Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Anlewi » 28. jul 2019, 11:25

DenBruneMunk skrev:
Anlewi skrev:
DenBruneMunk skrev:
Anlewi skrev:
RavenClaw skrev:Min nabo er bortrejst på anden uge. Der er blevet leveret en pakke til ham på hans dørmåtte. Det er meget tydeligt, at den indeholder en privatalarm, og nu har den stået der i tre dage. Lige nu pisser det ned, så jeg har tilladt mig at tage den ind i tørvejr.


Fornuftigt.

Vi kom hjem fra ferie i går. Vores overbo havde smidt en besked vores postkasse om at hun have taget en pakke der stod foran vores dør med op. Det er vi selvfølgelig rigtig glade for, for vi bor i stuen og der er ikke dørlås på opgangen.

Og så spørger jeg naturligt om i 2 kender hinanden og bor i samme opgang?


RavenClaw og jeg?
Det tror jeg bestemt ikke vi gør :-) hvorfor?

Synes grunden var åbenlys, hvis det ikke var for overbo/underbo/nabo delen. :)


Nææ jeg tror bare det sker oftere end man tror-:)
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
ingethesweetest
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. apr 2016, 15:20
Kort karma: 1
Likede indlæg: 51

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf ingethesweetest » 28. jul 2019, 11:59

Dette er brok over PostNord - men det hedder det jo nu om dage.
Jeg havde bestilt et par vandrebukser på en netbutik, der ligger i Sverige. Ved afsendelse sendte de mig en mail med et Track&Trace-nummer og -link. Først stod der det sædvanlige med at PN havde modtaget info om pakken, men endnu ikke modtaget selve pakken. Dagen efter blev den ifølge T&T behandlet på et sorteringscenter i Nässjö. Og så gik der en uge, hvor der intet skete i T&T. Jeg prøvede at ringe til PN, men der var lang kø. Til sidst fandt jeg dette sted på deres hjemmeside, hvor jeg kunne efterlyse pakken. Et par dage efter blev jeg ringet op af en fra PN. Han sagde, at fordi pakken var sendt som "varubrev", ville den ikke blive registreret ved ankomst til Danmark. Men jeg kunne vente et par dage mere, og så skulle jeg kontakte netbutikken, som så skulle efterlyse pakken.
Dagen efter ankom min pakke. Bukserne var lidt for store, så jeg returnerede dem (der var pakkeslip med). Da netbutikken afsendte de nye bukser, havde de ikke T&T-nummer i afsendningsmailen - hvilket var fint, for det ville alligevel ikke have hjulpet mig.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf JoyNips » 28. jul 2019, 12:51

RavenClaw skrev:Min nabo er bortrejst på anden uge. Der er blevet leveret en pakke til ham på hans dørmåtte. Det er meget tydeligt, at den indeholder en privatalarm, og nu har den stået der i tre dage. Lige nu pisser det ned, så jeg har tilladt mig at tage den ind i tørvejr.


Men det er vel næppe noget, man kan bebrejde PostNord når folk bestiller ting lige op til at de går på ferie?
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Mi55y » 28. jul 2019, 12:58

JoyNips skrev:
RavenClaw skrev:Min nabo er bortrejst på anden uge. Der er blevet leveret en pakke til ham på hans dørmåtte. Det er meget tydeligt, at den indeholder en privatalarm, og nu har den stået der i tre dage. Lige nu pisser det ned, så jeg har tilladt mig at tage den ind i tørvejr.


Men det er vel næppe noget, man kan bebrejde PostNord når folk bestiller ting lige op til at de går på ferie?


Det kommer vel an på, om naboen har modtagerflex. Det havde de tidligere ejere her, og uanset hvad vi gør, så kan vi ikke vænne postnord af med at smide vores pakker i carporten.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf RavenClaw » 28. jul 2019, 13:06

Anlewi skrev:
DenBruneMunk skrev:
Anlewi skrev:
DenBruneMunk skrev:
Anlewi skrev:
RavenClaw skrev:Min nabo er bortrejst på anden uge. Der er blevet leveret en pakke til ham på hans dørmåtte. Det er meget tydeligt, at den indeholder en privatalarm, og nu har den stået der i tre dage. Lige nu pisser det ned, så jeg har tilladt mig at tage den ind i tørvejr.


Fornuftigt.

Vi kom hjem fra ferie i går. Vores overbo havde smidt en besked vores postkasse om at hun have taget en pakke der stod foran vores dør med op. Det er vi selvfølgelig rigtig glade for, for vi bor i stuen og der er ikke dørlås på opgangen.

Og så spørger jeg naturligt om i 2 kender hinanden og bor i samme opgang?


RavenClaw og jeg?
Det tror jeg bestemt ikke vi gør :-) hvorfor?

Synes grunden var åbenlys, hvis det ikke var for overbo/underbo/nabo delen. :)


Nææ jeg tror bare det sker oftere end man tror-:)


Jeg tvivler, jeg bor nemlig stadig på kollegium :)

Postbuddet har gjort det flere gange her. Nogle gange smider de pakken midt i regnvejret uden at banke på, når beboerne er hjemme....... Vi bor med åbne opgange, så der er ikke andre steder end i selve lejlighederne, at der er tørvejr.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf RavenClaw » 28. jul 2019, 13:07

Mi55y skrev:
JoyNips skrev:
RavenClaw skrev:Min nabo er bortrejst på anden uge. Der er blevet leveret en pakke til ham på hans dørmåtte. Det er meget tydeligt, at den indeholder en privatalarm, og nu har den stået der i tre dage. Lige nu pisser det ned, så jeg har tilladt mig at tage den ind i tørvejr.


Men det er vel næppe noget, man kan bebrejde PostNord når folk bestiller ting lige op til at de går på ferie?


Det kommer vel an på, om naboen har modtagerflex. Det havde de tidligere ejere her, og uanset hvad vi gør, så kan vi ikke vænne postnord af med at smide vores pakker i carporten.


Vi har ikke flex herude. Til gengæld har vi en meget inkompetent postomdeler.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Anlewi » 28. jul 2019, 13:46

JoyNips skrev:
RavenClaw skrev:Min nabo er bortrejst på anden uge. Der er blevet leveret en pakke til ham på hans dørmåtte. Det er meget tydeligt, at den indeholder en privatalarm, og nu har den stået der i tre dage. Lige nu pisser det ned, så jeg har tilladt mig at tage den ind i tørvejr.


Men det er vel næppe noget, man kan bebrejde PostNord når folk bestiller ting lige op til at de går på ferie?


Vi bestiller ALTID til boks eller levering på arbejdsplads og ikke levering på privatadressen, så hvorfor ideen om at levere hjemme er dukket op ved jeg ikke. Ydermere at rulle den på dørtrinnet og ikke tage den med og smide en pakkeseddel.
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Stars » 28. jul 2019, 14:54

Mi55y skrev:
JoyNips skrev:
RavenClaw skrev:Min nabo er bortrejst på anden uge. Der er blevet leveret en pakke til ham på hans dørmåtte. Det er meget tydeligt, at den indeholder en privatalarm, og nu har den stået der i tre dage. Lige nu pisser det ned, så jeg har tilladt mig at tage den ind i tørvejr.


Men det er vel næppe noget, man kan bebrejde PostNord når folk bestiller ting lige op til at de går på ferie?


Det kommer vel an på, om naboen har modtagerflex. Det havde de tidligere ejere her, og uanset hvad vi gør, så kan vi ikke vænne postnord af med at smide vores pakker i carporten.

Jeg ville nok ret konsekvent melde pakkerne forsvundne/ ikke leverede, hvis jeg ikke havde modtagerflex, og pakkerne bare blev sat :ninja:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Daine » 28. jul 2019, 17:11

Min veninde har i dag modtaget det julekort jeg sendte i december 2018 ... hun bor 50 km herfra.
17
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Akehurst2 » 28. jul 2019, 17:33

Daine skrev:Min veninde har i dag modtaget det julekort jeg sendte i december 2018 ... hun bor 50 km herfra.


Så jul i juli ER faktisk en ting :-D
8
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41315

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf LaMariposa » 28. jul 2019, 17:53

Daine skrev:Min veninde har i dag modtaget det julekort jeg sendte i december 2018 ... hun bor 50 km herfra.


Læste det som 50 meter og undrede mig over, hvorfor i alverden du dog havde sendt det med posten :-D Må jeg foreslå en brevdue næste gang?
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Daine » 28. jul 2019, 18:53

LaMariposa skrev:
Daine skrev:Min veninde har i dag modtaget det julekort jeg sendte i december 2018 ... hun bor 50 km herfra.


Læste det som 50 meter og undrede mig over, hvorfor i alverden du dog havde sendt det med posten :-D Må jeg foreslå en brevdue næste gang?

Det skulle jeg måske overveje ... eller uglepost :lun:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Neverkont » 29. jul 2019, 07:35

:blomst:
Daine skrev:Min veninde har i dag modtaget det julekort jeg sendte i december 2018 ... hun bor 50 km herfra.


Waauuuw, så er der måske stadig en chance for, at jeg kan modtage de breve der aldrig nåede frem i november og december. :pompom:

Nu er det jo li'som bare ligemeget. :nej:
1
Brugeravatar
debatlysten
Permanent bortvist
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29. jul 2019, 06:53
Kort karma: 1
Likede indlæg: 22

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf debatlysten » 29. jul 2019, 08:04

Jeg synes nu at postnord klare det ganske godt, appen spiller og der er god mulighed for at finde en døgnboks at få pakke i. Så kan ikke se at Bring, GLS eller DHL giver noget som PN ikke gør.
0
Jeg ønsker dig en fortsat fremragende dag ;)
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf thomassneum » 29. jul 2019, 08:10

debatlysten skrev:Jeg synes nu at postnord klare det ganske godt, appen spiller og der er god mulighed for at finde en døgnboks at få pakke i. Så kan ikke se at Bring, GLS eller DHL giver noget som PN ikke gør.


Posten.
;)
2
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Livets forhold"