Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 18. sep 2017, 06:13

Til januar 2018 har jeg været røgfri i 2 år - og som jeg lige sad og sagde til min mand i går aftes, så er rygestop det bedste jeg har gjort for mig selv nogensinde. Jeg kommer aldrig til at ryge igen, det ved jeg.
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 19. sep 2017, 19:07

Jeg leger igen med tanken om at stoppe med at ryge. Efteråret minder mig altid om, at det faktisk er ret nederen at stå udenfor og ryge :lol:
Jeg kan virkelig godt lide at ryge. Jeg har absolut ingen rygrad, når jeg har muligheden for at ryge, så selvom jeg tror, jeg psykisk godt kan klare et totalt rygestop, ser jeg lidt på at købe en dampcigaret. Simpelthen for ikke at fjerne alt, for det ender med, at jeg synes, det er vildt synd for mig, at jeg ikke må ryge :ninja:

Men der går lige nogle uger, inden jeg helt tager mig sammen.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Ado » 27. sep 2017, 11:21

Også stadig røgfri her. Nu på 9. måned. Det er dejligt. Men gud, hvor jeg har haft rygetrang i dag.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Mi55y » 27. sep 2017, 12:02

Jeg har nu været røgfri i 1,5 måned. Jeg har faktisk kun en gang virkelig haft lyst til at ryge, og det var i lørdags, da sælger accepterede vores bud på hus. Men jeg holdt mig i skindet, på trods af at jeg var sammen med min rygende søster om aftenen.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 18. okt 2017, 18:54

Jeg har ikke røget de sidste to dage her. Det går ganske udmærket, jeg synes ikke, jeg mærker fysiske abstinenser, men det er tydeligt, at jeg har vaner med at ryge en cigaret efter forskellige ting. Fx efter mad og når der lige er en reklamepause.

Hvis jeg havde nogle cigaretter lige nu, så ville jeg ryge dem med stor nydelse. Kommer man nogensinde ud af den forestilling, og sker det forhåbentlig snart? Pt synes jeg mest, det er synd for mig, at jeg ikke ryger, og jeg ser slet ikke fordelene ved ikke at gøre det. Kun at jeg ikke skal ud i kulden :lol: Har I eksrygere måske nogle tips?
2
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 18. okt 2017, 18:56

Jeg har ikke fået købt en e-cigaret, som ellers var min plan. Efterårsferien kom hurtigere, end jeg forventede, så jeg nåede ikke at købe den :lol: Jeg lader være med at ryge ved at tygge tyggegummi og spise gajoler.
0
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Rygestoptråd

Indlægaf hthy » 19. okt 2017, 00:41

Pyjamas skrev:Jeg har ikke røget de sidste to dage her. Det går ganske udmærket, jeg synes ikke, jeg mærker fysiske abstinenser, men det er tydeligt, at jeg har vaner med at ryge en cigaret efter forskellige ting. Fx efter mad og når der lige er en reklamepause.

Hvis jeg havde nogle cigaretter lige nu, så ville jeg ryge dem med stor nydelse. Kommer man nogensinde ud af den forestilling, og sker det forhåbentlig snart? Pt synes jeg mest, det er synd for mig, at jeg ikke ryger, og jeg ser slet ikke fordelene ved ikke at gøre det. Kun at jeg ikke skal ud i kulden :lol: Har I eksrygere måske nogle tips?



Der går nok mindst nogle uger, men tag en dag af gangen og nyd at du ikke skal ud nu hvor det bliver koldere, tænk på hvor meget du sparer hver dag og hvad du evt. kan bruge de penge til. Jeg kan efter 19 måneder stadig drømme at jeg ryger og ærgrer mig over at jeg gør det, så jeg tør slet ikke bare prøve et enkelt hiv. Til fester får du det hele med, fordi du ikke skal ud og ryge o.s.v.

Held og lykke med det.
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Mi55y » 19. okt 2017, 06:27

Jeg har ikke røget siden august, og jeg synes, at det har været overraskende nemt. I går var min søster og mor på besøg, og de røg ud af køkkenvinduet, uden at det rørte mig. Så jeg kan nok ikke rigtig komme med nogle tips, da jeg ikke har haft de store problemer.
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 19. okt 2017, 19:31

Tak for jeres svar :)
Endnu en dag er gået, og jeg savner stadig cigaretter. Jeg synes, det er hamrende irriterende at være så vild efter at ryge, når jeg ikke bemærker fysiske abstinenser :rulle: Jeg håber, jeg snart ser lyset i ikke at ryge.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 19. okt 2017, 19:38

Pyjamas skrev:Tak for jeres svar :)
Endnu en dag er gået, og jeg savner stadig cigaretter. Jeg synes, det er hamrende irriterende at være så vild efter at ryge, når jeg ikke bemærker fysiske abstinenser :rulle: Jeg håber, jeg snart ser lyset i ikke at ryge.


Det er helt normalt :kys: Så vidt jeg husker, så var de første 2-3 uger de sværeste, men derefter blev det nemmere og nemmere, så hold ud! Det psykiske fyldte også allermest for mig og sådan tror jeg det er for mange. Man bliver i stand til at have det fantastisk uden røg, men det kommer bare ikke overnight... så bliv ved med at være standhaftig! Hep hep!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 19. okt 2017, 19:48

Pandesteg skrev:
Pyjamas skrev:Tak for jeres svar :)
Endnu en dag er gået, og jeg savner stadig cigaretter. Jeg synes, det er hamrende irriterende at være så vild efter at ryge, når jeg ikke bemærker fysiske abstinenser :rulle: Jeg håber, jeg snart ser lyset i ikke at ryge.


Det er helt normalt :kys: Så vidt jeg husker, så var de første 2-3 uger de sværeste, men derefter blev det nemmere og nemmere, så hold ud! Det psykiske fyldte også allermest for mig og sådan tror jeg det er for mange. Man bliver i stand til at have det fantastisk uden røg, men det kommer bare ikke overnight... så bliv ved med at være standhaftig! Hep hep!


Det er jeg glad for at høre :) Det hjælper at vide, at det er normalt, og at det bliver bedre. Tak :)
1
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 22. okt 2017, 16:59

Lige straks 6 døgn røgfri. Jeg synes, det begynder at blive nemmere, og jeg går i længere tid og undlader at tænke på cigaretter. Det var en ret sej milepæl, da jeg nåede 100 ikke-røgede cigaretter og 200 kr sparet :)
Jeg har haft ferie denne uge, og jeg er spændt på, hvordan det kommer til at gå på jobbet i morgen. Vi er nogle stykker, der plejer at ryge sammen, og pludselig har jeg en nem adgang til cigaretter. Jeg tænker dog, at det kan jeg snildt klare, og jeg skal nå mit delmål med en uge uden røg :gogo:
5
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 22. okt 2017, 17:42

Pyjamas skrev:Lige straks 6 døgn røgfri. Jeg synes, det begynder at blive nemmere, og jeg går i længere tid og undlader at tænke på cigaretter. Det var en ret sej milepæl, da jeg nåede 100 ikke-røgede cigaretter og 200 kr sparet :)
Jeg har haft ferie denne uge, og jeg er spændt på, hvordan det kommer til at gå på jobbet i morgen. Vi er nogle stykker, der plejer at ryge sammen, og pludselig har jeg en nem adgang til cigaretter. Jeg tænker dog, at det kan jeg snildt klare, og jeg skal nå mit delmål med en uge uden røg :gogo:


Jaaaa hvor er du sej! Det bliver nemlig en lille smule nemmere dag for dag - og pludselig er du fri!! :love: og det er virkelig den bedste fornemmelse! Min mand og jeg har hygget os sammen i gevaldigt mange timer med masser af cigaretter og nu hvor vi begge er røgfri på 2. år taler vi ofte om, hvad fanden der egentlig var så fedt ved at ryge. Ingen af os savner det, overhovedet! Jeg kan i et split sekund få tanken at “en smøg ville være lækker lige nu”, det sker måske én gang hver anden måned. Og det er på ingen måde en reel trang eller noget jeg har lyst til at handle på, tværtimod. Tror jeg ville få det ret stramt, hvis jeg tændte en smøg, min mave vender sig virkelig ved tanken :tie: og jeg hader at få andres røg i hovedet, det stinker jo! :ad!:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pyjamas » 23. okt 2017, 14:45

Universet støtter mit rygestop. Det begyndte at pisse ned, da vi havde frokostpause. Jeg nød synet af mine kolleger, der kom sjaskvåde ind fra deres rygepause :D
5
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25608

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 23. okt 2017, 14:58

Tillykke med dit røgfri liv. På et eller andet tidspunkt finder du ud af, at det overhovedet ikke er synd for dig, at du er holdt op med at ryge. Du kan jo strengt taget bare ryge, hvis du vælger det, så der er ikke noget, der er forbudt, men du har valgt, at du ikke gider ryge mere. Det er dig, der er chefen her.

Hen ad vejen vil du opdage, at du tænker mindre og mindre på det, og når trangen dukker op, er den lettere at sende på ferie igen. Selv her tre år efter mit rygestop, kan den kortvarigt stikke næsen frem en meget sjælden gang, men det er et næsten umærkeligt strejf, som jeg ryster af mig uden problemer. Ellers skal jeg bare lugte til en indendørsryger, så forlader al trang mig omgående. Glæd dig
5
14 11 14

Tilbage til "Livets forhold"