Min nabo skyder med luftgevær i haven....NY UDVIKLING, se startindlæg.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Min nabo skyder med luftgevær i haven....UPDATE.

Indlægaf Dawwty » 28. jul 2020, 10:22

Raenil skrev:
Dawwty skrev:
Umulius skrev:
Dawwty skrev:
Aesel82 skrev:Det er et sommerhus, som er købt. Det er meget, meget svært at få folk smidt ud fra deres private ejendom - ikke umuligt, men meget svært.

Der er en ejerforeningen som har nogle regler, overholdes de ikke kan man ekluderes. Det er i øvrigt meget nemmere når det er et sommerhus end hvis det var en helårsbolig.


Hvad medfører en eksklusion fra ejerforeningen? Skal man så sælge eller er man bare ikke med i foreningen og har ikke medbestemmelse over diverse projekter.


Man ekluderes af ejerforeningen, men da medlemskabet af den er et krav for at have retten til sommerhuset så bliver man nød til at sælge ellers kan den tvangssælges.


Det er ret svært at blive ekskluderet af en grundejerforening.

Ja men igen, hvis der er regler om overtrædes igen og igen så kan man. Det er også stor forskel på bevisbyrden på et sommerhus og en helårsbolig. Det sidste kræver en del fordi det er en indgribende del at miste sin bolig. Et sommerhus derimod kræver blot at man kan bevise at der er grundlag for en eksklusion.

Så der er forskel på bevisbyrden afhængig af hvor indgribende tabet er.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Min nabo skyder med luftgevær i haven....UPDATE.

Indlægaf Raenil » 28. jul 2020, 10:46

Dawwty skrev:
Raenil skrev:
Dawwty skrev:
Umulius skrev:
Dawwty skrev:Man ekluderes af ejerforeningen, men da medlemskabet af den er et krav for at have retten til sommerhuset så bliver man nød til at sælge ellers kan den tvangssælges.


Det er ret svært at blive ekskluderet af en grundejerforening.

Ja men igen, hvis der er regler om overtrædes igen og igen så kan man. Det er også stor forskel på bevisbyrden på et sommerhus og en helårsbolig. Det sidste kræver en del fordi det er en indgribende del at miste sin bolig. Et sommerhus derimod kræver blot at man kan bevise at der er grundlag for en eksklusion.

Så der er forskel på bevisbyrden afhængig af hvor indgribende tabet er.


Har du kendskab til sager hvor et medlem er blevet ekskluderet og derefter fået tvangssolgt sin ejendom?
Det lyder så simpelt, men med mit beskedne kendskab til området har jeg svært ved at forestille mig at det er nemt at gøre. Jeg har forsøgt mig med Google, men ingen relevante hits endnu.
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Min nabo skyder med luftgevær i haven....UPDATE.

Indlægaf Dawwty » 28. jul 2020, 11:42

Raenil skrev:
Dawwty skrev:
Raenil skrev:
Dawwty skrev:
Umulius skrev:
Dawwty skrev:Man ekluderes af ejerforeningen, men da medlemskabet af den er et krav for at have retten til sommerhuset så bliver man nød til at sælge ellers kan den tvangssælges.


Det er ret svært at blive ekskluderet af en grundejerforening.

Ja men igen, hvis der er regler om overtrædes igen og igen så kan man. Det er også stor forskel på bevisbyrden på et sommerhus og en helårsbolig. Det sidste kræver en del fordi det er en indgribende del at miste sin bolig. Et sommerhus derimod kræver blot at man kan bevise at der er grundlag for en eksklusion.

Så der er forskel på bevisbyrden afhængig af hvor indgribende tabet er.


Har du kendskab til sager hvor et medlem er blevet ekskluderet og derefter fået tvangssolgt sin ejendom?
Det lyder så simpelt, men med mit beskedne kendskab til området har jeg svært ved at forestille mig at det er nemt at gøre. Jeg har forsøgt mig med Google, men ingen relevante hits endnu.


Jeg siger ikke det er nemt, men at det er muligt. Og at mulighederne med en ikke helårsbolig er større end med en helårsbolig.
0
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Min nabo skyder med luftgevær i haven....UPDATE.

Indlægaf gro71 » 28. jul 2020, 12:51

Raenil skrev:
Dawwty skrev:
Raenil skrev:
Dawwty skrev:
Umulius skrev:
Dawwty skrev:Man ekluderes af ejerforeningen, men da medlemskabet af den er et krav for at have retten til sommerhuset så bliver man nød til at sælge ellers kan den tvangssælges.


Det er ret svært at blive ekskluderet af en grundejerforening.

Ja men igen, hvis der er regler om overtrædes igen og igen så kan man. Det er også stor forskel på bevisbyrden på et sommerhus og en helårsbolig. Det sidste kræver en del fordi det er en indgribende del at miste sin bolig. Et sommerhus derimod kræver blot at man kan bevise at der er grundlag for en eksklusion.

Så der er forskel på bevisbyrden afhængig af hvor indgribende tabet er.


Har du kendskab til sager hvor et medlem er blevet ekskluderet og derefter fået tvangssolgt sin ejendom?
Det lyder så simpelt, men med mit beskedne kendskab til området har jeg svært ved at forestille mig at det er nemt at gøre. Jeg har forsøgt mig med Google, men ingen relevante hits endnu.


I den ejerforening, jeg tidligere var medlem af, var der en ejer, der blev ekskluderet. Det var en overordentlig langstrakt proces, og havde ejeren ikke selv valgt at sætte sin lejlighed til salg efter ekskluderingen, ved jeg faktisk ikke, om ejerforeningen havde fået medhold i retten til at tvinge ejeren til at sælge sin lejlighed.

Men vedkommende fattede altså vinket med vognstangen efter ekskluderingen og solgte selv sin lejlighed.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Min nabo skyder med luftgevær i haven....UPDATE.

Indlægaf Zombie » 28. jul 2020, 20:44

Politiet kan godt være en hjælp i den forstand, at de kan uddele advarsler og bøder. Især det sidste kan være en god vægtstang, at få flere tusind kroners bøder for brud på hundeloven er ikke noget, mange gider i længden.

Så at det ikke kan fungere med politiet er jeg nok uenig i.
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Min nabo skyder med luftgevær i haven....UPDATE.

Indlægaf Dawwty » 28. jul 2020, 22:39

Zombie skrev:Politiet kan godt være en hjælp i den forstand, at de kan uddele advarsler og bøder. Især det sidste kan være en god vægtstang, at få flere tusind kroners bøder for brud på hundeloven er ikke noget, mange gider i længden.

Så at det ikke kan fungere med politiet er jeg nok uenig i.

Helt sikkert, men det kræver beviser hvis politiet ikke kan fange dem på fast gerning og det er ikke altid lige let.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Min nabo skyder med luftgevær i haven....UPDATE.

Indlægaf Zombie » 29. jul 2020, 06:45

Dawwty skrev:
Zombie skrev:Politiet kan godt være en hjælp i den forstand, at de kan uddele advarsler og bøder. Især det sidste kan være en god vægtstang, at få flere tusind kroners bøder for brud på hundeloven er ikke noget, mange gider i længden.

Så at det ikke kan fungere med politiet er jeg nok uenig i.

Helt sikkert, men det kræver beviser hvis politiet ikke kan fange dem på fast gerning og det er ikke altid lige let.


Nej, men det sker jo alligevel.

Man kan også miste begge sine arme, give op og intet gøre. Det er også en mulighed.
Men alt andet lige kan man klage til politiet. Fx den løse hund, i dagtimerne hvor politiet har mindre at lave, kan de godt komme ud relativt hurtigt og lige se til det.
Og så tjekker de også alt det andet lovpligtige med registreringer, hundetegn m.m.

Uansvarlig brug af luftgevær kan de også reagere på, hvis det fx er en eftermiddag som er lidt sløv. Det er noget, de gerne vil ud til, hvis de har ressourcerne den dag, fordi det ER farligt - og ulovligt at bøve rundt med.

På et tidspunkt hvis der kommer nok klager, kan politiet prioritere at komme ud på et venligt visit og gøre opmærksomme på, at de får henvendelser og hvad konsekvenserne bliver, hvis de en dag kommer ud og rent faktisk ser de forhold, der anmeldes om.
For nogle ER det nok med en høflig samtale med to betjente, der fortæller om bøders størrelse osv., for det er jo lidt pinligt, hvis man har gæster og politiet kommer - i hvert fald for alm. folk. Og de fleste vil gerne undgå 2000 kroners bøde for en løsgænger hund.

Men som sagt kan man også bare opgive. Det får man dog helt sikkert IKKE noget ud af.
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Min nabo skyder med luftgevær i haven....UPDATE.

Indlægaf Dawwty » 29. jul 2020, 07:29

Zombie skrev:
Dawwty skrev:
Zombie skrev:Politiet kan godt være en hjælp i den forstand, at de kan uddele advarsler og bøder. Især det sidste kan være en god vægtstang, at få flere tusind kroners bøder for brud på hundeloven er ikke noget, mange gider i længden.

Så at det ikke kan fungere med politiet er jeg nok uenig i.

Helt sikkert, men det kræver beviser hvis politiet ikke kan fange dem på fast gerning og det er ikke altid lige let.


Nej, men det sker jo alligevel.

Man kan også miste begge sine arme, give op og intet gøre. Det er også en mulighed.
Men alt andet lige kan man klage til politiet. Fx den løse hund, i dagtimerne hvor politiet har mindre at lave, kan de godt komme ud relativt hurtigt og lige se til det.
Og så tjekker de også alt det andet lovpligtige med registreringer, hundetegn m.m.

Uansvarlig brug af luftgevær kan de også reagere på, hvis det fx er en eftermiddag som er lidt sløv. Det er noget, de gerne vil ud til, hvis de har ressourcerne den dag, fordi det ER farligt - og ulovligt at bøve rundt med.

På et tidspunkt hvis der kommer nok klager, kan politiet prioritere at komme ud på et venligt visit og gøre opmærksomme på, at de får henvendelser og hvad konsekvenserne bliver, hvis de en dag kommer ud og rent faktisk ser de forhold, der anmeldes om.
For nogle ER det nok med en høflig samtale med to betjente, der fortæller om bøders størrelse osv., for det er jo lidt pinligt, hvis man har gæster og politiet kommer - i hvert fald for alm. folk. Og de fleste vil gerne undgå 2000 kroners bøde for en løsgænger hund.

Men som sagt kan man også bare opgive. Det får man dog helt sikkert IKKE noget ud af.

Helt enig, synes bare ikke man skal udelukke at bruge foreningen også til at komme det til livs. Det er så svært at stoppe at jeg ville bruge alle midler som er til rådighed.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26586

Re: Min nabo skyder med luftgevær i haven....NY UDVIKLING, se startindlæg.

Indlægaf Santa » 11. sep 2020, 17:29

:) Happy end! :)
13
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Min nabo skyder med luftgevær i haven....NY UDVIKLING, se startindlæg.

Indlægaf Lurende Peber » 11. sep 2020, 21:00

:D :klap: :pompom: :dance: :gogo:
(Håber at prisen trods alt er realistisk)
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26586

Re: Min nabo skyder med luftgevær i haven....NY UDVIKLING, se startindlæg.

Indlægaf Santa » 12. sep 2020, 07:40

Lurende Peber skrev::D :klap: :pompom: :dance: :gogo:
(Håber at prisen trods alt er realistisk)

Den er den umiddelbart ikke. En gang maling, en halv terrasse og 6 måneder kan nok ikke forøge værdien med 700.000...så det kommer nok til at tage tid, men jeg er glad alligevel, for det betyder jo at han ikke selv bliver for evigt.


Og tak for alle likes, I er søde! :clap:
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)

Tilbage til "Livets forhold"