Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8191

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf Anilara » 20. jan 2020, 22:38

Panton skrev:
Jeg synes det er pernitten at holde øje med en parkeringsplads og nå at udskrive en bøde og forsvinde ud af blå luft på under 4 min!

Nogle af dem er provisionslønnet. Så giver det mening, da de 4 minutter nok jævnligt er det som gør en stor forskel på lønnen, da de fleste mennesker bestræber sig på at nå flytte bilen i tide.
3
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf Panton » 20. jan 2020, 22:56

Anilara skrev:
Panton skrev:
Jeg synes det er pernitten at holde øje med en parkeringsplads og nå at udskrive en bøde og forsvinde ud af blå luft på under 4 min!

Nogle af dem er provisionslønnet. Så giver det mening, da de 4 minutter nok jævnligt er det som gør en stor forskel på lønnen, da de fleste mennesker bestræber sig på at nå flytte bilen i tide.


Jeg var på apoteket og der var 38 foran mig. Det tog desværre lige over en halv time :nerve:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8191

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf Anilara » 20. jan 2020, 23:33

Panton skrev:
Anilara skrev:
Panton skrev:
Jeg synes det er pernitten at holde øje med en parkeringsplads og nå at udskrive en bøde og forsvinde ud af blå luft på under 4 min!

Nogle af dem er provisionslønnet. Så giver det mening, da de 4 minutter nok jævnligt er det som gør en stor forskel på lønnen, da de fleste mennesker bestræber sig på at nå flytte bilen i tide.


Jeg var på apoteket og der var 38 foran mig. Det tog desværre lige over en halv time :nerve:

Det er sgu også vanvittigt. Synes altid der er kø. Apoteker trænger til alvorlig konkurrence..
2
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf Prosperity74 » 21. jan 2020, 09:37

Efter min fars død ( for 13 dage siden ). Alle de ting der skal ordnes og tages stilling til i forbindelse med det
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf Kattefjæs » 21. jan 2020, 11:23

Her til morgen. Maatte yde foerstehjaelp da en beboer pludselig blev enormt daarlig.

Men det er jo voksenliv paa den gode maade - fordi jeg har modtaget traening i det og ved hvad jeg skal goere.

Og det gik heldigvis fint.
12
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf Fynerfin82 » 28. jan 2020, 19:08

Har lige snakket med min far om testamente og fremtidsfuldmagt. Så føler man sig godt nok voksen og lidt mindre udødelig. Min farmor og farfar blev over 90 år, så havde håbet der gik mange år før den snak skulle tages.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf kidkomb » 28. jan 2020, 19:20

Smiling_Goat skrev:
Uheldige oplevelser er uheldige oplevelser, og dem vil jeg ikke forsøge at "tage fra dig."

Jeg ser bare jævnligt folk bonde over, hvor nederen parkeringsvagter er, og jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor det er mere okay at "bashe på" parkeringsvagter end andre erhverv. Jeg kender flere parkeringsvagter og jeg kender dem ikke som nederdrægtige, nidkære mennesker. De passer bare deres arbejde, følger de regler der er dem udstukket og så går de hjem igen. De står endda og kigger på en forkert parkeret bil i 5 minutter, før de udskriver en afgift, så jeg synes virkelig ikke de fortjener den omtale.

Anywho, jeg blev bare provokeret, men skulle nok bare have holdt min mund - det var ikke min mening at afspore tråden :)

Af ren nysgerrighed (det har jeg nemlig ofte tænkt over i forbindelse med folks brok over selvsamme) ved du så hvorfor de har valgt jobbet?
Jeg ville selv helst undgå et job i den stil, fordi jeg ikke kan overskue at have et arbejde der ikke primært går ud på at hjælpe andre. Men jeg er jo ikke dem og jeg er nysgerrig :genert:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8487

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf Raenil » 28. jan 2020, 20:00

kidkomb skrev:
Smiling_Goat skrev:
Uheldige oplevelser er uheldige oplevelser, og dem vil jeg ikke forsøge at "tage fra dig."

Jeg ser bare jævnligt folk bonde over, hvor nederen parkeringsvagter er, og jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor det er mere okay at "bashe på" parkeringsvagter end andre erhverv. Jeg kender flere parkeringsvagter og jeg kender dem ikke som nederdrægtige, nidkære mennesker. De passer bare deres arbejde, følger de regler der er dem udstukket og så går de hjem igen. De står endda og kigger på en forkert parkeret bil i 5 minutter, før de udskriver en afgift, så jeg synes virkelig ikke de fortjener den omtale.

Anywho, jeg blev bare provokeret, men skulle nok bare have holdt min mund - det var ikke min mening at afspore tråden :)

Af ren nysgerrighed (det har jeg nemlig ofte tænkt over i forbindelse med folks brok over selvsamme) ved du så hvorfor de har valgt jobbet?
Jeg ville selv helst undgå et job i den stil, fordi jeg ikke kan overskue at have et arbejde der ikke primært går ud på at hjælpe andre. Men jeg er jo ikke dem og jeg er nysgerrig :genert:


Nu kender jeg ikke personligt nogen parkeringsvagter, men jeg forestiller mig to ting:

1) Det er sikkert ikke et af de sværeste job at få.
2) Mennesker der hjælper med at få andre til at overholde reglerne (og vi ved godt alle sammen, at hvis ikke der var parkeringsvagter i det indre silkeborg, så ville alle (de andre) smide bilen lige præcist hvor det passede dem) har også en hvis værdi i vores samfund.
4
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf Mangoness » 28. jan 2020, 20:47

Da jeg tog på kursus i at investere.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf Mangoness » 6. feb 2020, 22:48

Da jeg oprettede to fælles-kalendere til mig og min kæreste i Google kalender, så de er en del af vores individuelle kalendere.

Den ene kalender er praktiske ting. Så nu er praktiske ting fast i kalenderen, så vi begge får en notifikation om det. F.eks. lave madplan, handle ind til madplan, vaske tøj, støvsuge og vande blomster (osv.). På den måde holder vi styr på, hvornår vi sidst gjorde rent.

Og så er vores fælles-forholds-ting også en kategori. Så hvis vi f.eks. skal ud at spise eller i biografen, så skal kun den ene af os skrive det ind uden at skulle invitere den anden til begivenheden.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf MissB » 8. feb 2020, 07:41

Da jeg blev gift :lun:
3
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9017
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf Purple Haze » 8. feb 2020, 11:33

Den anden dag da jeg skulle tømme musefælde for “splattet” mus.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf Prosperity74 » 8. feb 2020, 23:04

I dag da jeg var i gang med at tømme noget af min fars lejlighed ( han er gået bort )
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9017
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf Purple Haze » 9. feb 2020, 00:49

Prosperity74 skrev:I dag da jeg var i gang med at tømme noget af min fars lejlighed ( han er gået bort )


Kender fornemmelsen. Min er også lige død, og har brugt de sidste par uger på at finde ud af hvad jeg gør med hus mv.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf Prosperity74 » 9. feb 2020, 08:49

Purple Haze skrev:
Prosperity74 skrev:I dag da jeg var i gang med at tømme noget af min fars lejlighed ( han er gået bort )


Kender fornemmelsen. Min er også lige død, og har brugt de sidste par uger på at finde ud af hvad jeg gør med hus mv.

Føler med dig :ae:. Der er så mange ting man skal huske på
0

Tilbage til "Livets forhold"