Jeg kunne aldrig.... valg edition

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29276

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Sangius » 15. maj 2019, 07:23

Artem skrev:
Sangius skrev:
Artem skrev:Jeg har det forøvrigt sådan her med de miljø og klimabevidste storby partier.


Hvordan skal den forstås? Det er langt mere miljørigtig at bo i storbyer og lejligheder end at bo på landet.

Det kommer jo an på om man mener at burhøns er bedre for miljøet end fritgående.


Ahva? Jeg forstår ikke hvad du mener.

Jeg har ikke undersøgt det, men vil tro at burhøns efterlader et mindre CO2 aftryk. Generelt er økologi/dyrevelfærd hverken økonomisk eller miljørigtigt. Det er derfor vi skal skære ned for forbruget af animalske produkter.
Hvad har det at gøre med denne debat?
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf vibbsen » 15. maj 2019, 08:25

Jeg kunne aldrig stemme på hverken Stram Kurs, Ny Borgerlige eller DF.

Stram Kurs og DF fordi jeg betragter den leflen for laveste fællesnævner som disse partier står for som virkelig utiltalende. De er i mine øjne indbegrebet af provinsiel proletariat og mangel på perspektiv og refleksioner.

Ny Borgerlige fordi de i bund og grund står for det samme. De forsøger bare at fremstå lidt mere overklasse-agtige.....

Skulle jeg ud og finde mig en ny mand, så ville det næppe blive en fra vælger-segmentet til et af disse partier.....Mangel på perspektiv og refleksioner vil simpelthen være for stort et turn-off.....
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf heysamaysa » 15. maj 2019, 09:48

jeg er lidt kedelig men til gengæld empatisk - jeg er med på koret om DF, Ny Borgerlige og Stram kurs! og indrømmet har jeg det også stramt med Liberal Alliance!


jeg kan delvist forstå (dermed på ingen måde sagt at jeg er enig) nogle stemmer DF, men NB og Stram kurs fatter jeg hat af. Det er jo regulær udrensning af landet tossen vil ud i. Han er skræmmende ud over alle grænser og endnu mere skræmmende at nogle stemmer på ham.



jeg har lige fundet ud af en af mine venner på facebook er Stram kurs fan - det lort popper jo op i min newsfeed. og jeg er både fuldstændigt overrasket, frastødt og har lidt kvalme ved tanken om det.
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf godtnavn » 15. maj 2019, 10:41

Aurora skrev:
Stitch skrev:Jeg kunne aldrig stemme på eller være sammen med en, der stemte på DF, Stram kurs eller lignende. Det menneskesyn, livssyn og værdier ligger meget langt fra, hvad/hvem jeg er og hvad jeg vægter højt.


I second that. Derudover kan jeg acceptere og forstå de fleste politiske overbevisninger. Selv har jeg altid stemt SF og Radikalt og vakler også mellem dem denne gang. Og til sidste folketingsvalg Alternativet, men selvom jeg vægter klimapolitik højt, betyder familie- og børnepolitik mere for mig personligt.


Har alternativet ikke også ret god familie og børnepolitik? Det indtryk har jeg, uden at have sat mig fuldt ud ind i det. Bør nok snart få undersøgt partierne lidt bedre, skal jo stemme lige om lidt :lol:
0
Aurora
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 210
Likede indlæg: 2707

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Aurora » 15. maj 2019, 10:52

godtnavn skrev:
Aurora skrev:
Stitch skrev:Jeg kunne aldrig stemme på eller være sammen med en, der stemte på DF, Stram kurs eller lignende. Det menneskesyn, livssyn og værdier ligger meget langt fra, hvad/hvem jeg er og hvad jeg vægter højt.


I second that. Derudover kan jeg acceptere og forstå de fleste politiske overbevisninger. Selv har jeg altid stemt SF og Radikalt og vakler også mellem dem denne gang. Og til sidste folketingsvalg Alternativet, men selvom jeg vægter klimapolitik højt, betyder familie- og børnepolitik mere for mig personligt.


Har alternativet ikke også ret god familie og børnepolitik? Det indtryk har jeg, uden at have sat mig fuldt ud ind i det. Bør nok snart få undersøgt partierne lidt bedre, skal jo stemme lige om lidt :lol:


Jo det har de. Det var også det der tiltalte mig dengang, jeg stemte på dem. Men nu hvor de er mere etablererede og har fundet en mere tydelig identitet, synes jeg klimaet er af højere prioritet for dem, og så er de blevet lidt for aktivistiske i stilen til min smag.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55862
Kontakt:

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Ado » 15. maj 2019, 12:54

Jeg kunne aldrig være sammen med en, der stemmer Stram Kurs. Paludan er fuldstændig forskruet i sit verdensbillede og med en virkelig grel mangel på empati og medmenneskelighed. Og folk der sympatiserer med ham, sætter jeg i samme kategori. Jeg vil simpelthen ikke omgåes sådanne mennesker i nær relation.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 15. maj 2019, 13:29

Hvad min partner stemmer på vil være hendes egen sag og ikke noget der ville være dealbreaker for et forhold.
Men var hun aktiv eller gik meget op i politik er jeg ret sikker på, at jeg ikke kunne holde hende ud i dagligdagen hvis hun var til partier som RV, Enhedslisten eller Alternativet. Den type irriterer mig bare for meget til at jeg kan være sammen med dem i længere perioder af gangen.
1
fisken80
Indlæg: 22319
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52512

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf fisken80 » 15. maj 2019, 13:54

Jeg trækker grænsen ved Stram Kurs og Nye Borgerlige. Stram Kurs, fordi manden er bimlende skør (sorry, det er han) og hvis man virkelig overvejer at stemme på en, der ikke er helt hjemme, så er man simpelthen selv for dum. Nye Borgerlige, fordi deres økonomiske politik er ekstremt langt fra det jeg selv står for.

Jeg ville også have det svært med en ærkeliberalist fra LA, det må jeg indrømme. DF er jeg mere ok med. Deres økonomiske politik er ikke alt for lang fra mit eget synspunkt og deres udlændingepolitik - tjah måske kan manden overbevises om at den er skør (det kunne han faktisk, min kæreste stemte DF sidst...)
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6297
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14873

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Ata » 15. maj 2019, 15:03

Jens Rohde: »Støjberg er jo bare Paludan i spadseredragt« :love: Tror han får min stemme. :D
5
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Æble » 15. maj 2019, 16:03

1) DF. Alt i mig er i direkte modstrid med deres menneskesyn.

2) Liberal Alliance. Sådan en flok slipsedyr der får stådreng af at køre i en stor benzinsluger

3) Venstre, konservative. Jeg går ikke ind for at svække den offentlige sektor til fordel for at dem der har meget skal have mere

4) Socialdemokratiet. Har ellers været rimelig loyal her, men det er slut nu efter Mette F er kommet til. Hun har solgt ud IMO. Anker J, Nyrup og Thorning, alle værdige og savner de typer.
1
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf MOGA » 15. maj 2019, 17:12

Hvis jeg skulle høre på vedkommendes holdninger, så ville jeg sætte grænsen ved Nye Borgerlige, Stram Kurs, Enhedslisten og Alternativet. Selv hvis jeg ikke skulle høre på holdningerne, tror jeg også, at vi værdimæssigt ville være for langt fra hinanden.
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf Honningprut » 15. maj 2019, 20:28

Jeg kunne aldrig stemme DF, Stram Kurs eller Ny Borgerlige. Simpelthen fordi jeg ikke deler deres værdigrundlag og deres noget populistiske pis. Jeg kunne heller ikke være sammen med en der stemte således. Jeg forsøger også at holde den slags mennesker ude af min nærmeste omgangskreds, simpelthen fordi jeg ved, at jeg ikke kan have en rigtig samtale med dem om værdier i livet, uden at det med sikkerhed kommer til at ramme flygtninge spørgsmålet.

Jeg kunne nok heller ikke stemme Liberal Alliance, mest af alt fordi de har JBO med til bords. Den mand er i min optik indbegrebet af ikke dannet og simpelthen uden forståelse for andre end sig selv. Jeg har datet liberale mænd i mit liv. Det har gået fint. Jeg har også bekendte der stemmer Liberal Alliance.

Jeg kan faktisk godt lide Søren Pape fra De Konservative. Jeg synes, han virker som et rart menneske. Men jeg kunne heller ikke stemme på dem.
1
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17173
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41724

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf LaMariposa » 15. maj 2019, 20:38

DF, Stram Kurs, Nye Borgerlige og Liberal Alliance kommer aldrig til at ske. De repræsenterer et menneskesyn, som jeg ikke på nogen måde kan komme overens med.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Jeg kunne aldrig.... valg edition

Indlægaf landsbytossen » 15. maj 2019, 20:42

Der er ingen partier, jeg med 100 % sikkerhed aldrig vil stemme på. Der er partier, hvor en partistemme er udelukket Alternativet, Radikale, Soc, SF, Enhedslisten og LA. Derimod kan en personlig stemme på en kandidat fra et af de partier ikke udelukkes. Jeg har før stemt personligt på en kandidat, hvor jeg er uenig med partiet, men kandidaten er en ven, jeg gerne vil hjælpe.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Livets forhold"