Debatten vs virkeligheden

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf Joe » 10. dec 2022, 17:54

Jeg er meget sødere IRL.
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf Artem » 10. dec 2022, 18:15

Er nok noget mere stille rolig og diplomatisk i virkeligheden.
Men ellers er jeg jo bare mig selv.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf Daine » 10. dec 2022, 18:45

Jeg deler mere ud af mig herinde end IRL. Jeg har virkelig svært ved at åbne op overfor folk, herinde er det en lille(!) smule nemmere. Men hvor jeg IRL gerne snakker om forskellige ‘samfundsting’, så gør jeg det helst ikke herinde for den hårde tone (synes jeg) er sjældent langt væk og det påvirker mig virkelig at jeg ikke har mimik og kropssprog til at understøtte en samtale, både fra mig selv og andre. Ting der bliver skrevet, bliver ofte opfattet helt anderledes end forventet, det har jeg det svært med.

Men jeg ved ikke hvordan jeg bliver opfatter af andre herinde. Måske sådan lidt stille og ikke-spændende? Så passer det nok meget godt på mig IRL :D
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf Zombie » 10. dec 2022, 19:29

Debatversionen er en mere karikeret version af mig som person; mere firkantet og uforsonlig. I virkeligheden er min levevej at omgås mennesker og samarbejde med alle mulige, og jeg er langt mere kompromissøgende, nysgerrig, åben og blød end herinde.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf Musenmor » 10. dec 2022, 19:54

Jeg er nok en smule mere tilbageholdende med at debattere IRL, da debatter kan fører til større uenigheder. Jeg er mere talende IRL end herinde, har en del mere humør. Jeg er en ret glad person, hvilket nok ikke helt skinner igennem herinde. Det sjældent jeg viser min alvorlige side, og er faktisk ret udvælgende omkring, hvem jeg debattere hvad med. Livet har lært mig at holde mund :lol: (nogle gange).
1
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:
D.itsen
Indlæg: 3330
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8998

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf D.itsen » 10. dec 2022, 20:41

Ata skrev:Jeg er vist rimeligt ens på debatten og i virkeligheden. Men altså - det er sgu svært helt at vide, hvordan man virker.

Samme. Eller det tror jeg i hvert fald. Der er jo mange emner herinde man sjældent diskutterer i virkeligheden, så svært at vide om jeg ville formulere mig nogenlunde på samme måde.
Men altså jeg deler sjældent at jeg er i åbent forhold eller til Sm med større grupper i virkeligheden, og det er da delt herinde. Det er ikke fordi det er hemmeligt, det er bare utrolig sjældent relevant i virkeligheden.
Jeg ved at folk herinde fra, i hvert fald tidligere, havde forventet noget mere... kant, når de mødte mig. I hvert fald på udseendet. Så lidt mindre traditionel, lidt flere piercinger og vilde hårfarver og bare mere alternativ. Men altså.... jeg ser jo helt almindelig ud, også selvom jeg hører rock og er til SM. Men ved ikke om der kan drages paraleller til at mine holdninger herinde også er mere kantet end de opfattes i virkeligheden :gruble:

Btw så gider jeg ikke rigtig diskuttere politik herinde og det kan jeg godt finde på IRL. Måden det bliver debatteret herinde er simpelthen spild af tid for mig. Desværre
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10078
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18124

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf .Magic. » 10. dec 2022, 21:54

AFK skrev:Herinde får jeg snakket med mennesker som jeg aldrig ville have en samtale med irl, og jeg får debatteret emner, som jeg aldrig ville debattere irl.

Det havde jeg faktisk ikke tænkt over, men det er også sådan for mig. Det er ret hyggeligt :-)
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2925

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf Kilix » 12. dec 2022, 13:17

Jeg 'snakker' meget mere IRL end online. Der er ret mange emner herinde som jeg har en holdning til, men jeg orker ikke at proeve at skrive et indlaeg fordi jeg ikke orker 5000 disclaimers som jeg nemt kan forklare IRL.
Ellers tror jeg egentligt jeg er meget den samme personlighed. Jeg ved ikke lige hvor anonym jeg har formaaet at holde mig selv, men jeg satser da paa at hvis folk ude i virkeligheden fandt min profil her, at de saa trods alt vil taenke "ikke noget nyt under solen der".
2
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf ajnaM » 12. dec 2022, 13:21

Jeg tror ikke, der er den store forskel på, hvordan jeg er herinde, og hvordan jeg er i virkeligheden.

Jeg er heller ikke specielt anonym. I mange år hed jeg mit (noget særprægede) fornavn som debatnavn, nu er det bagvendt, men stadig det samme. Havde også engang mit billede som avatar. :D
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf Kaffe » 12. dec 2022, 15:21

Altså der er stort set aldrig nogen, der er sure på mig IRL. Jeg har endnu til gode at forstå forskellen.
4
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4636
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21210

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf catnip » 12. dec 2022, 15:26

Kaffe skrev:Altså der er stort set aldrig nogen, der er sure på mig IRL. Jeg har endnu til gode at forstå forskellen.


Var det ikke k.toldam der så fint sagde det: at herinde får vi snakket med mennesker vi ellers aldrig ville snakke med. Jeg tror, at det har meget at skulle have sagt både i forhold til de uenigheder, men også i forhold til de trods alt mange gode ting, der er på debatten (der er vel en grund til at vi bliver hængende). Jeg tænker måske at IRL sorterer vi, bevidst eller ej, mere i hvem vi egenlig omgåes med, og især hvem vi gider at indgå i diskussioner med.
6
- Nevertheless she persisted -
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf Kaffe » 12. dec 2022, 16:19

catnip skrev:
Kaffe skrev:Altså der er stort set aldrig nogen, der er sure på mig IRL. Jeg har endnu til gode at forstå forskellen.


Var det ikke k.toldam der så fint sagde det: at herinde får vi snakket med mennesker vi ellers aldrig ville snakke med. Jeg tror, at det har meget at skulle have sagt både i forhold til de uenigheder, men også i forhold til de trods alt mange gode ting, der er på debatten (der er vel en grund til at vi bliver hængende). Jeg tænker måske at IRL sorterer vi, bevidst eller ej, mere i hvem vi egenlig omgåes med, og især hvem vi gider at indgå i diskussioner med.


Det er bestemt en god pointe. Og måske er det i virkeligheden også en god grund til at blive hængende; at man ligesom bliver forstyrret lidt i sine vante cirkler. Altså i den forstand at forstyrrelser skaber udvikling.
5
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5558

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf Luffegås » 12. dec 2022, 17:34

Jeg tør ikke dele så meget herinde som f.eks. på facebook, eller i virkeligheden. Folk er hurtige til at angribe, eller dissekere det man siger og jeg synes ikke altid der er plads til at tømme hjernen.
Så jeg er mere stille herinde end jeg var på Jubii debat f.eks.
5
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf TomKah » 12. dec 2022, 17:58

For mig har debatten fungeret bedst når jeg har haft en personlig mission som vægttab og børn. Noget som fyldte meget for mig uden at jeg behøvede at snakke med mit IRL liv om det hele tiden.

Jeg tror jeg et meget den samme i virkeligheden og herinde. No nonsens og meget direkte i fremtoning. Min faglighed som jeg bruger meget til at skabe respekt om min person IRL, kan jeg ikke bruge til noget her, så jeg tror jeg fremstår som en større autoritet i virkeligheden end herinde. Til gengæld får jeg mange perspektiver herfra, hvor rigtig mange af dem jeg omgiver mig med professionelt er meget(for meget) drevet af prestige og penge.
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Debatten vs virkeligheden

Indlægaf Artem » 12. dec 2022, 18:01

Luffegås skrev:Jeg tør ikke dele så meget herinde som f.eks. på facebook, eller i virkeligheden. Folk er hurtige til at angribe, eller dissekere det man siger og jeg synes ikke altid der er plads til at tømme hjernen.
Så jeg er mere stille herinde end jeg var på Jubii debat f.eks.

Den her med FB var overraskende for mig hvis vi taler om politiske ting?

For jeg holder mig helt med vilje fra at tale om politik på FB. Da jeg er bange for hvordan det ville ende med alle de venstreorinterede venner jeg har.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Livets forhold"