Hvor har du ondt?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf Tricolette » 19. sep 2019, 08:09

Jeg er 52.

De værste smerter har jeg i mit vestre knæ pga en mindre meniskskade og begyndende slid. Jeg forsøger at træne musklerne op.
Ondt i nakke/skuldre - arbejder dagen lag ved pc. Smerterne er dog i bedring efter en del træning.
Ondt under mine fødder - er begyndt at gå meget de sidste par uger, skifte mellem fladt fodtøj, fodtøj med 6-8 cm hæl og træningssko. Mærker mest smerterne når jeg går langt og hurtigt. Ved jeg har begyndende nedfalden forfod, så overvejer at få nogle indlæg.
Lige nu har jeg ondt i mine muskler i baller og lår, men det skyldes de 125 squat og 50 lunges til træningen i aftes.
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf Chatsy » 19. sep 2019, 08:28

Jeg er forholdsvist forskånet - jeg er i øvrigt 31 år.

Når det er sommer, har jeg stort set ingen smerter ud over hvad der kommer sig af PMS/menstruationscyklus (de er så også slemme nok) og eventuelle (overbelastnings)skader - selv da er smerterne ikke tilnærmelsesvist så slemme, som hvis der ikke var varmt.
Når det bliver koldt - som det fx er nu her - kommer smerterne. Leddene bliver mere stive og gør let ondt, musklerne kramper meget nemt og jeg får ondt i fingre og fødder, som også bliver hvide.
Jeg risikerer også nemmere skader i forbindelse med min træning, fordi mine muskler har svært ved at blive varmet igennem og derfor ikke fungerer helt efter hensigten.

Har desuden nogle gamle skader i hhv. højre knæ og højre skulder pga. overbelastning, som jeg mærker engang imellem (igen, typisk når det er koldt). Mit højre håndled (ja, der danner sig et mønster) har også en kronisk skade, da jeg for nogle år siden skulle løfte noget, der pludselig blev hevet den modsatte vej, hvorved noget i håndleddet 'sprang'. Hele håndleddet var blå/sort, det summede i mine fingre og min tommelfinger sov konstant i næsten tre uger. I dag mærker jeg det ikke som sådan, medmindre jeg skal bære eller holde noget i længere tid, så det undgår jeg så vidt det er muligt.

Arbejdet har pt. været skyld i smerter i mine hæle. I hovedafdelingen, hvor jeg for det meste er, er jeg rykket til et område, hvor der ikke er aflastningsmåtter, så jeg står direkte på det meget hårde gulv. Så efter en dag der har jeg så frygtelig ondt i mine hæle at jeg ikke kan holde ud at holde mig oprejst, når jeg er kommet hjem. Og det tager åbenbart tid at få læget, da selv efter dage på andre afdelinger med bedre gulv, værker det stadig en smule. Det skulle forhåbentlig løse sig snart, så jeg regner med det snart går over.
0
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf HappyHippo » 19. sep 2019, 11:08

Jeg er 34 og træner en del, som også giver skader i ny og næ.

Ofte i venstre side i lænden pga skævt bækken og højre skulder/nakke.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11305
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23363

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf Mani » 19. sep 2019, 11:11

Jeg er 44.
Har migræne 5-10 dage pr måned.
Derudover gør jeg hvad jeg kan for at undgå smerter i nakke, skulder, ryg pga. ensformigt kontorarbejde. Elastikker, står op etc. Det virker faktisk de fleste dage.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf zembra1986 » 19. sep 2019, 15:38

Jeg har mest ondt i psyken. Lever med generaliseret angst i variende grad og depressive symptomer har jeg også altid i forkellige grad.

Fysisk lider jeg af lydoverfølsomhed (sammen med tinnitus) og den giver mig smerter i ørene ved høje/højfrekvente lyde/støj. Derudover har jeg meget ofte, men ikke 24/7, ondt i ryggen, skuldre og nakken, hvilket selvfølgelig er et direkte resultat af min angst/depression. Sådan noget sætter jeg fysisk. Derudover har jeg jævnligt en forbigående trykkende hovedpine og en gang imellem ondt i maven, men det er mere i "småtings" afdelingen for mig. Er også ofte energiløs og dvask men det er vist også et resultat af at lide af angst og depression.

Er 33 år. Frygter hvordan det skal gå når jeg bliver ældre-. Synes jeg har mere end rigeligt at døje med :(
Senest rettet af zembra1986 19. sep 2019, 15:46, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf didas » 19. sep 2019, 15:45

Jeg er 38 og er heldigvis nogenlunde forskånet :) Jeg har altid haft tendens til let at få hovedpine og lider af migræne en gang imellem. Jeg har haft seneskedehindebetændelse i højre håndled, som blusser op igen med jævne mellemrum pga kontorarbejde. Og så har jeg et knæ, som nogen gange værker, primært ved skift i vejret og hvis jeg er træt.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf Orchidea » 20. sep 2019, 17:27

Jeg går tydeligvis imod strømmen, da jeg ikke lider af smerter.

Jeg kan selvfølgelig have hovedpine, men det er sjældent. Jeg må have gode gener og derudover motionerer jeg dagligt og lever forholdsvis sundt.

Disclaimer: Ovenstående er ikke ment sådan, at jeg tror at det i sig selv medfører at jeg/man ikke har smerter.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf Purple Haze » 20. sep 2019, 17:38

Orchidea skrev:Jeg går tydeligvis imod strømmen, da jeg ikke lider af smerter.

Jeg kan selvfølgelig have hovedpine, men det er sjældent. Jeg må have gode gener og derudover motionerer jeg dagligt og lever forholdsvis sundt.

Disclaimer: Ovenstående er ikke ment sådan, at jeg tror at det i sig selv medfører at jeg/man ikke har smerter.


Eller måske er du under 30?

:gruble: ;) :P
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf Delfin » 20. sep 2019, 17:38

Orchidea skrev:Jeg går tydeligvis imod strømmen, da jeg ikke lider af smerter.

Jeg kan selvfølgelig have hovedpine, men det er sjældent. Jeg må have gode gener og derudover motionerer jeg dagligt og lever forholdsvis sundt.

Disclaimer: Ovenstående er ikke ment sådan, at jeg tror at det i sig selv medfører at jeg/man ikke har smerter.


Jeg tror det er en af de slags tråde, hvor man kun svarer, hvis man har kroniske smerter, så den kan godt give et skævt billede af, at hovedparten på debatten har smerter
6
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf lulu-p » 20. sep 2019, 18:30

Jeg er 46 og får i perioder ondt i ryggen og lænden, med alderen er det blevet oftere og mere. Jeg synes fx at det kan være svært at komme ind og ud af en bil.

Mit ene knæ kan værke lidt især i de perioder hvor jeg løber meget.

Jeg har tinnitus på mit ene øre..men det gør ikke ondt :)
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf Orchidea » 20. sep 2019, 18:36

Purple Haze skrev:
Orchidea skrev:Jeg går tydeligvis imod strømmen, da jeg ikke lider af smerter.

Jeg kan selvfølgelig have hovedpine, men det er sjældent. Jeg må have gode gener og derudover motionerer jeg dagligt og lever forholdsvis sundt.

Disclaimer: Ovenstående er ikke ment sådan, at jeg tror at det i sig selv medfører at jeg/man ikke har smerter.


Eller måske er du under 30?

:gruble: ;) :P


Jeg er 44 :)
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25615

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf Madam Pomfrey » 20. sep 2019, 19:07

Jeg oplever ikke smerter på dagligbasis, men i perioder kan jeg godt ha det, somregel er det kort og forbigående og ikke noget der hæmmer mig, og det er ikke noget jeg sådan tænker over. jeg kan godt ha perioder med muskelspændinger, og være træt i kroppen, men oplever det ikke som værende smerter.

jeg har periodiske bøvlet med lænden, men det er ikke så slemt mere, mest hvis jeg ligger på maven for længe - så det lader jeg være med - eller hvos jeg har kørt bil længe, så skal musklerne lige igang igen. Men ikke kroniske smerter.
jeg har for første gang i rigtig mange år haft knæsmerter, ud af det blå kom det bare en dag, og kompensering satte sig så i underben og lårmuskel.

I disse dage har jeg ømme lår, og lidt andre muskelgrupper, men det er som følge af træning, - fra kageform til fitnisse, og på sin vis er det vel meget rart at kunne mærke at man faktisk har lavet noget, som påvirke muskultaturen, og giver ømhed. Men på den anden side har jeg heller ikke givet den så meget gas at jeg slet ikke kan bevæge mig uden at pive :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf JoyNips » 20. sep 2019, 20:07

Jeg er 34 og synes ikke, jeg mærker særlig meget til smerter, men fokuserer jeg, kan jeg da nok altid finde lidt ømhed etellerandet sted. Om ikke andet så fra træning

Fik en diskus for nogle år siden, den driller lidt i ny og næ, men det er hurtigt fikset med Mckenzie-øvelser. Jeg har en del spændinger i skuldre og nakke der giver migræne fra tid til anden. Og så har jeg kronisk skinnebensbetændelse fra mine fitnessinstruktør-dage, de fleste dage mærker jeg det ikke, men hvis jeg går eller løber for meget blusser det op. Og så har jeg lidt med håndleddene fra computerbrug.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf TomKah » 21. sep 2019, 05:46

Jeg er 43 og har iķke smerter der er tilbagevendende. Jeg kan d godt have ondt i ryggen, hoften eller benene, men det er 1-3 gange om året.
Jeg har stillesiddende arbejde og er først lige startet med at motionerer for første gange i 14 år.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf billiebean » 21. sep 2019, 06:24

Er 35.

Har ikke kronisk ondt nogle steder - det havde jeg i perioder under graviditet og mennesker med kroniske smerter og kronisk indskrænket bevægelsesfrihed har min største sympati.

Mine hofter gør ondt, hvis jeg belaster dem med meget eller ukendt bevægelse. Er korrigeret for medfødt hoftedysplaci, men det rører på sig ved belastning og var helt galt under graviditet med bækkenløsning.

Ømme fødder on/off som kom efter graviditet og vægtøgning. Det går langsomt fremad.

Lænd gør ondt ved langvarig gang eller når jeg står i længere tid.

Plejede at døje med menssmerter fra helvede, men graviditeten har simpelthen kureret det.
0

Tilbage til "Livets forhold"