Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf Panton » 11. jul 2019, 12:11

Her bruger vi en ABUS URBAN-I 2.0 til min søn, den er med LED lys bagpå og som han kører med tændt i de mørke perioder. Jeg selv har en nutcase hjelm i en meget fancy farve. Min søns er bare sort.
Senest rettet af Panton 11. jul 2019, 18:29, rettet i alt 1 gang.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf milisa » 11. jul 2019, 12:19

Det med udseendet er efterhånden irrelevant. Jeg kører ikke med hjelm, fordi jeg er en idiot, og eftersom alle andre kører med hjelm, er det mig, der ser mest fjoget ud. Når jeg får taget mig sammen til at købe en, bliver det en alm. Hövdingen er simpelthen for varm.
0
Tally-ho
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2316

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf Jadajada » 11. jul 2019, 12:57

Vi er flere mænd end man lige skulle tro, der finder cyklende kvinder med hjelm utroligt sexede, siger det bare lige :)

Jeg har kørt cykelløb gennem mange år og jeg har simpelthen set for mange hovedskader til at jeg tør løbe risikoen uden hjelm. Det bliver den almindelige til mig, tak.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41316

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf LaMariposa » 11. jul 2019, 14:09

Jadajada skrev:Vi er flere mænd end man lige skulle tro, der finder cyklende kvinder med hjelm utroligt sexede, siger det bare lige :)

Jeg har kørt cykelløb gennem mange år og jeg har simpelthen set for mange hovedskader til at jeg tør løbe risikoen uden hjelm. Det bliver den almindelige til mig, tak.


Fordi man passer på sig selv? Eller fordi man hviler i sig selv, når man viser sig med cykelhjelm?

Spørger af ren nysgerrighed :)
0
:lun: Be brave
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf Undtagelsen » 11. jul 2019, 14:35

Nesnay skrev:Jeg ville sådan ønske, jeg kunne finde en cykelhjelm med plads til høj hestehale. Ni ud af ti dage er det det, jeg har, fordi jeg ganske enkelt ikke bryder mig om lave hestehaler (som man godt kan finde hjelme, der tager højde for), da jeg ikke kan lide fornemmelsen af at have hestehalen liggende ned af nakken - og det med at vente med at sætte den høje hestehale, til man når frem, duer bare ikke, hvis man også fx har ærinder på vej hjem, har en aftale efter arbejde e.l.
Jeg er desværre også en af dem, hvor håret tager facon efter frisuren, når det først har været oppe, så jeg ligner hurtigt noget, der er løgn.

Så i teorien burde Hövding være noget for mig, jeg har bare læst om for mange dårlige oplevelser og børnesygdomme til, at jeg vil smide så mange penge efter den.


Det med hestehalen er også det mest irriterende ved den almindelig cykelhjelm for mig.
Så meget at jeg næsten brugte pengene på en Hövding, men blev alligevel nærig og er, som skrevet, fortsat med min alm hjelm.
0
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2316

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf Jadajada » 12. jul 2019, 12:33

LaMariposa skrev:
Jadajada skrev:Vi er flere mænd end man lige skulle tro, der finder cyklende kvinder med hjelm utroligt sexede, siger det bare lige :)

Jeg har kørt cykelløb gennem mange år og jeg har simpelthen set for mange hovedskader til at jeg tør løbe risikoen uden hjelm. Det bliver den almindelige til mig, tak.


Fordi man passer på sig selv? Eller fordi man hviler i sig selv, når man viser sig med cykelhjelm?

Spørger af ren nysgerrighed :)



Spørger for en ven? ;-)

Dit spørgsmål har tvunget mig til at overveje hvad det er. Først var jeg klar til at arkivere det under "sådan ér det bare for mig". Lidt lige som fascinationen af et kvindebryst kan være svær at beskrive med ord. For ret beset er det jo bare en fedtklump med en dut på - I virkeligheden er det bare nøjhøøøj ;-)

Og jeg må hellere lige skynde mig at tilføje at det åbenbart ikke er hjelmen i sig selv der er sexet. (Lige som brystet ikke i sig selv er sexet, det hænger i høj grad sammen med hvem det sidder på). Der er ikke mange der ser sexede ud på en gammeldags damecykel med cykelkurv.

Men jeg tror at for mig er det at cykle lidt som andre har det med dans, hvor jeg selv er aldeles underfrankeret og ikke kan kende skidt fra kanel. Det at cykle derimod er for mig rytme, koordination, bevægelse og fremdrift og så er det også noget med at bruge sin krop. En kvinde kan simpelthen danse sig til noget i mig, tror jeg, på en cykel.
Noget mountainbike-agtigt, let foroverbøjet og med et stort smil, og elegant rytme, så vender jeg hovedet.
Jeg var for mange år siden på Bellevue-stranen og der var en kvinde der gik tværs over stranden. Hun var som sådan ikke en jeg ville have bemærket specielt hvis hun havde stået stille i bybilledet. Men den måde hun gik på fik de fleste mænd til at kigge efter hende. Jeg tror det er lidt sådan med cyklende kvinder.

Og så falder jeg generelt for kvinder der vægter praktisk sans højere end det at "dulle sig ud". Ikke at bruge hjelm med begrundelse i ikke at ville have hjelmhår synes jeg er decideret usexet.
Selvomsorg tæller generelt op og det at hvile i sig selv gør også. Men jeg tænker at der er så mange i hvert fald i København, der kører med hjelm, at man ikke stikker ud med cykelhjelm.

I mange år jokede jeg med at jeg ville se en kvinde cykle inden jeg kunne fortælle om jeg kunne blive forelsket i hende, helt så firkantet er jeg åbenbart ikke, for der har da været en decideret svipser, men hun er så også ex ;-)
0
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8893

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf D.itsen » 12. jul 2019, 12:48

Jeg er egentligt ret imponeret at nogen kan sætte hår, der ikke alligevel skal rettes til efter en cykeltur, selvom de ikke har hjelm på. Mit hår er da alle steder efter en tur på cyklen, så hjelm eller ej, så giver det ingen mening for mig at sætte hår inden alligevel. Nu er det efterhånden mange år siden jeg har cyklet til noget hvor jeg ville have sat hår - men alligevel. Jeg har aldrig forstået det :gruble:
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf Lys » 12. jul 2019, 12:55

D.itsen skrev:Jeg er egentligt ret imponeret at nogen kan sætte hår, der ikke alligevel skal rettes til efter en cykeltur, selvom de ikke har hjelm på. Mit hår er da alle steder efter en tur på cyklen, så hjelm eller ej, så giver det ingen mening for mig at sætte hår inden alligevel. Nu er det efterhånden mange år siden jeg har cyklet til noget hvor jeg ville have sat hår - men alligevel. Jeg har aldrig forstået det :gruble:


Nu fylder det med håret ikke vildt meget for mig, men jeg har meget fint og glat skandinavisk hår. Hvis jeg føntørrer det, kan jeg godt få noget der minder om lidt fylde i håret (dvs det løfter sig en my fra hovedbunden :lol: ). Det kan godt holde til min cykeltur gennem København til arbejde, hvor jeg evt lige reder det igennem, når jeg kommer frem. Men sætter jeg en hjelm på, så bliver det så fuldstændigt fladt, at det ville sidde under huden, hvis det blev fladere. Og det kan jeg ikke bare lige “reparere” på uden diverse remedier (så som føntørrer etc), og det bliver ikke helt godt alligevel.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf Wizzze » 12. jul 2019, 13:06

LaMariposa skrev:
Jadajada skrev:Vi er flere mænd end man lige skulle tro, der finder cyklende kvinder med hjelm utroligt sexede, siger det bare lige :)

Jeg har kørt cykelløb gennem mange år og jeg har simpelthen set for mange hovedskader til at jeg tør løbe risikoen uden hjelm. Det bliver den almindelige til mig, tak.


Fordi man passer på sig selv? Eller fordi man hviler i sig selv, når man viser sig med cykelhjelm?

Spørger af ren nysgerrighed :)


Ved det faktisk ikke, men det er sandt :gruble:

Måske er det noget med at nogen kan bære en hat og andre, ikke så meget? :gruble:
Men ligesom en hestehale i en baseball cap, eller en sommerhat kan "indramme" en kvinde, så kan en cykelhjelm noget af det samme. Tror det signalerer noget med styrke og kontrol, og styr på tingene og prioriteterne :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf Nesnay » 12. jul 2019, 13:07

Jeg har naturkrøller, men ikke af den helt vilde type. De tager ikke skade af lidt vind mv. på de 10 km., jeg har på arbejde (når jeg da ellers kan cykle dem - kan ikke p.t. pga. træls bivirkninger af medicin) - tit pynter det næsten :) Har jeg høj hestehale, skal der enten have været seriøst strid modvind eller en eller anden form for nedbør involveret, før det er nødvendigt at rette på den efter ankomsten.

Med løst hår kan jeg godt klare en cykelhjelm, men det gør absolut ikke håret kønnere - det bliver fladt og kan ikke få samme "liv" igen. Hestehalen er ikke kompatibel.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf Undtagelsen » 12. jul 2019, 16:34

D.itsen skrev:Jeg er egentligt ret imponeret at nogen kan sætte hår, der ikke alligevel skal rettes til efter en cykeltur, selvom de ikke har hjelm på. Mit hår er da alle steder efter en tur på cyklen, så hjelm eller ej, så giver det ingen mening for mig at sætte hår inden alligevel. Nu er det efterhånden mange år siden jeg har cyklet til noget hvor jeg ville have sat hår - men alligevel. Jeg har aldrig forstået det :gruble:


Jeg sveder i nakken, så når håret er tvunget til at ligge fladt ned på ryggen pga hjelmen, så bliver det bare lidt klistret og fedtet af det.
Nemmere med en høj hestehale :)
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf avdotja » 12. jul 2019, 17:16

Jeg fravalgte en hövding, da jeg ikke gad have en “hjelm” jeg skulle huske at lade op. Og så ville jeg nok ikke kunne lade være med at være bekymret for om den virkelig ville puste sig op - på trods af at jeg kan forstå at man typisk har det modsatte problem :D

Jeg har i øvrigt oftest mit hår i en høj hestehale, men den tager jeg bare ud når jeg cykler og sætter den op bagefter. Bruger ingen produkter, så det tager ca 10 sekunder.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9016
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf Purple Haze » 12. jul 2019, 20:04

D.itsen skrev:Jeg er egentligt ret imponeret at nogen kan sætte hår, der ikke alligevel skal rettes til efter en cykeltur, selvom de ikke har hjelm på. Mit hår er da alle steder efter en tur på cyklen, så hjelm eller ej, så giver det ingen mening for mig at sætte hår inden alligevel. Nu er det efterhånden mange år siden jeg har cyklet til noget hvor jeg ville have sat hår - men alligevel. Jeg har aldrig forstået det :gruble:


Jeg kan godt lide “højt hår”, som eg. en hanekam-agtig frisure.
Den tåler ikke hat eller hjelm.
Men tror den vil kunne modstå en orkan :P
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8893

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf D.itsen » 12. jul 2019, 20:15

Hvad gør I så om vinteren når det er koldt og hue er påkrævet? fryser ørerne af eller lade være med at cykle?
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Alm cykelhjelm eller Hövding airbag?

Indlægaf Lykke » 12. jul 2019, 20:16

D.itsen skrev:Hvad gør I så om vinteren når det er koldt og hue er påkrævet? fryser ørerne af eller lade være med at cykle?


Bruger et pandebånd.
2

Tilbage til "Livets forhold"