Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf BlueBunny » 26. apr 2019, 16:55

Maanii skrev:Kan man ikke springe de tråde over man ikke har lyst til at deltage i, og ellers anmelde dem hvis de overskrider debattens retningslinjer?

Jeg synes det er en glidebane hvis alle trådes relevans skal være op til diskussion.

Nu er det jo heldigvis ikke alle tråde der diskuteres. Men hvis man nu er i tvivl om det “etiske” så kan man da have lov at nævne det. Man kan da ikke se noget og så bare smutte uden at kommentere det hvis det virker forkert. Det er jo ikke det samme som at det er nødvendigt st ringe til politiet
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf MrMister » 26. apr 2019, 17:16

Maanii skrev:Kan man ikke springe de tråde over man ikke har lyst til at deltage i, og ellers anmelde dem hvis de overskrider debattens retningslinjer?

Jeg synes det er en glidebane hvis alle trådes relevans skal være op til diskussion.


Kan man ikke springe de tråde over man ikke har lyst til at deltage i, men gerne vil begrænse, andres lyst til at diskutere trådes relevans? #meta

Det er pænt på sin plads at kommentere på det absurde i at lave en tråd alene for at, hvad, lave lidt fredagshygge injurier, ringeagtelse og andet sjov mens man venter på Disney Sjov slutter. Selvfølglig kan og skal kan også anmelde det. Men nøjagtigt som man begrænser ulykken før man ringer 112, kan man begrænse tåbelighederne herinde imens man venter på MODS.
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf hotlips » 26. apr 2019, 17:25

Lurende Peber skrev:
Misantropen skrev:....

Hvad angår drabet på Stine så skulle politiet have DNA fra gerningsmanden. Hvis det er brugbart, og det er fra fx Amagermanden, ville han vel være blevet dømt for længst.
Jeg mente også at huske noget om DNA eller lignende spor. Men ifølge et par aktuelle artikler jeg lige skimmede, har Politiet ikke noget brugbart.


De har dna men de lyder så mærkelige når de har udtalt sig om det så jeg indtil videre er skeptisk overfor om det er noget der med sikkerhed kan siges at være fra gerningsmanden, det kan jo være fra alle mulige andre kilder alt efter hvor det er fundet og i hvilken form.

Der er udgivet en ny bog her i foråret hvor forfatteren opfordrer til at man prøver at gætte hvem morderen er, han mener selv han ved det , jeg havde egentlig lidt håbet en anden true crime nørd her måske havde læst den og havde en forklaring på hvorfor politiet virker så mærkelige omkring det dna.

Bogen hedder en djævel i den lyse nat.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf hotlips » 26. apr 2019, 17:48

Misantropen skrev:
hotlips skrev:
Misantropen skrev:Alternativ gættetråd, men på en bizar måde :gruble:

Jeg har ingen forudsætninger for at kunne komme med nogle bud, andet end uopklarede forbrydelser i samme periode. Er mange af de forbrydelser han er dømt for ikke uden et fast mønster/fremgangsmåde?

Edit: Med sidste sætning mener jeg at det ikke kun er én type forbrydelse han er dømt for, fx voldtægt af unge kvinder.


Han har stadig nogle træk der er ret specielle, blandt andet at han har været så iskold, selvom der begås mord og voldtægt ofte så er det jo som hovedregel på en helt anden måde end det han har gjort, at holde fire piger fanget og at tvinge et offer til at gå i bad, det er ikke noget der ses normalt. Det med at prøve at plante beviser udenfor fængslet er også en meget specielt.

Jeg tror nogle af de gamle politifolk har deres ideer men indtil videre er der mig bekendt ikke sluppet noget ud. Måske kommer det med tiden.

Jeg forstår godt nysgerrigheden og interessen for kriminalsager, men i forhold til at skulle gætte på hvilke forbrydelser Amagermanden også må have begået aner jeg ikke hvor jeg kan finde detaljer om uopklarede forbrydelser, der ikke allerede skulle kunne have fældet ham.

Hvad angår drabet på Stine så skulle politiet have DNA fra gerningsmanden. Hvis det er brugbart, og det er fra fx Amagermanden, ville han vel være blevet dømt for længst.


Jeg har en bog der hedder jagten på morderne slutter aldrig, den handler om sager der var gået i stå men som senere blev opklaret og ved du hvad der er ret gennemgående?

At det har været tilfældigheder og i visse tilfælde det man vel vil kalde hunches.. Politifolk eller teknikere der har haft en ide eller noget de ikke har kunnet slippe helt.

Det der fik amagermanden forbundet med drabet på Amager fælled var en gammel skolekammerat der havde forsøgt at fortælle politiet at han havde set ham derude den dag, og selvom det nok er lidt optimistisk at håbe der sidder folk på debatten med den slags viden så er det alligevel vildt hvad der er blevet opklaret i tidens løb fordi en eller anden har kigget en ekstra gang på et bevis eller en forklaring, i nogle tilfælde har folk været afhørt om hvad de har set men er ikke blevet betragtet som mistænkte før der er en eller anden ting der har gjort man har kigget på dem en gang mere.

Jeg tror ikke der på nuværende tidspunkt kan dømmes nogen for det drab, medmindre det dna er mere afslørende end der er givet udtryk for, men retsteknikken udvikler sig med lynets hast, om et par år vil man måske kunne udtrække dna af mikroskopiske mængder pollen og kunne forbinde folk på den måde, og selve dnasporene fra mennesker forventer man snart at kunne tage og analysere så små mængder af at det vil kunne tages fra mundstykket på en telefon selvom det er fra en der kun har talt i den, altså fra det spyt der kommer når folk taler.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf Misantropen » 26. apr 2019, 19:30

hotlips skrev:
Misantropen skrev:
hotlips skrev:
Misantropen skrev:Alternativ gættetråd, men på en bizar måde :gruble:

Jeg har ingen forudsætninger for at kunne komme med nogle bud, andet end uopklarede forbrydelser i samme periode. Er mange af de forbrydelser han er dømt for ikke uden et fast mønster/fremgangsmåde?

Edit: Med sidste sætning mener jeg at det ikke kun er én type forbrydelse han er dømt for, fx voldtægt af unge kvinder.


Han har stadig nogle træk der er ret specielle, blandt andet at han har været så iskold, selvom der begås mord og voldtægt ofte så er det jo som hovedregel på en helt anden måde end det han har gjort, at holde fire piger fanget og at tvinge et offer til at gå i bad, det er ikke noget der ses normalt. Det med at prøve at plante beviser udenfor fængslet er også en meget specielt.

Jeg tror nogle af de gamle politifolk har deres ideer men indtil videre er der mig bekendt ikke sluppet noget ud. Måske kommer det med tiden.

Jeg forstår godt nysgerrigheden og interessen for kriminalsager, men i forhold til at skulle gætte på hvilke forbrydelser Amagermanden også må have begået aner jeg ikke hvor jeg kan finde detaljer om uopklarede forbrydelser, der ikke allerede skulle kunne have fældet ham.

Hvad angår drabet på Stine så skulle politiet have DNA fra gerningsmanden. Hvis det er brugbart, og det er fra fx Amagermanden, ville han vel være blevet dømt for længst.


Jeg har en bog der hedder jagten på morderne slutter aldrig, den handler om sager der var gået i stå men som senere blev opklaret og ved du hvad der er ret gennemgående?

At det har været tilfældigheder og i visse tilfælde det man vel vil kalde hunches.. Politifolk eller teknikere der har haft en ide eller noget de ikke har kunnet slippe helt.

Det der fik amagermanden forbundet med drabet på Amager fælled var en gammel skolekammerat der havde forsøgt at fortælle politiet at han havde set ham derude den dag, og selvom det nok er lidt optimistisk at håbe der sidder folk på debatten med den slags viden så er det alligevel vildt hvad der er blevet opklaret i tidens løb fordi en eller anden har kigget en ekstra gang på et bevis eller en forklaring, i nogle tilfælde har folk været afhørt om hvad de har set men er ikke blevet betragtet som mistænkte før der er en eller anden ting der har gjort man har kigget på dem en gang mere.

Jeg tror ikke der på nuværende tidspunkt kan dømmes nogen for det drab, medmindre det dna er mere afslørende end der er givet udtryk for, men retsteknikken udvikler sig med lynets hast, om et par år vil man måske kunne udtrække dna af mikroskopiske mængder pollen og kunne forbinde folk på den måde, og selve dnasporene fra mennesker forventer man snart at kunne tage og analysere så små mængder af at det vil kunne tages fra mundstykket på en telefon selvom det er fra en der kun har talt i den, altså fra det spyt der kommer når folk taler.

Men jeg har ikke anden viden om uopklarede drab end hvad der har været fremme i medierne. Hvad der normalvis eller i andre sager kan være med til at opklare gamle forbrydelser hjælper mig ikke i forhold til gætterier om Amagermanden, for der er ikke nok tilgængelig viden til at jeg kan vurdere hvad han måske også har gjort.

Som jeg har skrevet tidligere i tråden "Jeg forstår godt nysgerrigheden og interessen for kriminalsager, men i forhold til at skulle gætte på hvilke forbrydelser Amagermanden også må have begået aner jeg ikke hvor jeg kan finde detaljer om uopklarede forbrydelser, der ikke allerede skulle kunne have fældet ham.".

Jeg tror en generel "krimi-tråd", med spekulationer og interesse i hvad der får folk til at blive mordere m.m., kan være spændende og vil blive taget bedre imod :)
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf vibbsen » 28. apr 2019, 00:48

Jeg har også læst "En djævel i den lyse nat". Og endvidere "Sagen om Amager Manden"

Og jeg er egentlig slet ikke i tvivl om at det er Amager Manden der myrdede Stine Geisler. Ligesom jeg er ret overbevist om at de uopklarede kvindemord som skete i 1989-1990 er hans værk.

At man ikke har kunnet bevise dette ændre ikke en tøddel ved den opfattelse. De biologiske beviser man fandt ifm. Stine Geisler mordet var stærkt kontaminerede fordi liget var overhældt med bonevoks. Og kunne ikke give et entydigt fingerpeg i forhold til gerningsmanden. Ligesom man i de andre sager heller ikke havde bevismateriale der var entydigt nok til at man kunne udpege en gerningsmand. At man ikke kan linkes til en forbrydelse er ikke ensbetydende med at man ikke kan have begået den.

Fælles for alle forbrydelserne er den koldblodighed disse blev udført på en måde som bærer præg af en utrolig overlegenhed. . I samtlige forbrydelser det det kendetegnende for gerningsmanden at han har været utrolig målbevidst. Døden har været det primære fokus. Det tydelige mål. Ingen af dem er "Crime of passion"

Og det er netop derfor jeg er så overbevist om at det er Amager Manden som var på spil. De få beviser man har, har bare ikke været entydige nok til at man har kunnet linke ham til dem. Og det er PRÆCIS det som kendetegner ham. Tilfældigheden. Alle de sager han blev dømt i har en ting til fælles : At han var på krigsstien. Og at ofrene var på det forkerte sted på det tidspunkt det skete.
F.eks. så skete voldtægten på Amagerkollegiet tidligt på morgenen. En morgen hvor han havde kørt en kollega, som boede lige i området, hjem efter en nattevagt. Det fældende bevis i den sag var et håndaftryg på dørkarmen i ofrets lejlighed. Som blev opdaget ved en tilfældighed stort set mens sagen kørte i retten.
Voldtægten i kolonihaven skete efter at han havde kørt sin søns daværende kæreste hjem efter et besøg hos fællesbekendte...Her blev han knaldet fordi han havde tabt det kondom han havde haft på under voldtægten på vej væk fra gerningsstedet. Og i sagen om den 4 dobbelte voldtægt blev hans DNA fundet på den mælkekarton han drak af fra køleskabet. Efter at have voldtaget pigerne.

Jeg er derfor ret sikker på at han sagtens har kunne stå bag et mord som det vi så på Stine Geisler. Her var der så bare ikke noget der linkede ham til gerningsstedet.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf hotlips » 28. apr 2019, 03:58

vibbsen skrev:Jeg har også læst "En djævel i den lyse nat". Og endvidere "Sagen om Amager Manden"

Og jeg er egentlig slet ikke i tvivl om at det er Amager Manden der myrdede Stine Geisler. Ligesom jeg er ret overbevist om at de uopklarede kvindemord som skete i 1989-1990 er hans værk.

At man ikke har kunnet bevise dette ændre ikke en tøddel ved den opfattelse. De biologiske beviser man fandt ifm. Stine Geisler mordet var stærkt kontaminerede fordi liget var overhældt med bonevoks. Og kunne ikke give et entydigt fingerpeg i forhold til gerningsmanden. Ligesom man i de andre sager heller ikke havde bevismateriale der var entydigt nok til at man kunne udpege en gerningsmand. At man ikke kan linkes til en forbrydelse er ikke ensbetydende med at man ikke kan have begået den.

Fælles for alle forbrydelserne er den koldblodighed disse blev udført på en måde som bærer præg af en utrolig overlegenhed. . I samtlige forbrydelser det det kendetegnende for gerningsmanden at han har været utrolig målbevidst. Døden har været det primære fokus. Det tydelige mål. Ingen af dem er "Crime of passion"

Og det er netop derfor jeg er så overbevist om at det er Amager Manden som var på spil. De få beviser man har, har bare ikke været entydige nok til at man har kunnet linke ham til dem. Og det er PRÆCIS det som kendetegner ham. Tilfældigheden. Alle de sager han blev dømt i har en ting til fælles : At han var på krigsstien. Og at ofrene var på det forkerte sted på det tidspunkt det skete.
F.eks. så skete voldtægten på Amagerkollegiet tidligt på morgenen. En morgen hvor han havde kørt en kollega, som boede lige i området, hjem efter en nattevagt. Det fældende bevis i den sag var et håndaftryg på dørkarmen i ofrets lejlighed. Som blev opdaget ved en tilfældighed stort set mens sagen kørte i retten.
Voldtægten i kolonihaven skete efter at han havde kørt sin søns daværende kæreste hjem efter et besøg hos fællesbekendte...Her blev han knaldet fordi han havde tabt det kondom han havde haft på under voldtægten på vej væk fra gerningsstedet. Og i sagen om den 4 dobbelte voldtægt blev hans DNA fundet på den mælkekarton han drak af fra køleskabet. Efter at have voldtaget pigerne.

Jeg er derfor ret sikker på at han sagtens har kunne stå bag et mord som det vi så på Stine Geisler. Her var der så bare ikke noget der linkede ham til gerningsstedet.


Jeg har ikke læst en djævel i den lyse nat endnu, står der noget om hvad det er for noget dna de har fra geisler sagen?

Den beskrivelse af da han bandt den unge mand ude på Amager på samme måde og begyndte at torturere ham med ild.. Det ligger så tæt på hvad hun blev udsat for, helt ned til at hun blev brændt og fik klude i halsen, selvom det var toiletpapir eller lignende med den unge mand, at jeg har svært ved at tro det skulle være en anden. Men jeg forstår heller ikke hvorfor man får det at han ikke kan forbindes til det til at lyde som om der skulle være noget der taler imod det for det er der mig bekendt ikke.

Som jeg ser det er hun måske blevet kvalt i de klude før han nåede at voldtage hende og nogle dage efter gik det så ud over Lene i skoven, hun er blevet angrebet med så stor kraft at hendes cykel var temmeligt ødelagt og det skal der alligevel en del til for at klare med de bare næver.

Men mere overordnet så tror jeg at den type fejl, for meget kraft der har ødelagt hans forehavende vil være et godt bud på hvad man kunne kigge efter, kvinder der tilsyneladende umotiveret er blevet slået ned på øde steder fks, hvor han så har opgivet at voldtage dem fordi de var bevidstløse fordi det ikke interesserer ham at gøre det hvis der ikke er en magtfaktor.. Det er jo helt ekstraordinært voldsomt allerede de første ting der er kendskab til, at smække en gammel dame i hovedet med en kølle som det første selvom man har en plan for at undgå vold og faktisk at forsøge at sprænge en del af en etageejendom i luften.

Jeg er ikke sikker på om han har slået de andre ihjel, det har jo været, i mangel af en bedre betegnelse, almindelige unge damer han har foretrukket og udover at være prostituerede så var de vist noget oppe i alderen, eller husker jeg forkert?

Men jeg tror han har trofæer gemt, man fandt smykker fra fru andkjær han havde fået sin søn til at opbevare, det har så været 23 år efter han slog hende ihjel, og det var hverken hans første eller sidste offer, men måske bliver det først fundet når fodboldklubben engang skal renoveres eller sådan noget.

Da sagen om ham kom frem var jeg højgravid og jeg var oveni ved at flytte med kort varsel så meget atypisk fulgte jeg overhovedet ikke med i den, det var først da jeg to år efter havde min første aften alene jeg fik set en dokumentar fra tv2 så jeg fik ligesom det hele på en gang og den skræmte virkelig livet af mig, jeg syntes det var så uhyggeligt at man slet ikke havde opdaget han var der men det første jeg tænkte da den var færdig var hvad med al den tid imellem.. Der er ingen der kan overbevise mig om at han ikke har lavet noget i de ret lange intervaller, om så samtlige mord på både mænd og kvinder på den tid bliver opklaret så er der stadig en masse overfald, røverier med unødig vold, voldtægter.

Og det er trods alt blevet til at da han voldtog den unge pige der blev hans sidste offer gjorde han det på vej hjem fra en fest og på vej ud for at hente sin søn til en anden fest, det er alligevel rimeligt casual lige at smutte forbi og begå en voldtægt på vejen, det har jeg virkelig svært ved at tro man kan gøre hvis det er noget man gør tredje gang og flere år siden sidst, men okay, det er ikke en normal hjerne der er tale om.
3
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf Stitch » 2. maj 2019, 22:12

Det er mærkeligt at have haft en Steen Geisler som gymnasielærer, og pga denne tråd blive så nysgerrig at jeg googlede det og fandt ud af at han var Stines far. Ej hvor trist.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf vibbsen » 4. maj 2019, 14:45

Stitch skrev:Det er mærkeligt at have haft en Steen Geisler som gymnasielærer, og pga denne tråd blive så nysgerrig at jeg googlede det og fandt ud af at han var Stines far. Ej hvor trist.


Det var SÅ trist. Stakkels stakkels forældre.
Jeg har lige læst en "En Djævel i den lyse nat"....Og jeg tænkte i den forbindelse på at det må være virkelig pinefuldt at miste sit barn på den måde. Og at der så aldrig er fundet en gerningsmand. Det er jo sådan et sår der aldrig rigtig kan hele.....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf hotlips » 5. maj 2019, 02:37

vibbsen skrev:
Stitch skrev:Det er mærkeligt at have haft en Steen Geisler som gymnasielærer, og pga denne tråd blive så nysgerrig at jeg googlede det og fandt ud af at han var Stines far. Ej hvor trist.


Det var SÅ trist. Stakkels stakkels forældre.
Jeg har lige læst en "En Djævel i den lyse nat"....Og jeg tænkte i den forbindelse på at det må være virkelig pinefuldt at miste sit barn på den måde. Og at der så aldrig er fundet en gerningsmand. Det er jo sådan et sår der aldrig rigtig kan hele.....


En af de andre unge kvinder i den gruppe geisler bliver nævnt sammen med, jeg tror hun hed Rikke, hende fra bymuren i Hvidovre, hendes far begik selvmord før morderen blev fundet.
Det er jo sådan noget der vil komme til at præge en familie i generationer, men det må være endnu værre når man ikke ved hvem der har gjort det.

Jeg tror jeg har det lidt med de pårørende til den slags som det der med at man forestiller sig et monster når det er uopklarede sager, jeg kan ikke rigtig skabe et mentalt billede af en person for det der er hvor jeg normalt ville have en for mig fremmed ansigtsløs person er der kun en skikkelse der er fuldstændig krakeleret og når jeg tænker på den del føles det nærmest uvirkeligt at den slags i overhovedet kan forekomme.
Det er alligevel så meget der skal til for at slå et andet menneske ihjel at det kræver man gør sig umage og bruger kræfter på det.. Det er jo det modsatte af alt hvad vi bruger store ressourcer på at undgå.

Det er måske også derfor jeg ikke kan tro på at de mennesker der gør den slags så overlagt som med Stine geisler det er folk der ikke kan leve helt normalt, jeg ved godt nogle af dem er gode til at imitere normal adfærd men man kan ikke skjule så store afvigelser for alle i længden og en der har gjort noget så ekstremt de har heller ikke kunnet nøjes med at stjæle en marsbar eller at tage damer på røven på den lokale bodega. Selv hvis det ikke er amagermanden der har slået hende ihjel så må der være andre grimme sager fra den gerningsmand.

Og du svarede ikke på hvad der er med det der dna, står der noget om det i en djævel i den lyse nat? Det jeg har læst af det er ret detaljeret så jeg håber der står noget om det i den.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf vibbsen » 5. maj 2019, 20:58

hotlips skrev:
vibbsen skrev:
Stitch skrev:Det er mærkeligt at have haft en Steen Geisler som gymnasielærer, og pga denne tråd blive så nysgerrig at jeg googlede det og fandt ud af at han var Stines far. Ej hvor trist.


Det var SÅ trist. Stakkels stakkels forældre.
Jeg har lige læst en "En Djævel i den lyse nat"....Og jeg tænkte i den forbindelse på at det må være virkelig pinefuldt at miste sit barn på den måde. Og at der så aldrig er fundet en gerningsmand. Det er jo sådan et sår der aldrig rigtig kan hele.....


En af de andre unge kvinder i den gruppe geisler bliver nævnt sammen med, jeg tror hun hed Rikke, hende fra bymuren i Hvidovre, hendes far begik selvmord før morderen blev fundet.
Det er jo sådan noget der vil komme til at præge en familie i generationer, men det må være endnu værre når man ikke ved hvem der har gjort det.

Jeg tror jeg har det lidt med de pårørende til den slags som det der med at man forestiller sig et monster når det er uopklarede sager, jeg kan ikke rigtig skabe et mentalt billede af en person for det der er hvor jeg normalt ville have en for mig fremmed ansigtsløs person er der kun en skikkelse der er fuldstændig krakeleret og når jeg tænker på den del føles det nærmest uvirkeligt at den slags i overhovedet kan forekomme.
Det er alligevel så meget der skal til for at slå et andet menneske ihjel at det kræver man gør sig umage og bruger kræfter på det.. Det er jo det modsatte af alt hvad vi bruger store ressourcer på at undgå.

Det er måske også derfor jeg ikke kan tro på at de mennesker der gør den slags så overlagt som med Stine geisler det er folk der ikke kan leve helt normalt, jeg ved godt nogle af dem er gode til at imitere normal adfærd men man kan ikke skjule så store afvigelser for alle i længden og en der har gjort noget så ekstremt de har heller ikke kunnet nøjes med at stjæle en marsbar eller at tage damer på røven på den lokale bodega. Selv hvis det ikke er amagermanden der har slået hende ihjel så må der være andre grimme sager fra den gerningsmand.

Og du svarede ikke på hvad der er med det der dna, står der noget om det i en djævel i den lyse nat? Det jeg har læst af det er ret detaljeret så jeg håber der står noget om det i den.


Hvad angår DNA i Stine Geisler, så er har man INTET brugbart DNA-spor i den sag.... Liget var overhældt med bonevoks efterfølgende og det ødelagde eventuelle DNA spor ret effektivt.

Amager Manden levede jo i et eller andet omfang et "normalt liv" på overfladen. Men samtidig så fremgår det af "Sagen om Amagermanden" at han i den grad var koldblodig og nærmest havde nerver af stål. Hvilket faktisk viste sig lige fra de helt unge år. Hvor han under de indbrud som ham og "rødderne" udførte ofte tog nærmest unødvendige chancer. Bare for at vise at han kunne. Det kunne f.eks. være sådan noget med at sætte sig og spise havregryn i køkkenet, gå ind i soveværelset til de sovende beboere og stjæle et fuldstændig værdiløst ur. Fordi han kunne. Og det var også derfor han var så svær at "arbejde" med i opklaringsarbejdet. De kunne ikke ryste ham. Den retspsykiatriske undersøgelse af ham konkluderede at han på ingen måde var hverken psykopat eller ude af stand til at forstå sine handlinger. Han led til gengæld af et ret forvrænget selvbillede især når det gjaldt hans egen intelligens. Han var fuldstændig overbevist om at han var langt klogere end han rent faktisk var.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf Stitch » 6. maj 2019, 11:48

vibbsen skrev:Hvad angår DNA i Stine Geisler, så er har man INTET brugbart DNA-spor i den sag.... Liget var overhældt med bonevoks efterfølgende og det ødelagde eventuelle DNA spor ret effektivt.

Amager Manden levede jo i et eller andet omfang et "normalt liv" på overfladen. Men samtidig så fremgår det af "Sagen om Amagermanden" at han i den grad var koldblodig og nærmest havde nerver af stål. Hvilket faktisk viste sig lige fra de helt unge år. Hvor han under de indbrud som ham og "rødderne" udførte ofte tog nærmest unødvendige chancer. Bare for at vise at han kunne. Det kunne f.eks. være sådan noget med at sætte sig og spise havregryn i køkkenet, gå ind i soveværelset til de sovende beboere og stjæle et fuldstændig værdiløst ur. Fordi han kunne. Og det var også derfor han var så svær at "arbejde" med i opklaringsarbejdet. De kunne ikke ryste ham. Den retspsykiatriske undersøgelse af ham konkluderede at han på ingen måde var hverken psykopat eller ude af stand til at forstå sine handlinger. Han led til gengæld af et ret forvrænget selvbillede især når det gjaldt hans egen intelligens. Han var fuldstændig overbevist om at han var langt klogere end han rent faktisk var.


Han lyder altså også mega skræmmende uanset. Så kold.

Det er nærmest over min forstand, at mennesket kan være så ondskabsfuldt og kynisk.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf Jammerdalen » 6. maj 2019, 12:34

vibbsen skrev:
hotlips skrev:
vibbsen skrev:
Stitch skrev:Det er mærkeligt at have haft en Steen Geisler som gymnasielærer, og pga denne tråd blive så nysgerrig at jeg googlede det og fandt ud af at han var Stines far. Ej hvor trist.


Det var SÅ trist. Stakkels stakkels forældre.
Jeg har lige læst en "En Djævel i den lyse nat"....Og jeg tænkte i den forbindelse på at det må være virkelig pinefuldt at miste sit barn på den måde. Og at der så aldrig er fundet en gerningsmand. Det er jo sådan et sår der aldrig rigtig kan hele.....


En af de andre unge kvinder i den gruppe geisler bliver nævnt sammen med, jeg tror hun hed Rikke, hende fra bymuren i Hvidovre, hendes far begik selvmord før morderen blev fundet.
Det er jo sådan noget der vil komme til at præge en familie i generationer, men det må være endnu værre når man ikke ved hvem der har gjort det.

Jeg tror jeg har det lidt med de pårørende til den slags som det der med at man forestiller sig et monster når det er uopklarede sager, jeg kan ikke rigtig skabe et mentalt billede af en person for det der er hvor jeg normalt ville have en for mig fremmed ansigtsløs person er der kun en skikkelse der er fuldstændig krakeleret og når jeg tænker på den del føles det nærmest uvirkeligt at den slags i overhovedet kan forekomme.
Det er alligevel så meget der skal til for at slå et andet menneske ihjel at det kræver man gør sig umage og bruger kræfter på det.. Det er jo det modsatte af alt hvad vi bruger store ressourcer på at undgå.

Det er måske også derfor jeg ikke kan tro på at de mennesker der gør den slags så overlagt som med Stine geisler det er folk der ikke kan leve helt normalt, jeg ved godt nogle af dem er gode til at imitere normal adfærd men man kan ikke skjule så store afvigelser for alle i længden og en der har gjort noget så ekstremt de har heller ikke kunnet nøjes med at stjæle en marsbar eller at tage damer på røven på den lokale bodega. Selv hvis det ikke er amagermanden der har slået hende ihjel så må der være andre grimme sager fra den gerningsmand.

Og du svarede ikke på hvad der er med det der dna, står der noget om det i en djævel i den lyse nat? Det jeg har læst af det er ret detaljeret så jeg håber der står noget om det i den.


Hvad angår DNA i Stine Geisler, så er har man INTET brugbart DNA-spor i den sag.... Liget var overhældt med bonevoks efterfølgende og det ødelagde eventuelle DNA spor ret effektivt.

Amager Manden levede jo i et eller andet omfang et "normalt liv" på overfladen. Men samtidig så fremgår det af "Sagen om Amagermanden" at han i den grad var koldblodig og nærmest havde nerver af stål. Hvilket faktisk viste sig lige fra de helt unge år. Hvor han under de indbrud som ham og "rødderne" udførte ofte tog nærmest unødvendige chancer. Bare for at vise at han kunne. Det kunne f.eks. være sådan noget med at sætte sig og spise havregryn i køkkenet, gå ind i soveværelset til de sovende beboere og stjæle et fuldstændig værdiløst ur. Fordi han kunne. Og det var også derfor han var så svær at "arbejde" med i opklaringsarbejdet. De kunne ikke ryste ham. Den retspsykiatriske undersøgelse af ham konkluderede at han på ingen måde var hverken psykopat eller ude af stand til at forstå sine handlinger. Han led til gengæld af et ret forvrænget selvbillede især når det gjaldt hans egen intelligens. Han var fuldstændig overbevist om at han var langt klogere end han rent faktisk var.


Men den beskrivelse du giver af amagermanden er da netop indbegrebet af en narcissistisk psykopat? :-)
1
Brugeravatar
Ekliptika
Indlæg: 330
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:06
Kort karma: 22
Likede indlæg: 767

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf Ekliptika » 6. maj 2019, 12:44

Jeg har også læst bogen om Amagermanden. Husker ikke at forfatterne refererede ret meget fra den mentalerklæring, som blev udarbejdet af retslægerådet. De nævnte dog, at han led af personlighedsforstyrrelse(r).
0
I love routine.
Until I'm bored then I love excitement.
Until I'm overwhelmed, then I love routine.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Amagermanden og hvad han ellers har gjort..

Indlægaf Ata » 6. maj 2019, 13:17

Det lyder mærkeligt, at man kan være amagermanden og ikke være psykopat. At være psykopat indebærer jo, at man ikke har empati med andre, dvs. er ligeglad med andres følelser og smerte. Kan man overhovedet begå det, han har begået, hvis man ikke er psykopat? :gruble:
0

Tilbage til "Livets forhold"