Vuggestue på studenterkørsel.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf Alphilia » 30. jun 2022, 10:27

Jeg synes det er unødvendigt for vuggestuebørn og ikke børnenes behov.
For (de større) børnehavebørn synes jeg det giver mere mening.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf icelady » 30. jun 2022, 10:32

Om de leger de er studenter, eller de leger de er politimænd eller gravfører er hip som hap.

De har det forhåbentlig hyggeligt og jeg kan ikke se et problem i det.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf Misantropen » 30. jun 2022, 10:45

Jeg ville blive glad hvis jeg så det. Det er jo bare en form for rolleleg. Det kunne lige så godt være en kongelig karettur de kopierede.

Musikken synes jeg dog de skulle have undladt.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf Misantropen » 30. jun 2022, 11:02

Sofakartoflen skrev:Rent logistisk kan jeg slet ikke forstå, hvordan de kan få det til at hænge sammen. De kører vel næppe før ved ni - halvtitiden. De skal spise øllebrød, inden børnene puttes (så jeg i et klip, fordi jeg har læst mere om det) Så de må skulle være hjemme ved ellevetiden.
Børnene skal op eller ned af cyklerne 10 gange, så vidt jeg kan regne ud.

Hvis det skal foregå med respekt for børnenes oplevelser og reaktioner, kan det tage lidt tid. (jeg er farmor til tvillinger på 21 måneder, og jeg får virkelig sved på panden ved tanken) Så de har måske et kvarters besøg hos hvert barn.

Jeg vil tro, at mange af børnene slet ikke når at lande, før de skal afsted igen.

Når jeg fx ser dagplejere på tur synes jeg det virker til at gå rimelig tjept, når de rykker fra et sted til et andet, men børnene er også vant til det og ved hvad de skal og hvad der forventes af dem. Og ellers lærer de hurtigt og samarbejder. Men det afhænger selvfølgelig også af børnenes alder og motorik, det er klart.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf Ado » 30. jun 2022, 11:23

Herregud. Hvis nogen kan blive arrige over det, så skal de vist udvide deres nattesøvn med et par timer. Der er tale om børn, der kan få en skøn oplevelse. Intet andet.
(Jeg ville i øvrigt elske, hvis plejehjemmene arrangerede studenterkørsel :D )
2
Donna Martin Graduates!
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf JoyNips » 30. jun 2022, 11:32

Ado skrev:Herregud. Hvis nogen kan blive arrige over det, så skal de vist udvide deres nattesøvn med et par timer. Der er tale om børn, der kan få en skøn oplevelse. Intet andet.
(Jeg ville i øvrigt elske, hvis plejehjemmene arrangerede studenterkørsel :D )


Hvor jeg bor stopper mindst én vogn ved plejehjemmene. Så sidder de gamle der med deres egne studenterhuer på, hvis de kan finde dem, og drikker en øl (eller en breezer, haha) med de unge. Det er åndssvagt sødt.

Børnehaveungerne går i øvrigt Lucia-optog på plejehjemmene også.
Senest rettet af JoyNips 30. jun 2022, 12:04, rettet i alt 1 gang.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf Ado » 30. jun 2022, 11:37

JoyNips skrev:
Ado skrev:Herregud. Hvis nogen kan blive arrige over det, så skal de vist udvide deres nattesøvn med et par timer. Der er tale om børn, der kan få en skøn oplevelse. Intet andet.
(Jeg ville i øvrigt elske, hvis plejehjemmene arrangerede studenterkørsel :D )


Hvor jeg bor stopper mindst én vogn ved plejehjemmene. Så sidder de gamle der med deres egne studenterhuer på, hvis de kan finde dem, og drikker en øl (eller en breeder, haha) med de unge. Det er åndssvagt sødt.

Børnehaveungerne går i øvrigt Lucia-optog på plejehjemmene også.

Åh, hvor jeg elsker det! :dåne:
0
Donna Martin Graduates!
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf Bergen » 30. jun 2022, 11:38

De hygger sig på deres niveau. Alt er godt.
1
Sofakartoflen
Indlæg: 3761
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 424
Likede indlæg: 8879

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf Sofakartoflen » 30. jun 2022, 11:38

Jeg tænker, at det kan diskuteres, om børnene virkelig får en skøn oplevelse. De får en oplevelse, men børn i den alder har brug for fordybelse, og det er der ikke tid til. Var det et arrangement på deres præmisser, kørte man det som et forløb, hvor man f.eks. besøgte børnene på skift en eller to gange om ugen i en periode. Så kunne de få tid til at falde til ro og opleve, inden de skulle videre. De ville heller ikke skulle pakkes af og på cykler hele tiden. - Fest og ballade kan man lave hver eneste dag i vuggestuen, hvis man vil.

Til gengæld synes jeg, det er en virkelig god ide at lave studenterkørsel på plejehjemmene, selvom de jo ikke rigtig kan køre hjem til hinanden. Det ville give mening, fordi de trods alt ved, hvad studenterkørsel er. (Det ville også forlænge sæsonen for studenterbilsfirmaerne)
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf Misantropen » 30. jun 2022, 11:45

Sofakartoflen skrev:Jeg tænker, at det kan diskuteres, om børnene virkelig får en skøn oplevelse. De får en oplevelse, men børn i den alder har brug for fordybelse, og det er der ikke tid til. Var det et arrangement på deres præmisser, kørte man det som et forløb, hvor man f.eks. besøgte børnene på skift en eller to gange om ugen i en periode. Så kunne de få tid til at falde til ro og opleve, inden de skulle videre. De ville heller ikke skulle pakkes af og på cykler hele tiden. - Fest og ballade kan man lave hver eneste dag i vuggestuen, hvis man vil.

Til gengæld synes jeg, det er en virkelig god ide at lave studenterkørsel på plejehjemmene, selvom de jo ikke rigtig kan køre hjem til hinanden. Det ville give mening, fordi de trods alt ved, hvad studenterkørsel er. (Det ville også forlænge sæsonen for studenterbilsfirmaerne)

Har du ikke tillid til at pædagogerne og forældrene kan vurdere det?
6
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf zembra1986 » 30. jun 2022, 11:52

Jeg bliver provokeret over at man - efter min mening - direkte opfordre til støjforurening i så tidlig en alder. Der er rigeligt af det i forvejen. Vi behøver ikke skrue mere op for den forurening. Hvorfor er fest lig med høj musik? Hvorfor kan vi ikke lære børn og unge at man godt kan have det sjovt og lave en fest uden at det skal akkompagneres af høj musik :gruble: Jeg bliver ked af at vi som samfund bare har vedtaget at larm er godt, mere larm mere godt. Mens der efterhånden ingen hensyn er til os der pga. diverse årsager er lydfølsomme :(

Så nej, jeg byder ikke sådan et støjende tiltag velkommen. Studenterne er en gammel tradition og jeg kan godt unde dem en fest (selvom jeg nu stadig mener man skal tænke lidt over HVOR MEGET man støjer), men vi behøver ikke mere af det. Der må simpelthen være en grænse......eller det er der åbenbart ikke rigtig længere, men det burde der være.
3
Sofakartoflen
Indlæg: 3761
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 424
Likede indlæg: 8879

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf Sofakartoflen » 30. jun 2022, 12:03

Misantropen skrev:
Sofakartoflen skrev:Jeg tænker, at det kan diskuteres, om børnene virkelig får en skøn oplevelse. De får en oplevelse, men børn i den alder har brug for fordybelse, og det er der ikke tid til. Var det et arrangement på deres præmisser, kørte man det som et forløb, hvor man f.eks. besøgte børnene på skift en eller to gange om ugen i en periode. Så kunne de få tid til at falde til ro og opleve, inden de skulle videre. De ville heller ikke skulle pakkes af og på cykler hele tiden. - Fest og ballade kan man lave hver eneste dag i vuggestuen, hvis man vil.

Til gengæld synes jeg, det er en virkelig god ide at lave studenterkørsel på plejehjemmene, selvom de jo ikke rigtig kan køre hjem til hinanden. Det ville give mening, fordi de trods alt ved, hvad studenterkørsel er. (Det ville også forlænge sæsonen for studenterbilsfirmaerne)

Har du ikke tillid til at pædagogerne og forældrene kan vurdere det?


Nu synes jeg lidt, at du skruer min kritiske vinkel op til, at det skal være vildt problematisk. Det synes jeg ikke det er. Jeg synes bare heller ikke, at det er fantastisk.

Pædagogisk set er det ikke et arrangement, der passer til børnenes alder. De lider næppe overlast, og de får det ud af det, de kan, men hele temaet er for de voksnes skyld.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jun 2022, 12:13

Jeg føler mig simpelthen ikke kompetent til at bedømme en pædagogisk praksis på baggrund af et enkeltstående arrangement.
Det vigtigste er, at personalet har taget udgangspunkt i den deltagende børnegruppe.
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf Misantropen » 30. jun 2022, 12:56

Sofakartoflen skrev:
Misantropen skrev:
Sofakartoflen skrev:Jeg tænker, at det kan diskuteres, om børnene virkelig får en skøn oplevelse. De får en oplevelse, men børn i den alder har brug for fordybelse, og det er der ikke tid til. Var det et arrangement på deres præmisser, kørte man det som et forløb, hvor man f.eks. besøgte børnene på skift en eller to gange om ugen i en periode. Så kunne de få tid til at falde til ro og opleve, inden de skulle videre. De ville heller ikke skulle pakkes af og på cykler hele tiden. - Fest og ballade kan man lave hver eneste dag i vuggestuen, hvis man vil.

Til gengæld synes jeg, det er en virkelig god ide at lave studenterkørsel på plejehjemmene, selvom de jo ikke rigtig kan køre hjem til hinanden. Det ville give mening, fordi de trods alt ved, hvad studenterkørsel er. (Det ville også forlænge sæsonen for studenterbilsfirmaerne)

Har du ikke tillid til at pædagogerne og forældrene kan vurdere det?


Nu synes jeg lidt, at du skruer min kritiske vinkel op til, at det skal være vildt problematisk. Det synes jeg ikke det er. Jeg synes bare heller ikke, at det er fantastisk.

Pædagogisk set er det ikke et arrangement, der passer til børnenes alder. De lider næppe overlast, og de får det ud af det, de kan, men hele temaet er for de voksnes skyld.

Sådan skulle det ikke forstås. Det var udelukkende et spørgsmål til din undren/bekymring for om børnene får noget ud af det, de mange indtryk etc.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Vuggestue på studenterkørsel.

Indlægaf primle » 30. jun 2022, 13:23

Nu har jeg læst artiklen flere gange og set indslaget. Jeg forstår ikke modstanden? Børnene ser ud til at hygge sig, og jeg kan ikke høre, at de skulle larme synderligt. Og hvis de så gjorde, så kan det ikke bringe mit pis i kog. Mennesker der bevæger sig ud generer larm, støj, lyde på en eller anden måde. Det er vel en del af at eksistere i verden. Selvfølgelig med respekt for andre. Men det synes jeg godt nok også kun indslaget lagde op til.

Man kan aldrig ramme alle børn i børnegruppe. Nogle vil synes det er det fedeste. Andre knap så meget. Begge mine børn har været bange for at gå Lucia da de var små. Skal hele skidtet så aflyses for at tage hensyn til dem?
0

Tilbage til "Livets forhold"