Voksenskældud i det offentlige rum

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf dykkersild » 15. jul 2019, 11:50

vibbsen skrev:
Hewlett skrev:Og i øvrigt med hundelorte, lige dér er jeg typen der kan finde på at blive stående en lille smule længere og lades som om at jeg lige skal tjekke noget i min have eller lignende, hvis jeg ser en hund skide og ejeren ikke ligner én der har tænkt sig at samle den op.

Men det kommer sig helt sikkert af, at folk i mit område er nogle absolutte svin med ikke at samle op efter deres hunde. Der er ikke sjældent at der ligger lorte lige ude foran opgangsdøren og før jeg fik indhegnet min have brugte folk den som hundetoilet.

Jeg har selv to hunde og jeg ved, at det også er vigtigt at samle op for at minimere smittefare af f.eks. hjerteorm og giardiaparasitter. Jeg vil ikke have det lort indenfor mine døre fordi andre ikke evner deres ansvar når de vælger at holde hund.


En af min fars og mors bekendte er sådan lidt en spøjs type. Han er læge og udstråler i sig selv ret stor autoritet. Og er samtidig ikke det mindste konfliktsky...

Ham og konen bor på en af de fineste adresser i byen. Stedet hvor "dem der er noget" bor....Især tidligere hvor der boede mange af byens "gamle fine" familier.

En dag hvor han går og ordner have hos dem selv, bemærker han en hundelufter (fra kvarteret - altså en han kendte af udseende) som tilsyneladende synes at det var helt fint at hendes hund sked på naboens græsplæne. Og som åbenbart heller ikke havde tænkt sig at samle op.

Så han går ud til hende og siger "Undskyld, men du skal lige samle den lort op som din hund netop har lagt i min nabos forhave"

Damen bliver synligt irriteret over denne utidige indblanding og meddeler at hun ikke har nogen pose med.

Han kigger på hende og siger at det sådan set ikke er nogen undskyldning. Hun skal stadig samle sin hunds lort op fra hans nabos forhave.

"Så må du jo låne mig en pose" siger damen så i et noget fortørnet tonefald.

"Nej" siger min fars og mors bekendte "Det må jeg ikke. Hvis ikke du har taget en pose med så må du jo finde en anden måde at transporterer din hundelort på. Det er noget forbandet svineri at du lader din hund skide på andres græsplæner og det har du bare værsgo at samle op"

Damen endte med at samle hundelorten op med fingrene og tage den med sig.....Hun vidste jo godt at han vidste hvem hun var.......

Hver gang nogen "glemmer" en hundelort på vores fortov, så tænker jeg på den historie. Og jeg har besluttet mig for, at hvis det nogensinde lykkedes mig at afsløre en af "gerningsmændene" så har jeg tænkt mig at samle pøllen op, følge efter dem dertil hvor de nu bor, banke på døren. Præsenterer mig med navn og sige hvor jeg bor. Og overrække dem posen med en bemærkning om at de glemte indholdet på mit fortov, og at jeg gerne i fremtiden ser at de samler op efter sig selv hvis deres hund besørger på mit fortov.

Jeg har valgt denne plan frem for den lidt mere aggressive version hvor jeg tager lorten op og kaster den efter dem.......


Det er en rigtig god idé at aflevere tilbage. På mit job havde vi engang en adresse midt i et villakvarter. Der blev vores fire skaldespande tit og ofte brugt til naboernes skrald. En mandag kom vi til to helt fyldte poser - fra en børnefødselsdag incl. skoæsker, sushipakker m.m. Desværre - for dem - var der også smuttet et par tomme kuverter med påtrykt adresse ned i de to gennemsigtige store sække. Jeg fik begge poser bakset op, ned af vejen med mig og på vej ind af indkørslen kunne jeg se at der sat mennesker inde i stuen som kunne se mig. Banke, banke meget hårdt på men ingen åbnede. Jeg stillede begge poser klods op af hoveddøren. Vi hørte aldrig noget fra dem - og problemet blev synligt mindre efter den dg.
14
Neverkont
Indlæg: 1892
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf Neverkont » 15. jul 2019, 12:59

vibbsen skrev:Jeg har valgt denne plan frem for den lidt mere aggressive version hvor jeg tager lorten op og kaster den efter dem.......


Du er da også så venlig. :D

Da jeg var barn havde vi hund, og boede i en boligblok. Med mellemrum var der opslag i opgangene om, at man skulle samle op efter sin hund. I nabo-opgangen boede en kvinde, der var sekretær for boligselskabets forretningsfører, hun havde også hund, og når min mor luftede vores hund om morgenen så hun tit, at sekretæren stod i opgangsdøren bare i morgenkåbe mens hendes hund gik ud ved kantstenen og efterlod en lort.
En dag samlede min mor en af sekretær-hundens lorte op med en pose, og kom den ind af sekretærens brevsprække.

Efter den dag lå der ikke hundelorte foran opgangen. :D
4
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf Mangoness » 15. jul 2019, 13:11

Det her er, hvad jeg rent teoretisk ville gøre som hundelufter, da jeg ikke selv har hund:

Hvis jeg havde glemt en pose, så ville jeg gå hjem for at hente en (sandsynligvis uden at sige noget til mine medmennesker, medmindre de stod udenfor på den grund, som lagde op til vejen/græsplænen og kiggede på. Jeg ville kun sige det til dem, så de ikke tror, at jeg bare efterlader den). Jeg ville nok bare meddele dem, at jeg ville gå hjem for at hente en pose og ville være tilbage om X minutter (det er meget sandsynligt, at jeg ikke engang ville tænke på, at jeg bare kunne spørge dem om en pose. Min hjerne kan nemt blive ret ensporet og bare tænke: Løs problem; Gå hjem. Hent pose. Gå tilbage. Saml op. Finde skraldespand. Problem løst).

Jeg tænker, at det er fair nok, hvis de ikke vil give en pose. Jeg gider bare ikke at blive beskyldt for at ville efterlade lorten, ikke at ville samle op eller at de kommer med mistroiske kommentarer. Så ville jeg få lyst til at lade være med at hente posen (jeg ville dog stadig hente posen - men ikke pga. dem).

Men hvis jeg ingen mennesker kunne se og fortælle det til, så ville jeg bare tænke; Pyt, så må jeg gå (direkte) hjem efter en pose, gå tilbage og samle den op. Altså helt almindelig problemløsning, når man engang imellem glemmer ting. Der kan det bare være svært for andre mennesker at vide, at man kommer tilbage, og man kan ikke altid se, om der står folk og kigger på en fra et mørkt vindue, så man kan fortælle dem det.

Så hvis de gik efter mig med lorten i en pose for at aflevere den, fordi jeg havde "glemt noget", så ville jeg finde det provokerende. For jeg ville ikke have glemt lorten - kun en pose. Og jeg forventer da slet ikke, at andre skal rydde op efter mig.

Jeg siger ikke, at alle tænker som mig - for jeg har da set mange efterladte hundelorte i tidens løb - det er bare godt gammeldags træls at blive skældt ud (eller bare blive beskyldt for at ville gøre noget, man ikke havde tænkt sig), når man havde tænkt sig at gå tilbage for at løse problemet.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf Urtekussen » 15. jul 2019, 13:38

vibbsen skrev:
Misantropen skrev:For nogle år siden fik jeg skæld ud af en dame fordi min hund tissede op af en hæk.

Jeg forstod ikke hvad hun mente(hun talte ikke flydende dansk) men det var noget med at hækken gik i stykker. Jeg husker det ikke ordret, men det hjalp i hvert fald ikke da jeg uforstående spurgte hvad hun mente. Det blev jeg åbenbart racist af.

Jeg var dengang ikke klar over at hundetis kan ødelægge hække.


Jeg ville ikke reagerer ved hundetis....

Men jeg har et ret stort issue med hundeLORT.....Især dem som bliver efterladt på mit fortov.....Nogen som har fast "hundelufterute" på vores vej har en (formoder jeg baseret på pøllens størrelse) en MEGET stor hund. Som rigtig tit har dårlig mave......

Og det er muligt at jeg er arg modstander af voksenskældud i det offentlige rum....Men jeg hvis jeg nogensinde fanger "gerningsmanden" så kan jeg love dig for at der kommer til at blive uddelt voksenskældud i stor stil :-D :-D :-D

Min ex-svigermor har engang udskældt en voksen dame i en sådan grad, at damen samlede hundens pølle op med hænderne og luskede af.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17192
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41805

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf LaMariposa » 15. jul 2019, 13:44

vibbsen skrev:En af min fars og mors bekendte er sådan lidt en spøjs type. Han er læge og udstråler i sig selv ret stor autoritet. Og er samtidig ikke det mindste konfliktsky...

Ham og konen bor på en af de fineste adresser i byen. Stedet hvor "dem der er noget" bor....Især tidligere hvor der boede mange af byens "gamle fine" familier.

En dag hvor han går og ordner have hos dem selv, bemærker han en hundelufter (fra kvarteret - altså en han kendte af udseende) som tilsyneladende synes at det var helt fint at hendes hund sked på naboens græsplæne. Og som åbenbart heller ikke havde tænkt sig at samle op.

Så han går ud til hende og siger "Undskyld, men du skal lige samle den lort op som din hund netop har lagt i min nabos forhave"

Damen bliver synligt irriteret over denne utidige indblanding og meddeler at hun ikke har nogen pose med.

Han kigger på hende og siger at det sådan set ikke er nogen undskyldning. Hun skal stadig samle sin hunds lort op fra hans nabos forhave.

"Så må du jo låne mig en pose" siger damen så i et noget fortørnet tonefald.

"Nej" siger min fars og mors bekendte "Det må jeg ikke. Hvis ikke du har taget en pose med så må du jo finde en anden måde at transporterer din hundelort på. Det er noget forbandet svineri at du lader din hund skide på andres græsplæner og det har du bare værsgo at samle op"

Damen endte med at samle hundelorten op med fingrene og tage den med sig.....Hun vidste jo godt at han vidste hvem hun var.......

Hver gang nogen "glemmer" en hundelort på vores fortov, så tænker jeg på den historie. Og jeg har besluttet mig for, at hvis det nogensinde lykkedes mig at afsløre en af "gerningsmændene" så har jeg tænkt mig at samle pøllen op, følge efter dem dertil hvor de nu bor, banke på døren. Præsenterer mig med navn og sige hvor jeg bor. Og overrække dem posen med en bemærkning om at de glemte indholdet på mit fortov, og at jeg gerne i fremtiden ser at de samler op efter sig selv hvis deres hund besørger på mit fortov.

Jeg har valgt denne plan frem for den lidt mere aggressive version hvor jeg tager lorten op og kaster den efter dem......


Jeg må tilstå, at jeg af og til drømmer om at kaste kattelort i nakken på de katteejere, der lader deres udekatte rende og skide i min have :genert: Er dog for høflig til at gøre noget ved det.
7
:lun: Be brave
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf Purple Haze » 15. jul 2019, 15:58

Mangoness skrev:Jeg siger ikke, at alle tænker som mig - for jeg har da set mange efterladte hundelorte i tidens løb - det er bare godt gammeldags træls at blive skældt ud (eller bare blive beskyldt for at ville gøre noget, man ikke havde tænkt sig), når man havde tænkt sig at gå tilbage for at løse problemet.


Jeg tror at stort set ingen tænker som dig.
Så risikoen for at man kommer til at "skælde en ud" som er på vej hjem efter pose - hvis man vil konfrontere lorte-efterladeren, tænker jeg er usandsynlig lille.
8
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf Misantropen » 15. jul 2019, 16:56

vibbsen skrev:
Misantropen skrev:
vibbsen skrev:
Misantropen skrev:For nogle år siden fik jeg skæld ud af en dame fordi min hund tissede op af en hæk.

Jeg forstod ikke hvad hun mente(hun talte ikke flydende dansk) men det var noget med at hækken gik i stykker. Jeg husker det ikke ordret, men det hjalp i hvert fald ikke da jeg uforstående spurgte hvad hun mente. Det blev jeg åbenbart racist af.

Jeg var dengang ikke klar over at hundetis kan ødelægge hække.


Jeg ville ikke reagerer ved hundetis....

Men jeg har et ret stort issue med hundeLORT.....Især dem som bliver efterladt på mit fortov.....Nogen som har fast "hundelufterute" på vores vej har en (formoder jeg baseret på pøllens størrelse) en MEGET stor hund. Som rigtig tit har dårlig mave......

Og det er muligt at jeg er arg modstander af voksenskældud i det offentlige rum....Men jeg hvis jeg nogensinde fanger "gerningsmanden" så kan jeg love dig for at der kommer til at blive uddelt voksenskældud i stor stil :-D :-D :-D

Det er ikke fra hverken mine hunde eller mig :engel:


Interessant tanke...Måske er det ikke hunden som har dårlig mave :nerve: :nerve: :tie: :tie: :badr: :badr:

Sorry.. :lol:

Jeg har en fantasi med at opsætte vildtkameraer og lyssensorer, så hvis der skulle komme idioter vil de blive blændet af et gigantisk spotlight, der er et stadion værdigt. Jeg bor bare ikke et sted hvor idioter er et problem..
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf Santa » 15. jul 2019, 17:09

Nå, men jeg har engang været DEN hundeejer.....

....som panisk så hunden sætte sig til skidning nr 3 på den tur! Hun skider aldrig mere end een gang, og mine to medbragte poser var jo brugt!
Og hvor sked hun så? Jo, lige ud for en kvinde, som var ved at låse sin cykel og gå ind i sin opgang. 5 min fra mit hjem.
Og skældte kvinden mig ud?
Ja sq!!!
Jeg prøvede at forklare mig, og fortælle at jeg ville smutte hjem efter pose, men hun gad slet ikke høre på mig og gik ind midt i min forklaring.
Da jeg kom tilbage med pose, var lorten væk! Så hun har nok fjernet den, skidesur på mig.
Der gik lang tid før vi gik den vej igen.....og jeg har nu som regel TRE poser med.

Men en gang i mellem glipper det altså, kære medmennesker. Nogen gange har jeg glemt en pose, nogengange skider hunden mere end den plejer, og nogengange har den tynd mave. Så af og til efterlader vi altså en lort, hvis alle muligheder er udtømte. Det eneste jeg IKKE gør, at at tage den med hænderne, basta.
Det må I altså leve med.
17
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf Delfin » 15. jul 2019, 18:27

vibbsen skrev:
Hver gang nogen "glemmer" en hundelort på vores fortov, så tænker jeg på den historie. Og jeg har besluttet mig for, at hvis det nogensinde lykkedes mig at afsløre en af "gerningsmændene" så har jeg tænkt mig at samle pøllen op, følge efter dem dertil hvor de nu bor, banke på døren. Præsenterer mig med navn og sige hvor jeg bor. Og overrække dem posen med en bemærkning om at de glemte indholdet på mit fortov, og at jeg gerne i fremtiden ser at de samler op efter sig selv hvis deres hund besørger på mit fortov.

Jeg har valgt denne plan frem for den lidt mere aggressive version hvor jeg tager lorten op og kaster den efter dem.......


Jeg har engang gjort det med cigaretskodder, som jeg næsten dagligt kunne samle mange af i min have Jeg var lidt i tvivl om, hvilken etage de kom fra, så posen med skodder hængte jeg i opgangen med en seddel om tak for lån og I er velkommen til at hente dem selv en anden gang. Der kom ikke flere skodder :D
5
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9501

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf Modesty Blame » 15. jul 2019, 19:52

I mit gamle job havde vi en kontrakt med et firma, hvor vi fik en fast rabat på alle fakturerede timer. Det vidste jeg ikke - og det var mig, der bogførte. Da jeg så fandt ud af det, gennemgik jeg alle fakturaerne, og fandt omkring 100.000 kr. som vi var blevet overfaktureret (fordi de havde "glemt" rabatten). De blev naturligvis krediteret, men vi blev faktureret for deres gennemgang af fakturaerne - ligesom vi også altid blev faktureret for fejlretning på deres lorteprodukt.

I det offentlige betaler man ikke gebyrer, man kræver også ofte udspecifikationer af regninger, sådan at man ved fremtidige aktindsigter kan godtgøre, hvad pengene er brugt på.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf Studsgaard » 15. jul 2019, 20:45

Smiling_Goat skrev:
Purple Haze skrev:
Mangoness skrev:Jeg siger ikke, at alle tænker som mig - for jeg har da set mange efterladte hundelorte i tidens løb - det er bare godt gammeldags træls at blive skældt ud (eller bare blive beskyldt for at ville gøre noget, man ikke havde tænkt sig), når man havde tænkt sig at gå tilbage for at løse problemet.


Jeg tror at stort set ingen tænker som dig.
Så risikoen for at man kommer til at "skælde en ud" som er på vej hjem efter pose - hvis man vil konfrontere lorte-efterladeren, tænker jeg er usandsynlig lille.


Nogen gør :mellow:

Jeg har fået skæld ud, da jeg var på vej hjem efter en pose.

Jeg selv og mine drenge har også alle prøvet at glemme (eller løbe tør for) en pose og så gået hjem og hente en.

Men jeg tror virkelig ikke der er ret mange der gør det.
Vi bor selv på en grusvej, lige ned til en sø, hvor rigtig mange lufter hunde. Så vi ser tit efterladte hundelorte. Også lige udenfor vores fordør eller rundt om grunden :puke:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf Danseprinsesse » 15. jul 2019, 22:19

Det var ikke sådan rigtig skældud, men jeg blev for ikke så lang tid siden irettesat indirekte af en anden mor gennem hendes samtale med sine børn.

Jeg skulle til vagtlægen sidst på eftermiddagen. Havde min søn med, som jeg havde hentet på vejen. Det passede med, at vi lige kunne risikere at sidde i venteværelset ind i hans vanlige spisetid, så vi styrtede forbi Lidl efter et pølsehorn og en lille juice fra køledisken.
Jeg åndede lettet op, da vi nåede venteværelset 1 minut før den angivne tid, og jeg kunne stikke mit sultne barn et pølsehorn.

I venteværelset sad der en anden mor med to børn, der var lidt større end mit. De kastede et par stjålne blikke efter pølsehornet, og den ene sagde “mor, jeg er sulten... må vi få et pølsehorn på vej hjem”.
Børnene fik skældud for at plage og være irriterende, og så sagde hun højt ud i rummet “I skal ikke have sådan nogle usunde ting nu. Det aftensmadstid, så skal man have ordentlig mad. Vi skal hjem og have salat og grøntsager!!!”

Uha. Så fik jeg nok den.
18
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf avdotja » 17. jul 2019, 21:52

Jeg er overrasket over hvor meget lort fylder i den her tråd :lol: Jeg har selv hund som - i lighed med mange andre hunde - ynder at skide at på det jord-/græsbed man ofte finder omkring et træ eller på et større gadehjørne.

Og bevares, jeg synes da absolut ikke det ser pænt ud at der næsten altid ligger en eller flere andre lorte fra tidligere besøgende (omend nogle af dem formentlig er fra katte :gruble:), men omvendt blegner det lidt i forhold til de 10-20-30 cigaretskodder + diverse andet plastikaffald der også er smidt på det stakkels stykke jord. Lorten nedbrydes trods alt forholdvis hurtigt og skader heller ikke naturen i processen; ingen af delene gør sig gældende for cigaretskodder/affald.

Altså ikke at jeg ikke kan forstå at folk er irriteret over hundelorte, jeg forstår bare ikke at de ikke er endnu mere irriterede over alt det andet (miljøforurenede) affald folk ofte efterlader i langt større mængder :genert: Det kan selvfølgelig også være det skyldes at man ikke nødvendigvis opdager cigaretskodder på samme måde, når man ikke jævnligt afsøger jorden på tæt hold, med en pose omkring den ene hånd :lol:

Og så bor jeg i København. Folk smider nok ikke deres cigaretskodder på diverse villaveje i samme stil.
5
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf Bergen » 18. jul 2019, 03:35

avdotja skrev:Jeg er overrasket over hvor meget lort fylder i den her tråd :lol: Jeg har selv hund som - i lighed med mange andre hunde - ynder at skide at på det jord-/græsbed man ofte finder omkring et træ eller på et større gadehjørne.

Og bevares, jeg synes da absolut ikke det ser pænt ud at der næsten altid ligger en eller flere andre lorte fra tidligere besøgende (omend nogle af dem formentlig er fra katte :gruble:), men omvendt blegner det lidt i forhold til de 10-20-30 cigaretskodder + diverse andet plastikaffald der også er smidt på det stakkels stykke jord. Lorten nedbrydes trods alt forholdvis hurtigt og skader heller ikke naturen i processen; ingen af delene gør sig gældende for cigaretskodder/affald.

Altså ikke at jeg ikke kan forstå at folk er irriteret over hundelorte, jeg forstår bare ikke at de ikke er endnu mere irriterede over alt det andet (miljøforurenede) affald folk ofte efterlader i langt større mængder :genert: Det kan selvfølgelig også være det skyldes at man ikke nødvendigvis opdager cigaretskodder på samme måde, når man ikke jævnligt afsøger jorden på tæt hold, med en pose omkring den ene hånd :lol:

Og så bor jeg i København. Folk smider nok ikke deres cigaretskodder på diverse villaveje i samme stil.


Lort er bare mere ulækkert på fodtøj end det meste andet gadeskrald.
5
Neverkont
Indlæg: 1892
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Voksenskældud i det offentlige rum

Indlægaf Neverkont » 18. jul 2019, 09:17

Bergen skrev:
avdotja skrev:Jeg er overrasket over hvor meget lort fylder i den her tråd :lol: Jeg har selv hund som - i lighed med mange andre hunde - ynder at skide at på det jord-/græsbed man ofte finder omkring et træ eller på et større gadehjørne.

Og bevares, jeg synes da absolut ikke det ser pænt ud at der næsten altid ligger en eller flere andre lorte fra tidligere besøgende (omend nogle af dem formentlig er fra katte :gruble:), men omvendt blegner det lidt i forhold til de 10-20-30 cigaretskodder + diverse andet plastikaffald der også er smidt på det stakkels stykke jord. Lorten nedbrydes trods alt forholdvis hurtigt og skader heller ikke naturen i processen; ingen af delene gør sig gældende for cigaretskodder/affald.

Altså ikke at jeg ikke kan forstå at folk er irriteret over hundelorte, jeg forstår bare ikke at de ikke er endnu mere irriterede over alt det andet (miljøforurenede) affald folk ofte efterlader i langt større mængder :genert: Det kan selvfølgelig også være det skyldes at man ikke nødvendigvis opdager cigaretskodder på samme måde, når man ikke jævnligt afsøger jorden på tæt hold, med en pose omkring den ene hånd :lol:

Og så bor jeg i København. Folk smider nok ikke deres cigaretskodder på diverse villaveje i samme stil.


Lort er bare mere ulækkert på fodtøj end det meste andet gadeskrald.


Præcis. Et cigaretskod der har sat sig i sko-sålens riller er nu engang nemmere at fjerne end en lort. For ikke at snakke om lugten.

Og så er det også det ved, at nogle sygdomme kan undgås/minimeres hvis man fjerner hundenes efterladenskaber.
3

Tilbage til "Livets forhold"