Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Spjaerten » 12. feb 2019, 12:13

Pakke til levering på Amager er havnet på Frederiksberg.

Amen det også lige i nærheden ikk????

:evil:
0
Tryk på * :slem:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf JoyNips » 12. feb 2019, 12:34

Efter at jeg er flyttet til provinsen er jeg altså virkelig positivt overrasket over PostNord. Jeg oplever aldrig at pakker ikke bliver bragt ud og når jeg får den der "vil du vælge et sted, hvor pakken må lægges?"-sms og vælger carporten, så lægger posten pakken helt bagerst i carporten så den ikke står og er megasynlig og også er sikret mod regn.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf TinaW » 12. feb 2019, 12:57

JoyNips skrev:Efter at jeg er flyttet til provinsen er jeg altså virkelig positivt overrasket over PostNord. Jeg oplever aldrig at pakker ikke bliver bragt ud og når jeg får den der "vil du vælge et sted, hvor pakken må lægges?"-sms og vælger carporten, så lægger posten pakken helt bagerst i carporten så den ikke står og er megasynlig og også er sikret mod regn.


Vi har heller ingen umiddelbare problemer med postnord og modtagerflex. Pakkerne bliver altid stillet på aftalte sted.
Men det kan man nok ikke rigtigt gøre i tættere befolkede områder, med mindre man gerne vil have sine pakker stjålet.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf DenBruneMunk » 12. feb 2019, 13:24

Omkring modtagerflex, så er postnord medarbejdere næsten gået hen og blevet stresset, når de skal aflevere, for deres signatur system er for langsomt lyder det til. Så de siger altid- nå, du har modtagerflex, så jeg markerer den er afleveret flex.

Og så løber de igen.

Er generelt ikke utilfreds med den del, og betaler også gerne 10kr for den udbringning hvis jeg ikke lige laver en selvhenter.
At nogle selskaber så tager 50kr mere for modtagerflex, så får de lov til at sende til 0kr og til afhentning i postboksen.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Mi55y » 13. feb 2019, 12:49

Mi55y skrev:Da vi flyttede ind undrede vi os over, at posten smed pakker i carporten, foran døren osv. Jeg ringede til postnord og fik at vide, at de tidligere ejere havde tilmeldt adressen til flexlevering med levering i skuret - som vi holder låst. Jeg skulle så aktivt gå ind på hjemmesiden og melde os fra flex. Det gjorde jeg - for et år siden - og pakker smides stadig i carporten halvdelen af gangene. Så sent som i dag - hvor det var en lille pose tøj, som godt kunne gå i postkassen.


Ja, her fungerer flexlevering også stadig - hvis altså så bare vi var tilmeldt. :rulle:
Den anden dag går der pludselig en mand rundt ude i carporten. Det var såmænd bare posten, der ville flexlevere, men jo ikke kunne komme ind i skuret. Og vi var hjemme og der holdte to biler, så hvad med at ringe på? Han havde trods alt passeret begge hoveddøre og et vindue, hvor jeg sad, for at komme hen til skuret.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf DenBruneMunk » 14. feb 2019, 09:55

hmmm, du får en anden til at købe noget hos ellos, du ikke selv kan købe. Du betaler fragten og i er vel blevet enige om vægten forinden? Så kan det måske gå galt, og du bærer så ansvaret hvis du har betalt forud. Har i derimod ikke vurderet fragten og den er fejlvurderet i jeres indkøb, så er det jo en fælles fejl, og du må vurdere om du bærer et ansvar, det er vel dig som oprindelig bad om at få varen leveret til andet person?

Eller hvordan skal den ellos pakke , hemmelig adresse fortolkes?
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf DenBruneMunk » 14. feb 2019, 10:53

Trappestige skrev:
DenBruneMunk skrev:hmmm, du får en anden til at købe noget hos ellos, du ikke selv kan købe. Du betaler fragten og i er vel blevet enige om vægten forinden? Så kan det måske gå galt, og du bærer så ansvaret hvis du har betalt forud. Har i derimod ikke vurderet fragten og den er fejlvurderet i jeres indkøb, så er det jo en fælles fejl, og du må vurdere om du bærer et ansvar, det er vel dig som oprindelig bad om at få varen leveret til andet person?

Eller hvordan skal den ellos pakke , hemmelig adresse fortolkes?

Nej, varen er købt gennem dba. Vi aftaler en pris for varen inkl. fragten og hun skriver at hun vil sende den fra arbejdet. Det er sådan set ikke mit ansvar at hun ikke frankerer den rigtigt, men jeg kan godt se at jeg hænger på den selv, hvis jeg beholder pakken. Postbudet sagde at jeg skulle prøve at få fat i hendes adresse og ellers kunne jeg betale selv eller aflevere pakken i en postkasse.

Den er svær. Betale dobbelt op, eller miste de ca. 100kr . Et lille dagligdags dilemma.

Du kan altid give dba et prej om at sælger ikke har opført sig helt efter spillereglerne, ikke fordi det er bedrageri men du får jo ikke et svar?
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Maoam » 22. jul 2019, 09:57

Min mors pakke er væk. Hun er ikke tilmeldt modtager flex, men track and trace nummeret siger, de har sat en pakke til hende.

Hun var hjemme på det tidspunkt og hendes hunde, der gør af alle der kommer både hos hende og naboen, havde ikke reageret.

Hun ringede til kundeservice, hvor, der var 34 min. ventetid. Jeg sagde, hun skulle skrive til dem i stedet.
Senest rettet af Maoam 22. jul 2019, 10:31, rettet i alt 1 gang.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf kidkomb » 22. jul 2019, 10:20

Vi har en postdame herude på landet. Og hun er simpelthen så sød.
Jeg har også mødt en postmand. Han er lige så sød. Det er dejligt at være flyttet på landet. Herude har man et mere personligt forhold til postmenneskerne og så går respekten begge veje :D
Vores postkasse står på jorden lige nu og vi er bare så dårlige til at tage os sammen til at få sat den på noget. Men vi er til gengæld rørende enige om, når det sker, at vi skal stille en lille gave til postdame, fordi hun så tappert har afleveret post i knæhøjde :blush:

Nu hvor jeg skriver det får jeg virkelig dårlig samvittighed. Jeg går straks ud og stiller den på en mælkekasse, så der ikke er så langt ned.
EDIT: To mælkekasser. Ej hvor har jeg det skidt over at jeg har udsat hende for det i flere uger. Nogle gange tænker man bare ikke så langt.
Det er en af de fineste ting ved at komme herinde! Man får tænkt over ting man ikke havde tænkt over og set nogle vinkler man aldrig ville have set, fordi man er for fortravlet til at tænke på alle detaljer. Debatten FTW! :lun:
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf RavenClaw » 28. jul 2019, 06:24

Min nabo er bortrejst på anden uge. Der er blevet leveret en pakke til ham på hans dørmåtte. Det er meget tydeligt, at den indeholder en privatalarm, og nu har den stået der i tre dage. Lige nu pisser det ned, så jeg har tilladt mig at tage den ind i tørvejr.
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Maoam » 28. jul 2019, 09:12

Maoam skrev:Min mors pakke er væk. Hun er ikke tilmeldt modtager flex, men track and trace nummeret siger, de har sat en pakke til hende.

Hun var hjemme på det tidspunkt og hendes hunde, der gør af alle der kommer både hos hende og naboen, havde ikke reageret.

Hun ringede til kundeservice, hvor, der var 34 min. ventetid. Jeg sagde, hun skulle skrive til dem i stedet.


De har svaret hende, at de på grund af travlhed ikke har behandlet sagen.

Oversættelse: :fløjt:

“Alle vores faste medarbejdere er på ferie og vores afløsere ved ikke, hvad de laver”.

Det er en fødselsdagsgave, der allerede skulle have været givet.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Anlewi » 28. jul 2019, 09:35

RavenClaw skrev:Min nabo er bortrejst på anden uge. Der er blevet leveret en pakke til ham på hans dørmåtte. Det er meget tydeligt, at den indeholder en privatalarm, og nu har den stået der i tre dage. Lige nu pisser det ned, så jeg har tilladt mig at tage den ind i tørvejr.


Fornuftigt.

Vi kom hjem fra ferie i går. Vores overbo havde smidt en besked vores postkasse om at hun have taget en pakke der stod foran vores dør med op. Det er vi selvfølgelig rigtig glade for, for vi bor i stuen og der er ikke dørlås på opgangen.
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf DenBruneMunk » 28. jul 2019, 10:31

Anlewi skrev:
RavenClaw skrev:Min nabo er bortrejst på anden uge. Der er blevet leveret en pakke til ham på hans dørmåtte. Det er meget tydeligt, at den indeholder en privatalarm, og nu har den stået der i tre dage. Lige nu pisser det ned, så jeg har tilladt mig at tage den ind i tørvejr.


Fornuftigt.

Vi kom hjem fra ferie i går. Vores overbo havde smidt en besked vores postkasse om at hun have taget en pakke der stod foran vores dør med op. Det er vi selvfølgelig rigtig glade for, for vi bor i stuen og der er ikke dørlås på opgangen.

Og så spørger jeg naturligt om i 2 kender hinanden og bor i samme opgang?
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Anlewi » 28. jul 2019, 10:47

DenBruneMunk skrev:
Anlewi skrev:
RavenClaw skrev:Min nabo er bortrejst på anden uge. Der er blevet leveret en pakke til ham på hans dørmåtte. Det er meget tydeligt, at den indeholder en privatalarm, og nu har den stået der i tre dage. Lige nu pisser det ned, så jeg har tilladt mig at tage den ind i tørvejr.


Fornuftigt.

Vi kom hjem fra ferie i går. Vores overbo havde smidt en besked vores postkasse om at hun have taget en pakke der stod foran vores dør med op. Det er vi selvfølgelig rigtig glade for, for vi bor i stuen og der er ikke dørlås på opgangen.

Og så spørger jeg naturligt om i 2 kender hinanden og bor i samme opgang?


RavenClaw og jeg?
Det tror jeg bestemt ikke vi gør :-) hvorfor?
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf DenBruneMunk » 28. jul 2019, 11:24

Anlewi skrev:
DenBruneMunk skrev:
Anlewi skrev:
RavenClaw skrev:Min nabo er bortrejst på anden uge. Der er blevet leveret en pakke til ham på hans dørmåtte. Det er meget tydeligt, at den indeholder en privatalarm, og nu har den stået der i tre dage. Lige nu pisser det ned, så jeg har tilladt mig at tage den ind i tørvejr.


Fornuftigt.

Vi kom hjem fra ferie i går. Vores overbo havde smidt en besked vores postkasse om at hun have taget en pakke der stod foran vores dør med op. Det er vi selvfølgelig rigtig glade for, for vi bor i stuen og der er ikke dørlås på opgangen.

Og så spørger jeg naturligt om i 2 kender hinanden og bor i samme opgang?


RavenClaw og jeg?
Det tror jeg bestemt ikke vi gør :-) hvorfor?

Synes grunden var åbenlys, hvis det ikke var for overbo/underbo/nabo delen. :)
0

Tilbage til "Livets forhold"