier er at The Simpsons kan forudse fremtiden. De har fx forudset at Donald Trump vil stille op til præsidentvalget, Super Bowl resultater m.m.


The Simpsons laver parodier på menneskeheden. Det skulle være underligt, hvis der ikke bare ét sted i verden vil ske det, som The Simpsons har forudset i bare én af deres episoder.

Der er også science-fiction-komedien 'Idiocracy' som vi idag forlængst har opfyldt i samtlige af den vestlige verdens lande. De er parodier, men de rammer plet fordi man kan forudse menneskets næste træk, fordi mennesker er flokdyr og agerer i bestemte mønstre. Det har intet at gøre med at forudse fremtiden på magisk vis, det handler om sandsynlighedsregning, statistik.


Du forstod ikke helt formålet med tråden...
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Peter Post
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. aug 2016, 12:57
Kort karma: 5
Likede indlæg: 87

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Peter Post » 30. sep 2016, 12:34

Den 8. juli 1947 faldt noget ned i Roswell. Først meldte man ud at objektet var en "flyvende tallerken", men det blev hurtigt ændret næste dag til en "vejr ballon."

Historien lever stadig den dag i dag. Hvad tror i den "rigtige" historie er?
Jeg tror ikke på ufo teorien og jeg tvivler på at man ikke ville kunne identificere en vejr ballon.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Animi » 30. sep 2016, 12:41

Må det også være useriøse konspirationsteorier? :D
Jeg læste en artikel på Buzzfeed om at mange af One Directions fans tror at det ene medlem Louis lyver om at have fået en søn, og at det hele bare er et stunt for at skjule hans formodede forhold til Harry Styles.
De er ret kreative, de fans :lol:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Juki » 30. sep 2016, 15:03

Animi skrev:Må det også være useriøse konspirationsteorier? :D
Jeg læste en artikel på Buzzfeed om at mange af One Directions fans tror at det ene medlem Louis lyver om at have fået en søn, og at det hele bare er et stunt for at skjule hans formodede forhold til Harry Styles.
De er ret kreative, de fans :lol:

Alle konspirationsteorier er velkomne! :D
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf godtnavn » 30. sep 2016, 19:54

fisken80 skrev:
Dirtylittledevil skrev:Chemtrail-teorien om at der er nogle fly som spreder kemikalier eller lignende ud og det kan ses på alle de hvide striber på himlen. Jeg har ikke helt styr på hvad det er de angiveligt vil opnå med disse kemikalier, men muligvis noget med at hjernevaske eller forgifte folk. Kemikalierne skulle vist også være skyld i at så mange har astma og andre lidelser i luftvejene, og ligeså uforklarlige eksemer på huden. Der er vist også noget med at de modificerer vejret oveni.


Åh ja, jeg fik engang forvildet mig ind i sådan en gruppe på facebook - det var totalt stenet. De sad dybt seriøse og advarede hinanden om flystriberne. Og det handlede netop om gift, der skulle bruges til at fjernstyre folk...

Det er i øvrigt de samme mennesker, der tror, at fluor i tandpasta er meget meget skadeligt og derfor nægter at bruge det. I stedet bruger de kokos-olie, der i øvrigt kan få tænder, der er blevet løse pga. paradentose til at sætte sig fast igen.


Alle ved da at tandpasta indenholder stoffer der sløver befolkningen så de ikke gør oprør? Man skal også filtrere sit drikkevand, regeringen leder ting ud gennem vandet for at gøre befolkningen til slave-zombier.

Så børst tænder i natron og kokosolie og skyl med filtreret vand :lol:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf paint » 1. okt 2016, 12:06

Til gengæld, er det ikke en myte at Kellog's Cornflakes, blev 'opfundet' som et sex-hæmmende middel'

"Forplantningsakten er den mest udmattende af alle livets handlinger. Den sinker væksten, svækker konstitutionen og forkrøbler intellektet på uudviklede personer"

"I den endnu mere bizarre afdeling anbefalede han, at uforbederlige masturbanter skulle omskæres uden bedøvelse". :nerve:

http://politiken.dk/oekonomi/ECE148916/ ... de-middel/
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. okt 2016, 13:32

Min yndlingskonspirationsteori :love:
VM i 1958 fandt slet ikke sted i Sverige, men i Los Angeles.
Bare se dokumentaren her.

https://www.youtube.com/watch?v=AjvWTKfJe84&t=8s (del 1)

https://www.youtube.com/watch?v=1mLR47zmhv0 (del 2)

(Debatten gider ikke sætte linkene rigtigt ind)
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Mandela effekten og andre konspirationsteorier

Indlægaf Aspargsen » 2. okt 2016, 01:19

Bad Samaritan skrev:Jeg orker ikke at finde links, men for et par år siden trollede en luftfartsingeniør livet ud af det dér Chemtrails-community med en masse billeder fra hans arbejde af hydrauliksystemer, som han bevidst postulerede var dispersal-tanks. Han udgav sig for at være whistleblower i det amerikanske luftvåben og dokumenterede efterspillet nøje. Det var simpelthen det mest fantastiske indblik i menneskelig psykologi og hvor nemt det er at få folk til at købe ind i det shit dér... :lol:

Snyd, ville så gerne læse det lyder totalt spændende :ivrig:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Livets forhold"