Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
HappyHippo
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4400

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf HappyHippo » 17. mar 2023, 15:45

Jeg er på fornavn med mit postbud og han er rigtig flink, men hver gang han har ferie kan mine pakker ikke leveres hjemme og skal afhentes i en pakkeshop. Jeg har flexlevering, men på trods af det "var ingen hjemme da den forsøgte leveres"

Nå, småproblemer i forhold til så meget andet
0
Neverkont
Indlæg: 1894
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2951

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Neverkont » 17. mar 2023, 23:21

Santa skrev:De sidste to uger er vores postbud blevet akut tal- og ordblind….han/hun kan i hvert fald ikke kende forskel på 41 eller 45, 2th eller 3tv.
Kedeligt nok er tilstanden forværret i denne uge, hvor det i dag er kulmineret med at Rødkælkevej, Solsorte Alle og Storkevænget (fiktive veje) alle åbenbart ser ens ud….Mon man skulle hænge en seddel op i opgangen med en reminder om at søge læge, når ens tilstand er så slem?
Der er kollektiv enighed om at vi lægger de forkerte breve i en bunke ved postkasserne - vi gider sgu ikke køre byen rundt og lege gratis postbud.


Jeg havde et lignende problem for mange år siden, modtog post, der skulle have været leveret på andre adresser.
Konsekvent skrev jeg på kuverten, at brevet var leveret forkert og smed det i en postkasse. Derudover skrev jeg hver eneste gang en klage til postdanmark (som det hed dengang), at den slags fejl hvert år var skyld i, at mennesker mistede deres forsørgelsesgrundlag.

Hvis sådan et brev indeholdt en indkaldelse til møde på jobcenter for en kontanthjælpsmodtager og vedkommende, logisk nok, ikke mødte op, så smækkede pengekassen i.
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26795

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Santa » 18. mar 2023, 07:27

Neverkont skrev:
Santa skrev:De sidste to uger er vores postbud blevet akut tal- og ordblind….han/hun kan i hvert fald ikke kende forskel på 41 eller 45, 2th eller 3tv.
Kedeligt nok er tilstanden forværret i denne uge, hvor det i dag er kulmineret med at Rødkælkevej, Solsorte Alle og Storkevænget (fiktive veje) alle åbenbart ser ens ud….Mon man skulle hænge en seddel op i opgangen med en reminder om at søge læge, når ens tilstand er så slem?
Der er kollektiv enighed om at vi lægger de forkerte breve i en bunke ved postkasserne - vi gider sgu ikke køre byen rundt og lege gratis postbud.


Jeg havde et lignende problem for mange år siden, modtog post, der skulle have været leveret på andre adresser.
Konsekvent skrev jeg på kuverten, at brevet var leveret forkert og smed det i en postkasse. Derudover skrev jeg hver eneste gang en klage til postdanmark (som det hed dengang), at den slags fejl hvert år var skyld i, at mennesker mistede deres forsørgelsesgrundlag.

Hvis sådan et brev indeholdt en indkaldelse til møde på jobcenter for en kontanthjælpsmodtager og vedkommende, logisk nok, ikke mødte op, så smækkede pengekassen i.

Jeg ved godt hvad man kunne gøre.
Men jeg gider ikke.

1) Der er ingen postkasser her i nærheden, jeg skal ud og lede efter en.
2) Jeg vil ikke bruge tid på en klage.
3) Er ret sikker på at sådanne indkaldelser kommer i folks E-boks i dag. Men det er Postnords ansvar, ikke mit.
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14839
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1183
Likede indlæg: 24972

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf sigge » 20. mar 2023, 10:43

Santa skrev:Det har jeg overvejet…men jeg har osse et fuldstidsjob at passe og et liv i min fritid, så min lyst til bruge tid på at opstøve et kundeservicenr (har de overhovedet det mere?), sidde i telefonkø eller skrive mails er meget lav.
Jeg mangler ikke noget post selv. Om andre i opgangen gider, det ved jeg ikke.


PostNords kundeservice på telefon er forbeholdt personer, der er fritaget for digital post, fandt jeg ud af, da jeg skulle efterlyse en forsvundet pakke for et par måneder siden. Ellers må man hente deres app og bruge chatten der. Som vist nok har åbent 4-5 timer om dagen på hverdage. Og i øvrigt ikke kan ret meget ud over at sende sagen videre til behandling, så man får svar på mail indenfor 2 hverdage.
Og det forstår jeg virkelig godt, at du ikke gider at bruge tid på for nogle fejlleverede breve! Og det med at smide dem i en postkasse kan også være noget af en opgave efterhånden, fordi de ikke findes på hvert andet gadehjørne mere. Sidst jeg skulle bruge en postkasse og derfor undersøgte, hvor de findes i min by, kom jeg frem til, at der kun 2 eller 3 i hele byen. Så det var da også kun fordi, det var vigtigt for mig selv, at jeg brugte energi på at opstøve en af dem.
0
You can't spell awesome without me.
fisken80
Indlæg: 22414
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52725

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf fisken80 » 3. apr 2023, 13:10

Tilmeld dig modtagerflex. Okay - det er nemt, det kan man lynhurtigt gøre i app'en. Fire dage senere: pakkepost: nej det er ikke tilmeldt. Mig: hvorfor ikke? Postbud: der kan gå noget tid. Mig: okay, hvor længe? Postbud: det ved jeg ikke.

Mig ind i appen, skrive til kundeservicerobot. Kundeservicerobot: der kan gå op til 8 dage...

Mig: er i blevet sindssyge?.. jeg har lissom ikke tilmeldt mig ved at sende et brev til jer om det... robot: Ja. Der kan gå op til 8 dage.
Ja du er en robot jeg ved det. Men i det mindste indrømmer du, at I er sindssyge...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10132
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18209

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf .Magic. » 5. apr 2023, 09:08

Jeg bestiller hundefoder som sendes fra Sverige.
Jeg bor helt nede ved den tyske grænse på vestkysten.
Min pakke skulle komme d. 3. april og vi har modtagerflex så de plejer bare at stille den.

Min pakke har været i Esbjerg og vende og er nu på vej til Sverige igen :rulle: :cuss: :tie:

Hvordan kommer jeg i telefonisk kontakt med PN?
Det nummer jeg finder kan jeg ikke komme igennem på. Den smider mig af fordi jeg ikke er fritaget for digital post :forvirret:
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15178

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Zonta » 3. maj 2023, 11:33

Jeg har ikke modtagerflex, men benytter mig ofte af muligheden for kontaktløs levering. Så slipper jeg for at interagere med nogen og jeg behøver ikke sidde på nåle fra 8-21 på en given dag.
Vi har to indgange til huset - en ud mod vejen og en ud mod indkørslen. Når jeg får leveret pakker, beder jeg altid om at få dem leveret på bagsiden af huset, dvs. på terrassen (der ligger i bunden af indkørslen), så folk ude fra fortovet ikke kan se, at der står en pakke og venter. De sidste to gange har de stillet pakken på dørtrinnet til døren ud til indkørslen. Hvor alle kan se, at der står en pakke. Første gang anmeldte jeg leveringen som dårlig og præciserede, at det ikke er bagsiden af huset. Anden gang leverer de præcis samme sted :rulle: Heldigvis var jeg hjemme begge dage, men det kunne jeg lige så godt ikke have været. Så er det meget at have en pakke stående så let tilgængeligt i mange timer (og med risiko for regn osv.).
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18324

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Mi55y » 4. maj 2023, 16:17

Zonta skrev:Jeg har ikke modtagerflex, men benytter mig ofte af muligheden for kontaktløs levering. Så slipper jeg for at interagere med nogen og jeg behøver ikke sidde på nåle fra 8-21 på en given dag.
Vi har to indgange til huset - en ud mod vejen og en ud mod indkørslen. Når jeg får leveret pakker, beder jeg altid om at få dem leveret på bagsiden af huset, dvs. på terrassen (der ligger i bunden af indkørslen), så folk ude fra fortovet ikke kan se, at der står en pakke og venter. De sidste to gange har de stillet pakken på dørtrinnet til døren ud til indkørslen. Hvor alle kan se, at der står en pakke. Første gang anmeldte jeg leveringen som dårlig og præciserede, at det ikke er bagsiden af huset. Anden gang leverer de præcis samme sted :rulle: Heldigvis var jeg hjemme begge dage, men det kunne jeg lige så godt ikke have været. Så er det meget at have en pakke stående så let tilgængeligt i mange timer (og med risiko for regn osv.).


Det samme sker her - jeg vælger altid carport, og halvdelen af gangene sættes pakken foran hoveddøren.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12998

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf godtnavn » 10. maj 2023, 09:59

Jeg har en pakke på vej, i går stod den hele dagen som "på vej til udleveringsted, forventet leverig i dag", den kom dog aldrig. Tænkte så at den nok ville komme i dag, men når jeg nu går ind på den har står der intet om forventet levering blot "på vej" og der er intet sket i snart to døgn med pakken, er bange for den er blevet væk, det var i hvert fald samme forløb som sidst de smed min pakke væk, der stod den som på vej i flere dage efter den ikke kom den forventede dag før de indrømmede pakken var forsvundet.

Jeg prøver dog at være positiv, det er en relativ stor pakke så tænker ikke den bliver lige så nemt væk som var det en lille ting.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9856
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1863
Likede indlæg: 9585

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Spjaerten » 10. maj 2023, 10:02

godtnavn skrev:Jeg har en pakke på vej, i går stod den hele dagen som "på vej til udleveringsted, forventet leverig i dag", den kom dog aldrig. Tænkte så at den nok ville komme i dag, men når jeg nu går ind på den har står der intet om forventet levering blot "på vej" og der er intet sket i snart to døgn med pakken, er bange for den er blevet væk, det var i hvert fald samme forløb som sidst de smed min pakke væk, der stod den som på vej i flere dage efter den ikke kom den forventede dag før de indrømmede pakken var forsvundet.

Jeg prøver dog at være positiv, det er en relativ stor pakke så tænker ikke den bliver lige så nemt væk som var det en lille ting.

Jeg har de sidste 2 dage oplevet det samme men de kom dagen efter den første planlagte - de var bare langsomme om at “klargøre pakken”
0
Tryk på * :slem:
godtnavn
Indlæg: 11174
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12998

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf godtnavn » 10. maj 2023, 19:24

Spjaerten skrev:
godtnavn skrev:Jeg har en pakke på vej, i går stod den hele dagen som "på vej til udleveringsted, forventet leverig i dag", den kom dog aldrig. Tænkte så at den nok ville komme i dag, men når jeg nu går ind på den har står der intet om forventet levering blot "på vej" og der er intet sket i snart to døgn med pakken, er bange for den er blevet væk, det var i hvert fald samme forløb som sidst de smed min pakke væk, der stod den som på vej i flere dage efter den ikke kom den forventede dag før de indrømmede pakken var forsvundet.

Jeg prøver dog at være positiv, det er en relativ stor pakke så tænker ikke den bliver lige så nemt væk som var det en lille ting.

Jeg har de sidste 2 dage oplevet det samme men de kom dagen efter den første planlagte - de var bare langsomme om at “klargøre pakken”


Håber min også dukker op, der kom desværre intet nyt i dag, krydser fingre for at den bare er 2 dage forsinket, eller bare den kommer inden weekenden er jeg glad.

Sidste pakke jeg modtog med postnord glemte de at sende en "pakken er klar til afhentning" mail, opdagede det kun fordi jeg gik ind på track and trace fordi jeg var utålmodig over den ikke var kommet, der havde den så ligget 2 dage på posthuset og ventet...
0
Bergen
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11948

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Bergen » 11. maj 2023, 18:45

Suk. De har 16 min...
Spild af tid at være tilgængelig og hjemme 8-21.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Bergen
Indlæg: 7318
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11948

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Bergen » 11. maj 2023, 19:04

Bergen skrev:Suk. De har 16 min...
Spild af tid at være tilgængelig og hjemme 8-21.


Og, nej. Suk.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8536
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15178

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Zonta » 17. maj 2023, 07:33

Bergen skrev:Suk. De har 16 min...
Spild af tid at være tilgængelig og hjemme 8-21.

Fuldstændig åndssvagt med deres leveringsinterval. Der er jo nærmest ingen mennesker, der har mulighed for at være hjemme mellem 8 og 21 med en-to dages varsel.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16325
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30319

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf TinaW » 17. maj 2023, 12:00

Vi bliver ved med at få breve retur fra en adresse med beskeden om, at der ikke forefindes en postkasse på adressen.
Ejeren af adressen har sendt mig et billede af postkassen, hvor adressen endda står på.
Jeg har nu oprettet anden reklamations sag vedr. dette og har vedhæftet billedet igen.
Jeg har intet hørt vedr. den første reklamation, som er sendt for mere end de 14 dage, Postnord påstår de er om at behandle den.
0

Tilbage til "Livets forhold"