Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf AlmostFamous35 » 7. jul 2019, 20:57

Her i weekenden løb vi to gange på nogen, min kæreste kender til en koncert.

Begge ignorerede totalt min tilstedeværelse. Jeg smilede venligt til dem, men det kunne jeg godt have sparet mig :forvirret2:

Hvis jeg møder én, jeg kender, og vedkommende kommer med et andet menneske, så plejer jeg at hilse (bare et hej, ikke en lang udredende præsentation :-D )

Det føltes SÅ underligt at stå dér og de ikke så meget som så mig i øjnene. Men min kæreste mente, det var meget normal opførsel.

Hvad gør du?
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf LadyFox » 7. jul 2019, 21:00

Hilser.
1
...
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf Annione » 7. jul 2019, 21:05

Ja, det gør jeg da. Man er vel nogenlunde fornuftigt opdraget.
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf Fru Sunshine » 7. jul 2019, 21:05

Jeg hilser pænt. Jeg plejer også lige at præsentere min mand, hvis vi møder nogen, han ikke kender.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16881
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20971

Re: Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf Misantropen » 7. jul 2019, 21:07

Forventer at blive introduceret så jeg kan hilse, medmindre det bare er et "hej og farvel".

Uden at man er blevet introduceret for hinanden synes jeg det virker mærkeligt for begge parter.
3
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf zembra1986 » 7. jul 2019, 21:10

Plejer at sige hej.

Mødte dog en bekendt forleden, hvor hun var sammen med hendes bror og jeg fik ikke sagt hej, kan jeg huske.....så nogle gange glipper det. Men jeg giver dig ret i, at det er høfligt lige at anerkende en person ved at sige hej....Giver dog ikke hånd eller præsentere mig ved navn, og forventer ikke dette af andre....det er alligevel for formelt i min verden.
1
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf Summer » 7. jul 2019, 21:21

Jeg hilser altid. :) Synes simpelthen andet er direkte uhøfligt.
1
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf sansera » 7. jul 2019, 21:28

Umiddelbart forventer jeg, at blive introduceret. Hvis det ikke sker, så hilser jeg selv. Det andet er vildt akavet synes jeg. Men måske det kunne glippe til netop en koncert. Mørke og høj lyd kan gøre præsentationer lidt svære. Men alligevel - ej kan sgu ikke huske et tilfælde, hvor jeg reelt ikke har hilst :gruble:
4
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf AlmostFamous35 » 7. jul 2019, 21:36

Summer skrev:Jeg hilser altid. :) Synes simpelthen andet er direkte uhøfligt.


Jeg synes også det er uhøfligt. Følte nærmest ikke jeg blev anerkendt som menneske :wacko:

Men må vist bare konstatere at nogle mennesker er sådan. Det er 3. gang, jeg prøver det i selskab med min kæreste, og med vidt forskellige relationer og situationer.

Men rart at læse I andre også finder det lidt spøjst :naughty:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16881
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20971

Re: Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf Misantropen » 7. jul 2019, 23:38

AlmostFamous35 skrev:
Summer skrev:Jeg hilser altid. :) Synes simpelthen andet er direkte uhøfligt.


Jeg synes også det er uhøfligt. Følte nærmest ikke jeg blev anerkendt som menneske :wacko:

Men må vist bare konstatere at nogle mennesker er sådan. Det er 3. gang, jeg prøver det i selskab med min kæreste, og med vidt forskellige relationer og situationer.

Men rart at læse I andre også finder det lidt spøjst :naughty:

Hvordan opfører din kæreste sig i de situationer? Gør han noget for at introducere og inkludere dig? Ikke at du behøver deltage i deres interne snak når de støder på hinanden, men bare lige så hans venner ved I hører sammen :stoned:
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf Aima » 8. jul 2019, 02:35

Kæreste, ven, veninde, farmor, kollega eller whatever. Hvis jeg følges med én og møder en tredje som jeg mere end blot hilser på i det vi passerer, så introducerer jeg folk for hinanden. “Det er min farmor, og det er Peter som jeg arbejder med.”

Hvis jeg ikke selv er fællesnævner, og den jeg følges med ikke præsenterer mig, gør jeg det selv.

Andet end ovenstående, ville jeg nok finde lidt besynderligt.
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf Aima » 8. jul 2019, 02:42

AlmostFamous35 skrev:
Summer skrev:Jeg hilser altid. :) Synes simpelthen andet er direkte uhøfligt.


Jeg synes også det er uhøfligt. Følte nærmest ikke jeg blev anerkendt som menneske :wacko:

Men må vist bare konstatere at nogle mennesker er sådan. Det er 3. gang, jeg prøver det i selskab med min kæreste, og med vidt forskellige relationer og situationer.

Men rart at læse I andre også finder det lidt spøjst :naughty:


Det er nok individuelt hvad folk lægger i det, men personligt synes jeg nok mest, den hænger på din kæreste at introducere. Din kærestes bekendte kan jo i princippet også have syntes at det var lidt weird eller uhøfligt at du undlod at hilse. Sådan rent sociologisk og objektivt anskuet, er det din kæreste der burde føle sig tryggest, da der for ham har været to kendte relationer og for jer andre en kendt og en ukendt.
14
I'll stick with hell no's and headphones...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf Slettet bruger » 8. jul 2019, 03:41

Det kommer an på bekendtskabet. Kommer jeg nogensinde til at have en relation til dig? Hvis jeg møder dig og din kæreste, og jeg aldrig har set dig før, kan det tænkes at mit bekendtskab med manden måske også er perifært, og så bruger jeg min energi på at få afsluttet samtalen som begge parter ved vi aldrig ville have opsøgt bevidst og mest afvikler for høfligheds skyld, og komme videre med mit liv. Hvis manden vil have mig til at møde dig, må han præsentere dig, jeg opsøger det ikke. Hvis det er min bedste vens nye kæreste, er jeg oprigtigt interesseret, og så siger jeg noget hvis han ikke gør - men så ville jeg også synes det var mærkeligt hvis din kæreste/min ven ikke tog initiativet til introduktionen.

Ved jeg overhovedet at du er hans kæreste, eller er du fra min synsvinkel bare tilfældig tredjeperson som går rundt sammen med min bekendte?
3
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf Thestral » 8. jul 2019, 04:33

Ja
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Når du møder én, du kender: hilser du på deres partner?

Indlægaf Planten » 8. jul 2019, 04:35

Jeg gør ikke. Smiler til vedkommende og blander både den andens og min egen følgesvend ind i samtalen - "når I er også lige ude at spise is? Ja vi har lige været oppe at proppe os og nu ville vi ned at se på vandet" - eller hvad der nu skulle passe ind med en, jeg kendte via arbejde eller noget. Var det en, jeg omgikkes privat, ville jeg præsentere med navn osv.
2

Tilbage til "Livets forhold"