Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Zonta » 18. jun 2018, 19:56

Ellin skrev:Pakke bestilt fra Zalando sidste weekend.
Afsendt onsdag kl 8.00 og jeg får track&trace nr
Ingen registreringer på t&t undervejs
Pakke er i pakkeboks fredag middag.

Jeg kan så godt som aldrig tracke pakker undervejs, oplysningerne ifht pakkens vej, dukker oftest først op når jeg har modtaget pakken. :stoned:


Ifht indleveringssedler så efterspørger jeg det hver gang jeg returnerer pakker. F.eks skulle jeg returnere en nespressomaskine (værdi 1200kr). Spørger om jeg kan få en kvittering på indlevering, inden jeg sætter den ind i pakkeburet. Svar; “den slags gør vi ikke i.”
De der pakkebure (Føtex postbutik) står bare åbne og frit tilgængelige for enhver, der går forbi, så jeg har altså ikke lyst til at smide mine pakker deri uden kvittering.
Endte med postdamen lavede et stempel på er stykke papir, som hun så lagde ved siden af returlabelen på min pakke og så tog jeg billeder af det. Suk. Det er så dumt.

Når jeg returnerer via pakkeboks (hvilket denne pakke var for stor til) er det da simpelt, at jeg taster mit nr/mail og får en kvittering på indlevering der. Hvor svært kan det være?

Du kan sagtens få et stempel. Der står sådan nogle små standere med sedler. På dem står der et sted "Returpakke" eller noget i den dur. Så sætter du kryds dér, skriver pakkenummeret på, skriver afsender og modtager øverst og tager sedlen med til kassen. Så sætter de bare et stempel på sedlen. Men du skal selv lave den - de laver den ikke for dig.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Zonta » 18. jun 2018, 20:08

Ellin skrev:
Zonta skrev:
Ellin skrev:Pakke bestilt fra Zalando sidste weekend.
Afsendt onsdag kl 8.00 og jeg får track&trace nr
Ingen registreringer på t&t undervejs
Pakke er i pakkeboks fredag middag.

Jeg kan så godt som aldrig tracke pakker undervejs, oplysningerne ifht pakkens vej, dukker oftest først op når jeg har modtaget pakken. :stoned:


Ifht indleveringssedler så efterspørger jeg det hver gang jeg returnerer pakker. F.eks skulle jeg returnere en nespressomaskine (værdi 1200kr). Spørger om jeg kan få en kvittering på indlevering, inden jeg sætter den ind i pakkeburet. Svar; “den slags gør vi ikke i.”
De der pakkebure (Føtex postbutik) står bare åbne og frit tilgængelige for enhver, der går forbi, så jeg har altså ikke lyst til at smide mine pakker deri uden kvittering.
Endte med postdamen lavede et stempel på er stykke papir, som hun så lagde ved siden af returlabelen på min pakke og så tog jeg billeder af det. Suk. Det er så dumt.

Når jeg returnerer via pakkeboks (hvilket denne pakke var for stor til) er det da simpelt, at jeg taster mit nr/mail og får en kvittering på indlevering der. Hvor svært kan det være?

Du kan sagtens få et stempel. Der står sådan nogle små standere med sedler. På dem står der et sted "Returpakke" eller noget i den dur. Så sætter du kryds dér, skriver pakkenummeret på, skriver afsender og modtager øverst og tager sedlen med til kassen. Så sætter de bare et stempel på sedlen. Men du skal selv lave den - de laver den ikke for dig.


Det har jeg ikke set nogen steder. Hver gang har jeg fået at vide af forskellige ekspedienter, at det ikke findes.

Den hedder en postkvittering. Har vedhæftet billede. Den kan også hentes som PDF og printes her: https://www.postnord.dk/erhverv/kundese ... nder-breve.

Så det er altså ekspedienten der er forkert på den.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
J, juli 2018.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Modesty Blame » 22. jun 2018, 14:11

Pakke sendt torsdag i sidste uge. Fredag ankommer den til Danmark. Mandag får jeg besked om, at den er forsinket. Tirsdag det samme. Onsdag skriver jeg til Postnord, og spørger, hvad det betyder. De svarer, at det betyder, at den er forsinket. På det her tidspunkt har den været i Risskov og Taulov. Torsdag er den i Kolding. I morges skriver jeg igen; de har ødelagt den, og den er sendt retur. Fucking fuckfjæs af nogle idioter.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. jun 2018, 14:21

jeg har ingen flexaftale, ganske bevidst - da det så er mit eget ansvar hvis pakken er væk.
Alligevel har posten i forgårs sat en pakke ved vores havelåge, for enden af lang indkørsle og skjult af beplantning
Smidt sedlen i postkassen og skrevet hvor pakken var.

Ingen af os har underskrevet at pakken er modtaget, og hvis vi var uheldige kunne den jo forsvinde.
Ved godt at buddet har gjort det i bedste mening, og knægten blev også mega glad over at hans skærm var kommet.

Ikke at jeg gider gå videre med det, men bliver lidt øv over de ikke overholder reglerne. Der er en grund til at jeg ikke har flexaftale.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Zonta » 22. jun 2018, 16:13

Madam Pomfrey skrev:jeg har ingen flexaftale, ganske bevidst - da det så er mit eget ansvar hvis pakken er væk.
Alligevel har posten i forgårs sat en pakke ved vores havelåge, for enden af lang indkørsle og skjult af beplantning
Smidt sedlen i postkassen og skrevet hvor pakken var.

Ingen af os har underskrevet at pakken er modtaget, og hvis vi var uheldige kunne den jo forsvinde.
Ved godt at buddet har gjort det i bedste mening, og knægten blev også mega glad over at hans skærm var kommet.

Ikke at jeg gider gå videre med det, men bliver lidt øv over de ikke overholder reglerne. Der er en grund til at jeg ikke har flexaftale.

Jeg synes klart, at du skal skrive en mail til dem og forklare hvad der er sket. Måske står I forkert registreret, måske er pågældende postmand bare en hat. Men som du selv siger - hvis nogen så det og stjal jeres pakke, så ville det være sur røv for jer. Gør det klart, at I ikke vil modtage pakker på denne måde fremover medmindre I selv angiver det i FlexChange.
0
J, juli 2018.
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Neverkont » 22. jun 2018, 21:38

Madam Pomfrey skrev:jeg har ingen flexaftale, ganske bevidst - da det så er mit eget ansvar hvis pakken er væk.
Alligevel har posten i forgårs sat en pakke ved vores havelåge, for enden af lang indkørsle og skjult af beplantning
Smidt sedlen i postkassen og skrevet hvor pakken var.

Ingen af os har underskrevet at pakken er modtaget, og hvis vi var uheldige kunne den jo forsvinde.
Ved godt at buddet har gjort det i bedste mening, og knægten blev også mega glad over at hans skærm var kommet.

Ikke at jeg gider gå videre med det, men bliver lidt øv over de ikke overholder reglerne. Der er en grund til at jeg ikke har flexaftale.


Jeg har for nylig klaget over en lignende hændelse, dog med "pakker" sendt som breve.

Jeg bor i en stue-lejlighed, og den dag stod opgangsdøren piv-åben, så enhver kunne komme ind, og pakkerne var stillet ved min dør.

Jeg er jo godt klar over, at postbuder har gjort det for at spare både ham og mig for noget besvær, men jeg vil altså hellere cykle ud til Føtex for at hente mine pakker end jeg vil risikere at de forsvinder.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 23. jun 2018, 00:46

Zonta skrev:
Madam Pomfrey skrev:jeg har ingen flexaftale, ganske bevidst - da det så er mit eget ansvar hvis pakken er væk.
Alligevel har posten i forgårs sat en pakke ved vores havelåge, for enden af lang indkørsle og skjult af beplantning
Smidt sedlen i postkassen og skrevet hvor pakken var.

Ingen af os har underskrevet at pakken er modtaget, og hvis vi var uheldige kunne den jo forsvinde.
Ved godt at buddet har gjort det i bedste mening, og knægten blev også mega glad over at hans skærm var kommet.

Ikke at jeg gider gå videre med det, men bliver lidt øv over de ikke overholder reglerne. Der er en grund til at jeg ikke har flexaftale.

Jeg synes klart, at du skal skrive en mail til dem og forklare hvad der er sket. Måske står I forkert registreret, måske er pågældende postmand bare en hat. Men som du selv siger - hvis nogen så det og stjal jeres pakke, så ville det være sur røv for jer. Gør det klart, at I ikke vil modtage pakker på denne måde fremover medmindre I selv angiver det i FlexChange.

Jeg synes det lyder vanvittigt hvis de kan stille en pakke uden aftale, enten pga. en indtastet kommentar via en webshop eller en fast aftale med Postnord om flexlevering, og at de så samtidig kan fraskrive sig ansvaret hvis pakken så fx bliver stjålet :gruble:

Det giver da ingen mening at flexlevering er noget man selv skal tilmelde sig, hvis de kan aflevere pakker på samme måde og vilkår alligevel.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Zonta » 23. jun 2018, 04:15

Juki skrev:Jeg synes det lyder vanvittigt hvis de kan stille en pakke uden aftale, enten pga. en indtastet kommentar via en webshop eller en fast aftale med Postnord om flexlevering, og at de så samtidig kan fraskrive sig ansvaret hvis pakken så fx bliver stjålet :gruble:

Det giver da ingen mening at flexlevering er noget man selv skal tilmelde sig, hvis de kan aflevere pakker på samme måde og vilkår alligevel.

Man kunne nok godt få ret (og dermed erstatning) i sidste ende, men de vil holde på, at de har afleveret pakken på den korrekte adresse. Derfor ville jeg skrive til dem og gøre dem opmærksom på, at de har et postbud der gør sådan, for det må de jo reelt set ikke. Samt at jeg ikke ville acceptere, at det skete igen.
Og så har jeg siddet på firmasiden og ringet en masse til PostNord, når der har været noget galt med kundernes leveringer. De er ikke allesammen lige hjælpsomme og forståelige :tie:

Jeg har ikke selv modtagerflex, men de begyndte jo på at sende sms'er og mails ud, når man har en pakke på vej, hvor man kan tilkendegive om de må stille den et andet sted, hvis man ikke er hjemme (Flex change). Ved ikke om det er fordi jeg har oprettet mig i deres tracking-app. Men det benytter jeg mig tit af, hvis jeg ved, at pakken ikke kan være i postkassen, og ikke er sikker på at være hjemme. Jeg har nemlig 5 km til nærmeste posthus og virkelig dårlige parkeringsforhold dernede.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 23. jun 2018, 04:35

Zonta skrev:
Juki skrev:Jeg synes det lyder vanvittigt hvis de kan stille en pakke uden aftale, enten pga. en indtastet kommentar via en webshop eller en fast aftale med Postnord om flexlevering, og at de så samtidig kan fraskrive sig ansvaret hvis pakken så fx bliver stjålet :gruble:

Det giver da ingen mening at flexlevering er noget man selv skal tilmelde sig, hvis de kan aflevere pakker på samme måde og vilkår alligevel.

Man kunne nok godt få ret (og dermed erstatning) i sidste ende, men de vil holde på, at de har afleveret pakken på den korrekte adresse. Derfor ville jeg skrive til dem og gøre dem opmærksom på, at de har et postbud der gør sådan, for det må de jo reelt set ikke. Samt at jeg ikke ville acceptere, at det skete igen.
Og så har jeg siddet på firmasiden og ringet en masse til PostNord, når der har været noget galt med kundernes leveringer. De er ikke allesammen lige hjælpsomme og forståelige :tie:

Jeg har ikke selv modtagerflex, men de begyndte jo på at sende sms'er og mails ud, når man har en pakke på vej, hvor man kan tilkendegive om de må stille den et andet sted, hvis man ikke er hjemme (Flex change). Ved ikke om det er fordi jeg har oprettet mig i deres tracking-app. Men det benytter jeg mig tit af, hvis jeg ved, at pakken ikke kan være i postkassen, og ikke er sikker på at være hjemme. Jeg har nemlig 5 km til nærmeste posthus og virkelig dårlige parkeringsforhold dernede.

Jeg ville helt sikkert også kontakte dem! Især hvis man kan risikere at ens pakke går tabt på den måde, uden man er klar over det eller har givet lov til det :tie:

Det virker helt hul i hovedet, men kommer heller ikke bag på mig fra Postnords side...

Jeg er dog selv tilmeldt det, pga. dårlige muligheder for at afhente pakker. Jeg har dog ikke bil så for mig er det mest fordi det kan være svært at balancere store og tunge pakker på en cykel. Men det er stadig irriterende når de ikke afleverer pakken det tilmeldte sted, men lige foran hoveddøren med frit udsyn fra gaden. Ellers fungerer det heldigvis godt hos mig.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Kalimsofie » 23. jun 2018, 06:12

En bekendt lagde dette op på facebook i går. Det er jo helt til WTF-tråden :stoned:



C726FB39-DC44-465D-A68F-16092FD68C38.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 23. jun 2018, 07:24

Kalimsofie skrev:En bekendt lagde dette op på facebook i går. Det er jo helt til WTF-tråden :stoned:



C726FB39-DC44-465D-A68F-16092FD68C38.jpeg

Det lyder så grotesk at det er helt tragikomisk.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Modesty Blame » 23. jun 2018, 07:37

Kalimsofie skrev:En bekendt lagde dette op på facebook i går. Det er jo helt til WTF-tråden :stoned:



C726FB39-DC44-465D-A68F-16092FD68C38.jpeg

Nej, men en bekendt fortalte mig, at det var tilfældet for nogen tid siden, og så læste jeg i deres betingelser, og blev meget chokeret.

https://www.postnord.dk/kundeservice/sporgsmal-og-svar
(...) Hvis du derimod sender som pakke, er din forsendelse forsikret og kan trackes undervejs. Se vore Forretningsbetingelser for yderligere oplysninger. (...)


Forretningsbetingelserne: https://www.postnord.dk/kundeservice/fo ... etingelser
I overensstemmelse med NSAB 2015 kan erstatningen
for en PAKKE maksimalt udgøre 8,33 SDR
pr. kilo bruttovægt, der er beskadiget, forringet
eller bortkommet. PostNord yder dog erstatning for
dokumenterede tab op til følgende beløb:

 For MyPack og Postpakker til Danmark og
udlandet kan erstatningen udgøre op til 40
SDR pr. pakke + 4,50 SDR pr. kg, hvis dette
medfører en højere erstatning til afsender.


SDR er 9,03 kr.

Så hvis man ikke kan dokumentere den højere værdi - eller ikke er klar over, at der er mulighed for yderligere erstatning ved dokumentation, får man 75 kr. pr. kilo Postnord har ødelagt. Til Postnords forsvar skal siges, at det vist er lovgivningen, snarere end Postnord, der har fundet på det.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Daine » 23. jun 2018, 09:19

Øv :( Jeg har lige hentet en pakke fra Matas med en ret dyr parfume ... pakken var ødelagt kunne jeg se, og tapet godt til af PostNord, men den vejede næsten ingenting. Og ganske rigtig, den var tom da jeg pakkede den op :(

Nu har jeg sendt en besked til Matas kundeservice med billeddokumentation, så håber jeg de sender en ny - og selv tager boksekampen med PN.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. jun 2018, 09:44

Juki skrev:
Zonta skrev:
Madam Pomfrey skrev:jeg har ingen flexaftale, ganske bevidst - da det så er mit eget ansvar hvis pakken er væk.
Alligevel har posten i forgårs sat en pakke ved vores havelåge, for enden af lang indkørsle og skjult af beplantning
Smidt sedlen i postkassen og skrevet hvor pakken var.

Ingen af os har underskrevet at pakken er modtaget, og hvis vi var uheldige kunne den jo forsvinde.
Ved godt at buddet har gjort det i bedste mening, og knægten blev også mega glad over at hans skærm var kommet.

Ikke at jeg gider gå videre med det, men bliver lidt øv over de ikke overholder reglerne. Der er en grund til at jeg ikke har flexaftale.

Jeg synes klart, at du skal skrive en mail til dem og forklare hvad der er sket. Måske står I forkert registreret, måske er pågældende postmand bare en hat. Men som du selv siger - hvis nogen så det og stjal jeres pakke, så ville det være sur røv for jer. Gør det klart, at I ikke vil modtage pakker på denne måde fremover medmindre I selv angiver det i FlexChange.

Jeg synes det lyder vanvittigt hvis de kan stille en pakke uden aftale, enten pga. en indtastet kommentar via en webshop eller en fast aftale med Postnord om flexlevering, og at de så samtidig kan fraskrive sig ansvaret hvis pakken så fx bliver stjålet :gruble:

Det giver da ingen mening at flexlevering er noget man selv skal tilmelde sig, hvis de kan aflevere pakker på samme måde og vilkår alligevel.


Jeg tænker faktisk at det IKKE ville være "sur røv" for os - men at posten havde erstatningspligt på bestilte produkt.
For jeg har netop IKKE flexaftale, plus der på den der slip ville være bevis på at posten havde placeret pakken ulovligt. Ergo ville de hænge på den,

Det ville bare have været vildt irriterende at skulle bruge energi på det - fordi andre lavede en fejl.
Jeg kan sagtens se den gode hensigt, fra buddets side, og kassen pakken var i, var også ganske anonym af udseende.

Og ja jeg har netop fravalg flex fordi det så er mit eget personlige ansvar hvis pakken er væk efter levering.
Og helt basic så er min tillid til at alle blandt budende har ret mel i posen, ikke så stor, at jeg har lyst til at tage den chanse.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf Juki » 23. jun 2018, 09:56

Madam Pomfrey skrev:
Juki skrev:
Zonta skrev:
Madam Pomfrey skrev:jeg har ingen flexaftale, ganske bevidst - da det så er mit eget ansvar hvis pakken er væk.
Alligevel har posten i forgårs sat en pakke ved vores havelåge, for enden af lang indkørsle og skjult af beplantning
Smidt sedlen i postkassen og skrevet hvor pakken var.

Ingen af os har underskrevet at pakken er modtaget, og hvis vi var uheldige kunne den jo forsvinde.
Ved godt at buddet har gjort det i bedste mening, og knægten blev også mega glad over at hans skærm var kommet.

Ikke at jeg gider gå videre med det, men bliver lidt øv over de ikke overholder reglerne. Der er en grund til at jeg ikke har flexaftale.

Jeg synes klart, at du skal skrive en mail til dem og forklare hvad der er sket. Måske står I forkert registreret, måske er pågældende postmand bare en hat. Men som du selv siger - hvis nogen så det og stjal jeres pakke, så ville det være sur røv for jer. Gør det klart, at I ikke vil modtage pakker på denne måde fremover medmindre I selv angiver det i FlexChange.

Jeg synes det lyder vanvittigt hvis de kan stille en pakke uden aftale, enten pga. en indtastet kommentar via en webshop eller en fast aftale med Postnord om flexlevering, og at de så samtidig kan fraskrive sig ansvaret hvis pakken så fx bliver stjålet :gruble:

Det giver da ingen mening at flexlevering er noget man selv skal tilmelde sig, hvis de kan aflevere pakker på samme måde og vilkår alligevel.


Jeg tænker faktisk at det IKKE ville være "sur røv" for os - men at posten havde erstatningspligt på bestilte produkt.
For jeg har netop IKKE flexaftale, plus der på den der slip ville være bevis på at posten havde placeret pakken ulovligt. Ergo ville de hænge på den,

Det ville bare have været vildt irriterende at skulle bruge energi på det - fordi andre lavede en fejl.
Jeg kan sagtens se den gode hensigt, fra buddets side, og kassen pakken var i, var også ganske anonym af udseende.

Og ja jeg har netop fravalg flex fordi det så er mit eget personlige ansvar hvis pakken er væk efter levering.
Og helt basic så er min tillid til at alle blandt budende har ret mel i posen, ikke så stor, at jeg har lyst til at tage den chanse.

Jeg misforstod og opfattede det som om at det var jer som modtager der ville tabe i det lotteri, hvis pakken var forsvundet. Det ville jo være vanvittigt hvis man i god tro bestiller en vare der leveres med Postnord og man har en forventning om at få den, og med vilje ikke har tilmeldt sig modtagerflex, men så alligevel kan blive underlagt de samme betingelser som hvis I havde været :wacko:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Livets forhold"