Gave til kemopatient

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Gave til kemopatient

Indlægaf heysamaysa » 14. feb 2020, 12:57

Fledermäuslein skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Fledermäuslein skrev:Tak for jeres tanker, jeg havde ikke overvejet, at det måske kunne føles ærgerligt med sådan en gave. Det er nok bedst at lade være så.


Hvordan er din relation til hende?
Jeg kan have overset noget i et tidligere indlæg, men har du skrevet, at du slet ikke kender hende?


Det er korrekt forstået, at jeg slet ikke kender hende. Det er svigerdatteren til min rengøringsdame igennem mange år, som jeg trods alt taler med hver uge om stort og småt, herunder hendes familie. Derfor tror jeg bestemt også, at svigerdatteren har hørt om mig og min familie, da vi har jævnaldrende børn.

Jeg tror, jeg vil samle et par små ting, som hendes svigermor selvfølgelig afleverer og ikke mig.

Endnu en gang tak for hjælpen, også jer der ville finde det grænseoverskridende.




Da vi mistede vores lille dreng fik vi blomster fra noget familie langt ude (tror vi nok vi fandt ud af at det var) vi ikke anede hvem var. Jeg synes det var rørerende, at de tænkte på os - og overhovedet ikke grænseoverskridende.
6
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Gave til kemopatient

Indlægaf Fru Sunshine » 15. feb 2020, 07:17

Hvor er det en sød gestus.
Jeg tvivler på, at der er ret mange, der ikke ville sætte pris på en lille hilsen, og jeg stemmer for sokker, håndcreme og lakrids.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Gave til kemopatient

Indlægaf Purple Haze » 15. feb 2020, 07:26

Fru Sunshine skrev:Hvor er det en sød gestus.
Jeg tvivler på, at der er ret mange, der ikke ville sætte pris på en lille hilsen, og jeg stemmer for sokker, håndcreme og lakrids.


Enig!
Husk parfumen bør være parfumefri.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Gave til kemopatient

Indlægaf Purple Haze » 18. feb 2020, 17:48

Purple Haze skrev:Enig!
Husk parfumen bør være parfumefri.


Svar på spørgsmål.
At parfumen bør være parfumefri fordi man kan blive ekstra sensitiv overfor lugte når man får kemoderudover kan huden blive
ødelagt som følge af kemoen, og man bør ikke smører parfume på ødelagt hud.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Gave til kemopatient

Indlægaf Æble » 18. feb 2020, 19:54

Purple Haze skrev:
Purple Haze skrev:Enig!
Husk parfumen bør være parfumefri.


Svar på spørgsmål.
At parfumen bør være parfumefri fordi man kan blive ekstra sensitiv overfor lugte når man får kemoderudover kan huden blive
ødelagt som følge af kemoen, og man bør ikke smører parfume på ødelagt hud.


Mener du ikke en creme eller sådan noget? Der er vel altid parfume i parfume :gruble:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1014
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Gave til kemopatient

Indlægaf Purple Haze » 18. feb 2020, 20:07

Æble skrev:
Purple Haze skrev:
Purple Haze skrev:Enig!
Husk parfumen bør være parfumefri.


Svar på spørgsmål.
At parfumen bør være parfumefri fordi man kan blive ekstra sensitiv overfor lugte når man får kemoderudover kan huden blive
ødelagt som følge af kemoen, og man bør ikke smører parfume på ødelagt hud.


Mener du ikke en creme eller sådan noget? Der er vel altid parfume i parfume :gruble:



:lol: :lol: :lol:
Jo selvfølgelig.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2270

Re: Gave til kemopatient

Indlægaf Elverpigen » 18. feb 2020, 20:27

Jeg var for nogle år siden på besøg hos en kræftpatient, hvor gaverne med blomster på natbordet i mine øjne mere afspejlede giverne end modtageren. Let desorienteret fandt jeg en velassorteret bladhandel og købte nogle specialmagasiner inden for patientens interesseområde + igen hvadsomhelst, som patienten finder kvalmelindrende.

Dog gik jeg ikke så langt, som en tidligere kollega: H*n meddelte en morgen, at h*n var lidt påvirket og ved siden af sig selv pga en i mine øjne næstekærlig gerning: H*n havde været på Christania og handlet ind til småkager med cannabis, bagt kagerne OG personligt testet styrken, for at h*n kunne give "sin" kemopatient noget ordentligt kvalmestillende......... vores leder (overlæge) mumlede noget om, at alle vidste, at det jo var det eneste, der lindrede ordentligt. Om vores leder har ret, skal jeg ikke kunne sige.
0

Tilbage til "Livets forhold"