Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf zembra1986 » 25. jun 2019, 22:02

SUMMER-HATERS REJOICE eller noget :genert:

Had er nok lidt overdrevet til at beskrive mit forhold til sommeren, men jeg er helt sikkert mindre glad for den. Jeg kan bare se så mange negative ting ved sommer perioden:

Kan ikke særlig tit få en ordentlig nattesøvn pga. varmen og/eller den tidlige solopgang
Falder ikke ordentligt til ro mentalt, fordi der er så lidt mørke timer i døgnet.....altså er jeg mere stresset/på over arbejde om sommeren.
Sved: lugt, pletter på tøjet.
Skal gå mere i bad (hader at gå i bad) pga. overstående.
Masser af irriterende små kryb i luften
Kan ikke overskue noget fysisk udfoldelse pga. varmen/luftfugtigheden
Hovedpine/trykken i hovedet/kvalme
Allergi gener
Vabler i sandalerne.....
Ekstra larm i gaderne - jeg vil have mere ro!

.......Ja, jeg tror jeg kunne blive ved :lol: :genert:

Sommeren er altid, i et eller andet omfang, hård for mig at komme igennem, og jeg føler mig ofte alene mens alle andre konstant skal nævne "hvor fantastisk vejret er" "hvor dejligt det er med varme" og man kan mærke hvor paf folk bliver, hvis man forsigtigt siger "at man faktisk ikke er så stor fan af denne årstid" Folk reagere nogle gang, som om man næsten sagde man kunne lide at sparke til hundehvalpe

Jeg tænkte det kunne være hyggeligt og lidt skægt hvis vi sommer "hadere" kunne have et fællesskab, hvor vi kan udbasunere vores frustration over denne årstid (med god samvittighed - for ikke at ødelægge andre tråde), evt. dele gode tips til at komme godt igennem den m.m.

Håber der er andre end mig der synes det er en god ide :genert:
8
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf Honningprut » 25. jun 2019, 22:12

Skulle i Kvickly for at aflevere en pakke i dag. Jeg havde lige været i bad få timer inden, men turen dernede til (1 km) gjorde et eller andet ved mig. Jeg svedte som et fucking svin. Da jeg kom hjem var jeg gennemblødt.

Jeg er ikke særlig god til sommer når det bliver rigtigt varmt, som det i alt fald var i det sønderjyske i dag.
Senest rettet af Honningprut 25. jun 2019, 22:41, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf zembra1986 » 25. jun 2019, 22:20

Honningprut skrev:Skulle i Kvickly for at aflevere en pakke i dag. Jeg havde lige været i bad få timer inden, med turen dernede til (1 km) gjorde et eller andet ved mig. Jeg svedte som et fucking svin. Da jeg kom hjem var jeg gennemblødt.

Jeg er ikke særlig god til sommer når det bliver rigtigt varmt, som det i alt fald var i det sønderjyske i dag.


Jaaaaa! en lidelsesfælle :klap: :lol:

Jeg kender det med at svede helt overdrevet, og jeg har endnu ikke fundet midlet, som holder det nede......andet end at gå i bad oftere, men det er sgu så træls at skulle hoppe i bad så tit, som man nogle gange skal om sommeren. Og jeg synes det er så ufeminint at svede (med mindre man træner, der er det naturligt) jeg kan slet ikke ha' det!
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf zembra1986 » 25. jun 2019, 22:25

Meme's og andet humor omkring frustrationerne ang. varmt vejr er også velkomment her i tråden :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf Artem » 25. jun 2019, 22:26

Jeg hader ikke ligefrem sommeren, men den har helt klart sine ulemper, som at det ofte er for varmt til at løbe i. Jeg sover elendigt i varmen og så med alle insekterne. Det lyder jo så godt med en skovtur eller sheltertur men bliver ofte totalt ødelagt af insekter og efterfølgende 50 stik der klør den næste uge...

En god sommer er med varieret vejr hvor det ikke er alt for varmt.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf zembra1986 » 25. jun 2019, 22:35

Artem skrev:Jeg hader ikke ligefrem sommeren, men den har helt klart sine ulemper, som at det ofte er for varmt til at løbe i. Jeg sover elendigt i varmen og så med alle insekterne. Det lyder jo så godt med en skovtur eller sheltertur men bliver ofte totalt ødelagt af insekter og efterfølgende 50 stik der klør den næste uge...

En god sommer er med varieret vejr hvor det ikke er alt for varmt.


Ja, jeg forstår simpelthen ingenting når jeg spotter folk der løber i 25 grader og opefter (egentlig også 22-23 grader). Jeg kan ofte knap nok GÅ rundt om blokken, når det er så varmt. Jeg bliver SÅ tung og dvask i kroppen, så hvordan man kan sætte i løb i den varme......ej, men jeg fatter det ikke! Jeg ville dejse om efter 2 min :lol:

Ja, myggestik er endnu en frustrerende ting. Heldigvis er jeg ikke så delikat for myggene længere, som jeg var, da jeg var barn. Jeg fik virkelig nogle store plamager af myggestik da jeg var barn :8: jeg var en omvandrende buffet for dem dengang :D men får slet ikke i samme grad nu som voksen......det kan muligvis have noget at gøre med det medicin jeg tager, men jeg ved det ikke.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf icelady » 25. jun 2019, 22:44

Jeg har som sådan ikke et problem med sommeren. :)



Men jeg har et problem med varmen!


Jeg dur absolut ikke til varme. Jeg hader det.

Kan stå og smøre en rugbrød og sveden pibler af mig. Og der er sved over hele ens krop..det er så klamt.


Især lummer-varmen er helt forfærdelig for mig.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf Artem » 25. jun 2019, 22:53

zembra1986 skrev:
Artem skrev:Jeg hader ikke ligefrem sommeren, men den har helt klart sine ulemper, som at det ofte er for varmt til at løbe i. Jeg sover elendigt i varmen og så med alle insekterne. Det lyder jo så godt med en skovtur eller sheltertur men bliver ofte totalt ødelagt af insekter og efterfølgende 50 stik der klør den næste uge...

En god sommer er med varieret vejr hvor det ikke er alt for varmt.


Ja, jeg forstår simpelthen ingenting når jeg spotter folk der løber i 25 grader og opefter (egentlig også 22-23 grader). Jeg kan ofte knap nok GÅ rundt om blokken, når det er så varmt. Jeg bliver SÅ tung og dvask i kroppen, så hvordan man kan sætte i løb i den varme......ej, men jeg fatter det ikke! Jeg ville dejse om efter 2 min :lol:

Ja, myggestik er endnu en frustrerende ting. Heldigvis er jeg ikke så delikat for myggene længere, som jeg var, da jeg var barn. Jeg fik virkelig nogle store plamager af myggestik da jeg var barn :8: jeg var en omvandrende buffet for dem dengang :D men får slet ikke i samme grad nu som voksen......det kan muligvis have noget at gøre med det medicin jeg tager, men jeg ved det ikke.

Jeg tror næsten at myg er blevet mere glad for mig med alderen. :8:

Hvis man skal være aktiv er varme kun god til to ting. Cykling og vandsport... Men ok det er så også planen at jeg vil dyrke lidt af i sommer.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf Misantropen » 25. jun 2019, 23:23

I vilkårlig rækkefølge:

- Mine briller dugger
- Der er mange insekter i øko frugt og grønt, fx broccoli
- Jeg sveder af ingenting
- Det føles som om jeg bliver kogt indvendigt
- Min hud på hænder og i ansigtet slår ud pga. konstant varme og fugtig hud. Mit ansigt fra øjnene og op ligner storkebid
- Der er ikke iskoldt vand i mine vandhaner
- Jeg drikker alt for meget vand
- Jeg skal på toilettet mange gange om natten fordi jeg drikker så meget når jeg er vågen
- Jeg sover uroligt i de høje temperaturer
- Det føles som om jeg er med i en leg kluddermor når jeg vender mig i sengen, fordi kroppen klæber sig til sengetøjet
- Jeg bliver dvask og lad, selvom jeg har energi og lyst til at lave nogle ting.
- Jeg føler mig ofte begrænset og "fanget i mit hjem"
- Andre synes man er mærkelige fordi man ikke finder grillarrangementer og andre sociale sommersammenkomster det fedeste i verden.
- Min ene hund har allergi og reagerer mere eller mindre på alt der springer ud forår og sommer
- Solbadning er virkelig kedeligt

Jeg tror måske jeg toppede det i sidste uge hvor jeg, i en kombination af i noget tid at have spændt i området omkring pandebenet med sammenknebne øjne pga. solen og at have kølet mig selv ned med en kold, fugtig stofble om hovedet har givet mig selv en overbelastning og en potentiel længerevarende skade. Så det er rigtig dejligt.

Stofbleen gjorde heller ikke noget godt for mig hud, men det er så effektivt når man skal køles ned.

Men der er også ting ved sommeren jeg godt kan lide :santa2:
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf sigge » 26. jun 2019, 06:48

Åh ja, søvn er bare ikke så nemt om sommeren pga. varme, lys, larm udenfor fra andre mennesker, der nu skal være udendørs hele døgnet, og de #%&$#! fugle, der skræpper løs konstant.

Jeg har det ikke godt med temperaturer ret meget over 21°, så sveder jeg også konstant og bliver tung i hovedet. Og jeg kan ikke bevæge mig udenfor i dagtimerne i mere end 15 min. uden at skulle marineres i solcreme for ikke at blive skoldet og få soleksem. Jeg opholder mig ikke med vilje i direkte sol og tager solbad, men man kan jo ikke gå en tur uden at være i solen. Og jeg hader den fedtede fornemmelse af solcreme på min hud - når det så ovenikøbet bliver blandet med sved, mums!

Tilmed sidder jeg i det allervarmeste hjørne af kontoret på arbejde, hvor der er gulv-til-loft vinduer mod syd og vest, så vi har "glæde" af solopvarmning hele eftermiddagen. Sidste år kom folk (herunder chefer), der sidder i den anden ende af lokalet flere gange forbi og sagde, "pyh, hvordan kan I holde den varme ud?" Det kunne vi sådan set heller ikke, men vi havde ikke rigtigt andet valg, hvis vi skulle passe vores arbejde. Så er jeg fuldstændig drænet, når jeg kommer hjem fra arbejde og har ikke lyst til andet end at smide tøjet og ligge og gispe på sofaen.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf Mangoness » 26. jun 2019, 07:19

- Boob sved så jeg konstant skifter bh :panik:
- At jeg skal barbere ben
- Konstant ondt i hovedet
- Gider ikke drikke så meget vand
- Sover dårligt i varme

- Måger. Måger over det hele :panik:
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf musling » 26. jun 2019, 08:26

Jeg elsker at grille, men jeg hader at spise ude pga dyr - især hvepse.

Jeg elsker at sidde/ligge ude og slappe af - i skyggen, men temeraturen skal ikke komme over 25 grader og der skal være en lille letkølende brise.

Jeg elsker, at jeg ikke behøver tage ret meget tøj på og at jeg kan undgå strømper.

Jeg elsker at køre ud i det blå og nyde sommeren sammen med en is.

Det skal bare ikke være for varmt og alle de irriterende dyr i luften skal flyve væk med deres irriterendeheder og stik og så skal det for guds skyld være køligt om natten, så jeg kan få min nattesøvn i rimelig temperatur.
Jeg er SÅ enig i trådstarters punkter.

Sommeren har mange dejlige ting med sig - men favoritårstid bliver det aldrig. Jeg tror den får en 4. plads!
1
klaus
Indlæg: 462
Tilmeldt: 2. jan 2016, 17:49
Kort karma: 18
Likede indlæg: 380

Re: Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf klaus » 26. jun 2019, 08:34

Jeg har det også svært med varmen. Lille lejlighed uden mulighed for gennemtræk, så det bliver altid monster varmt.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf Persnikedy » 26. jun 2019, 09:38

Jeg hader sommeren, især når den er som i dag. Max 22grader tak, også skal det være køligt om natten.

Jeg bliver altid småtspisende om sommeren, og går så rundt med ondt i maven, men kan jeg finde noget appetit? selvfølgelig ikke. Ind til vider er der røget 4 kilo på den konto.

Jeg har dog været fremsynet i år da jeg frygter at min blæder vil stå af snart på grund af alderdom, så jeg har købt 2 ekstra. Jeg overvejer at samle begge ig sidder midt i hvad der forhåbenligt bliver en mini orkan
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Tråden for os der er mindre glade for sommeren

Indlægaf fisken80 » 26. jun 2019, 09:51

Hvis man kunne give en hel tråd rødt, så var den her en klar kandidat... ;) om jeg fatter, at man kan hade sommer. Det er den eneste årstid der er noget værd.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Livets forhold"