Opdaget skade på bil efter udlån

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15171

Re: Opdaget skade på bil efter udlån

Indlægaf Zonta » 23. jun 2020, 19:58

Jeg tror, hvis jeg var dig, at jeg ville droppe at gøre mere ved det og selv tage regningen.

Det er selvfølgelig skideærgerligt, men jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at der kommer noget brugbart ud af at smide det op på facebook. Folk kan muligvis ikke huske en-to uger tilbage, selv hvis de har set noget og det f.eks. har været mørkt, så vil de måske ikke stå frem. Måske har din veninde lavet bulen og så er det virkelig træls at hun ikke indrømmer og betaler ved kasse 1, men uanset hvad der er sket tror jeg muligheden for at få sagen "opklaret" er nærmest lig nul.

Vi havde lige fået vores spritnye bil (haft den 14 dage), da der var en varebil, der kørte ind i den mens den holdt parkeret. Vi ved, at det var den, fordi skaden var sket ind mod fortovet og varebilen havde holdt der (for at læsse et køleskab af til vores overbo). Vi fik endda navn og telefonnummer på chaufføren, men han nægtede bare at have været der. Endda selvom hans varebil havde ridser der matchede i højden og det hele. Vi satte sedler op i alle opgange, der vendte mod vejen, for at efterspørge vidner. Ingenting. Der skete ikke en skid. Andet end at vi måtte æde en 5.000 kroners selvrisiko og få udbedret skaderne. Der var skader for knap 20.000 kr. Vi kunne ikke gøre noget, for det ville ende med en påstand-mod-påstand-situation og vi var som ejere af bilen inhabile i sagen.

Så bottom line er, at jeg tror du får mest ud af at betale selv og så lade være med at låne bilen ud fremover :genert: Jeg kan godt se, at mit indlæg måske kan læses lidt negativt, men det er ikke ment sådan, for jeg kan så godt forstå din frustration.
6
J, juli 2018.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16960
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21093

Re: Opdaget skade på bil efter udlån

Indlægaf Misantropen » 23. jun 2020, 22:51

Er ridsen for dyb til at I selv vil kunne ordne det udenom forsikringen?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Opdaget skade på bil efter udlån

Indlægaf Mi55y » 24. jun 2020, 04:54

Misantropen skrev:Er ridsen for dyb til at I selv vil kunne ordne det udenom forsikringen?


Der er hul helt igennem ved bulen.

Jeg har lige dobbelttjekket policen, og jeg kiggede på vores gamle forsikring :blush: Den nuværende har en selvrisiko på 3500. Jeg tænker også bare, at vi æder den selv. Min kæreste er ikke helt med på den, men jeg gider ikke bøvle med det... Om det kan betale sig at gå udenom forsikringen, det aner jeg ikke... Der står ikke noget om trin/elite/etc., så tror måske bare altid vi har samme dækning. Det er gennem IDA.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Livets forhold"