Det gode liv uden børn

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Misantropen » 4. dec 2022, 12:48

LaMariposa skrev:
Misantropen skrev:Børn der har et højt lydniveau kan simpelthen være så belastende. Jeg forstår godt at forældrene lukker mentalt af fra tid til anden, men alligevel. Nogle forældre kunne bare godt være bedre til at udvise situationsfornemmelse og opdrage deres børn når de er ude blandt andre mennesker.

Jeg er så træt af at man ikke kan ytre det uden at blive mødt med "det kan være det har en diagnose". Eller få skudt i skoene at "høhø det er typisk barnløse" og "du ville gøre det samme hvis du havde børn". Som om det skulle være noget positivt at man bliver ude af stand til at vise hensyn når man får børn :rulle:

Undskyld, for det sure opstød. Jeg har bare haft en dårlig oplevelse.

Jeg forstår dig 100%. Jeg gad ikke en gang selv være i nærheden af os sidste gang, min datter havde ondt i maven og græd i over en time i et fly (gjorde selvfølgelig alt, hvad jeg kunne for at bedre situationen). Følte virkelig med de stakler, der var så uheldige at have fået plads i nærheden :genert:

Så længe du gjorde hvad du kunne for at trøste din datter er det svært at bebrejde dig :kys: Det er træls at høre på en høj, vedvarende lyd så længe, men jeg håber de fleste har haft forståelse for at en utrøstelig baby ikke er en robot man bare kan slukke for.
2
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 676
Likede indlæg: 21200

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf catnip » 4. dec 2022, 13:14

Misantropen skrev:
LaMariposa skrev:
Misantropen skrev:Børn der har et højt lydniveau kan simpelthen være så belastende. Jeg forstår godt at forældrene lukker mentalt af fra tid til anden, men alligevel. Nogle forældre kunne bare godt være bedre til at udvise situationsfornemmelse og opdrage deres børn når de er ude blandt andre mennesker.

Jeg er så træt af at man ikke kan ytre det uden at blive mødt med "det kan være det har en diagnose". Eller få skudt i skoene at "høhø det er typisk barnløse" og "du ville gøre det samme hvis du havde børn". Som om det skulle være noget positivt at man bliver ude af stand til at vise hensyn når man får børn :rulle:

Undskyld, for det sure opstød. Jeg har bare haft en dårlig oplevelse.

Jeg forstår dig 100%. Jeg gad ikke en gang selv være i nærheden af os sidste gang, min datter havde ondt i maven og græd i over en time i et fly (gjorde selvfølgelig alt, hvad jeg kunne for at bedre situationen). Følte virkelig med de stakler, der var så uheldige at have fået plads i nærheden :genert:

Så længe du gjorde hvad du kunne for at trøste din datter er det svært at bebrejde dig :kys: Det er træls at høre på en høj, vedvarende lyd så længe, men jeg håber de fleste har haft forståelse for at en utrøstelig baby ikke er en robot man bare kan slukke for.


Enig. Jeg tænker at alle kunne se at du gjorde alt i din magt for at prøve at afhjælpe situationen, og det når man virkelig langt med i forhold til sine medpassageres empati og forståelse. Ingen synes jo at utrøstelige spædbørn er det fedeste i verden, men forældrenes indstilling til situationen gør en kæmpe forskel.
5
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf FormerlyKnownAs » 4. dec 2022, 13:27

FrkCherry skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
FrkCherry skrev:Det med at kunne rejse verden rundt uden at skulle tage hensyn til alle de ekstra omkostninger, om det er børnevenligt, hvor lang flyvetyren er og at skulle få det til at passe med skoleferierne. Det må jeg indrømme at jeg virkelig sætter pris på. Jeg er fornyligt kommet hjem fra Australien og er allerede i gang med at planlægge mine næste rejser som forhåbentlig bliver til Hawaii, Sydafrika og noget mobil ride safari hvor man rider fra camp til camp. Alt sammen noget, som hverken bliver på børnevenlige præmisser (overnatning i hostel dorm rooms og med snorkling, lange vandreture, historiske seværdigheder mv. på programmet) og uden for skoleferierne hvor det er billigere og mere behageligt (læs: færre turister) at rejse. :D

100% noget af det jeg savner allermest. Havde vi ikke fået børn boede vi også stadig i udlandet. Eller på Kgs Nytorv hvis vi var i DK

'
Det kan jeg virkelig godt forstå. Jeg synes ofte jeg hører at "bare rolig, man kan stadig rejse når man har børn" men jeg tænker samtidigt at med den type ferier jeg foretrækker er det ikke helt så lige til med børn - fordi det både er væsentlig dyrere og at det selvfølgelig i en eller anden grad skal tilpasses barnet/børn. Hvorimod det sandsynligvis er noget andet hvis man i forvejen elsker all-inclusive rejser til sydeuropa hvor man tilbringer hele ferien ved poolen eller fx skiferier.



Ja man kan sagtens rejse børn. Det har været ret uproblematisk for os at gøre. Det er bare på en helt anden måde end hvad vi gjorde uden børn. Begge dele er fine. Meeeen, den anden måde var mere rolig og naturligvis med os selv i fokus. Dét savner jeg
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf LaMariposa » 4. dec 2022, 13:58

catnip skrev:
Misantropen skrev:
LaMariposa skrev:
Misantropen skrev:Børn der har et højt lydniveau kan simpelthen være så belastende. Jeg forstår godt at forældrene lukker mentalt af fra tid til anden, men alligevel. Nogle forældre kunne bare godt være bedre til at udvise situationsfornemmelse og opdrage deres børn når de er ude blandt andre mennesker.

Jeg er så træt af at man ikke kan ytre det uden at blive mødt med "det kan være det har en diagnose". Eller få skudt i skoene at "høhø det er typisk barnløse" og "du ville gøre det samme hvis du havde børn". Som om det skulle være noget positivt at man bliver ude af stand til at vise hensyn når man får børn :rulle:

Undskyld, for det sure opstød. Jeg har bare haft en dårlig oplevelse.

Jeg forstår dig 100%. Jeg gad ikke en gang selv være i nærheden af os sidste gang, min datter havde ondt i maven og græd i over en time i et fly (gjorde selvfølgelig alt, hvad jeg kunne for at bedre situationen). Følte virkelig med de stakler, der var så uheldige at have fået plads i nærheden :genert:

Så længe du gjorde hvad du kunne for at trøste din datter er det svært at bebrejde dig :kys: Det er træls at høre på en høj, vedvarende lyd så længe, men jeg håber de fleste har haft forståelse for at en utrøstelig baby ikke er en robot man bare kan slukke for.


Enig. Jeg tænker at alle kunne se at du gjorde alt i din magt for at prøve at afhjælpe situationen, og det når man virkelig langt med i forhold til sine medpassageres empati og forståelse. Ingen synes jo at utrøstelige spædbørn er det fedeste i verden, men forældrenes indstilling til situationen gør en kæmpe forskel.


Selvfølgelig gjorde vi alt, hvad vi kunne - for både andres og vores egen skyld. Det var jo heller ikke fordi, at det var skidesjovt for os.
0
:lun: Be brave
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Akehurst2 » 4. dec 2022, 14:51

Og vi siger tak til forældrene, der er rigtig velkomne til at diskutere fordele og ulemper ved børn et andet sted :)
11
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf FormerlyKnownAs » 4. dec 2022, 15:27

Man må ikke være enig i alt muligt der er det gode liv uden børn? Sorry.
3
Mette
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1847

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Mette » 4. dec 2022, 20:09

LaMariposa skrev:
FrkCherry skrev:
LaMariposa skrev:
Misantropen skrev:Børn der har et højt lydniveau kan simpelthen være så belastende. Jeg forstår godt at forældrene lukker mentalt af fra tid til anden, men alligevel. Nogle forældre kunne bare godt være bedre til at udvise situationsfornemmelse og opdrage deres børn når de er ude blandt andre mennesker.

Jeg er så træt af at man ikke kan ytre det uden at blive mødt med "det kan være det har en diagnose". Eller få skudt i skoene at "høhø det er typisk barnløse" og "du ville gøre det samme hvis du havde børn". Som om det skulle være noget positivt at man bliver ude af stand til at vise hensyn når man får børn :rulle:

Undskyld, for det sure opstød. Jeg har bare haft en dårlig oplevelse.


Jeg forstår dig 100%. Jeg gad ikke en gang selv være i nærheden af os sidste gang, min datter havde ondt i maven og græd i over en time i et fly (gjorde selvfølgelig alt, hvad jeg kunne for at bedre situationen). Følte virkelig med de stakler, der var så uheldige at have fået plads i nærheden :genert:


Jeg må indrømme at jeg selvom jeg også synes det kan være pænt hårdt at blive udsat for skrigende babyer/børn på lange flyveture, så synes jeg samtidigt at os - uden børn - kan gøre hvad der er muligt for at undgå det. Fx sørger jeg for altid at gå ind at vælge et sæde som ligger længst muligt væk fra sæderne hvor der er børnevugger for netop at undgå at sidde tæt på babyer (selvom det selvfølgelig ikke er en garanti). Jeg tænker i hvertfald at der netop skal være plads til os alle og at vi alle må være lidt rummelige overfor hinanden, selvom at jeg selvfølgelig forventer at forældre gør en indsats for at få deres børn til at stoppe med at skrige eller larme på anden vis. Jeg har dog ofte undret mig over at man ikke har forsøgt sig med at inddele fly i kupéer/sektioner for familier/børn ligesom i tog. Det tænker jeg alle parter ville sætte stor pris på. :)


Ja, man kan sige, at det nok går begge veje. Jeg hader bare at være sådan en, der forstyrrer andre. Synes, at der på et tidspunkt var noget snak om at lave afdelinger for familier på fly, og jeg synes, det giver rigtig god mening, så man ikke skal stresse helt så meget over, om man larmer. Folk var i øvrigt rigtigt søde, da vi efter landingen undskyldte for larmen. Den eneste, der bitchede af os, var en, der selv havde et mindre barn med.

Sidst jeg var ude at flyve, måtte jeg bede 2 voksne om at slukke lyden på deres ipad. Seriøst, de sad og spillede/så film så vi alle kunne høre med. Så hører jeg hellere på et grædende barn.
3
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7637
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21317

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Nesnay » 4. dec 2022, 20:10

Jeg har været presset i et stykke tid pga. en kombination af supertravlt på jobbet pga. deadlines og ressourcemangel, virkelig travlt i privaten med sociale aftaler næsten alle dage og en rigtig dårlig periode ift. min migræne, dels pga travlhed/søvnmangel, dels pga. pause i min forebyggende behandling.

Jeg har haft sociale aftaler de sidste ni dage, og i går var jeg til 11 timers (hyggelig!) julefrokost, så nu er jeg flad. I dag har jeg derfor ikke lavet dagens gode gerning. Jeg stod for alvor op kl. 12 efter at være vågnet og faldet i søvn igen et par gange og have set et afsnit af Stormester, og mere eller mindre lige siden har jeg siddet i sofaen under dynen. Jeg har færdiggjort en bog og påbegyndt og afsluttet to andre, og jeg har ikke skullet forholde mig til andre mennesker overhovedet. Lige hvad jeg trængte til!
4
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10070
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1211
Likede indlæg: 18116

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf .Magic. » 4. dec 2022, 20:15

Jeg kommer lige fra Netto. De har små juletræer stående udenfor. En kvinde har sin dreng med. Han er ret overgearet/overtræt og der er ret meget fut i ham. De står ved de små juletræer og han plager om et men mor siger nej.
Hun går hen mod døren og knægten kommer løbende med et træ :lol: Han kan ikke rigtig bære/løfte det men han forsøger i hvert fald seriøst på det. Shit jeg grinte højt og kom i tanke om at det var upædagogisk så jeg gik ind i butikken mens jeg klukkede og var glad for jeg ikke havde det bøvl.
Men sjovt var det :D
2
Brugeravatar
Kirsebærtræ
Indlæg: 171
Tilmeldt: 3. mar 2021, 16:47
Kort karma: 43
Likede indlæg: 437

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Kirsebærtræ » 5. dec 2022, 03:24

FormerlyKnownAs skrev:Man må ikke være enig i alt muligt der er det gode liv uden børn? Sorry.


Fra forsiden:
“En åben tråd for alle os, der har det godt uden (egne) børn.

Det står en frit for hvad man deler eller har brug for sparring til, men hensigten er udveksling af de positive sider af det børnefrie liv. “

Dvs en tråd for barnløse/børnefrie og ikke for forældre.
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. dec 2022, 04:08

Kirsebærtræ skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Man må ikke være enig i alt muligt der er det gode liv uden børn? Sorry.


Fra forsiden:
“En åben tråd for alle os, der har det godt uden (egne) børn.

Det står en frit for hvad man deler eller har brug for sparring til, men hensigten er udveksling af de positive sider af det børnefrie liv. “

Dvs en tråd for barnløse/børnefrie og ikke for forældre.

Jamen så må jeg lige i kirken og bede om syndforladelse kan jeg godt se. Jeg beklager min brøde.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Akehurst2 » 5. dec 2022, 08:22

FormerlyKnownAs skrev:
Kirsebærtræ skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Man må ikke være enig i alt muligt der er det gode liv uden børn? Sorry.


Fra forsiden:
“En åben tråd for alle os, der har det godt uden (egne) børn.

Det står en frit for hvad man deler eller har brug for sparring til, men hensigten er udveksling af de positive sider af det børnefrie liv. “

Dvs en tråd for barnløse/børnefrie og ikke for forældre.

Jamen så må jeg lige i kirken og bede om syndforladelse kan jeg godt se. Jeg beklager min brøde.


Det er jo ikke fordi, dit super passivt-agressive indlæg ligefrem indbyder til debat, men mit indlæg (som jeg synes var venligt skrevet) handler om det med også at inddrage det positive ved livet med børn, som flere personer flere gange er blevet bedt om at lade være med, fordi det ikke er det, tråden handler om.

Der er et helt forum til at debattere og skrive om livet med børn, på godt og ondt og tråde til livet med store børn og små børn og børn i maven og det gode og det dårlige og det man ikke må sige om livet med børn. Derfor holder vi ret hårdt på, at tråden her handler om det gode ved livet uden børn. Forældre må gerne være her og skrive om det, de savner ved det barnløse liv - men ikke sammenstille det med det gode de så har fået til gengæld.

Sådan noget her er bare ikke det, tråden er til for:

FormerlyKnownAs skrev:Ja man kan sagtens rejse børn. Det har været ret uproblematisk for os at gøre. Det er bare på en helt anden måde end hvad vi gjorde uden børn. Begge dele er fine. Meeeen, den anden måde var mere rolig og naturligvis med os selv i fokus. Dét savner jeg
5
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Pandesteg » 5. dec 2022, 08:28

I de her dage hvor jeg er nyopereret priser jeg mig virkelig også lykkelig over, at jeg ikke skal tage mig af andre end mig selv. Ved slet ikke hvordan det skulle fungere. Min mand har måttet passe alt vedrørende hus og dyr og jeg har fået lov at lide i fred og sove når det passede mig. Den var nok ikke gået, hvis vi havde haft børn.
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. dec 2022, 09:02

Akehurst2 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Kirsebærtræ skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Man må ikke være enig i alt muligt der er det gode liv uden børn? Sorry.


Fra forsiden:
“En åben tråd for alle os, der har det godt uden (egne) børn.

Det står en frit for hvad man deler eller har brug for sparring til, men hensigten er udveksling af de positive sider af det børnefrie liv. “

Dvs en tråd for barnløse/børnefrie og ikke for forældre.

Jamen så må jeg lige i kirken og bede om syndforladelse kan jeg godt se. Jeg beklager min brøde.


Det er jo ikke fordi, dit super passivt-agressive indlæg ligefrem indbyder til debat, men mit indlæg (som jeg synes var venligt skrevet) handler om det med også at inddrage det positive ved livet med børn, som flere personer flere gange er blevet bedt om at lade være med, fordi det ikke er det, tråden handler om.

Der er et helt forum til at debattere og skrive om livet med børn, på godt og ondt og tråde til livet med store børn og små børn og børn i maven og det gode og det dårlige og det man ikke må sige om livet med børn. Derfor holder vi ret hårdt på, at tråden her handler om det gode ved livet uden børn. Forældre må gerne være her og skrive om det, de savner ved det barnløse liv - men ikke sammenstille det med det gode de så har fået til gengæld.

Sådan noget her er bare ikke det, tråden er til for:

FormerlyKnownAs skrev:Ja man kan sagtens rejse børn. Det har været ret uproblematisk for os at gøre. Det er bare på en helt anden måde end hvad vi gjorde uden børn. Begge dele er fine. Meeeen, den anden måde var mere rolig og naturligvis med os selv i fokus. Dét savner jeg

Læs lige konteksten. Jeg skrev allerførst at det med at rejse som man lyster er det jeg savner allermest og forstår vedkommende 100% og så har vi en udveksling hvor jeg tilkendegiver i det du quoter det vedkommende selv skriver- at man godt kan rejse med børn men bla bla nemmere osv. Jeg er rørende enig i det. Jeg sammenstiller ikke.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf JoyNips » 5. dec 2022, 11:44

Pandesteg skrev:I de her dage hvor jeg er nyopereret priser jeg mig virkelig også lykkelig over, at jeg ikke skal tage mig af andre end mig selv. Ved slet ikke hvordan det skulle fungere. Min mand har måttet passe alt vedrørende hus og dyr og jeg har fået lov at lide i fred og sove når det passede mig. Den var nok ikke gået, hvis vi havde haft børn.


I hear ya. Jeg røg af min nye hest i går og kan ikke lige så meget i dag pga ømhed. Det er virkelig ikke optimalt når babyen også er syg med feber og hoste.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Livets forhold"