Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52561

Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf fisken80 » 1. sep 2019, 16:59

Dø efterår og vinter dø!

Jeg HADER efterår og jeg HADER vinter endnu mere. Stod det til mig så gik året fra april til 15. oktober, og så forfra igen...

Der er intet INTET godt ved efterår og vinter (jo, september og halvdelen af oktober må godt blive). Lige om lidt skal man bakse med hue, handsker, støvler og pis og papir hver gang man skal cykle 2 km. Det bliver mere og mere mørkt. Man kan ikke komme i sin campingvogn de næste 7 måneder.

Og alle mennesker ævler og bævler om hyyyyyggelige stearinlys. Ja pissehyggelig er de, mens de stjæler alt ilten i rummet, ødelægger ens indeklima, forurener og brænder kattens knurhår af...

Bare skrid efterår og vinter.
14
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22962

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf POCKETKITTEN » 1. sep 2019, 17:20

Godt brølt, løvinde.

Jeg elsker at gå ude på bare tæer og at stege i 25 grader. Elsker at have vinduer og døre åbne og nyde en kop kaffe og en bog på terrassen. Elsker alt grønt og blomstrende. Elsker at have næsten intet tøj på. Elsker lys. Elsker vindstille.

Hader vind. Hader mørke. Hader grå og brun. Hader at være iført lag på lag, når jeg skal ud og prøve tøj. Hader at jeg skal have en varmeblæser stående på kontoret og høre på mine kollegaers brok over, at jeg forårsager saunatilstande.

Den bedste tid er, når jeg kan gå udenfor uden sko og jakke og slet ikke fryse.
10
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16228
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30207

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf TinaW » 1. sep 2019, 18:37

Jeg hader ikke efterår og vinter som årstider. Men jeg bryder mig meget lidt om, at det snart er mørkt mere eller mindre konstant og at vi ikke har “ordentlig” vinter. Jeg synes efteråret er smukt med sine skiftende farver, men de her brune/grå vintre vi har, dem er jeg ikke begejstret for. Klart vejr, med let frost tak. Og gerne en smule sne, til at lysne det hele.
Mine fødder glæder sig dog ikke til, at skulle i strømper og lukkede sko igen
3
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Chatsy » 1. sep 2019, 20:34

Jeg ser virkelig ikke frem til at det er mørkt om morgenen når jeg skal på arbejde og mørkt når jeg får fri. Det bliver sgu deprimerende.
2
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52561

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf fisken80 » 2. sep 2019, 03:58

Jeg forstår i øvrigt ikke min kollega, der snakker om, at efterår og vinter er skønt fordi hun så kan hygge med gode bøger. Det kan man da hele året. Jeg læser nærmest mere om sommeren, hvor jeg kan sidde i haven og læse end jeg gør om vinteren.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Myresluger » 2. sep 2019, 04:45

Jeg er en frossenpind og har brug for rigtig meget lys. Så det giver sig selv at de faldende temperaturer og manglen på naturligt lys er det der påvirker mig mest. Jeg fryser hele tiden og mangler i den grad lys.
3
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16228
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30207

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf TinaW » 2. sep 2019, 05:05

De sidste par vintre har jeg virkelig ønsket jeg var et pindsvin, der bare kunne rulle sig sammen og sove til det blev lyst og varmere igen.
Måske fordi, vi herude hvor vi bor, ingen gadebelysning har og alt derfor bare er mørkt i mørkt.
Og selv om nattehimlen på en kold stjerneklar nat, er ufattelig smuk, når der ingen elektriske lys er, til at forstyrre, så har specielt januar og februar været så deprimerende. Intet overskud og bare lyst til at sove.
Om foråret og sommeren bliver her jo aldrig sådan helt mørkt.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14589

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Pjeps » 2. sep 2019, 05:10

Det værste er at der nu er mindst 8 mdr forude med ustadigt vejr og kulde, og våde elementer der kommer ned fra himlen i tide og utide, samtidig med at det ofte blæser. Man skal have lag af tøj på, og mine ører fryser, min hue er min bedste ven. Og strømper skal findes frem snart, tykkere og tykkere for hver måned.

Bevares det kan være hyggeligt at sidde i sofaen indhyllet i et dejligt blødt og varmt tæppe, men OTTE fucking måneder forude, det er frygteligt. Jeg beder hver weekend til at jeg vinder i Lotto, så jeg kan købe mig en vinterresidens nede hvor det er varmt altid.
6
:ninja:
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52561

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf fisken80 » 2. sep 2019, 05:41

Pjeps skrev:Det værste er at der nu er mindst 8 mdr forude med ustadigt vejr og kulde, og våde elementer der kommer ned fra himlen i tide og utide, samtidig med at det ofte blæser. Man skal have lag af tøj på, og mine ører fryser, min hue er min bedste ven. Og strømper skal findes frem snart, tykkere og tykkere for hver måned.

Bevares det kan være hyggeligt at sidde i sofaen indhyllet i et dejligt blødt og varmt tæppe, men OTTE fucking måneder forude, det er frygteligt. Jeg beder hver weekend til at jeg vinder i Lotto, så jeg kan købe mig en vinterresidens nede hvor det er varmt altid.


Jeg drømmer tit om, at jeg var blevet født som rig overklassefrue for 150 år siden. Så ville jeg være sådan en, der rejste til Nice hver vinter fra november til marts, fordi mit sarte helbred ikke tålte den danske vinter...

Måske var jeg sådan en i et tidligere liv...
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17189
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41774

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf LaMariposa » 2. sep 2019, 06:39

Årh, hvor er jeg lettet over, at jeg ikke er den eneste, der ikke finder kulde, regn, sne, mørke, blæst, sweatre, vanter osv. fantastisk :genert: Min familie eeeeeelsker årstiderne og synes, at vinter er pivhyggeligt, så jeg føler mig ofte noget atypisk, når jeg på sjette måned går rundt som en en træt og trist zombie.

Ud over, at jeg ikke kan lide kulde og mørke, så er mit største problem, at jeg er så vanvittigt træt fra slut september til omkring april. Jeg er a-menneske, hvilket jeg ikke mærker specielt meget til om sommeren. Men i de mørke måneder kan jeg ikke holde mig vågen efter kl. 20 om så mit liv afhang af det. Det kan være temmelig problematisk, når man er gift med et b-menneske :genert:

Hvis ikke, jeg var lykkeligt gift, så boede jeg i udlandet.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Stitch » 2. sep 2019, 08:27

Åh ja! Dette er lige tråden for mig. Hader at man skal have tusind lag tøj på. At det hele tiden er mørkt. Hele tiden er koldt.

Giv mig forår og sommer og temperaturer som konsekvent er over 23*. ahhh
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10421

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf lillebjoern » 2. sep 2019, 09:26

Også tråden for mig.

Jeg kan allerede mærke at mørket kommer tættere og tættere på :( Det bliver "allerede" mørkt kl. 21, og jeg bliver totalt panikken over, at det lige om lidt er vintertid og så bare mørkt, når man står op, og mørkt, når man kommer hjem. Der er kun lys, mens man er på arbejde.

Og så alt det bakseri og besværlighed med overtøj, som man skal have af og på, og især når man cykler, er det bare røv og nøgler. Det er så koldt at du er nødt til at have en stor jakke på i starten, men så halvvejs ind i cykelturen sveder man som et svin, men kan ikke tage jakken af, for så bliver man syg. Ahmen altså...

De eneste gode ting ved efterår/vinter er tykke, dejlige trøjer, og så at det rent faktisk er behageligt at ligge med dyne på om natten. That's it. Alt andet må godt gå langt, langt væk...
4
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Kerrigan » 2. sep 2019, 10:40

Jeg er allerede begyndt med at have disse på...
Vi har tre par i huset, men de er efterhånden ved at være slidt, så vi må have fat i nogle flere.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Primerose » 2. sep 2019, 10:41

Jeg bor i bare tæer og birkenstock hele sommeren, så jeg ser virkelig ikke frem til at skulle have sokker og lukkede sko på igen.
Jeg tror faktisk at jeg lider af en form for fod-klaustrofobi. Jeg kan ikke fordrage følelsen af at have fødderne spærret inde. Det værste er når det er så koldt at man skal have to (!!) par sokker på. Og det yderste par får det inderste til at stramme helt ind om tæerne :panik:

Det er altså en af de værste ting ved vinteren og efteråret. Nårh ja, og så at sådan en kold blæst gør sindssygt ondt i ørerne.
1
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Tråden for alle os, der hader efterår og vinter!

Indlægaf Wizzze » 2. sep 2019, 11:06

Jeg hader ikke efterår og vinter, men jeg hader vådt og gråt. Og indrømmet det er der jo en del af efterår og vinter :whine:
Men jeg synes årstidens skiften, bladene der ændrer farver, og vinden der rusker er flot og dejligt, men kun når det er lyst og der ikke er regn/slud.
På samme måde er en klar vinterdag med frost og hvid sne overalt, vildt flot og dejligt at gå en tur i. Mens en grå, våd og sjappet vinterdag er noget af det værste jeg ved.
3
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Livets forhold"