Brud på GDPR - hjælp

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Brud på GDPR - hjælp

Indlægaf DenBruneMunk » 25. okt 2019, 12:07

Tak, det lyder så ikke som de vil bruge §93 til noget i det selskab, så må de ikke bagefter give telefon nummer til nye lejere.

Så alt om alt, bring det op meget hurtigt, og forklar du vil bringe det op i en sag hos datatilsynet, hvis du erfarer de viderebringer dine informationer uden tilladelsen, som du kan se de andre indhenter, for at sikre deres egen røv. Der er dit boligselskab ikke ude og være så smart der.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Brud på GDPR - hjælp

Indlægaf RavenClaw » 25. okt 2019, 13:43

Jeg skrev en besked til den ene af de, der har fået mit nummer og spurgte, om hun selv havde bedt om hjælp til noget og fået det den vej, eller om de bare havde givet hende det. Hun skrev tilbage, at de bare havde fået det sammen med indflytningsrapporten.

Min udlejer (vores afdelingadministrator) har desuden lige skrevet, at en beboer netop har underskrevet en kontrakt, og at hun ikke ønsker at se boligen før indflytning.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Brud på GDPR - hjælp

Indlægaf LaScrooge » 25. okt 2019, 14:17

RavenClaw skrev:Jeg skrev en besked til den ene af de, der har fået mit nummer og spurgte, om hun selv havde bedt om hjælp til noget og fået det den vej, eller om de bare havde givet hende det. Hun skrev tilbage, at de bare havde fået det sammen med indflytningsrapporten.

Min udlejer (vores afdelingadministrator) har desuden lige skrevet, at en beboer netop har underskrevet en kontrakt, og at hun ikke ønsker at se boligen før indflytning.


Hvad fuck! :ad!: Der er noget seriøs slendrian i den organisation!
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Brud på GDPR - hjælp

Indlægaf Kattefjæs » 25. okt 2019, 15:32

RavenClaw skrev:
GDPR dækker også almene personoplysninger.

Jeg kan bare ikke se, at jeg direkte skal frabede mig, at de sender mit nummer videre til Gud og hvermand.


Det skal du heller ikke. Det fungerer den anden vej rundt - som udgangspunkt maa firmaer osv. ikke opbevare, behandle eller dele dine oplysninger med mindre det er noedvendigt.

De fleste firmaer opbevarer personoplysninger af den ene eller den anden aarsag. Det kan fx vaere at der er informationer som organisationen er noedt til at opbevare fordi de ellers ikke kan indgaa i en kontrakt med dig (i tilfaeldet lejemaal er de jo i sagens natur noedt til at opbevare data om dig, fx dit navn, adresse, transaktioner mellem dig og dem osv.). Saadan nogle oplysninger er det helt i orden for dem at opbevare og behandle saa laenge det er relevant og noedvendigt, men de maa som udgangspunkt ikke dele dem med tredjepart med mindre du har givet tilladelse dertil. Den eneste undtagelse er hvis det er politiet/en domstol som forsoeger at faa adgang til dem, men det er jo ikke tilfaeldet her.

Hvis de deler dine oplysninger saa burde de have en paragraf/T&C/privatlivspolitik et eller andet sted som du har skrevet under paa hvor du giver samtykke dertil. Hvis det ikke er tilfaeldet, saa er de nogle klovne og skal til at passe godt paa. Der uddeles heftige boeder for brud paa GDPR.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Brud på GDPR - hjælp

Indlægaf RavenClaw » 30. okt 2019, 12:52

Det lykkedes mig at komme igennem til chefen i firmaet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Brud på GDPR - hjælp

Indlægaf RavenClaw » 30. okt 2019, 12:54

Og mit svar.

De to røde, der står for udlejningen, er hendes ansatte.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Livets forhold"