Hundelort

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Hundelort

Indlægaf Zonta » 18. feb 2024, 19:12

Allmost_Famous skrev:Der findes dyreejere, som mener, det er andres problem at deres hund/kat/hest skider på andres grund eller hvor det er til gene for andre. Den type kommer man ikke langt med, fordi de ikke kan se ud over egen næsetip. Desværre. Herinde får man også skudt i skoene, at man hader dyr, hvis man ikke har lyst til at cykle i slalom uden om en bunke hestelort eller fjerne kattelort fra sandkassen eller hundelort fra flisegangen.

Ah, mon dog...
Jeg har selv hund (og samler op efter den...), har haft kat og er kæmpe dyreelsker. Men derfor gider jeg sgu da ikke have kattelort i sandkassen eller hundelort på mit fortov.
5
J, juli 2018.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10226
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18367

Re: Hundelort

Indlægaf .Magic. » 18. feb 2024, 19:24

Der er desværre så mange der ikke gider samle op og tage posen med hjem. Der er desværre også mange som samler op, men som bare smider posen.

Skilte hjælper ikke og min erfaring er at man er bare nødt til at hegne af så der ikke er adgang. Det er simpelthen SÅ irriterende.
0
MrMister
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6961

Re: Hundelort

Indlægaf MrMister » 18. feb 2024, 19:30

Køb et luftgevær. Gå rundt med det en gang imellem. Sæt en masse af disse skilte op. Plus et hundeskelet et sted.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7496
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23700

Re: Hundelort

Indlægaf Aragorn » 18. feb 2024, 19:44

Kanga skrev:Ja, forsøgte at finde en mere sigende overskrift, men det blev for langt.

Men hvorfor dælen samler hundeejere ikke op efter deres hund? Og hvad stiller man som grundejer op?

Vi har været i sommerhus i weekenden, og vi har nærmest væltet rundt i hundelort. Folk lader simpelthen deres hund skide inde på vores grund, og samler ikke op bagefter. Midt på flisegangen, på vores parkeringsplads, tilmed ligeforan førerdøren ved en parkeret bil, folk har fået smurt cykler og dæk ind i lort, fået det med ind under skoene.

Jeg overvejer en skilteskov med saml-op-piktogrammer, men hjælper det mon…?


Smid en masse snus poser ud over græsplænen, stop panodil i udborede små ben og sådan noget. Det er hvad jeg selv overvejer at gøre på min egen græsplæne. Hvis din hund ikke kommer på min grund får den ingen problemer.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7496
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1580
Likede indlæg: 23700

Re: Hundelort

Indlægaf Aragorn » 18. feb 2024, 19:46

Aragorn skrev:
Kanga skrev:Ja, forsøgte at finde en mere sigende overskrift, men det blev for langt.

Men hvorfor dælen samler hundeejere ikke op efter deres hund? Og hvad stiller man som grundejer op?

Vi har været i sommerhus i weekenden, og vi har nærmest væltet rundt i hundelort. Folk lader simpelthen deres hund skide inde på vores grund, og samler ikke op bagefter. Midt på flisegangen, på vores parkeringsplads, tilmed ligeforan førerdøren ved en parkeret bil, folk har fået smurt cykler og dæk ind i lort, fået det med ind under skoene.

Jeg overvejer en skilteskov med saml-op-piktogrammer, men hjælper det mon…?


Smid en masse snus poser ud over græsplænen, stop panodil i udborede små ben og sådan noget. Det er hvad jeg selv overvejer at gøre på min egen græsplæne. Hvis din hund ikke kommer på min grund får den ingen problemer.


For mit vedkommende her skal det også siges at jeg ikke har et problem med hunden, jeg har et problem med ejeren det lader dem gå på min grund.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9702

Re: Hundelort

Indlægaf Tanten » 18. feb 2024, 19:50

I Aarhus har en del daginstitutioner måttet aflåse legepladsen i weekenderne, fordi der ellers ligger flere kilo hundelort, som pædagogerne skal fjerne mandag morgen....
0
Neverkont
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2976

Re: Hundelort

Indlægaf Neverkont » 18. feb 2024, 20:01

Jeg bor i byen, og har haft hund indtil for nylig. Jeg har altid samlet op efter min hund, men det er der desværre mange der ikke gør.
I natur-områder udenfor byen tror jeg, at det handler om, at hundene får lov at løbe løse, så ejeren simpelthen ikke ser hvor deres hund skider. Her har jeg set det på stier i udkanten af byen, hvor hunden løber langt bagved ejeren.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20587
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44142

Re: Hundelort

Indlægaf paint » 18. feb 2024, 20:19

Der er åbenbart forskel. Her i byen - nærmere bestemt på Østerbro, ser man aldrig hundelorte på gaderne, aldrig - ikke +en eneste. Alle går med hundeposer, og smider dem i næste skraldespand. For år tilbage, var billedet et helt andet Men ikke mere,
men folk er selvfølgelig også mere overvågede her i byen, hvor der kan stå en person i en vindue og se synderen, :gruble:

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Neverkont
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2976

Re: Hundelort

Indlægaf Neverkont » 18. feb 2024, 20:48

paint skrev:Der er åbenbart forskel. Her i byen - nærmere bestemt på Østerbro, ser man aldrig hundelorte på gaderne, aldrig - ikke +en eneste. Alle går med hundeposer, og smider dem i næste skraldespand. For år tilbage, var billedet et helt andet Men ikke mere,
men folk er selvfølgelig også mere overvågede her i byen, hvor der kan stå en person i en vindue og se synderen, :gruble:

Billede


Her ser jeg også sjældent hundelorte på gaderne i selve byen, altså der hvor der er forretninger, men lige så snart man kommer om på stien bag/parallel med strøg-gaden, så ligger der masser af "fælder", og på villavejene ligger der også af og til nogen.
For et par dage siden var jeg hos min mor, som bor i en boligblok med indgang fra en almindelig vej med fortov, og på fortovet, lige foran flisegangen ind til opgangen lå der en lort. Det var en fast lort, så jeg skubbede den ind til siden.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4179
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 747
Likede indlæg: 17205

Re: Hundelort

Indlægaf Allmost_Famous » 18. feb 2024, 21:41

Zonta skrev:
Allmost_Famous skrev:Der findes dyreejere, som mener, det er andres problem at deres hund/kat/hest skider på andres grund eller hvor det er til gene for andre. Den type kommer man ikke langt med, fordi de ikke kan se ud over egen næsetip. Desværre. Herinde får man også skudt i skoene, at man hader dyr, hvis man ikke har lyst til at cykle i slalom uden om en bunke hestelort eller fjerne kattelort fra sandkassen eller hundelort fra flisegangen.

Ah, mon dog...
Jeg har selv hund (og samler op efter den...), har haft kat og er kæmpe dyreelsker. Men derfor gider jeg sgu da ikke have kattelort i sandkassen eller hundelort på mit fortov.

Jo. Men du behøver ikke tro på mig. Der er en glimrende søgefunktion herinde :)
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Lys
Indlæg: 5927
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 504
Likede indlæg: 10673

Re: Hundelort

Indlægaf Lys » 18. feb 2024, 21:44

paint skrev:Der er åbenbart forskel. Her i byen - nærmere bestemt på Østerbro, ser man aldrig hundelorte på gaderne, aldrig - ikke +en eneste. Alle går med hundeposer, og smider dem i næste skraldespand. For år tilbage, var billedet et helt andet Men ikke mere,
men folk er selvfølgelig også mere overvågede her i byen, hvor der kan stå en person i en vindue og se synderen, :gruble:

Billede


Ok, det billede kan jeg desværre ikke helt genkende på min del af Østerbro. Folk lader også deres hunde pisse op af indgangen til vores ejendom/blomsterkummerne, der står foran.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20587
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 44142

Re: Hundelort

Indlægaf paint » 18. feb 2024, 21:57

Lys skrev:
paint skrev:Der er åbenbart forskel. Her i byen - nærmere bestemt på Østerbro, ser man aldrig hundelorte på gaderne, aldrig - ikke +en eneste. Alle går med hundeposer, og smider dem i næste skraldespand. For år tilbage, var billedet et helt andet Men ikke mere,
men folk er selvfølgelig også mere overvågede her i byen, hvor der kan stå en person i en vindue og se synderen, :gruble:


Ok, det billede kan jeg desværre ikke helt genkende på min del af Østerbro. Folk lader også deres hunde pisse op af indgangen til vores ejendom/blomsterkummerne, der står foran.


Det var da kedeligt.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13078
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3546
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56194
Kontakt:

Re: Hundelort

Indlægaf Ado » 19. feb 2024, 04:43

Lige når det kommer til dén type hundeejere, så tror jeg desværre, at det er en håbløs kamp. De er så ligeglade. Jeg fatter simpelthen ikke, at de vil være det bekendt. Jeg har én gang stået uden hundeposer, og måtte rode i min taske efter at finde noget at samle op med. Det blev en konvolut, som jeg fik scoopet lorten op i. :lol:
Men visse hundeejere er bare blæst i hovedet, når det kommer til lorte. Jeg boede i et lille byhus inde mit i byen, før jeg mødte min mand. Og der havde jeg gentagende problemer med den samme hundeejer, der lod hunden lette ben op af husmuren. :tie:

Men du kan da forsøge med et skilt. Måske er du heldig, at hundeejerne kan læse.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6394
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 773
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14740

Re: Hundelort

Indlægaf Pjeps » 19. feb 2024, 07:09

Min veninde har lavet den her til en af hendes venner der havde samme problem.

Om det hjalp, melder historien ikke noget om :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
:ninja:
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10226
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18367

Re: Hundelort

Indlægaf .Magic. » 19. feb 2024, 07:14

paint skrev:Der er åbenbart forskel. Her i byen - nærmere bestemt på Østerbro, ser man aldrig hundelorte på gaderne, aldrig - ikke +en eneste. Alle går med hundeposer, og smider dem i næste skraldespand. For år tilbage, var billedet et helt andet Men ikke mere,
men folk er selvfølgelig også mere overvågede her i byen, hvor der kan stå en person i en vindue og se synderen, :gruble:

Billede

Her i byen er 90% af alle skraldespande blevet fjernet fordi der ikke er ressourcer til at tømme dem.
0

Tilbage til "Livets forhold"