Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Fru Sunshine » 6. sep 2019, 15:40

Oooooooog så kom den første gang snot og ondt i halsen.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Pjeps » 6. sep 2019, 16:27

LaMariposa skrev:Nogen tricks til at komme godt igennem vinteren?

Det allerbedste for mig er at rejse 14 dage i januar eller februar, men det kommer vist ikke til at ske denne vinter. Derudover har jeg en lyslampe, der hjælper en lille smule, uden dog at gøre det helt vilde ved trætheden.

Hvad gør I andre?


For mig hjælper det også med en ferie til varmere himmelstrøg, helst i januar)februar.
Og jeg har netop bestilt kombi safari i Tanzania/badeferie luksus Zanzibar. Nu kan jeg så gå og tælle ned til det, hver gang vejret stinker som lige nu. :D

Ellers gode indendørs projekter/aktiviteter, for mig er det kreasysler, noget jeg hygger mig med.

Gode varme sutsko og mange varme bløde tæpper man kan krybe ned under mens man skumler og hader vejret ret så meget.

Men de næste mange måneder med cykel som primær transport , Aaaaargh :nerve:
0
:ninja:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Fru Sunshine » 7. sep 2019, 07:54

Det er også nu, at alle rådyrene mener, at de kan krydse vejen, når det passer dem i skumringen.
Jeg HADER at køre gennem Vildmosen i skumring.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf FrøkenM » 7. sep 2019, 09:37

Det værste ved efterår/vinter er klart tiltagende smerter og den øgede risiko for at falde på grund af sne og glatte veje :tie:
Jeg kan allerede nu mærke efteråret i mine led og jeg kan ikke lide det. I år har jeg for første gang fået det der meget vel kan være den rette dosis medicin så det regner jeg med fungerer nogenlunde så vinteren i år bliver nådig.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf LaMariposa » 7. sep 2019, 13:17

Fru Sunshine skrev:Det er også nu, at alle rådyrene mener, at de kan krydse vejen, når det passer dem i skumringen.
Jeg HADER at køre gennem Vildmosen i skumring.


Da jeg boede i USA var diverse hjorte også helt tossede om efteråret. Men som min lokale kollega tørt konstaterede, så "ville vi andre nok også blive helt skøre, hvis vi kun fik noget en gang om året" :lol:
Senest rettet af LaMariposa 7. sep 2019, 16:52, rettet i alt 1 gang.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf LaMariposa » 7. sep 2019, 13:22

LaScrooge skrev:
LaMariposa skrev:Nogen tricks til at komme godt igennem vinteren?

Det allerbedste for mig er at rejse 14 dage i januar eller februar, men det kommer vist ikke til at ske denne vinter. Derudover har jeg en lyslampe, der hjælper en lille smule, uden dog at gøre det helt vilde ved trætheden.

Hvad gør I andre?


Det hjælper for mig at have ting at glæde mig til og hele tiden at se fremad. Så jeg sørger for hele tiden at have et punkt i den relativt nære fremtid som jeg kan se frem til, og når det er nået, er der et nyt. På den måde glider det nemmere for mig og det kan lykkes mig at glemme hvor lang tid der er tilbage.

Jeg kan leve med oktober fordi det trods alt er en smuk måned, men november er forfærdelig og det er januar også. December er okay, fordi den trods alt byder på jul med min familie og nytårskomsammen med mine venner, og en del fridage.

Når vi når til januar er den lang, mørk og nederen, men TIL GENGÆLD betyder det, at der kun er TO MÅNEDER TIL FORÅR! Det kan jeg lige tåle. Det er trods alt kun 2 måneder og hver dag, der bringer mig nærmere februar, bringer mig også nærmere marts. Det kan næsten føles som om februar ER marts, fordi marts jo kommer lige efter. Lidt ligesom torsdag næsten allerede er weekend. I år holdt jeg en ugly sweater party i februar og en Første Forårsdags-Fejring den 1. marts. Selvom foråret også kan være tarveligt, kan jeg ikke helt være sur på det, fordi det bringer sommeren med sig.

På denne måde er det lykkes mig effektivt at nedbryde 8 måneders helvede i overkommelige bidder og jeg har det derfor oftest kun slemt slemt i november og januar. Og det på trods af, at jeg kan blive vinterdeprimeret på forhånd når vi når august og enden på det hele ligger lige forude.


Det er faktisk en rigtig god ide det der med at have nogle konkrete ting at se frem til :)

Vi plejer at holde de dødes dag i november, i december er det jo jul, og så skal vi til USA en gang efter jul. Og der er helt sikkert flere ting, vi kan plotte i kalenderen for at have lidt at se frem til.
0
:lun: Be brave
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf IrmaPigen » 8. sep 2019, 06:47

Fru Sunshine skrev:Oooooooog så kom den første gang snot og ondt i halsen.



Ditto.

Jeg har oven i købet fået arbejdsgiver-versionen, der startede på natten mellem torsdag og fredag.

Det er altså virkelig synd for mig, når nu jeg selv skal sige det :/
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf IrmaPigen » 8. sep 2019, 06:50

Pjeps skrev:
LaMariposa skrev:Nogen tricks til at komme godt igennem vinteren?

Det allerbedste for mig er at rejse 14 dage i januar eller februar, men det kommer vist ikke til at ske denne vinter. Derudover har jeg en lyslampe, der hjælper en lille smule, uden dog at gøre det helt vilde ved trætheden.

Hvad gør I andre?


For mig hjælper det også med en ferie til varmere himmelstrøg, helst i januar)februar.
Og jeg har netop bestilt kombi safari i Tanzania/badeferie luksus Zanzibar. Nu kan jeg så gå og tælle ned til det, hver gang vejret stinker som lige nu. :D

Ellers gode indendørs projekter/aktiviteter, for mig er det kreasysler, noget jeg hygger mig med.

Gode varme sutsko og mange varme bløde tæpper man kan krybe ned under mens man skumler og hader vejret ret så meget.

Men de næste mange måneder med cykel som primær transport , Aaaaargh :nerve:


Vi har lige netop besluttet, vi tager til Dubai næste vinter.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Fru Sunshine » 8. sep 2019, 07:26

kartoffelpizza skrev:
Fru Sunshine skrev:Oooooooog så kom den første gang snot og ondt i halsen.

Same.

Og jeg gør alt det rigtige; spiser 600-800 gram grønt og frugt hver dag, er meget aktiv hver dag og løber 2-4 gange om ugen, drikker rigeligt vand, tager mælkesyrebakterier, vitaminpiller og d-vitamin OG jeg vasker hænder ofte og korrekt.
Og alligevel rager jeg så nemt ting til mig. Både snot, feber og mavehalløj. Nuvel vi har jobs herhjemme der øger risikoen (pædagog og sygeplejerske), men det er TRÆLS.

God bedring til dig.

Tak. Og god bedring til dig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Fru Sunshine » 8. sep 2019, 07:27

IrmaPigen skrev:
Fru Sunshine skrev:Oooooooog så kom den første gang snot og ondt i halsen.



Ditto.

Jeg har oven i købet fået arbejdsgiver-versionen, der startede på natten mellem torsdag og fredag.

Det er altså virkelig synd for mig, når nu jeg selv skal sige det :/

Det er fandme træls.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Spjaerten » 8. sep 2019, 12:37

Jeg startede også dagen igår med ondt i halsen, i dag kan jeg tilføje snot.

Er helt baldret i kroppen men har alligevel overholdt min affald om at gå Ecco walkathon
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Wizzze » 8. sep 2019, 13:11

Spjaerten skrev:Jeg startede også dagen igår med ondt i halsen, i dag kan jeg tilføje snot.

Er helt baldret i kroppen men har alligevel overholdt min affald om at gå Ecco walkathon


Affald? :D
Du lyder ikke helt motiveret for den gåtur :lol:
:devil:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Spjaerten » 8. sep 2019, 13:12

Wizzze skrev:
Spjaerten skrev:Jeg startede også dagen igår med ondt i halsen, i dag kan jeg tilføje snot.

Er helt baldret i kroppen men har alligevel overholdt min affald om at gå Ecco walkathon


Affald? :D
Du lyder ikke helt motiveret for den gåtur :lol:
:devil:

Aftale :rulle:
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Wizzze » 8. sep 2019, 13:15

Spjaerten skrev:
Wizzze skrev:
Spjaerten skrev:Jeg startede også dagen igår med ondt i halsen, i dag kan jeg tilføje snot.

Er helt baldret i kroppen men har alligevel overholdt min affald om at gå Ecco walkathon


Affald? :D
Du lyder ikke helt motiveret for den gåtur :lol:
:devil:

Aftale :rulle:


Det er den vidunderlige moderne teknik, den fornemmer de inderste grundlæggende følelser, og lader dem komme frem, uanset hvad man tænkte at skrive :-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Misantropen » 8. sep 2019, 20:32

Sand og jord OVERALT indenfor.

Det starter som lidt mudder eller jord der sidder fast pga. regn, men lige så snart det er tørt er det som om der er har været en konfettikanon med sand på spil i hele huset.
0

Tilbage til "Livets forhold"