Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 676
Likede indlæg: 21200

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf catnip » 11. dec 2022, 08:39

2022 har været hårdt. Dels har jeg været ramt af seriøse eftervirkninger af 2 COVID infektioner det meste af året, dels har jeg været meget presset over at skulle håndtere følgerne af at have rapporteret en tidligere chef for videnskabelig uderedelighed (min fondsgiver havde store problemer med at jeg stoppede samarbejdet med en korrupt chef og var tvunget til at ændrede mit projekt?!?), og dels er jeg endelig startet i et psykologforløb for at få ryddet ud i nogle uhensigtsmæssige mønstre jeg har båret rundt på siden min barndom. Det sidste har været super hårdt, men også det mest givende for min udvikling og mit forhold til min mand (nogenside).

Først tænkte jeg at jeg havde svært ved at sige noget positivt om 2022, for på mange måder har det været et virkelig mørkt og hårdt år. Der har været virkelig mange smerter. Men nu hvor året går på hæld, skriver jeg det her indlæg med optimisme i sindet. Tingene ser ud til at løse sig. Jeg har endelig fundet en god læge der tager min long-COVID symptomer seriøst, min fondsgiver ser ud til at have bakket af, og min personlige udvikling fortsætter - det er stadig hårdt til tider, men overordnet set er der alt mulig grund til at være positiv og forhåbningsfuld.

Jeg håber for 2023 at min gode personlige udvikling fortsætter og at det stadig smitter så positivt af på min mands og min relation som det har gjort indtil nu. Jeg håber at jeg får landet en af de store fondsansøgninger jeg har tænkt mig at sende af sted, og som jeg er meget spændt på at skrive (det bliver pissegodt). Jeg håber at året bliver produktivt rent forskningsmæssigt og at det bliver året hvor jeg får fundet min egen hylde. Jeg håber også at mit helbred kommer tilbage til udgangspunktet, og jeg genfinder min styrke og kan genoptage mit aktive liv. Endelig håber jeg at 2023 byder på en masse eventyr sammen med min mand...og hund. Jeg håber på smil, glæde og færre bekymringer.
2
- Nevertheless she persisted -
pinkmoon
Indlæg: 1701
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6824

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf pinkmoon » 11. dec 2022, 11:12

Jeg blev mor :lun:

Og det har på alle måder været større, bedre og vildere end jeg nogensinde havde forestillet mig, og for første gang nok nogensinde ønsker jeg mig ikke ret meget mere.

Jeg håber vi flytter i løbet af det nye år, men mest af alt skal jeg bare kigge ind i søde blå øjne og holde i lille bitte hænder.
8
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf HappyHippo » 11. dec 2022, 11:35

Synes det har været et skod år. Ligesom 20 og 21. Pga corona og derefter krig og inflation.
Jeg synes det er nogle hårde år og 23 bliver nok ikke bedre.

Privat har det været hårdt pga sygdom og jeg endelig har kapituleret og er blevet sygemeldt på ukendt tid. Så i 23 skal jeg i behandling igen igen (den blev droppet pga corona) og min yngste skal opereres (igen droppet pga corona).

Fuck jeg lyder negativ.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf LaScrooge » 11. dec 2022, 13:13

Mit 2022 har været et lidt mærkeligt år. Jeg føler, at livet har råbt mig ind i hovedet, at jeg skulle se mig selv mere klart. Jeg er blevet konfronteret med mønstre jeg lever i, som følger af en konsekvent underkendelse af mig selv og min eget autoritet. Og jeg er midt i noget, jeg har været i før, men jeg er i det på en anden måde og med åbne øjne, modsat før. Jeg forholder mig til det mere åbent og undersøgende og er på samme tid både mere irriteret og frustreret og mere rolig, fordi jeg kan se mange andre veje, end blot den jeg er på. Jeg synes mit liv har åbnet og åbner sig for mig på en ny måde. 2021 var måske det bedste år i mit liv og 2022 har føltes som året der spurgte mig, hvad jeg ville gøre med de ting, jeg har lært om mig selv; om jeg har tænkt mig at begynde at tage mig selv seriøst, eller hvad?

Jeg er begyndt at implementere en praksis med at udforske hvad jeg egentlig drømmer om og ønsker mig, og at føle mere ind i tingene fremfor at tænke om dem. Det er retningsgivende på en meget sund, støt og sand måde for mig. Jeg kan mærke, at jeg stoler på mig selv på en anden måde og er i stand til at overgive mig mere til min indre stemme. Det åbner for min handlekraft og styrker min selvkærlighed og selvrespekt.

Jeg er blevet kærester med min Svampefyr, kendt fra Singletråden, og det har vi været i 6 måneder nu. Det føles helt rigtigt, men på en måde også som om det er én ud af mange mulige rigtige ting. Jeg har - modsat tidligere - ikke samme desperate tilknytningsbehov, hvilket jeg tolker som resultatet af en meget sund udvikling jeg har været igennem de sidste par år, og som han har spillet en væsentlig rolle i. Det føles ligebyrdigt og mere frit end noget andet forhold jeg har været i. Jeg føler en meget dyb kærlighed til ham og jeg føler mig elsket og accepteret af ham, på en meget sund måde. Jeg tror, at vi kan skabe noget smukt sammen.

Jeg har nogle, øhm deadlines? for mig selv i det kommende år. Nogle ting skal have rykket sig i den rigtige retning indenfor de første 6 måneder, ellers giver jeg slip på dem. Jeg ønsker at begynde at lede efter et sommerhus eller en landejendom/flexbolig. Jeg mærker kaldet i min sjæl og jeg mærker det i min omgangskreds; et fælles behov for et fristed ude for byen. Det er noget, jeg gerne vil kunne give og samtidig markerer det en tilbagevenden til mig selv, så altså også en kærlighedsgave til mig selv.

Ja, måske en lidt kryptisk opsummering, men jeg har det bedst med at holde detaljerne for mig selv. Alt i alt har det været et modnende år som fulgte et modnende år. Jeg håber på mere modnen i 2023.
6
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf Joe » 11. dec 2022, 13:26

Jeg husker 2020 og 2021 som urimeligt hårde år, og jeg havde nok en idé om at 2022 ville blive lettere.
Det blev det ikke, det blev nok præcis lige så hårdt målt på begivenheder.

Men heldigvis blev jeg i august fyret på både overraskende og ubehagelig vis, og selvom jeg aldrig kommer til at sige det (eller noget andet) til tidligere ledelses ansigt, var fem måneders fritstilling fra en for mig giftig arbejdskultur nok det bedste der kunne ske for krop og sind. Og oplevelsen af fyringen er ved at være i kategorien “nederen ting, jeg er kommet mig over.”

Så jeg går ind i 2023 med optimisme på min og min families vegne.
8
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf Torn » 11. dec 2022, 17:55

2022 har været et godt år. Lillebror kom til verden efter en nem graviditet og fødsel, og han er det mildeste lille væsen. Arbejde går godt, barsel går godt, vi bor godt og har husprojekter som vi glæder os til. Familie og venner er raske og glade, og vi får mere og mere partid efterhånden som lillebror ammer mindre og mindre. Det er rart. Den store verden buldrer, men vi mærker det endnu ikke i vores andedam.


I 2023 ønsker jeg mig mere bevægelse - og jeg har derfor booket to forskellige træningscamps fra begyndelsen af januar - og jeg ønsker mig mere af det samme: Familie, tryghed, nærhed.
4
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf Sophies-mor » 11. dec 2022, 18:07

2022 - et år med stress sygemelding, masser af møder i offentligt regi pga. datterens diagnose.
Via min stress diagnose og det faktum, at min chef stopper, så har jeg fået sat nogle ting på plads. Og æv, at han stopper. For han var ski god nok. Men årsagen til, at han stopper - satte nogle ting på plads hos mig.
2023 - skulle gerne medføre bestået fagprøve, et arbejde og andre ting, jeg har i støbeskeen.
Senest rettet af Sophies-mor 11. dec 2022, 21:40, rettet i alt 1 gang.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1093
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2182

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf mariannaa » 11. dec 2022, 18:23

Helbredsmæssigt har 2022 været mit livs væreste. Fik en voldsom medicinforgiftning som i slutningen afjanuar udløste en menigitis. Den er jeg stadigvæk ikke kommet mig helt over. Må stadigvæk bruge rollator og tage mange hvil i løbet af dagen. Der ud over så har mine nyre det rigtigt skidt. Jeg håber at 2023 bliver et bedre år.

Ellers har 2022 været et godt år, fyldt med masser af kærlighed fra min dejlige mand som virkelig er der for mig, samt masser af omsorg og forståelse fra min omverden.
6
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf TomKah » 11. dec 2022, 18:53

Egentlig har 22 været ok. Vi har skulle falde til ro igen efter en presset periode. Og så har vi skulle vænne os til at livet igen var ved at vende tilbage til postcorona dagene. Vi var på skiferie og på to sommerferier og 2 andre småferier. Så for mit vedkommende 5 udlandsrejser i år, hvilket er tæt på tiden før corona.

Men jeg føler stadig at jeg har brugt for meget tid på at være ked af det. Jeg er ret presset over min arbejdssituation og holder fast i den af forkerte årsager. Noget med at have investeret for meget i det til at kaste håndklædet i ringen og starte forfra. Noget med at forstå markedsvilkår for løn og arbejdsglæde. Noget med ikke at vide hvad man gerne vil være når man bliver rigtig voksen - på trods af at jeg er ret gammel.

Jeg synes det er underligt at mine børn er store at det at være nogens mor begynder at fylde mindre end det at være mig. Jeg kan også mærke at min mand og jeg skal finde noget at lave sammen nu hvor vi ikke længere er særlig meget forældre sammen mere. Altså vi har stadig en lille en i indskolingen men fordi han er efternøler så kører han meget i slipstrømmen af de andre.

Så ja jeg skal igennem en hekt klassisk midtvejskrise. Jeg håber jeg finder udgangen - det virker ikke helt markeret med grønne exit skilte.
2
Brugeravatar
Dansemesteren
Indlæg: 665
Tilmeldt: 29. jul 2022, 09:44
Kort karma: 72
Likede indlæg: 3134

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf Dansemesteren » 11. dec 2022, 20:45

2022 har været mit år. Jeg blev gift, landede et godt job, fik sikker retning på mit liv, havde nogle dejlige rejser og oplevelser. Vi er sluppet uhyre nådigt igennem energikrise og prisstigninger, som har ramt andre meget hårdt. Vi har faktisk indtil videre ikke mærket verdenssituationen på andet end et lettere forhøjet husholdningsbudget. Vi er sunde og raske, ingen er døde eller blevet syge. Vi har det godt.

Jeg håber, at 2023 fortsætter de gode takter, og byder på flere nye oplevelser og mere tid tilbragt med mine venner.
4
Oh the train is coming
And I’m standing here to see
And it’s bringing my baby
Right back to me
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf Prosperity74 » 11. dec 2022, 21:39

2022 har været et hårdt år. Et trafik uheld i maj måned, der resulterede i en total skadet bil. Gudskelov slap min søn og jeg fra det uden men. Jeg var i et forhold med slem psykisk vold. Hvis jeg ikke havde forladt ham i sommeren ( juni ), kunne det nemt have udviklet sig til også fysisk vold ( det mener min psykolog ). Jeg flyttede tilbage til min fødeby i juni, jeg boede hos min mor i 3 måneder, indtil jeg fik min egen lejlighed igen. Nu er jeg lige så stille ved at finde mig selv igen. Dater en smule. I november startede jeg i job praktik, for at se om jeg skal indstilles til fleksjob.
Jeg håber på et mere roligt 2023 :)
Senest rettet af Prosperity74 13. dec 2022, 07:36, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf Anilara » 12. dec 2022, 11:20

2022 har været ret fin, med tre x festival, flere rejser, nyt job, og de nærmeste har det godt.
2023 må gerne blive mere af det samme. En masse kultur og oplevelser, at jeg trives på arbejdet og at mine nærmeste fortsat trives. Måske en ny bolig...

Kan nogen finde tråden fra sidste år? Altså med ønsker for 2022?
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 12. dec 2022, 12:35

2022 har som udgangspunkt været skidt på en hel del områder. Der har dog også været et par højdepunkter.

Man kommer ikke udenom at Corona også spillede en rolle i 2022. Selvom jeg allerede havde mistet en del tiltro til både myndigheder, politikere, familie, venner og bekendte pga. deres vilje til at udskamme folk der var det mindste kritiske eller skeptiske til hele håndteringen af corona, så kunne jeg stadig i 2022 blive overrasket over hvor let det var for folk at acceptere et A og et B-hold hvis ikke lige man passede ind i deres verdensbillede. Det tror jeg aldrig jeg kommer til at tilgive folk og det blev nok meget tydeligt for mig da Corona var "overstået" og folk pludselig opførte sig som om intet var hændt.

Derudover var jeg ramt af to alvorlige træningsskader der gjorde at jeg samlet set ikke har kunne træne optimalt i ca. halvdelen af 2022. Efter scanning viste det både slidgigt i ryggen, 2 diskusprolaps og noget nervetryk der gav mig enorme smerte i flere måneder. Men det positive der alligevel kom ud af det var at min kone fik inspireret mig til at starte på trailløb fordi jeg måtte erkende at crossfit nok måtte skæres ned fra 3 til 2 gange om ugen.
Trail giver en helt anden oplevelse både pga. den lækre natur, men også fordi man får testet kroppen på en anden måde. Jeg deltog i mit første løb i efteråret og er tilmeldt et efter vinter igen.

Jobmæssigt var 2022 året hvor jeg erkendte og accepterede at jeg skulle forlade min arbejdsplads, som jeg ellers er rigtig glad for. Men udviklingen er gået i stå og pga. dårlig økonomi tror jeg ikke på at jeg får lov at blive meget længere.

2022 var også et rigtig dyrt år i huset. Vi fik en uforudset udgift først på ca. 110.000 kr. for en tvunget forbedret spildevandsløsning som sælger af vores hus havde glemt at oplyse os om, og pga. energikrisen og et træpillefyr der driver os til vanvid har vi nu også besluttet os for at udskifte det med jordvarme til knap 200.000 kr. (dog først i 2023)
Vi valgte så også at smide omkring 140.000 kr. i omlægning af gårdspladsen og 25.000 kr. til en ferie i Italien.

Jeg håber at 2022 lige kan smide et enkelt højdepunkt mere, når jeg forhåbentligt kan sikre mig et nyt job.

Så 2023 starter nok med projekt jordvarme, som gerne må blive et højdepunkt når vi kan smadre træpillefyret og kyle det til skrot.
Jeg håber så også at et nyt job kan give mig noget ro og fokus på de rigtige ting igen, for tankerne og usikkerheden om hvad der skulle ske har fyldt rigtig meget.
Et år uden skader står også højt på ønskelisten, og så håber jeg at jeg kan få set min familie i det jyske lidt mere i 2023.
3
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf sigge » 12. dec 2022, 17:02

2022 har budt på mange af de oplevelser, som var blevet aflyst de to tidligere år, bl.a. kom min veninde og jeg endelig på vores Formel 1-rejse til England, som skulle have været i 2020. Og jeg fik endelig set nordlys på en rejse til det nordlige Finland, som heldigvis ikke blev forhindret af corona, selvom vi havde meget stress omkring testkrav osv. op til afrejsen. Derudover var der nogle andre småture, som var virkelig hyggelige.

Jeg fik desværre også aflyst to udlandsrejser i efteråret af forskellige årsager, så nu lider jeg af forfærdelig rejsetrang.

Min fødselsdag i februar blev ødelagt af et positivt testresultat (corona) modtaget om morgenen på dagen. Jeg havde ellers planlagt alle mulige hyggelige ting som kompensation for, at jeg ingenting kunne i 2021, da der var lockdown på det tidspunkt. Men heldigvis blev jeg ikke ret syg af coronaen og fik ingen langtidsvirkninger.
Begge mine forældre har haft corona (på to forskellige tidspunkter, selvom de ikke har levet adskilt, når den ene har været smittet), og de havde begge ukomplicerede forløb. Jeg har ellers været ret bekymret for dem - min far pga. lavt immunforsvar pga. kemo, og min mor pga. dårlige KOL-lunger. Men de klarede den begge med lette forkølelsessymptomer.

Fagligt opnåede jeg den certificering, jeg havde set hen imod i et år, men ikke fået ansøgt om af forskellige årsager. Men med opbakning fra min afdelingsleder fik jeg endelig søgt og “bestod” i første forsøg. Det arbejde, certificeringen har medført, har givet både frustrationer og gode oplevelser. Og så gav den mig rygstød til at bede om en ordentlig lønforhøjelse, og jeg fik forhandlet mig til en stigning på 8%.
Samtidig har jeg oplevet stor interesse fra andre firmaer og fået mange henvendelser på LinkedIn; to af dem var så interessante, at jeg valgte at tage et uformelt kaffemøde med dem. Det ene firma (et af de helt store i branchen) kunne jeg hurtigt mærke ikke var noget for mig. Det andet var mere interessant og blev ved at spøge hen over hele efteråret. Og det var kun et lønspørgsmål, der afgjorde, at jeg ikke slutter året med at aflevere en opsigelse.

Året har desværre været hårdt for min gode veninde både helbredsmæssigt og økonomisk, og det har været hårdt at se på uden for alvor at kunne gøre noget for at hjælpe hende. Til gengæld føler jeg mig heldig med, at jeg har fået lov at være en af hendes fortrolige, som hun deler både sorger og glæder med.

I 2023 ser jeg frem til en stor drømmerejse, som også er blevet udskudt et par år pga. corona osv. Det har også medført, at destinationen er blevet ændret. Men jeg glæder mig så meget til at opleve Canada. Jeg håber, året også kaster et par andre mindre rejser af sig. Gerne et eller andet i foråret.
Og for at tage revanche for de sidste to års elendige fødselsdage, tager min veninde og jeg på en overnatning på et lækkert sted for at fejre den i 2023.

Fagligt skal jeg overveje, hvordan jeg kan tage nogle af de ting, der har tiltrukket mig ved de to jobtilbud fra i år, og bruge dem til at påvirke min nuværende arbejdsplads i en bedre retning. Jeg har allerede et punkt, jeg vil vende med min leder til MUS her efter nytår. Og så håber jeg, at et nyt projekt kan give mg et gensyn med den grønlandske by, hvor jeg boede, fra jeg var 12 til 15 år. Jeg har ellers aldrig rejst ifm. job, men dette her vil jeg mega gerne.
Og så har jeg et mål om at sige omgående nej tak til alle henvendelser på LinkedIn - uanset hvor interessante og smigrende de måtte være.

Jeg håber, mine forældres helbred ikke forværres, og at min søster bliver glad i sit nye job. Og frem for alt ønsker jeg noget medvind af alle slags til min veninde.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41797

Re: Evaluering af 2022 - Ønsker for 2023

Indlægaf LaMariposa » 12. dec 2022, 17:42

Derudover håber jeg at få fikset min fysik i 2023. Det kommer formentlig til at kræve lidt af en kamp med lægerne, men jeg håber, at jeg finder styrken til at tage den. Endelig håber jeg, at min psyke falder lidt til ro, så jeg ikke skal være i totalt alarmberedskab hele tiden.
1
:lun: Be brave

Tilbage til "Livets forhold"