Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Myresluger » 10. maj 2021, 09:53

Akehurst2 skrev:
Spjaerten skrev:Tænk på alle de kaffesnakke vi ikke tager på kontoret eller alle de gange vi skal rende rundt for at hente print, finde kollegaer, mødelokaler, kantine mm


Ja, men det er jo netop dumt. Jeg har snarere arbejdet mere end mindre og har indtryk af, at det også gælder mine kolleger.

Det er måske bare det med at jeg føler mig så usynlig herhjemme. Så er jeg bange for, at andre ser mig på samme måde.

Det er bestemt også sådan på mit job. De fleste (måske alle) arbejder væsentlig flere timer og mere intensivt end når vi er på kontoret.. og jeg spiser frokost alene, holder stort set aldrig en kaffepause. Jeg synes det er virkelig ensomt
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Akehurst2 » 17. maj 2021, 07:25

Er der nogen, der har hørt noget om tilbagevenden, særligt på offentlige arbejdspladser?

Vi har intet hørt endnu, men jeg ved ikke, om det er fordi, de venter på udfaldet af dagens forhandlinger.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Charly » 17. maj 2021, 11:47

Akehurst2 skrev:Er der nogen, der har hørt noget om tilbagevenden, særligt på offentlige arbejdspladser?

Vi har intet hørt endnu, men jeg ved ikke, om det er fordi, de venter på udfaldet af dagens forhandlinger.

Min mand er også offentligt ansat, og vi har heller ikke hørt noget endnu.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Wizzze » 17. maj 2021, 12:04

Akehurst2 skrev:Er der nogen, der har hørt noget om tilbagevenden, særligt på offentlige arbejdspladser?

Vi har intet hørt endnu, men jeg ved ikke, om det er fordi, de venter på udfaldet af dagens forhandlinger.


De tager hul på møderækken i dag, hvor der blandt andet skal tales om tilbage vending og normalisering af arbejdspladserne. Men de udtalelser jeg har hørt, så er fokus mere på åbne skoler og væk med coronapas og øget forsamlingsstørrelse, end folk tilbage på kontorerne :whine:
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Akehurst2 » 17. maj 2021, 12:10

Wizzze skrev:
Akehurst2 skrev:Er der nogen, der har hørt noget om tilbagevenden, særligt på offentlige arbejdspladser?

Vi har intet hørt endnu, men jeg ved ikke, om det er fordi, de venter på udfaldet af dagens forhandlinger.


De tager hul på møderækken i dag, hvor der blandt andet skal tales om tilbage vending og normalisering af arbejdspladserne. Men de udtalelser jeg har hørt, så er fokus mere på åbne skoler og væk med coronapas og øget forsamlingsstørrelse, end folk tilbage på kontorerne :whine:


Ja, der er ikke mange, der rigtig huske på de hjemsendte. Selvom der var lidt forsøg fra blandt andet DJØF på at minde politikerne om, at vi altså er ret mange, der sidder hjemme og har gjort det længe.

Hvor gerne jeg end vil tilbage, så byttede jeg dog til enhver tid med elever og studerende. Det er en skændsel at de fortsat er delvist hjemsendt.
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Akehurst2 » 17. maj 2021, 13:13

Nå, Enhedslisten har ikke glemt os: https://www.bt.dk/politik/nu-toerner-pa ... l-afgoeres

»Lige nu skal vi afvente og se, hvordan smitten spreder. Især blandt de unge. Så jeg synes ikke, det er tid til at åbne for snart sagt alt,« siger Enhedslistens coronaordfører Peder Hvelplund.

Han er dog klar til at diskutere coronapasset.

»Vi bør få en udfasning af coronapasset på plads, og så vil vi også gerne diskutere, om de offentlige ansatte skal tilbage fysisk på arbejdspladsen,« siger han.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Akehurst2 » 17. maj 2021, 19:24

Og så lidt mere lækket fra SSIs notat om genåbning: https://jyllands-posten.dk/indland/ECE1 ... r-bevares/

Inden de godt 600.000 hjemmearbejdende danskerne glæder sig for tidligt til gensynet med kollegerne og kontoret, er det dog værd at tage med, at genåbningen på arbejdspladserne skal ske i tre faser, og der er i første omgang kun bliver tale om, at 20 pct. af de hjemmearbejdende kan vende fysisk tilbage på arbejde.

Det kan ifølge myndighederne ske 21. maj.

Omkring 14. juni - eller når alle danskere over 50 år har fået det første vaccinationsstik - kan 50 pct. af de hjemmearbejdende vende tilbage.

Men først efter sommerferien lægger sundhedsmyndigheder op til 100 pct. fremmøde.


20 pct. er en dag om ugen. Det er ikke meget, men bedre end ingenting. Og så om tre uger 50 pct. Og så er det jo næsten sommerferie.
0
Julledyret
Indlæg: 434
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 406

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Julledyret » 17. maj 2021, 21:27

Vi er stadig hjemsendt fuld tid indtil den nye aftale er forhandlet på plads. Derefter skal Medarbejder- og Kompetencestyrelsen så fastsætte retningslinjerne for hvordan det sker i praksis... Så jeg tror desværre først, jeg får mulighed for at komme tilbage fra juni, og på ingen måde fuld tid desværre.

Mest af alt er jeg træt af ikke at få en klar udmelding fra min arbejdsplads om, hvordan de forventer det kommer til at blive. Forventer de, at vi med tiden er fysisk til stede hver dag? Det ved jeg flere af mine kolleger vil være ærgerlige over, da de nyder godt af at kunne være hjemme.
0
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Ghattner » 18. maj 2021, 03:14

Jeg har været på arbejde fast mere eller mindre i 2-3 måneder sammen med en enkelt anden kollega. Vi har lavet en “særaftale” med vores chef. Nogle gange har der også været enkelte andre. Den har dog ikke været mere “sær” end at alle har fået lov til at møde ind hvis de havde behov. Men meget få har virkelig taget imod tilbuddet. Jeg ved ikke om det er fordi det er for besværligt for nogen, nogle stadig er utrygge eller om de egentlig bare trives med det. Jeg tror og håber i hvert fald ikke, når der nu genåbnes mere officielt på fredag, at der vil blive ridt om at møde ind og vi måske indfører et eller andet “20-procent”-system, så jeg måske skal til ar arbejde hjemmefra igen. Håber mere det bliver noget frivilligheds-baseret og hvorfan skal de 20% administreres i praksis? Selv før Corona kunne jeg sidde næsten hele or halve dage ret alene i min 16 plads storkontor fordi der altid var folk i heldagsmøder, arbejdede hjemme, var på vores andre lokationer, til møder i byen osv
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Wizzze » 18. maj 2021, 07:20

Jeg venter på at vores ledelse får bearbejdet nattens forlig, bliver det 1 til 1 overført til os selvom vi ikke er offentlige, bliver der åbnet mere, eller venter de stadig til efter sommerferien før vi igen skal regne med fysisk fremmøde :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Fynerfin82 » 18. maj 2021, 19:22

Jeg er ansat i en region. Fra næste uge må vi møde ind 1 dag om ugen i små teams. Fra 14 juni er det 2 gange om ugen. Og fra august forventer man at vi må have 100 % fremmøde.
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Lys » 18. maj 2021, 19:49

Den generelle udmelding hos er at vi må møde en dag ugentligt fra på mandag, 2-3 dage ugentligt fra 14. juni og fuld tid fra august. Den praktiske udmøntning med hvilke ugedage mv man må møde (for at undgå at alle afdelinger møder samme dage i et storrum etc) fastlægges decentralt og vi får besked senest torsdag. Jeg forventer dog at få ret frie rammer fordi jeg er eneste medarbejder i mit team og det derfor ikke gør så stor forskel hvilke dage, jeg møder op.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Myresluger » 18. maj 2021, 20:02

Vi har ikke fået noget at vide endnu.. jeg håber mit firma vil følge trop :kryds:
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Myresluger » 25. maj 2021, 09:06

Jeg har tigget mig til at min afdeling må komme på kontoret to dage om ugen startende fra i morgen :banan: :banan: i morgen bliver så 3. gang på 8 måneder! Jeg håber at jeg stadig kan finde vej :D
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Pjevsetråd for os, der ikke gider arbejde hjemme

Indlægaf Akehurst2 » 25. maj 2021, 09:09

Jeg skal på kontoret én dag i denne uge og én dag i næste... Det er da bedre end ingenting, men jeg ser virkelig frem til den 14. juni, hvor det gerne skulle blive 2-3 dage om ugen.
1

Tilbage til "Livets forhold"