Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Sophies-mor » 24. apr 2019, 07:53

Purple Haze skrev:Tænker også på, ikke en specifik tråd, men emner der jævnligt er kommet op i min tid som debattør, hvor andres holdninger har rykket mig.

Utroskab, om man skal fortælle det til den det går ud over eller ej. Her har det virkelig rykket mig og givet mig indsigt i at andre godt kan ville noget andet end det jeg tror. Hvilket jeg stadig kan synes er sært, men har accepteret at folk kan have det sådan.

Prostitution. Hvor jeg er gået fra at mene at det må folk helt selv om, til nærmest at se folk som bruger prostituerede som en form for afstumpede undermennesker.

“Importerede” asiatiske kvinder og danske/vestlige mænd der bliver gift. Her startede jeg med at mene det var ulækkert, og nu mener jeg at det er helt fint.

Og så er der nogle emner hvor jeg startede i en grøft, blev helt modsat og nu er endt tilbage ved min oprindelige holdning.
Det er fx legaliseringen af cannabis.

Der er sikkert mange flere emner, hvor min tid på debatten har gjort mig klogere og mere nuanceret. Og ved at min tid her 100% har gjort mig bedre til at tale med folk, til at acceptere andres synspunkter og har gjort mig mindre fordomsfuld.


Det synes jeg er ret fantastisk.

Enig.
Når jeg kigger tilbage som helhed - på mit udgangspunkt og til nu - så har debatten været med til at forme mig og mine holdninger.
I nogle tilfælde er jeg blevet mere nuanceret; jeg undersøger i hvert fald gerne alle / mange nuancer, før jeg evt skifter holdning. På andre punkter, står jeg skarpere og mere kompromisløs fordi mine holdninger er blevet udfordret og alligevel står fast.
Så debatten har mange ting på samvittigheden ;)
7
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf heysamaysa » 24. apr 2019, 08:19

den med at skide i nettoposen tænker jeg tit på (don't aks me why :-D )

og så var der en tråd om at vaske toiletrensere i opvaskemaskinen - den var edder mame også sjov :-D

og selvfølgeligt wizzies cykelstyrtstråd
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Moderation

Indlægaf decibell » 24. apr 2019, 09:04

Kære alle

Det er hyggeligt og underholdende med sådanne ture ned ad nostalgiens snørklede stier, men I skal lige huske vores retningslinjer mht. omtale af andre/tidligere debattører:

Retningslinjerne skrev:Negativ omtale af andre/tidligere debattører fra andre debatter er heller ikke ønsket her på debatten og vil blive redigeret bort fra indlæggene uden forudgående varsel og medføre henstillinger fra moderatorteamet - og siden hen advarsler m.m., hvis henstillingerne ikke bliver fulgt.


Det er ikke nyt, for vi har været igennem det i andre tråde, hvor andre debattører - her og fra andre debatter - er blevet omtalt, og vi må lige minde jer om, at omtalen ikke behøver at være negativ, før det er over stregen:

Retningslinjerne skrev:Privatliv:
- Her på debatten er det altid op til folk selv, om de vil være anonyme eller ej. Det er dog ikke tilladt at hænge andre ud ved at udlevere personlige eller genkendelige oplysninger om dem (herunder også navne, adresser, telefonnumre og e-mailadresser) uden deres samtykke - og specielt ikke, hvis det er af krænkende karakter.


Vi har haft tilfælde, hvor tidligere debattører kunne genkendes privat pga. de oplysninger, der blev skrevet her, og det er bare ikke alle, der ønsker at blive outet på en debat, hvor velmente indlægget og ordene så end kan være - især ikke, hvis de ikke selv færdes her mere, og det i øvrigt er noget, der er sket for mange år siden.

SÅ, de damer og herrer, nyd gerne jeres minder, bare I passer på, hvad I skriver om andre. Indlæg med overtrædelser af ovennævnte VIL blive slettet uden varsel, da vi simpelthen ikke har ressourcer til at luge ud i teksterne og kun fjerne det, der overtræder. Dette gælder også citater, der vil blive slettet helt frem for at blive rettet til. Og overtrædelser kan som sædvanlig medføre yderligere moderation, så læs lige jeres egne ord igennem, før I poster, så vi kan bruge vores tid og energi på andre ting. :)

9
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Ado » 24. apr 2019, 09:14

Zombie skrev:Ikke en tråd, men en person. Jeg er så fucking glad for, at Ado har fundet en mega sød mand. Jeg har tit stødt sammen med hende i diverse debatter og fået (til tider nok fortjente :lol: ) rulle-med-øjnene smileyer på især den gamle debat, men man skal være bygget af fucking sten for ikke at glæde sig over, at hun har det godt og bliver behandlet vel, når man kender til hendes forhistorie med dårlige mennesker, der ikke fortjente hende (eller særlig meget godt - men jeg er også ekspert i at bære nag på andres vegne :genert: ).

Der er flere personlige historier, jeg har fulgt samt personernes udvikling, og det er rigtig dejligt, når det er positivt.

Hvor ER du sød! Jeg bliver virkelig oprigtig rørt over det her. :blush2:
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Tanten » 24. apr 2019, 12:30

Jeg kan huske tråde med to unge flygtninge/indvandrere, der fandt sammen efter et meget turbulent forløb.

Han var lidt af en bad ass, der var fanget mellem det vilde liv og familiens traditioner og forventninger - hun var ikke troende. De var samnen on and off.

Han valgte et arrangeret ægteskab med en totalt uerfaren pige fra hjemlandet og fik et barn - men kunne i længden
Ikke leve det liv og brød ud. Han blev gennemtæsket af konens familie og udstødt af sin egen - men valgte i sidste ende sin gamle kæreste, der ikke var troende.

Jeg har ofte tænkt på, hvordan det går dem idag.
6
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Tanten » 24. apr 2019, 12:40

Da en lettere excentrisk debattør med hang til modne kvinder forkyndte, at han havde hængt et foto af mig op på sit værelse. Det viste sig, at han boede i opgangsfællesskab med en af mine bekendte, så det var liiige tæt nok på. Det konkrete foto var ganske tækkeligt, men jeg flashede en del den gang - dét holdt jeg så op med....
9
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Selma156 » 29. apr 2019, 23:08

Jeg kan huske en eller anden Maja på den gamle debat, som oprettede utallige tråde om sin on-off kæreste, og aldrig lyttede til nogen. Jeg aner ikke hvad det endte med, men det fortsatte i en uendelighed.
4
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13317

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Rapfisk » 30. apr 2019, 04:35

Tom2x' mantra "deterenfasedetgårover". Virker også på meget andet end børneopdragelse.
4
Livslinjen: 70 201 201
Kisser
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2717

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Kisser » 30. apr 2019, 19:48

Jeg kom også til at tænke på hende der fødte alt for tidligt, uden overhovedet at vide, at hun var gravid. Det en var en lille dreng og han overlevede vist ikke. Jeg kan ikke huske, om hun fik endnu en søn som døde, men jeg mener at hun til sidst fik en stol overlev anden.ede. Selvom det er mange år siden, tænker jeg stadig på hende.

Der var også hende, hvis mand forlod hende til fordel for en anden. Hun skrev meget om det på debatten, men så læste eksmanden og den nye kæreste med og grinede vist nærmest ad hende. Sidst jeg hørte en update, havde hun det heldigvis godt.

Der er også ham mandeterapeuten, som kom på den gamle, inden han blev kendt.

Jeg husker også en ret fin - men ulykkelig - kærlighedshistorie om en, som mødte en i USA, men hvor afstanden gjorde forholdet urealistisk. Den var virkelig smuk og trist :whine:
0
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6141

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf Contrast » 3. maj 2019, 10:43

BlueBunny skrev:
dgd2007 skrev:
LaScrooge skrev:Jeg prøver at søge tråde frem på den gamle debat, men uanset hvor generisk et søgeord jeg bruger og hvor bred en tidsperiode jeg søger i, dukker det op som 0 resultater - mon lukkede tråde ikke er indekserede til fremsøgning?

Google det du vil søge på, og så tilføj: site:dindebat.dk
Det virker som regel bedre end debatternes egne søgefunktioner (gælder også denne) :D

Prøvede lige og fandt sørme min toiletbørstetråd.

https://www.dindebat.dk/topic/660438-toiletbørster/

Den fik mig virkelig til at forstå HVOR forskelligt tekst læses. At at debat-disclaimere nogle gange virkelig er nødvendige.


Hahaha, tak for et godt grin :D
0
Inge Færch Schott
bibbs
Indlæg: 967
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1363

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf bibbs » 3. maj 2019, 12:06

Den tråd/handling der har gjort størst indtryk på mig var da vi i 2008 mistede vores datter (dødfødt)

Og jubii debatten samlede penge ind til en blomst hvor vi endte med at få en stor buket og tror det var 2100 kr (som vi donerede til landsforeningen til støtte for spædbarnsdød), det var så stort og omsorgsfuldt af fremmede mennesker :love2:

Og som så mange andre blev jeg berørt af Rikkes historie og da Vibbsen blev gravid :)
5
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf hotlips » 21. maj 2019, 08:58

Ham der efterlyste.. Var det trusser eller strømper?.. Han gjorde det flere gange over noget tid og folk gik helt bananas.

Jeg syntes det var lidt synd og jeg har af og til tænkt på det fordi jeg syntes reaktionerne var noget voldsomme og helt ude af proportioner for hvad manden havde gjort.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf HappyPaww » 21. maj 2019, 09:21

hotlips skrev:Ham der efterlyste.. Var det trusser eller strømper?.. Han gjorde det flere gange over noget tid og folk gik helt bananas.

Jeg syntes det var lidt synd og jeg har af og til tænkt på det fordi jeg syntes reaktionerne var noget voldsomme og helt ude af proportioner for hvad manden havde gjort.

Det var strømpebukser, gerne af bomuld :deer:
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf hotlips » 21. maj 2019, 09:40

HappyPaww skrev:
hotlips skrev:Ham der efterlyste.. Var det trusser eller strømper?.. Han gjorde det flere gange over noget tid og folk gik helt bananas.

Jeg syntes det var lidt synd og jeg har af og til tænkt på det fordi jeg syntes reaktionerne var noget voldsomme og helt ude af proportioner for hvad manden havde gjort.

Det var strømpebukser, gerne af bomuld :deer:


Der ligger en enkelt tråd på 15 sider, primært om fordømmelse og latterlige spørgsmål om hvad han skulle med dem.

Jeg forstår ikke man kan være så stolt af at være snerpet at man ligefrem vil plage andre for at få chancen for at prale med det.

Meget mærkeligt.
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Hvilken tråd har gjort størst indtryk på dig, gennem årene?

Indlægaf JoyNips » 21. maj 2019, 09:46

hotlips skrev:
HappyPaww skrev:
hotlips skrev:Ham der efterlyste.. Var det trusser eller strømper?.. Han gjorde det flere gange over noget tid og folk gik helt bananas.

Jeg syntes det var lidt synd og jeg har af og til tænkt på det fordi jeg syntes reaktionerne var noget voldsomme og helt ude af proportioner for hvad manden havde gjort.

Det var strømpebukser, gerne af bomuld :deer:


Der ligger en enkelt tråd på 15 sider, primært om fordømmelse og latterlige spørgsmål om hvad han skulle med dem.

Jeg forstår ikke man kan være så stolt af at være snerpet at man ligefrem vil plage andre for at få chancen for at prale med det.

Meget mærkeligt.


Min anke var, at han fik lov at oprette 20 enslydende tråde. Havde enhver anden oprettet den samme tråd igen og igen med jævne mellemrum var den ikke gået, og jeg forstod aldrig, hvorfor det var okay med ham.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Livets forhold"