Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf LaMariposa » 10. sep 2019, 04:40

Blev overrasket af regn i går (ok, det burde ikke komme bag på mig, men havde glemt mine regnbukser), da jeg skulle cykle hjem fra arbejde. Og nej, jeg synes stadig ikke, at vådt og gråt er hverken hyggeligt eller rart :træt:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Stitch » 10. sep 2019, 06:19

Misantropen skrev:Sand og jord OVERALT indenfor.

Det starter som lidt mudder eller jord der sidder fast pga. regn, men lige så snart det er tørt er det som om der er har været en konfettikanon med sand på spil i hele huset.


Det lyder mærkeligt (og pisse træls). Hvordan kan det være?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf lillebjoern » 10. sep 2019, 06:35

Jeg har en eller anden idé om, at dem, der elsker efterår og vinter, bruger deres bil som primært transportmiddel... Jeg kan i hvert fald ikke se, hvad der er at elske, når man skal cykle flere kilometer to gange om dagen i silende regn :rulle:

Og så ser man ikke lige vanvittig fiks ud i sådan et regntøjssæt. Så jeg skal i hvert fald lige lægge noget ekstra tid oveni min transporttid til at skifte fra regnsættet og over i noget, jeg kan tillade mig at have på på arbejde.
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf englishchannel » 10. sep 2019, 12:30

Jeg bliver altid semideprimeret fra sommerferien slutter i midt august og indtil juleferien, fordi det er fire måneder hvor der ikke sker en pind. I min familie er vintermånederne fyldt af fødselsdage og vinterferien, og så kommer påsken og alle helligdagene og derefter begynder sommeren med bryllupper, sommerfester og Sct. Hans, hvilket afsluttes med en god, lang sommerferie. Der er hele tiden noget at se frem til.

Men efteråret mangler bare virkelig nogle højdepunkter, der kan afbøde at det tilmed bliver koldere og mørkere. Jeg synes egentlig at det er ærgerligt at Danmark ikke har en pendant til Halloween og Thanksgiving, for her i starten af september er der altså meget langt til jul. Jeg ved godt, at der er Mortens aften, men det er ligesom lidt fladt sammenlignet med alt det andet.

Er jeg den eneste, der keder mig i efteråret? Jeg har booket fire teaterforestillinger/koncerter med ca. en måneds mellemrum, men det forslår som en skrædder i Helvede kun at skulle noget spændende hver 30. dag...
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. sep 2019, 12:38

Jeg er egentligt glad for alle årstider, og kan bestemt også se det smukke I efteråret.

Men fuck hvor jeg hader regn, og storm, jeg bliver lad og flad og "depri' når det regner. Jeg bliver ret påvirket af gråvejret, især når det fortsætter i dagesvis.
Og efterår er desværre oftere lig med gråvejr

Næh stik kig solskin og en smuk skov med gyldent løb, så skal jeg nok holde op med at brokke mig.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Kerrigan » 10. sep 2019, 13:58

englishchannel skrev:Jeg bliver altid semideprimeret fra sommerferien slutter i midt august og indtil juleferien, fordi det er fire måneder hvor der ikke sker en pind. I min familie er vintermånederne fyldt af fødselsdage og vinterferien, og så kommer påsken og alle helligdagene og derefter begynder sommeren med bryllupper, sommerfester og Sct. Hans, hvilket afsluttes med en god, lang sommerferie. Der er hele tiden noget at se frem til.

Men efteråret mangler bare virkelig nogle højdepunkter, der kan afbøde at det tilmed bliver koldere og mørkere. Jeg synes egentlig at det er ærgerligt at Danmark ikke har en pendant til Halloween og Thanksgiving, for her i starten af september er der altså meget langt til jul. Jeg ved godt, at der er Mortens aften, men det er ligesom lidt fladt sammenlignet med alt det andet.

Er jeg den eneste, der keder mig i efteråret? Jeg har booket fire teaterforestillinger/koncerter med ca. en måneds mellemrum, men det forslår som en skrædder i Helvede kun at skulle noget spændende hver 30. dag...


Vi har da fastelavn, eller mener du noget i efteråret?
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Anlewi » 10. sep 2019, 14:45

Jeg hader strømpebukser, strømper, lukket sko, regntøj , hue, vantet og halstørklæde.

Jeg syntes dagene går ud i et når det gråt og regner. Det gør
mig træt og trist.

Glæder mig til efteråret er slut og håber at vinteren trods alt bliver mere hvid end grå.
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf LaMariposa » 10. sep 2019, 15:34

englishchannel skrev:Jeg bliver altid semideprimeret fra sommerferien slutter i midt august og indtil juleferien, fordi det er fire måneder hvor der ikke sker en pind. I min familie er vintermånederne fyldt af fødselsdage og vinterferien, og så kommer påsken og alle helligdagene og derefter begynder sommeren med bryllupper, sommerfester og Sct. Hans, hvilket afsluttes med en god, lang sommerferie. Der er hele tiden noget at se frem til.

Men efteråret mangler bare virkelig nogle højdepunkter, der kan afbøde at det tilmed bliver koldere og mørkere. Jeg synes egentlig at det er ærgerligt at Danmark ikke har en pendant til Halloween og Thanksgiving, for her i starten af september er der altså meget langt til jul. Jeg ved godt, at der er Mortens aften, men det er ligesom lidt fladt sammenlignet med alt det andet.

Er jeg den eneste, der keder mig i efteråret? Jeg har booket fire teaterforestillinger/koncerter med ca. en måneds mellemrum, men det forslår som en skrædder i Helvede kun at skulle noget spændende hver 30. dag...


Vi har via mine mexicanske venner taget de dødes dag til os (Día de Muertos). Selvom det måske lyder lidt trist at mindes de døde, så er det langt mere end det. Det er også lys og blomster, samvær og lækker mad. Vi inviterer, laver mad sammen, bager pan de muertos (de dødes brød som er et virkelig lækkert brød med sukker, citron og lime i dejen), får drinks og hygger os i flere timer :) Det er med årene blevet en af mine yndlingstraditioner.

https://www.lamatours.dk/blog/de-doedes-dag.htm
4
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Mani » 10. sep 2019, 16:12

Det er mørkt når jeg står op og så al den regn, regn, regn!
Jeg har 10 minutters gang ved havnen fra bilen til kontoret og jeg er gennemblødt og gennem blæst. Jeg gider ikke!
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Kerrigan » 10. sep 2019, 16:18

I år har har efteråret og vinteren fået en ny dimension af nedernhed.
Min gravide mave kan ikke længere være i mine regnbukser uden at blive gevaldigt kvast, og kan nu se frem til fire måneder med våde lår (har termin 31.12., og burde godt kunne passe dem igen med stor topmave).
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Misantropen » 10. sep 2019, 18:09

Stitch skrev:
Misantropen skrev:Sand og jord OVERALT indenfor.

Det starter som lidt mudder eller jord der sidder fast pga. regn, men lige så snart det er tørt er det som om der er har været en konfettikanon med sand på spil i hele huset.


Det lyder mærkeligt (og pisse træls). Hvordan kan det være?

Det kommer fra sko og overtøj i gangen eller når det hænger til tørre på badeværelset. Så drysser sand og jord lige så stille af i takt med at det tørrer. Og det bliver slæbt med rundt når jeg krydser gangen eller går på badeværelset :mellow:

Hvem der bare havde et bryggers :lol:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Misantropen » 10. sep 2019, 18:10

Kerrigan skrev:I år har har efteråret og vinteren fået en ny dimension af nedernhed.
Min gravide mave kan ikke længere være i mine regnbukser uden at blive gevaldigt kvast, og kan nu se frem til fire måneder med våde lår (har termin 31.12., og burde godt kunne passe dem igen med stor topmave).

Overalls! Ikke som i waders.

Hvis du køber det steder der sælger arbejdstøj, fx modeller der er udgået, kan du få et par til et par til billige penge.
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Kerrigan » 10. sep 2019, 18:20

Misantropen skrev:
Kerrigan skrev:I år har har efteråret og vinteren fået en ny dimension af nedernhed.
Min gravide mave kan ikke længere være i mine regnbukser uden at blive gevaldigt kvast, og kan nu se frem til fire måneder med våde lår (har termin 31.12., og burde godt kunne passe dem igen med stor topmave).

Overalls! Ikke som i waders.

Hvis du køber det steder der sælger arbejdstøj, fx modeller der er udgået, kan du få et par til et par til billige penge.


Ja, jeg har haft tænkt at det var vejen at gå. Jeg er bare meget lille og har altid haft problemer med at passe arbejdstøj fordi det er for langt. :lol:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Misantropen » 10. sep 2019, 18:22

Kerrigan skrev:
Misantropen skrev:
Kerrigan skrev:I år har har efteråret og vinteren fået en ny dimension af nedernhed.
Min gravide mave kan ikke længere være i mine regnbukser uden at blive gevaldigt kvast, og kan nu se frem til fire måneder med våde lår (har termin 31.12., og burde godt kunne passe dem igen med stor topmave).

Overalls! Ikke som i waders.

Hvis du køber det steder der sælger arbejdstøj, fx modeller der er udgået, kan du få et par til et par til billige penge.


Ja, jeg har haft tænkt at det var vejen at gå. Jeg er bare meget lille og har altid haft problemer med at passe arbejdstøj fordi det er for langt. :lol:

Ja, så hjælper et par meget store regnbukser og et par seler nok heller ikke :D
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Kerrigan » 10. sep 2019, 18:24

Misantropen skrev:
Kerrigan skrev:
Misantropen skrev:
Kerrigan skrev:I år har har efteråret og vinteren fået en ny dimension af nedernhed.
Min gravide mave kan ikke længere være i mine regnbukser uden at blive gevaldigt kvast, og kan nu se frem til fire måneder med våde lår (har termin 31.12., og burde godt kunne passe dem igen med stor topmave).

Overalls! Ikke som i waders.

Hvis du køber det steder der sælger arbejdstøj, fx modeller der er udgået, kan du få et par til et par til billige penge.


Ja, jeg har haft tænkt at det var vejen at gå. Jeg er bare meget lille og har altid haft problemer med at passe arbejdstøj fordi det er for langt. :lol:

Ja, så hjælper et par meget store regnbukser og et par seler nok heller ikke :D


Jeg må prøve ad. Man kan jo sagtens være heldig. :kryds:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Livets forhold"