Irrationel frygt - Hvad er din?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf billiebean » 1. aug 2019, 20:03

Storebæltsbroen og i mindre grad andre broer
At falde ud fra højder/transportmidler
Miste kontrollen og gøre et eller andet jeg ikke vil
Frygt for ikke at kunne sove/ikke få søvn nok
Og hajer/uhyrer når jeg bader i havet
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf Muspel » 1. aug 2019, 21:01

Animi skrev:Da jeg boede i Amsterdam, havde jeg en frygt for, at jeg ville smide min mobiltelefon i kanalerne. Altså ikke engang, at jeg bare ville tabe den - jeg frygtede, at jeg i et sindsygt øjeblik ville tage den og aktivt smide den i kanalen :lol:


Sådan har jeg det med højder. Tænk hvis jeg i et vanvittigt øjeblik fik lyst til at hoppe ud over kanten. Men det er vist relativt udbredt.


Jeg er også bange for klovne. Der er ikke noget mere uhyggeligt end sådan en porcelænsklovn, der kigger på en, når man skal sove. Nej tak du. Levende klovne skal også bare holde sig væk.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf Planten » 2. aug 2019, 05:27

De der dumme bamser, som har mennesker indeni. Jeg kan ikke have det. De skal ikke komme i nærheden af mig. Det er godt nok blevet bedre, men helt godt, nah... Generelt er jeg bange for masker. Især gasmasker. Dem behøver folk ikke engang at have på, for at jeg har lyst til at tage øjnene ud.
Det hele bunder i, at jeg ikke bryder mig om, at folks mimik og ansigt er skjult :)
0
Brugeravatar
Angerboda
Indlæg: 513
Tilmeldt: 4. okt 2015, 22:55
Kort karma: 96
Likede indlæg: 852

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf Angerboda » 2. aug 2019, 09:54

Komodovaraner. :tie:
Jeg havde for et par år siden en psykose, hvor jeg var overbevist om, at der boede komodovaraner i mit skab på stuen ude på psyk., så lågen var sikkert aflåst, og alt mit tøj lå spredt ud over hele gulvet, da jeg naturligvis ikke turde åbne skabet. Det stod nok på i en måned, eller sådan noget, men siden dengang har min store frygt været at møde sådan et bæst.
0
Livet det kan komme an, og det skal ske som sker
Ingen kan nogensinde elske dig højere end jeg! :blomst:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf Lurende Peber » 2. aug 2019, 16:42

Sult!
Trods et rimeligt lager fordelt på kroppen, reagerer jeg prompte på følelsen af sult. Jeg må have føde...NU!
Det eneste jeg kan huske som mulig grund, var de billeder af Biafra-børn, der var meget fremme i nyhederne, da jeg var barn. Med trommemaver und alles :nerve:

Jeg kan heldigvis oftest bremse min automatreaktion. Lidt tid :gruble:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf hotlips » 2. aug 2019, 17:12

Helt irrationel er den ikke men jeg har efterhånden fået så mange overraskelser af danske bank at det ligger på rygraden at jeg liige skal checke at der er penge.

Så sent som i dag skulle jeg betale en regning, hun får mit kort, kigger på skærmen og siger at kontoen er i nul

Jeg gik fuldstændig i spåner og gispende det er løgn det er løgn, alligevel reagerede hun først efter flere minutter og så siger hun nå nej det er vist den anden konto, budgetten der selvfølgelig er i nul for jeg har lige betalt alt og ikke fået den sidste løn endnu så det var som det skulle være.

Det er bare sket for tit, engang hævdede de jeg slet ikke havde konto hos dem, jeg blev så chokeret at jeg først blev gal da jeg var kommet hjem.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf hotlips » 2. aug 2019, 17:26

Man kan vel sige det er frygt for hvad der sker i al den elektronisk, at en eller anden får trykket forkert på en knap og puff så er alle ens penge væk eller der er sket det der er værre, hele ens eksistens er jo registreret i computere og de gør sq af og til ting det hedder sig de ikke burde kunne.
1
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf Primerose » 3. aug 2019, 10:55

Planten skrev:De der dumme bamser, som har mennesker indeni. Jeg kan ikke have det. De skal ikke komme i nærheden af mig. Det er godt nok blevet bedre, men helt godt, nah... Generelt er jeg bange for masker. Især gasmasker. Dem behøver folk ikke engang at have på, for at jeg har lyst til at tage øjnene ud.
Det hele bunder i, at jeg ikke bryder mig om, at folks mimik og ansigt er skjult :)


Hvordan har du det egentlig så med de kvinder der er helt tildækkede? Enten med en lille sprække til øjnene eller slet ingen.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf Purple Haze » 3. aug 2019, 11:22

Orme - især maddiker og det der ligner.

Har en fobi og kan få det helt dårligt bare ved tanken.

Har prøvet at besvime fordi jeg fandt orm i nogle hvidløg og været nær ved efter fund i tomater.
Og har været tæt på at hælde kogende vand over min hånd efter jeg har rørt ved en - besindede mig heldigvis, men havde ticks i lang tid efter pga det.
Spiser ikke længere mandariner efter jeg fandt orm i flere for nogle år siden.
Og kan blive helt dårlig, hvis jeg kommer for tæt ved mandariner.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf Planten » 3. aug 2019, 12:08

Primerose skrev:
Planten skrev:De der dumme bamser, som har mennesker indeni. Jeg kan ikke have det. De skal ikke komme i nærheden af mig. Det er godt nok blevet bedre, men helt godt, nah... Generelt er jeg bange for masker. Især gasmasker. Dem behøver folk ikke engang at have på, for at jeg har lyst til at tage øjnene ud.
Det hele bunder i, at jeg ikke bryder mig om, at folks mimik og ansigt er skjult :)


Hvordan har du det egentlig så med de kvinder der er helt tildækkede? Enten med en lille sprække til øjnene eller slet ingen.

Det er ikke noget problem. Det er jo bare stof :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf kidkomb » 3. aug 2019, 13:21

Planten skrev:
Primerose skrev:
Planten skrev:De der dumme bamser, som har mennesker indeni. Jeg kan ikke have det. De skal ikke komme i nærheden af mig. Det er godt nok blevet bedre, men helt godt, nah... Generelt er jeg bange for masker. Især gasmasker. Dem behøver folk ikke engang at have på, for at jeg har lyst til at tage øjnene ud.
Det hele bunder i, at jeg ikke bryder mig om, at folks mimik og ansigt er skjult :)


Hvordan har du det egentlig så med de kvinder der er helt tildækkede? Enten med en lille sprække til øjnene eller slet ingen.

Det er ikke noget problem. Det er jo bare stof :)

Det giver ingen mening for mig. Du er bange for mennesker hvis øjne og mimik er skjult. Undtagen hvis det er en muslim (i burka that is)? Hvis du fik at vide at det var en muslim inde i sådan en bamse, hvad så?
En bamse er bare stof.
Hvad med styrthjelm?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf Mani » 3. aug 2019, 13:29

kidkomb skrev:
Planten skrev:
Primerose skrev:
Planten skrev:De der dumme bamser, som har mennesker indeni. Jeg kan ikke have det. De skal ikke komme i nærheden af mig. Det er godt nok blevet bedre, men helt godt, nah... Generelt er jeg bange for masker. Især gasmasker. Dem behøver folk ikke engang at have på, for at jeg har lyst til at tage øjnene ud.
Det hele bunder i, at jeg ikke bryder mig om, at folks mimik og ansigt er skjult :)


Hvordan har du det egentlig så med de kvinder der er helt tildækkede? Enten med en lille sprække til øjnene eller slet ingen.

Det er ikke noget problem. Det er jo bare stof :)

Det giver ingen mening for mig. Du er bange for mennesker hvis øjne og mimik er skjult. Undtagen hvis det er en muslim (i burka that is)? Hvis du fik at vide at det var en muslim inde i sådan en bamse, hvad så?
En bamse er bare stof.
Hvad med styrthjelm?

Det er en irrationel frygt, den giver ikke nødvendigvis mening.
8
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf Planten » 3. aug 2019, 14:06

Mani skrev:
kidkomb skrev:
Planten skrev:
Primerose skrev:
Planten skrev:De der dumme bamser, som har mennesker indeni. Jeg kan ikke have det. De skal ikke komme i nærheden af mig. Det er godt nok blevet bedre, men helt godt, nah... Generelt er jeg bange for masker. Især gasmasker. Dem behøver folk ikke engang at have på, for at jeg har lyst til at tage øjnene ud.
Det hele bunder i, at jeg ikke bryder mig om, at folks mimik og ansigt er skjult :)


Hvordan har du det egentlig så med de kvinder der er helt tildækkede? Enten med en lille sprække til øjnene eller slet ingen.

Det er ikke noget problem. Det er jo bare stof :)

Det giver ingen mening for mig. Du er bange for mennesker hvis øjne og mimik er skjult. Undtagen hvis det er en muslim (i burka that is)? Hvis du fik at vide at det var en muslim inde i sådan en bamse, hvad så?
En bamse er bare stof.
Hvad med styrthjelm?

Det er en irrationel frygt, den giver ikke nødvendigvis mening.

Lige præcis det mani siger.

Masker har et "ansigts"udtryk. Det har stof ikke. Og havde en styrthjelm helt mørk glas og var matteret, så ville jeg heller ikke være fan. Jeg er overhovedet ikke mange for noget af det, men jeg bliver utryg og vil meget gerne være fri for at være i nærheden af dem.

Jeg er ikke helt med på, hvordan religion blev blandet ind i det. Men hvordan skulle en muslim i et bamsekostume være mindre farlig end en ateist? Jeg kan ikke lige følge tankerækken? :)
3
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf billiebean » 3. aug 2019, 14:48

Planten skrev:De der dumme bamser, som har mennesker indeni. Jeg kan ikke have det. De skal ikke komme i nærheden af mig. Det er godt nok blevet bedre, men helt godt, nah... Generelt er jeg bange for masker. Især gasmasker. Dem behøver folk ikke engang at have på, for at jeg har lyst til at tage øjnene ud.
Det hele bunder i, at jeg ikke bryder mig om, at folks mimik og ansigt er skjult :)


Jeg HADER den der Billy Bjørn i Bilka! Den siger ingenting og står helt stille og sidste gang havde jeg ikke set den og jeg fik så stort et chok da den bevægede sig lige ved siden af mig, at jeg skreg af mine lungers fulde kraft ud over hele indgangspartiet i Bilka i Tilst! Skide dyr.
2
Brugeravatar
Andromeda
Indlæg: 315
Tilmeldt: 8. nov 2017, 21:46
Kort karma: 14
Likede indlæg: 458

Re: Irrationel frygt - Hvad er din?

Indlægaf Andromeda » 3. aug 2019, 16:06

Uh ja, bliver også utryg ved folk med enten masker der dækker hele ansigtet eller sminket som klovne med det store falske smil. Ew

Jeg bliver også ofte skræmt af mannequindukker, der er midt i forretningen, fx dem der sidder ned. Min hjerne tror nok først på afstand at det er et rigtigt menneske og så får jeg et chok, når jeg ser ordenligt efter.
0

Tilbage til "Livets forhold"