Hvor kommer du fra?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24646

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf LaScrooge » 4. maj 2019, 08:42

Brutus skrev:Mine adresser har været:
Holbæk
Købmagergades Postkontor
Holbæk
Lolland
Holbæk
Lolland


Byen Holbæk og hele Lolland :-D "Find mig dér, venner! Der er så fladt, at man kan se en hare løbe i 2 dage! Adresser er unødvendige!"
5
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24646

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf LaScrooge » 4. maj 2019, 08:52

Aurora skrev:
Annione skrev:Jeg er født og opvokset på Midtfyn. Boede der til jeg var 21. Siden har jeg boet 4 år i Aalborg, 2,5 år i Norge og jeg flyttede til København for 14 år siden.

Jeg føler mig som københavner. Jeg tror ikke jeg kommer til at flytte uden for København (hvis jeg altså skal bo i Dk).


Det er nok også mest sådan jeg har det. Men det føles også lidt ..sært? - at føle sig som københavner når man ikke ER det. Og de indfødte ville nok opponere :-p


Jeg er københavner og i mine øjne er alle, der føler sig som københavnere, københavnere. Det er ikke en rettighed, man skal optjene, eller en status man skal tildeles, det er et spørgsmål om man selv føler sig hjemme og frivilligt tager det som sin identitet, fordi man føler det. Det er en inkluderende identitet åben for alle, som folk frivilligt ekskluderer sig fra, hvis det ikke er for dem. Synes jeg :)
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf Lone » 4. maj 2019, 13:44

Født i Viborg, og opvokset på Lars Tyndskids Mark, ca 20 km nord for Viborg
Efterskoletid ca. 15 km fra Lars Tyndskids Mark
Gymnasietid i Viborg, men stadig bosat i mit barndomshjem
Efter gymnasiet en afstikker til Sjælland for at arbejde et års tid
De sidste 21 år har jeg boet i Århus og regner ikke med, at det skal ændre sig for andre byer i DK.
Føler mig hjemme i Århus, som er en dejlig blanding af provinsby og storby
Vender aldrig tilbage til egnen, hvor jeg er vokset op. Det er simpelthen for småt, provinsielt og kedeligt for mig
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf Chatsy » 4. maj 2019, 16:00

Født og opvokset i Lemvig. En egentlig smuk by, men kæft hvor er småbysmentaliteten til at få spat af.
Flyttede til Aalborg, da jeg blev 18 og boede der i et par år. Det var nogle skønne år og jeg nød anonymiteten i at bo i en storby som havde så meget at byde på.
Da jeg startede på min uddannelse, flyttede jeg til Ringkøbing; Også en smuk by og en flot sammenhold forretningerne iblandt. Der var en vis bevidsthed om, at det er en turistby og at byen kun fungerer, hvis butikkerne holder sammen. Det var fedt at være en del af og så var livet ved fjorden noget ganske specielt. Og Søndervig var jo ikke så langt væk.
Da jeg blev udlært flyttede jeg til Sønderjylland og boede der i nogle år. Ved ikke om det er den manglende nærhed af en fjord, men jeg følte slet ikke at jeg passede ind der. Allernådigst Gram, som jeg nogen gange arbejdede i, folkene der var flinke og afslappede modsat de andre steder jeg arbejdede. Vamdrup er Sønderjyllands røvhul er jeg ret overbevist om. Sdr. Hygum var superskøn og rolig at bo i - især fuglelivet der var jeg ret betaget af - men også meget ensomt.
Så flyttede jeg nordpå, til en lille by udenfor Skive. Dødssygt sted, men det var billigt og nemt.
Nu bor jeg i Skive og jeg elsker det. Byen har en tilpas størrelse og har skøn natur både med ådalen, Krabbesholm Skov med stisystemer ud til og langs fjorden og bare helt igennem stedet for mig. Og så er Fur ikke så langt væk, hvis man vil udforske landskabet der. Eller bare se, hvordan det står til med Gelænderbanden.

Men summasummarum: Jeg er en Fjordboer. I den forstand, at jeg helst skal bo i en by der ligger ved en fjord. Helst Limfjorden.
3
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10415

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf lillebjoern » 4. maj 2019, 16:20

Født på Østerbro, flyttet hjemmefra til Nørrebro og bor her stadig, så der er vist ikke så meget at rafle om. Troede aldrig jeg ville flytte herfra, men er meget lun på idéen om at flytte til en forstad/længere ud på Sjælland i hus.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf paint » 4. maj 2019, 16:59

LaScrooge skrev:
Aurora skrev:
Annione skrev:Jeg er født og opvokset på Midtfyn. Boede der til jeg var 21. Siden har jeg boet 4 år i Aalborg, 2,5 år i Norge og jeg flyttede til København for 14 år siden.

Jeg føler mig som københavner. Jeg tror ikke jeg kommer til at flytte uden for København (hvis jeg altså skal bo i Dk).


Det er nok også mest sådan jeg har det. Men det føles også lidt ..sært? - at føle sig som københavner når man ikke ER det. Og de indfødte ville nok opponere :-p


Jeg er københavner og i mine øjne er alle, der føler sig som københavnere, københavnere. Det er ikke en rettighed, man skal optjene, eller en status man skal tildeles, det er et spørgsmål om man selv føler sig hjemme og frivilligt tager det som sin identitet, fordi man føler det. Det er en inkluderende identitet åben for alle, som folk frivilligt ekskluderer sig fra, hvis det ikke er for dem. Synes jeg :)


Én af de mest københavnske københavnere jeg kender, kommer fra Esbjerg. :gogo:
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4633
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 673
Likede indlæg: 21178

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf catnip » 5. maj 2019, 08:13

Jeg er født og opvokset i en forstad til København. Flyttede hjemmefra i en lejlighed på Frederiksberg, hvor jeg boede i nogle år inden jeg flyttede til et område lige på grænsen til København. Der boede jeg i 10-12 år inden jeg flyttede til udlandet.

Jeg har absolut ingen tilhørsfornemmelse for min barndomsforstad, og flytter aldrig tilbage. Faktisk flytter jeg nok aldrig tilbage til Danmark. Efter 6 år i udlandet føler jeg mig hjemme her, og jeg føler mig lidt distanceret når jeg er i Danmark nu. Undtagen København. Elsker København, og savner København.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf Animi » 5. maj 2019, 08:25

Vestegnen her! :rock:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24646

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf LaScrooge » 5. maj 2019, 09:07

Falstria skrev:
LaScrooge skrev:
Jeg er københavner


:panik:


:panik: :panik:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2922

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf Kilix » 5. maj 2019, 11:12

Jeg kommer fra Salling / Skive. De 10 foerste aar var i Salling og de naeste 13 i Skive, med 2 aar paa efterskole paa Mors.
I 2007 flyttede jeg til Schweiz, i 2008 til Irland og i 2009 til Holland hvor jeg har boet siden.
0
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf Myth » 6. maj 2019, 08:29

Født i Rødovre og har været rundt omkring i landet. Siden 1980 har jeg dog boet på Frederiksberg og det er jeg glad for.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 88
Likede indlæg: 901

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf Jydepigen » 6. maj 2019, 12:00

Født og opvokset i Holstebro, kun med en lille afstikker til en bette by i 5 år.
Tror aldrig at jeg flytter fra byen.. Sku´kun være hvis en kommende mand eller drømmejobbet rev mig væk.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14801
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf sigge » 7. maj 2019, 07:18

Jeg kommer fra Østjylland. Jeg er født i Århus og boede i Gellerupparken de første 12 år af mit liv. Derefter flyttede vi til Grønland i 3 år, og da vi kom tilbage til Danmark, flyttede vi til en mindre by 25 km fra Århus. Siden jeg flyttede hjemmefra, har jeg boet i Ringkøbing, Holstebro og Silkeborg, og nu er jeg tilbage i den samme lille by 25 km fra Århus.
Jeg føler dog ikke det store tilhørsforhold til min nuværende by, selvom jeg har boet der i 10+9 år. Jeg kender ikke ret mange i byen, og jeg følger ikke så meget med i lokale forhold. Men det er billigere at bo der end i nærliggende større byer, og med forældre, der ikke bliver yngre, er det meget praktisk at være tæt på dem.

I hjertet føler jeg mig dog lidt som århusianer stadig.
0
You can't spell awesome without me.
Frea.
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. maj 2019, 17:14
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf Frea. » 8. maj 2019, 10:00

Født og opvokset på Als. Jeg er sønderjyde af hele mit hjerte, men har boet i København det seneste år. Det er et kulturchok :-D
Jeg kommer aldrig til at føle mig “københavnsk”. Tempoet er for hurtigt for mig.
1
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 682
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Hvor kommer du fra?

Indlægaf Kruspersille » 8. maj 2019, 12:25

Jeg er født og opvokset i Kbh. Jeg har aldrig boet andre steder end i Valby/Kbh. V og jeg kommer nok heller aldrig til det :)
0

Tilbage til "Livets forhold"