Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Akehurst2 » 8. sep 2020, 16:39

Ja, jeg kan se, at jeg bestemt ikke er den eneste, der ikke rigtig orker at være hjemsendt igen, så lad os klage vores nød sammen.

Vi er sendt hjem til den 22. Er skrækslagen for at det bliver som i foråret, hvor det forlænges flere gange :tie:
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Lys » 8. sep 2020, 17:56

Jeg er på barsel måneden ud, men mine kolleger er også sendt på hjemmearbejde til den 22. Jeg håber virkelig, at det ikke forlænges, for jeg magter ikke at skulle starte op hjemmefra efter at have været væk et års tid.
0
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Ghattner » 8. sep 2020, 18:23

Jeg er også sendt hjem til den 22. Sep og det kan jeg lige overskue, men har svært ved at tro at smittetrykket vil falde drastisk når vi rigtig rammer efteråret så kunne også frygte at der bliver forlænget. Håber og tror dog at ledelsen er bevidst om hvor meget det påvirker trivslen og hvis denne virkelighed fortsætter så håber jeg at vi kan finde en eller anden kompromisløsning hvor vi evt arbejder i skiftehold eller forskudt eller lign., så vi får lov at møde ind i een eller anden grad. Vi har fået lov til at mødes hvis det er svært at løse ting over videomøder, så på den måde er det lidt mere lempeligt end i foråret

Jeg synes dog stadig det er hammer demotiverende og et skridt tilbage at vi skal “straffes” når vi nu har vænnet ps til en ny arbejdsdag med en masse restriktioner som de fleste kan formå at overholde.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Akehurst2 » 9. sep 2020, 07:39

Lys skrev:Jeg er på barsel måneden ud, men mine kolleger er også sendt på hjemmearbejde til den 22. Jeg håber virkelig, at det ikke forlænges, for jeg magter ikke at skulle starte op hjemmefra efter at have været væk et års tid.


Det er også helt vildt mærkeligt. Jeg har en kollega, der kom tilbage et par uger efter vi blev sendt hjem i foråret og så måtte hun så sidde der alene og prøve at komme ind i tingene igen.

For slet ikke at tale om nye medarbejdere. Tænk at starte et sted og ikke kunne møde kolleger og ledelse og skulle finde ud af det hele hjemmefra :tie: Når folk hylder hjemmearbejde og fremhæver hvor let det hele er at klare over telefon og Skype, så gælder det jo (i det omfang det gælder) netop fordi folk i forvejen kender hinanden og opgaverne.
3
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Lys » 9. sep 2020, 07:49

Akehurst2 skrev:
Lys skrev:Jeg er på barsel måneden ud, men mine kolleger er også sendt på hjemmearbejde til den 22. Jeg håber virkelig, at det ikke forlænges, for jeg magter ikke at skulle starte op hjemmefra efter at have været væk et års tid.


Det er også helt vildt mærkeligt. Jeg har en kollega, der kom tilbage et par uger efter vi blev sendt hjem i foråret og så måtte hun så sidde der alene og prøve at komme ind i tingene igen.

For slet ikke at tale om nye medarbejdere. Tænk at starte et sted og ikke kunne møde kolleger og ledelse og skulle finde ud af det hele hjemmefra :tie: Når folk hylder hjemmearbejde og fremhæver hvor let det hele er at klare over telefon og Skype, så gælder det jo (i det omfang det gælder) netop fordi folk i forvejen kender hinanden og opgaverne.


Ja, enig. Jeg har et meget relationsbaseret job i en stor organisation uden tilsvarende kolleger. Og uden overlap med min vikar. Det bliver festligt at skulle sætte mig ind i, hvad vikaren har lavet og hvor organisationen er, uden at kunne mødes med nogen.

For ikke at tale om, hvordan man holder møder på Teams :gisp:
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Akehurst2 » 9. sep 2020, 07:56

Ghattner skrev:Jeg er også sendt hjem til den 22. Sep og det kan jeg lige overskue, men har svært ved at tro at smittetrykket vil falde drastisk når vi rigtig rammer efteråret så kunne også frygte at der bliver forlænget. Håber og tror dog at ledelsen er bevidst om hvor meget det påvirker trivslen og hvis denne virkelighed fortsætter så håber jeg at vi kan finde en eller anden kompromisløsning hvor vi evt arbejder i skiftehold eller forskudt eller lign., så vi får lov at møde ind i een eller anden grad. Vi har fået lov til at mødes hvis det er svært at løse ting over videomøder, så på den måde er det lidt mere lempeligt end i foråret

Jeg synes dog stadig det er hammer demotiverende og et skridt tilbage at vi skal “straffes” når vi nu har vænnet ps til en ny arbejdsdag med en masse restriktioner som de fleste kan formå at overholde.


Ja, vi har også ensrettet færdsel, 50 % fremmøde, begrænsninger på eksterne møder, skiftehold i kantinen, sprit, sprit, sprit og på alle måder forsigtighed, så det virker helt unødvendigt at vi skal sendes helt hjem. Og alle hos os har været så forsigtige og overholdt reglerne, så vi har gået rundt i skyer af sprit, fordi folk så nødig ville sendes hjem igen.

Heldigvis har vi som jer fået en lillebitte åbning ift. i foråret, hvor visse allerede planlagte eksterne møder kan gennemføres, og der kan søges om lov til at møde ind, hvis man kan vise, at der er behov for fysisk fremmøde i konkrete tilfælde. Det er ikke meget, men det kan måske gøre, at vi undgår de allerværste besværligheder.
1
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Ghattner » 9. sep 2020, 08:16

Ja, der er mange ting der ikke helt giver mening, især på områder hvor det er let at overholde restriktioner.

Jeg synes flere eksperter har nævnt at lukning af arbejdspladser ikke er nødvendigt, da det ikke er der man ser smittekæderne. Måske pga. ovenstående. Så kan myndighederne argumentere for at det handler om at man holder sig hjemme, men det er jo stadig muligt at gå på cafe og lign. og det kan jeg måske i højere grad udnytte nu hvor jeg er sendt hjem og ikke får det sociale behov dækket som jeg får på arbejdet. Og på en cafe og bar er det jo nye potentielle smittekæder jeg mødes med, hvor det på arbejdet ofte er de samme. Jeg tager ikke offentlig transport og er generelt meget tæt på få mennesker.
2
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Akehurst2 » 9. sep 2020, 15:56

No1 skrev:Lige nu hvor det er en relativt kort periode, så kan jeg godt 'overskue' det nogenlunde. Tror dog frygten lidt sidder i kroppen endnu i forhold til, hvorvidt det vil blive forlænget eller ej. Indtil videre bliver vi hjemme til den 24. og så tager vi det derfra.


'Overskue det nogenlunde' er vist også mig. Men efter kun to dage er jeg allerede træt af det. Så virkelig kun 'nogenlunde'.

Er faktisk ret meget med ham her på twitter:

Hjemmearbejde.PNG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2922

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Kilix » 11. sep 2020, 09:52

Vi har altid haft mulighed for at arbejde hjemmefra foer. Ikke 100%, med mindre det er aftalt, men en dag om ugen var bestemt ikke ildeset. Et par dage var ogsaa helt OK. Og det benyttede jeg mig af. Det er meget rart at kunne sparre paa kontoret, faa en sludder over frokosten, og deltage i moeder face to face.
Saa gik vi ind i lockdown. og sammen med en masse alvorlig sygdom i min Danske familie har mit foraar og sommer godtnok vaeret et helvede. Jeg har ikke kunnet koncentrere mig ordentligt, og der var/er ikke nogen lokale ledere, med indsigt i min funktion, at sparre med.
I starten af juni begyndte jeg at forlige mig med det at arbejde hjemmefra, det gik faktisk strygende og jeg begyndte at nyde det - specielt fordi min familie saa smaat ogsaa blev bedre og bedre.

I den sidste uge af Juni var der saa corona-fyringsrunde i firmaet og hele mit lille team blev fyret bag om ryggen paa mig. Aldrig har jeg vaeret saa indebraendt sur, bitter, og gal over en arbejdsrelateret beslutning. Men den her.... Hold nu kaeft altsaa hvor er det bare den dummeste beslutning de har taget! Mit lille (underbemandede) team sparede os for tonsvis af penge, og det grundlag de brugte for at fyre dem er godtnok helt hen i vejret - det skriger til himmelen at de ikke anede hvad de gjorde!
De foerste to tre uger kunne jeg ikke deltage i et moede uden at begynde at tude - af frustration - saa snart de naevnte min funktion. Jeg er stadig gal. Og det at jeg arbejde hjemmefra hjaelper slet ikke paa det. Jeg kan ikke motivere migselv til at lave dagens gode gerning, og naar folk snakker til mig om min funktion bliver jeg frustreret og graadlabil. Det er simpelthen saa aandsvagt.
Og nu overvejer de at vi skal blive ved med at arbejde hjemmefra indtil coronaen er vaek. Grunden er at vores kontor, allerede foer coronaen, er blevet udlejet til anden side saa vi skulle finde noget nyt. Nu vil de saa vente med at finde nyt kontor, og dermed spare de udgifter.
Altsaa, det giver meget god mening, men jeg er ved at vaere godt moer. Jeg gider ikke mere.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Myresluger » 11. sep 2020, 10:02

Vi var stadig ikke fuldt tilbage på mit job. I mandags så jeg en af mine tætte kollegaer for første gang i et halvt år. Nu er vi så sendt hjem på fuld tid igen. Jeg magter det ikke! Jeg har ondt i skuldre, nakke og hoved pga dårlig arbejdsstilling. Og jeg HADER at arbejde hjemme og har aldrig brugt det, da jeg sover dårligt Når jeg har arbejdet hjemme. Og det bliver jo helt sikkert mindre når man har en midlertidig arbejdsplads i stuen. Hvor længe kan en ekstraordinær situation vare? Hvornår begynder man at skulle lave APV for sin hjemmearbejdsplads?
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Wizzze » 11. sep 2020, 10:08

Hvor det tidligere var at man registrerede at f.eks. torsdag holdt man hjemmearbejdsdag, så er det hele vendt på hovedet, at man nu skal booke ind hvilke dage man har tænkt sig at møde ind på job. Der må max være X antal samlet i bygningen, og hvert lokale har så fået et max også. Mindst dagen før skal man så booke en arbejdsdag, og så skal man vælge lokale, og plads i kantinen. Og så får man så en bekræftelse på om man må møde ind, eller skal arbejde hjemme. Det er nye tide Men i det mindste er huset ikke helt lukket ned, som tilbage i marts/april.
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Akehurst2 » 11. sep 2020, 10:17

Myresluger skrev:Vi var stadig ikke fuldt tilbage på mit job. I mandags så jeg en af mine tætte kollegaer for første gang i et halvt år. Nu er vi så sendt hjem på fuld tid igen. Jeg magter det ikke! Jeg har ondt i skuldre, nakke og hoved pga dårlig arbejdsstilling. Og jeg HADER at arbejde hjemme og har aldrig brugt det, da jeg sover dårligt Når jeg har arbejdet hjemme. Og det bliver jo helt sikkert mindre når man har en midlertidig arbejdsplads i stuen. Hvor længe kan en ekstraordinær situation vare? Hvornår begynder man at skulle lave APV for sin hjemmearbejdsplads?


Det tog ugevis før min arbejdsplads tilbød, at man kunne bestille udstyr, så man fx kunne få en skræm og tastatur hjemme. Da hjemsendelsen blev forlænget kom tilbuddet igen til dem, der ikke have benyttet sig af det i første omgang - hvorpå de pludselig meddelte, at nu var vi jo næsten tilbage, så de ville ikke bestille yderligere udstyr, og der var alligevel også bare leveringstid. Nu er vi så hjemsendt igen og de vil forsøge at bestille noget udstyr, herunder at de pludselig tilbyder lån af kontorstole. Leveringstid 4 uger. Når de overhovedet tilbyder det alligevel med den leveringstid gruer jeg for, at de tror vi skal blive hjemme ud over de to uger.

Jeg fik heldigvis tiltusket mig en skærm i første omgang og har taget mit tastatur med rullemus hjem i strid med alle instrukser om 'ikke at afmontere arbejdspladsen' (fuck jer - jeg er jo nødt til at kunne arbejde og så er jeg ærligt talt ligeglad med om det giver besvær for IT), men jeg sidder superdårligt. Forsøger med puder og at stå op ved et højere bord og hvad jeg ellers kan, men det er bare ikke et hævesænke-bord med skrivebordsstol. Og jeg er så træt af det. Forsøger indimellem med lidt civil ulydighed og går en tur i løbet af dagen på trods af alle indskærpelser om at respektere fikstiden, men nogen gange er jeg bare nødt til at bevæge mig og få lidt luft.

Og ja, hvor længe kan man blive ved med at kalde det en nødsituation, hvor man bare kan ignorere alle regler om hjemmearbejdspladser og APV'er?
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Myresluger » 11. sep 2020, 16:38

Jeg har både skærm og tastatur og vi har fået lov til selv at købe det vi mangler af mindre ting skærm/tastatur/lyttebøffer men det giver mig jo ikke et hæve-sænke bord. Jeg plejer at stå det meste af dagen, og når jeg sidder er det på en yoga bold. Min krop er ikke designet til at sidde så mange timer i træk. Når jeg er på kontoret går man jo fra mødelokale til mødelokale og i kantinen. Hjemme sidder man bare på sin røv og ringer ind til det næste møde. Vi må også gerne gå en tur i løbet af dagen - det hjælper bare ikke, når man har non stop møder.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Myresluger » 11. sep 2020, 17:12

Jeg har både skærm og tastatur og vi har fået lov til selv at købe det vi mangler af mindre ting skærm/tastatur/lyttebøffer men det giver mig jo ikke et hæve-sænke bord. Jeg plejer at stå det meste af dagen, og når jeg sidder er det på en yoga bold. Min krop er ikke designet til at sidde så mange timer i træk. Når jeg er på kontoret går man jo fra mødelokale til mødelokale og i kantinen. Hjemme sidder man bare på sin røv og ringer ind til det næste møde. Vi må også gerne gå en tur i løbet af dagen - det hjælper bare ikke, når man har non stop møder.
1
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Ghattner » 11. sep 2020, 17:32

AstaPasta skrev:Jeg er i forvejen frustreret over mit arbejde, fordi alle processer er uigennemskuelige og besværlige. I dag må jeg indrømme, at jeg kun holdt til frokost, og så blev computeren slukket og mails ikke læst.
Jeg savner allerede at kunne læse de allermest åndssvage mails op for en kollega, så vi kan vende øjne af det sammen. Og få bekræftet, at de også oplever et tungt system.


Ja, det er netop de der småting og uformelle ting man lige har med kollegerne som man jo ikke ligefrem indkalder til et zoom møde om
1

Tilbage til "Livets forhold"