Det gode liv uden børn

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4669
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21390

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf catnip » 10. mar 2024, 21:37

Der gik total søndag i den hjemme hos os. Vi sov længe, knaldede, snoozede til kl. 11, nulrede rundt og lavede pandekager og kaffe, og brugte hele dagen på at lægge puslespil og høre Pink Floyd vinyler…vi blev så opslugte at vi først spiste aftensmad 20.30.
13
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6734
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1199
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9714

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf FrøkenM » 11. mar 2024, 07:06

Der gik også ret meget søndag i den herhjemme i går. Lørdag endte med lidt for meget rosé, så jeg gik i seng, sov til jeg vågnede, lavede kaffe og tog til NADA behandling. Fik klaret must-do indkøb og gik hjem og smed mig på sofaen. Kæft, det er rart at jeg ikke skulle forholde mig til nogen eller noget :love:
3
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12254

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Smiling_Goat » 12. mar 2024, 15:25

Jeg er simpelthen så glad for, at jeg ikke skal have idiotiske samtaler med børn på daglig basis :genert:

Jeg ved godt, at mange ser ud til at synes, at det er sødt og sjovt, når børn siger noget dumt, men jeg er vist bygget anderledes.

Jeg så et interview, hvor man havde talt med nogle børn, og jeg tog mig selv i at blive helt irriteret over de tydeligt uvidende svar. Altså de ved jo ikke bedre, det forstår jeg godt, men behøver vi så spørge dem om ting? :genert:

Jajaja, hvordan skal de lære, hvis man ikke taler med dem, men det leder mig tilbage til det første jeg skrev: hvor er jeg glad for, at jeg ikke skal have idiotiske samtaler med børn på daglig basis.
6
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2728

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Venus222 » 12. mar 2024, 19:23

Smiling_Goat skrev:Jeg er simpelthen så glad for, at jeg ikke skal have idiotiske samtaler med børn på daglig basis :genert:

Jeg ved godt, at mange ser ud til at synes, at det er sødt og sjovt, når børn siger noget dumt, men jeg er vist bygget anderledes.

Jeg så et interview, hvor man havde talt med nogle børn, og jeg tog mig selv i at blive helt irriteret over de tydeligt uvidende svar. Altså de ved jo ikke bedre, det forstår jeg godt, men behøver vi så spørge dem om ting? :genert:

Jajaja, hvordan skal de lære, hvis man ikke taler med dem, men det leder mig tilbage til det første jeg skrev: hvor er jeg glad for, at jeg ikke skal have idiotiske samtaler med børn på daglig basis.


Jeg er enig. Og børn er ofte også utroligt langt tid om at sige , selv simple, ting. Jeg har simpelthen ikke tålmodighed til det . :genert:
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13022
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1560
Likede indlæg: 21788

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Pandesteg » 12. mar 2024, 19:28

Jeg har heller ikke tålmodighed til at diskutere/parlamentere med børn. Skal virkelig tøjle mig selv for ikke at blive sygt irriteret når de mindste ting skal diskuteres.
“Nu skal vi udenfor, så du skal tage jakke på”
“Neeej jeg vil ej”
“Men det skal du”
“Hvorfooooor”
“Fordi det er koldt udenfor og du bliver syg hvis du ikke har varmt tøj på”
“Nej jeg gør ej!”
“Jo du gør, kom nu”


Osv i en uendelighed.

Nuuuuj hvor mit temperament ikke er til det!
8
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6516
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14485

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Mangoness » 22. apr 2024, 12:39

Jeg ville slet ikke kunne holde til alle de (i en anden tråd) omtalte forældrearrangementer:

viewtopic.php?f=7&t=25341&start=120
3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26795

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Santa » 22. apr 2024, 15:28

Se, nu er klokken halv seks, hos både overboen og underboen kan jeg høre at ulvetimen er i fuld gang, ungerne skriger og råber, tv’et kører og der dufter af madlavning……

Og jeg? Jeg sidder med en håndfuld chips og en kold Faxe kondi, og har besluttet at aftensmaden spises efter spanske regler (dvs på den anden side af kl 20).

Dejlig mandag.
18
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10132
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18209

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf .Magic. » 22. apr 2024, 16:41

Jeg er fuldstændig færdig efter tandudtrækning i dag og er glad for der ikke er menneskebørn der står og hiver i mig og ævler løs til mig - og at jeg kan spise sodavandsis til aftensmad :blush:
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3773
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8228

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Anilara » 24. apr 2024, 17:04

Jeg kender flere som har fået børn, som føler sig låst. At mange ting nu er for sent at gøre eller nå, fordi børn.
Der er også nogen som ikke ser begrænsningerne men mulighederne, men oplever klart flere som har ikke kan se sig ud af det hele, og næsten sørger over alt det de (tror) de ikke når eller går glip af. Også folk uden børn, som føler at de ikke kan tillade sig at følge deres drømme.

Det er jeg glad for at være foruden. Altså, følelsen af at "det er for sent". Jeg kan sagtens sige mit job op i morgen og tage på rundtur i verden i et år med min kæreste (hvis jeg ville). Jeg kan begynde til interesser, der er forskellige dele af landet flere gange om ugen, uden problem.
Jeg er omgivet af mennesker i samme situation som mig. Folk i mit arbejde er generelt frie i deres muligheder og valg og bevidste om det, og kun få er reelt fastlåste.

Jeg er klar over det også handler om økonomiske valg jeg traf som ung. Det har selvfølgelig også givet mig muligheder af frihed nu. Det, og så mit valg af arbejde, det giver mig muligheder for at være noget for mine nærmeste venner på en meget fleksibel måde. Og så at jeg ikke har hensynet til egne børn at tage. Det er jeg så taknemmelig for.
8
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10132
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18209

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf .Magic. » 26. apr 2024, 15:04

En i stalden har en knægt på 6 år og han er det sødeste, videbegærlig og vil bare så gerne hjælpe.
I dag satte jeg ham til at feje, ordne min hests boks da jeg havde muget og til at give hø.
Det kunne jeg faktisk godt bruge hver dag :D Sådan noget børnearbejde er jeg ret stor fan af - Men han kaldte på mig HELE tiden fordi jeg skulle se hvor fint det var og jeg ville faktisk bare gerne sidde i rytterstuen og drikke varm kakao.
4
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4152
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7839

Re: Det gode liv uden børn

Indlægaf Filipai » 26. apr 2024, 20:52

Åh. Jeg må bare konstatere at jeg værdsætter vores fredagstradition en smule mere når jeg har været sammen med mine niecer.
De er ellers rigtigt søde, men nøj hvor skal man sige “nej, stop, hold nu op, snak pænt til din søster” tusinde gange.
Og så komme hjem til sig selv med oste-charcuteri og rødvin og vende verdens situationen i ro og fred. Det kan altså noget.
3

Tilbage til "Livets forhold"