vil i ikke nok hjælpe?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Androkles » 2. feb 2020, 21:04

Jeg drikker 30-40 genstande om dagern måske 20-25 hvis hjeg kan styre mig, ryger to pakker smøger, jeg kan næsten uikke gå længere, lider af smerter i overkroppen som min læge ikke kan finde ud af hvad kommer af? jeg lider af deprission og skitzofreni jeg blev drillet hele min barndom og har aldrig haft venner og nu vil mine forældre mig helle rikke læbngere jeg må ikke komme ved min bror fordi jeg engang åbenbart er kommet vbe at skræmme hjans to små piger på grund af noget som jegf ikke vil skrive om her. jeg vil bare en ting og det er at være glad igen og have en kone og børn og et arbejde, men der er ikke nogen der gider mig. Jeg ville bare holdes om og røres ved men kan ikke møde nogen. JKeg ville gherne have en asiatisk kone til landet hvis det var muligt men jeg ved ikke hvordan og jeg ved ikke hvem jeg kan spørge om råd. kan i ikke forstå det ser sort ud
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Zonta » 2. feb 2020, 21:14

Androkles skrev:Jeg drikker 30-40 genstande om dagern måske 20-25 hvis hjeg kan styre mig, ryger to pakker smøger, jeg kan næsten uikke gå længere, lider af smerter i overkroppen som min læge ikke kan finde ud af hvad kommer af? jeg lider af deprission og skitzofreni jeg blev drillet hele min barndom og har aldrig haft venner og nu vil mine forældre mig helle rikke læbngere jeg må ikke komme ved min bror fordi jeg engang åbenbart er kommet vbe at skræmme hjans to små piger på grund af noget som jegf ikke vil skrive om her. jeg vil bare en ting og det er at være glad igen og have en kone og børn og et arbejde, men der er ikke nogen der gider mig. Jeg ville bare holdes om og røres ved men kan ikke møde nogen. JKeg ville gherne have en asiatisk kone til landet hvis det var muligt men jeg ved ikke hvordan og jeg ved ikke hvem jeg kan spørge om råd. kan i ikke forstå det ser sort ud

Du kommer aldrig til at få noget som helst af det, du gerne vil have, hvis du ikke får arbejdet dig ud af dit misbrug. Drop tanken om en asiatisk kone. Hold nu op, det ville være synd at sætte en stakkels kvinde i et ægteskab med dig. Ikke for dig, men for hende. Jeg gad ikke være gift med en dybt alkoholiseret mand og jeg kan ikke forestille mig, at der er nogen andre der gider.

Din familie vil ikke se dig, fordi du garanteret er ubehagelig at være sammen med når du har drukket. Samtidig er det eneste de ønsker for dig, et godt liv, men det eneste du gør er at smadre det mere og mere og det vil de ikke længere stå på sidelinjen og se. Det er for hårdt for dem. De har garanteret forsøgt at hjælpe, men du vil ikke hjælpes. Du har ikke selv indset det.

Flere har skrevet rigtig gode og meget konkrete råd til dig. Der kan ikke siges mere. DU er nødt til at tage ansvar for dit liv og dit helbred. Det er der ingen andre der kan gøre for dig. Det bliver den hårdeste kamp du nogensinde har kæmpet, men du er nødt til det. Ellers drikker du dig selv ihjel. Det er selvfølgelig også et alternativ, men bare ikke et særlig fedt eller rart et af slagsen.
10
J, juli 2018.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf HappyPaww » 2. feb 2020, 21:17

Androkles skrev:Jeg drikker 30-40 genstande om dagern måske 20-25 hvis hjeg kan styre mig, ryger to pakker smøger, jeg kan næsten uikke gå længere, lider af smerter i overkroppen som min læge ikke kan finde ud af hvad kommer af? jeg lider af deprission og skitzofreni jeg blev drillet hele min barndom og har aldrig haft venner og nu vil mine forældre mig helle rikke læbngere jeg må ikke komme ved min bror fordi jeg engang åbenbart er kommet vbe at skræmme hjans to små piger på grund af noget som jegf ikke vil skrive om her. jeg vil bare en ting og det er at være glad igen og have en kone og børn og et arbejde, men der er ikke nogen der gider mig. Jeg ville bare holdes om og røres ved men kan ikke møde nogen. JKeg ville gherne have en asiatisk kone til landet hvis det var muligt men jeg ved ikke hvordan og jeg ved ikke hvem jeg kan spørge om råd. kan i ikke forstå det ser sort ud

Det hele begynder og ender med dit drikkeri. Vil du have en sød kone, og få genoprettet kontakten til din familie kræver det at du bliver ædru. Du får det aldrig hvi du fortsætter som nu.

Kan det ikke være motivation nok til at tage de første skridt mod ædruelighed?
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Viskelæder » 2. feb 2020, 21:29

Enten er TS meget syg, eller så er han en troll. Uanset hvad tror jeg måske ikke, der er meget mening i at blive ved med at svare på hans indlæg.
11
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Androkles » 2. feb 2020, 22:10

undskyld? at jeg er for syg så I andre synes det er ubehageligt
0
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Androkles » 2. feb 2020, 22:10

hvis I lukker øjnene for det går det nok væk
0
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Bergen » 2. feb 2020, 22:36

Androkles skrev:undskyld? at jeg er for syg så I andre synes det er ubehageligt


Det synes ingen, tænker jeg.
Blot ærgeligt, at du ikke vil søge professionel hjælp.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Rapfisk » 3. feb 2020, 02:05

Der er megen sandhed i det gamle råd om, at hvis man ikke ændrer retning, ender man der, hvor man er på vej hen.

Du er på vej ud over kanten. Drej, mens du stadig kan (og det kan du, og det ved jeg, fordi du kan skrive som du gør her).

Og så lover jeg dig, at det er en stor sorg at være pårørende til en alkoholiker. Jeg har prøvet det flere gange. At man ikke ses kan være en nødvendig konsekvens (fx når der er børn involveret, det ville være decideret omsorgssvigt at udsætte dem for omgang med en aktiv alkoholiker), men det gør ikke smerten mindre.

Du er meget andet end alkoholiker, og det er alle de sider af dig, der gerne vil leve et normalt liv, men det forhindrer alkoholen og sygdommen dig i. Den æder mere og mere af din sjæl, som kræft overtager kroppen. Alkoholisme kan behandles, men det kræver, at du opsøger hjælp.

Alle kommuner har en gratis misbrugsbehandling, hvor man også kan møde op anonymt. De kan hjælpe dig videre.
2
Livslinjen: 70 201 201
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf JoyNips » 3. feb 2020, 05:44

Androkles skrev:undskyld? at jeg er for syg så I andre synes det er ubehageligt


Det handler såmænd ikke om at det er ubehageligt, men som jeg skrev til dig tidligere: overvej hvad du skal miste pga alkohol, før du vælger at lade være med at drikke. For det er åbenbart ikke slemt nok for sig, at du har mistet din familie, dit helbred, social omgang med andre mennesker etc. Når dét ikke gør ondt nok på dig, hvad forskel skal en bunke fremmede på internettet så kunne gøre? Du er ligeglad med din familie, du er sgu da også pisseligeglad med hvad vi siger. Så er der ingen grund til at vi fortsætter med at skrive til dig.

Hvad vil være så ubærligt at miste, at du kan vælge alkoholen fra?
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Neverkont
Indlæg: 1860
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Neverkont » 3. feb 2020, 09:11

Androkles skrev:Jeg drikker 30-40 genstande om dagern måske 20-25 hvis hjeg kan styre mig, ryger to pakker smøger, jeg kan næsten uikke gå længere, lider af smerter i overkroppen som min læge ikke kan finde ud af hvad kommer af? jeg lider af deprission og skitzofreni jeg blev drillet hele min barndom og har aldrig haft venner og nu vil mine forældre mig helle rikke læbngere jeg må ikke komme ved min bror fordi jeg engang åbenbart er kommet vbe at skræmme hjans to små piger på grund af noget som jegf ikke vil skrive om her. jeg vil bare en ting og det er at være glad igen og have en kone og børn og et arbejde, men der er ikke nogen der gider mig. Jeg ville bare holdes om og røres ved men kan ikke møde nogen. JKeg ville gherne have en asiatisk kone til landet hvis det var muligt men jeg ved ikke hvordan og jeg ved ikke hvem jeg kan spørge om råd. kan i ikke forstå det ser sort ud


Det er sandsynligvis p.g.a. rygning, at du har problemer med at gå. Det gør, at årerne i dine ben (og sikkert også andre steder) lukker mere og mere sammen, så blodgennemstrømningen bliver dårligere og dårligere.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Fru Sunshine » 4. feb 2020, 07:06

Androkles skrev:hvis I lukker øjnene for det går det nok væk

Med fare for at lyde enormt grov, så synes jeg, at det er dig, der lukker øjnene og håber, det går væk.

Og det gør det ikke.
9
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Androkles
Indlæg: 64
Tilmeldt: 26. jan 2020, 22:11
Kort karma: 6
Likede indlæg: 54

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Androkles » 21. apr 2020, 21:28

Jeg ville lige følge op her, jeg har været i behandling og har nu været fri for alkohol siden 8. feb. i år. Jeg kom i tanke om at jeg havde skrevet lidt her, men jeg kunne ærlig talt ikke huske, hvad jeg havde skrevet, så jeg læste det, og så syntes jeg bare at jeg skyldte at fortælle, hvordan det var gået, nu da der var så mange, der havde taget sig tid til at skrive de mange gode svar.

Det er en meget anderledes tilværelse nu, hvor alting ligesom ligger stille. Før var der hele tiden så mange udsving og kaos. Den evige jagt efter at få noget at drikke, kriminaliteten og de mange problemer. Det var ikke så rart. Jeg har ikke fået talt med mor og far endnu, da jeg skammer mig sådan. Jeg har stjålet fra dem de sidste mange gange, jeg var der, og så cuttede de kontakten, så de ved ikke, at jeg har været i behandling. Jeg ved slet ikke, om de ved, at jeg stadig lever. Min bror tør jeg slet ikke kontakte. Så det er en meget ubehagelig og kold tilværelse, hvor jeg bare har håbet om at overleve at holde fast i. Andet er der ikke, men jeg håber selvfølgelig, det bliver anderledes på et tidspunkt.

Mit helbred er langsomt ved at blive bedre, men nervebetændelsen i mine fødder skal jeg lære at leve med. Jeg skal prøve at finde ud af hvor mit liv nu skal hen, men det tager lang tid endnu at komme helt oven på.

Med venlig hilsen Tobias
37
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf HappyPaww » 22. apr 2020, 05:04

Hvor er det flot :gogo:

Når du er kommet endnu længere i din ædruelighed, er jeg sikker på at dine forældre vil byde dig velkommen tilbage.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Æble » 22. apr 2020, 05:20

Dejlig opdatering! Så sejt det du har opnået indtil videre. Et lille skridt ad gangen på vej tilbage til et godt liv. Kæmpe held og lykke.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: vil i ikke nok hjælpe?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. apr 2020, 06:20

Hvor er det godt at høre. Og godt kæmpet!
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"