Om vask af... ben?!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Vasker du ben med vand og sæbe?

Hver dag
10
5%
Hver gang jeg går i bad
69
34%
Hver uge
15
7%
Det sker nu og da
83
41%
Aldrig
27
13%
Jeg går bare ikke i bad
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 204
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Santa » 17. maj 2019, 06:23

Det er virkelig ikke sundt for huden at blive smurt ind i sæbe ret ofte.
Jeg vasker mig kun sjældent på benene, som regel i forbindelse med at barbere ben, hvilket jeg kun gør hvis jeg skal have kjole på og være fin. (Nej, jeg er ikke ret behåret).
Jeg vasker altid håret først, når den kæmpe manke er sæbet ind, har jeg samtidig sæbet arme og overkrop ind, det er uundgåeligt med alt det hår (ja, på hovedet er jeg meget behåret).
Så får armhuler, skridt og fødder en omgang, skylle og færdig.
Om sommeren i varme perioder går jeg i bad oftere end ellers, men så bruger jeg ikke ret meget sæbe, nok kun i armhuler.

Folk burde osse tænke mere på hvad deres vand- og sæbe forbrug gær ved miljøet.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Fru Sunshine » 17. maj 2019, 06:24

Når jeg synes, at de trænger til en tur med min sæbe med sand fra Dueodde, ja så bliver de "vasket".
Jeg bruger ikke sæbe, når jeg barberer ben.
Senest rettet af Fru Sunshine 17. maj 2019, 09:07, rettet i alt 1 gang.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Annione » 17. maj 2019, 07:22

cola skrev:Hvis folk ikke vasker ben... hvordan vasker de så deres fødder ? Altså de stinker jo, og de blir beskidt bare man tager et par sko på... og hvis man går uden sko, så blir de mere beskidt.


Løfter foden op - og vasker, mens jeg står på 1 ben. Samme gør jeg, når jeg skrubber fodsåler med skrubbehandske.
2
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Planten » 17. maj 2019, 07:27

Mine fødder stinker sjældent. Og om sommeren, når jeg stort set altid går rundt ude i bare fødder, vasker jeg dem i håndvasken, inden jeg går i seng. Jeg kan nemlig godt få fødderne op i håndvasken, ligesom jeg også kan gøre som andre og løfte fødderne op til hænderne og vaske dem, hvis jeg har lyst, når jeg er i bad.
4
Neverkont
Indlæg: 1892
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Neverkont » 17. maj 2019, 08:15

Artem skrev:Hmm når jeg læser denne tråd begynder jeg med bedre at forstå at der er en del som ikke kan tåle at gå i bad så tit, hvis de netop sæber hele kroppen ind på den måde.
Som mand bruger jeg jo bare shampoo i håret, og når jeg er færdig med at vaske hår, bruger jeg shampoo fra håret til at vaske mig under armene og i skridtet. Ja og så ellers skylle hele kroppen og færdigt.


Jeg går i bad hver anden dag, hvor næsten alt får sæbe, og jeg har aldrig haft hudproblemer af nogen art.

Mine ben bliver sæbet ind hver gang jeg er i bad. Når jeg alligevel skal ned til fødderne, så kan jeg jo ligge så godt tage benene på vej derned. ;)
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6306
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14898

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Ata » 17. maj 2019, 08:32

cola skrev:Hvis folk ikke vasker ben... hvordan vasker de så deres fødder ? Altså de stinker jo, og de blir beskidt bare man tager et par sko på... og hvis man går uden sko, så blir de mere beskidt.

Mine fødder stinker ikke ligesom jeg heller ikke lugter under armene andet end måske tre gange om året. Så for mig virker vand fint. Støv og fnulder går fint af bare med vand.
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Artem » 17. maj 2019, 08:46

cola skrev:Hvis folk ikke vasker ben... hvordan vasker de så deres fødder ? Altså de stinker jo, og de blir beskidt bare man tager et par sko på... og hvis man går uden sko, så blir de mere beskidt.

Mine fødder stinker ikke. Men bukker mig normalt ned i weekenden og lige vasker dem med hænderne i vandet.
Hvis de bliver rigtig beskidte af at gå rundt i bare tær om sommer, så svinger jeg dem op i håndvasken og vasker dem der. Oftest inden jeg går i seng.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf lulu-p » 17. maj 2019, 08:48

Jeg bruger kun sæbe på benene når de skal barberes. Jeg synes vand gør det så rigeligt.

Hvis jeg har løbet en lang tur i varmt vejr bruger jeg sæbe på hele kroppen, men det er måske 2-3 gange om året. Ellers er sæbe forbeholdt hår, armhuler, fødder og skridt.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Teni
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. aug 2016, 08:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 76

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Teni » 17. maj 2019, 08:54

HM .... Altså jeg har heller ikke overvejet ikke at vaske mine ben med sæben, ligesom resten af kroppen får en tur.
Sveder I aldrig på ben og arme for den sags skyld? Sved kan da ikke blive vasket ordentligt væk med bare vand!?
0
she is still there ... inside you ... waiting
let´s go get her
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf fisken80 » 17. maj 2019, 09:01

Det der med at vaske fødder i håndvasken fatter jeg slet ikke. Det er da vildt besværligt og akavet at stå der og balancere og placere foden i vasken. Det er da tusind gange nemmere at vaske fødderne når man alligevel er i bad.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23379

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Mani » 17. maj 2019, 09:04

Jeg bruger kun sæbe på benene når de skal barberes (1-2 gange pr mdr.) eller hvis de er blevet beskidte ved løb i mudder eller lignende.

Fødderne vasker jeg når jeg har løbet eller de af andre årsager er svedige. Om sommeren går jeg ofte med bare tæer i sandaler, så bliver de vasket hver aften i håndvasken.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Artem » 17. maj 2019, 09:05

Teni skrev:HM .... Altså jeg har heller ikke overvejet ikke at vaske mine ben med sæben, ligesom resten af kroppen får en tur.
Sveder I aldrig på ben og arme for den sags skyld? Sved kan da ikke blive vasket ordentligt væk med bare vand!?

Hvorfor ikke?
Helt generelt sveder jeg ikke ret meget, og selv hvis jeg gør lugter det ikke.
Jeg kan altså sagtens styrketræne osv uden at svede. Men ok ved længere løb og spinning der kommer jeg til at svede. Dog mest fra ansigtet, under arme og skridt.

For mig fungerer det på den måde at efter jeg har vasket hår, og vand og sæbe render ned at kroppen, der kører jeg rundt med hænderne og vasker resten af kroppen, i det som mest er vand og med en smule shampoo i.

Tror bare vi mennesker er forskellige.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23379

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Mani » 17. maj 2019, 09:06

fisken80 skrev:Det der med at vaske fødder i håndvasken fatter jeg slet ikke. Det er da vildt besværligt og akavet at stå der og balancere og placere foden i vasken. Det er da tusind gange nemmere at vaske fødderne når man alligevel er i bad.

Jeg går ikke i bad hver aften, så har behov for en anden løsning i sommerhalvåret.
Har heller aldrig følt det var akavet eller besværligt. Så havde jeg nok fundet en anden løsning. Min yngste døjer med sure tæer om sommeren og vasker dem med håndbruseren, da det fungerer bedst for ham.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Artem » 17. maj 2019, 09:08

fisken80 skrev:Det der med at vaske fødder i håndvasken fatter jeg slet ikke. Det er da vildt besværligt og akavet at stå der og balancere og placere foden i vasken. Det er da tusind gange nemmere at vaske fødderne når man alligevel er i bad.

Jeg går i bad om morgen, da det er en del af min morgenrutine. Nogle gange bader jeg også om aften lige efter hård sport.
Men hvis jeg har fået beskidte fødder af at gå i bare tær er jeg da nødt til at vaske dem inden jeg går i seng, og selv om jeg er en stiv gammel mand går det nu fint nok med at få dem op i håndvasken.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6306
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14898

Re: Om vask af... ben?!

Indlægaf Ata » 17. maj 2019, 09:14

Teni skrev:HM .... Altså jeg har heller ikke overvejet ikke at vaske mine ben med sæben, ligesom resten af kroppen får en tur.
Sveder I aldrig på ben og arme for den sags skyld? Sved kan da ikke blive vasket ordentligt væk med bare vand!?

Hvorfor kan det ikke det? :gruble:
1

Tilbage til "Livets forhold"