Hvor har du ondt?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf Thestral » 21. sep 2019, 07:28

Jeg har lidt af kroniske smerter i muskler og led siden 2007 inkl kronisk hovedpine. Jeg er godt medicineret pt så det er selvfølgelig et plus men der er mange ting der skal tages højde for, for at jeg bliver ved med at være smertedækket. Jeg er pt 47.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf Skinkehunden » 21. sep 2019, 10:21

Jeg bliver 39 lige om lidt.

Har lavt stofskifte, fibromyalgi, pcos og psykisk sårbar med bl.a angst og belastningsreaktioner.

Men det indebærer bl.a konstante smerter, altid, hver dag, i variende grad, samt enorm træthed og kognitive udfordringer.

På de rigtig slemme dage må jeg holde mig til seng eller sofa med influenzalignende symptomer.

Forsøger dog at få trænet 3 x ugen, da det holder mig i gang og smerterne bliver forværret uden træning.
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2311
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2267

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf Elverpigen » 1. okt 2019, 02:03

Midt i min elendighed med hoste døgnet rundt, så minder denne her tråd mig om, hvor taknemlig jeg for tiden er.

46.

Jeg føler mig som en omvandrende samling af idrætsskader, som jeg har samlet på siden barnsben. Akillessener, skinneben, knæ, måske hofter, skuldre, albuer, håndled. MEN de gør som regel ikke ondt til daglig.
Efter at jeg i nogle år har kastet penge og timer efter manuel behandling og sære slags træning, så mærker jeg dem generelt sjældnere.

De seneste år har jeg også fået nogle advarsler fra ømme forfødder, som det heldigvis ind til videre er lykkedes mig at holde i skak med flere øvelser.

Maven har virkeligt generet mig i år lige siden 1. januar, og ondt i maven plejer ellers ikke være et issue :ticks: Så for et par uger siden i et supermarked faldt mit blik på hylden med glutenfrit brød :gruble: I første omgang gik jeg videre, men på en eller anden underlig måde var det som om, at min mave ville tilbage til den hylde :lol: Først dagen efter købte jeg det totalt overpriced og halvkedelige glutenfrie brød. Allerede efter 1 døgn havde min mave det bedre, og jeg fik hurtigt mere energi. Hver gang jeg prøver mit elskede rugbrød (uden hvede, så det er nok nærmere fibrene end selve gluten) er der brok igen, så nu har jeg besluttet at tage et par måneder på den kedelige kost. Måske burde jeg læse lidt op på det dersens LOW FODMAP :-D

Min ryg begyndte sidste år at gøre noget ondt efter at jeg havde sovet. I løbet af dagen var den stadig øm :træt3: Selvfølgelig tænkte jeg straks "Mere rygtræning!", men det er to små ting, der har hjulpet: 1: jeg opdagede, at jeg sad skævt især på min cykelsaddel. Da jeg blev opmærksom på jævnligt at skifte vægten over til den anden side, tog det lynhurtigt toppen af ondt i ryggen. 2: Jeg købte i sommers en blød topmadras og stille og roligt er ondt i ryggen forsvundet. Der er kun en let knagen tilbage, som sikkert skal trænes væk ;)

Bunken af idrætsskader bryder sig ikke om kulde og specifikke belastninger, men p.t. har jeg langt mindre ondt i kroppen end i lang tid :pompom:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf Fru Sunshine » 1. okt 2019, 04:57

Jeg er 48.
Venstre ankel, venstre knæ, venstre hofte, ryg, skuldre - især den venstre.
Og så lige en ordentlig gang muskelspændinger i nakken.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf Maoam » 1. okt 2019, 11:31

Jeg er 30.

Jeg har ofte ondt i min lænd.
Jeg har en gammel knæskade, der aldrig er blevet helt godt igen. Jeg har haft forskellige problemer med mine knæ siden jeg var barn.
Jeg væltede på cyklen i mørke og snevejr, da jeg som 14-årig kørte med aviser klokken lort om morgenen, og har stadig ondt i højre hånd, når jeg laver en bestemt bevægelse.
Jeg led meget af migræne for nogle år siden, men det er heldigvis sjældent, jeg har det nu.
Jeg får let blå mærker, så har altid ømme mærker på benene.
På mit ene ben buler knoglen ud lige under knæet, så det gør ondt, hvis jeg ligger på knæ på hårdt underlag, og føles som et albuestød, hvis jeg slår den.
Jeg spænder i skuldre og nakke, hvis jeg sidder dumt, og får ondt i musklerne og hovedpine.
Slog nakken for nogle år siden og kan stadig få ondt det sted.
Har også smerter og bliver oppustet ved menstruation.

Der er sikkert mere, men det var dem, jeg lige kunne huske.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvor har du ondt?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 4. okt 2019, 19:12

Jeg har kigget i denne tråd flere gang men ikke følt trang til at skrive noget, for jeg har seriøst ingen smerter overhovedet! Altså, jeg sørger jo for at træne min krop, har ikke stillesiddende arbejde osv. så selv om jeg er over 40 er der jo ingen problemer med ryg eller noget andet... altså indtil der der pludselig er gået 1½ måned uden mit MSM/glucosamin/chondroitin tilskud, og jeg genopdagede hvorfor det lige er at jeg tager det. Jeg vågner med ondt i hænder og albuer, fingrene er som kragetæer og jeg har ingen gribestyrke overhovedet fordi mine fingre gør ondt. Så nu er der bestilt nye forsyninger og jeg bruger lidt CBD olie indtil da for at tage det værste. Det kan sgu da ikke være rigtigt at man skal have gigt i fingrene og kronisk golfalbuer når ikke man er ældre end jeg er :sur:
0

Tilbage til "Livets forhold"