Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. aug 2018, 19:46

Vappepigen skrev:
Madam Pomfrey skrev:hvor er du sej!!!

Dejligt du har fine blodprøver!
Hvordan har du det psykisk?


Jeg har det egentlig for det meste ok. Men kan stadig blive sur, gal og træt af ser hele. Angsten for at mine børn mister deres mor, og at jeg ikke ser dem vokse op.
Men prøver ikke tænke for meget over det. Lige nu har jeg det godt, og der må så være mit udgangspunkt



Det er sgu sejt! Er virkelig glad på dine vegne, at du har styrke og ressourcer til at holde dig nogenlunde oven vande!
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 10. okt 2018, 08:13

Så er der nyt fra kemoland.

Fik fine scannings svar igen. Der var dog ikke kommet svar på hjerne scanning, men min onokolog sagde at dem skulle jeg ikke være bekymret for, så mon ikke han har luret på billederne.
Det var sørme dejligt. Tror også nerverne havde gjort mig mega træt den dag. Om morgen fik jeg sendt ungerne afsted, og gik derefter direkte i seng igen og fik sovet 1,5 time.
Op og af sted på sygehus, og da jeg kom hjem hjem sov jeg igen halvanden time. Og gik i seng kl 21 og sov hele natten. Det har jeg alligevel aldrig prøvet før.

Til gengæld går det ikke så godt med svigermor.

Hendes kræft er tilbage. Hun har nu metastaser i lungerne og en knytnæve stor knude under brystkassen.
Hun fik ellers en helt ren scanning i slutningen af juni, men her sidst i august, var det allerede tilbage.

Kræft typen er så sjælden at de kun har set den 10 gange de sidste 20år.
Så det er lidt barsk.
Jeg kørte hende til Århus med sin søster til scannings svar. Fik det så dårligt i venteværelset, at jeg var nødt til at gå udenfor...Det gav bare så bange dårlige minder .
3
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Fru.skruk » 10. okt 2018, 08:18

Hold da op, du er en stærk pige. Jeg tager hatten af for den måde, du er der for din svigermor.
Du fortjener 1000 x :kys:

Og tillykke med dit eget scanningssvar. Ja, det er så uendeligt trættende at være bange og bekymret, så der giver god mening, at du nærmest sov dagen væk.
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 10. jan 2019, 12:06

Lang tid siden jwgvhar skrevet herinde.
Alt går fint og scanningerne er stadig stabile :pompom:

Til gengæld går der skidt med svigermor. Hun har prøvet 2 forskellige kemoer, og de virker ikke. Knuden er vokset meget, og den spyr nu igen insulin ud, så før jul fik hun så drop stativ med glukose. Det har hun gået med siden 20 dec.
Kirugen sagde at han gerne vil operere , og satsede på mellem jul og nytår eller I uge 1.
Vi hørte intet fra sygehuset, og min mand ringede flere gange og pressede på.
Alt imens voksede knuden, så nu er mavesækken klemt helt flad, så hun intet kan spise.
Først idag skulle lægerne konferere om hende....nu vil de ikke længere operere, da den er vokset så meget.
Men hvad så nu....Hun kan jo ikke bare vente på, at blive mast ihjel.

Se kender ikke rigtig noget til den kræft type, så se skyder lidt i blinde.

Havde de bare opereret før jul, så havde hun måske kunne få et par år endnu.....vi føler os så magtesløse
0
Følg mig på instagram jannibvj
Seance
Indlæg: 377
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1878

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Seance » 10. jan 2019, 16:59

Hvor er jeg glad for at det går så godt med dig : :kys:

Hvad angår din svigermor, så lyder det virkelig kritisabelt at de har ladet hende vente så længe. De burde have vidst at svulsten ville kunne vokse så hurtigt.
Der er en type behandling hvor man putter kemoen direkte ind i tumoren, der er også hormon/anti hormon behandling og imun terapi.
Jeg håber lægerne vil overveje forskellige behandlings metoder. Desværre syntes jeg det virker som om, at jo ældre patienten er, jo mindre bliver der investeret i behandling.
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 8. aug 2019, 20:39

Det er sørme længe siden jeg har fået opdateret her.

Nå der er sket lidt på det sidste. Jeg startede i marts på ny behandling, da mit gamle kemo holdt op med at virke, og en ny tumor voksede i brystet.
Det var "heldigvis " kun lokal vækst.
I juli fik jeg mange nervesmerter pga knuden pressede, så onokologen konkluderede, at kemoen ikke var effektiv nok, (hvilket nu også var mit indtryk) så han tog mig af pillerne, og jeg skulle gå uden kemo i 3 uger ,og så se hvad scanningen viste. Det var meget lange 3 uger.

Svaret fik jeg i går en smule vækst i brystet...ikke meget, men nok til at bekræfte kemoen ikke virkede. Men mine metastaser er i ro, så det var en kæmpe lettelse. Så nu er planen, at de vil stråle mit bryst, og så starte ny kemo bagefter (pyha det betyder minimum en måned uden kemo)
Men er helt tilfreds med lægernes beslutning.

Oven i alt det begravede vi min svigermor idag. Hun sov stille ind i torsdags, efter at have lagt på hospice siden januar. Men hun klarede sig meget længere tid end forventet. Hun fik 2 af ungerne fødselsdag med, sin egen fødselsdag og min mands fødselsdag. Hun fik også et personligt møde med kronprinsesse Mary, da det nye hospice i Nørresundby blev indviet. En kæmpe oplevelse for hende.
Hun var åndsfrisk lige til det sidste, og havde en fantastisk sidste tid. Vi fik afviklet hendes lejlighed og bil, så hun kunne være med i processen.

Men det sidste halve år har været hårdt. Både med medicin skift og syg svigermor.
Nu må der snart komme noget positivt energi til os.
14
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41302

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf LaMariposa » 8. aug 2019, 21:21

Puha, Vappe, I er hårdt spændt for :ae: Men dejligt, at svigermor fik en god sidste tid, og at metastaserne trods alt er i ro.

Positive tanker herfra.
0
:lun: Be brave
Seance
Indlæg: 377
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1878

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Seance » 9. aug 2019, 09:00

Hvor er det dejligt at høre fra dig Vappe :kys:
Hvor er det godt at lægerne holder så godt øje med det hele. Har der været snak om imun terapi?
Det er dejligt at din svigermor og familien fik så mange flere oplevelser sammen end i havde turde håbe på.
Jeg håber at stråle behandlingen virker rigtig godt, uden bivirkninger.
Hvordan har du det i hverdagen sådan fysisk og mentalt?
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 9. aug 2019, 21:26

Seance skrev:Hvor er det dejligt at høre fra dig Vappe :kys:
Hvor er det godt at lægerne holder så godt øje med det hele. Har der været snak om imun terapi?
Det er dejligt at din svigermor og familien fik så mange flere oplevelser sammen end i havde turde håbe på.
Jeg håber at stråle behandlingen virker rigtig godt, uden bivirkninger.
Hvordan har du det i hverdagen sådan fysisk og mentalt?


Pt er der ikke immunterapi til brystkræft, da den opfører sig anderledes, end andre slags kræft. Der er dog forsøg igang, men ikke til den type jeg har.

Psykisk har jeg det faktisk ok, men er plaget af store smerter i brystet nu...tumor trykker og spænder, så har fået morfin piller, men dem.kan jeg jo ikke bare æde løs af...er jo afhængig af bilen når jeg skal på job, så det skal lige times lidt
0
Følg mig på instagram jannibvj
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf xxx---xxx » 12. aug 2019, 08:27

Dejligt at høre fra dig Vappe!

Jeg synes virkelig du er sej!

Skal du fortsætte med kemo efter strålerne? Eller regner man med at strålerne er nok?
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 13. aug 2019, 06:15

xxx---xxx skrev:Dejligt at høre fra dig Vappe!

Jeg synes virkelig du er sej!

Skal du fortsætte med kemo efter strålerne? Eller regner man med at strålerne er nok?


Ja kemo efter strålerne. Har stadigvæk metestaser, så det er kemo hele livet
0
Følg mig på instagram jannibvj
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 27. nov 2019, 02:41

Så er det vist tid med en opdatering.
Startede på en ny kemo slut August. Jeg har få bivirkninger og tåler den godt. Bedst af alt så virker den!
Godt scannings svar Idag alt er uforandret og noget er blevet mindre 19mm er blevet til 13.
Og håret har jeg endnu, omend en anelse tyndhåret.
Super fedt.
Jeg får den 2 gange på 3 tre uger, så det betyder ekstra blodprøver og besøg på afdelingen, men pyt med det.
Er super glad. Kan holde jul med ro i sindet.

Desværre har min far fået kræft og det er højst sandsynligt med spredning :whine: han får besked på torsdag!
Lorte sygdom
10
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Æble » 27. nov 2019, 05:21

Vappepigen skrev:Så er det vist tid med en opdatering.
Startede på en ny kemo slut August. Jeg har få bivirkninger og tåler den godt. Bedst af alt så virker den!
Godt scannings svar Idag alt er uforandret og noget er blevet mindre 19mm er blevet til 13.
Og håret har jeg endnu, omend en anelse tyndhåret.
Super fedt.
Jeg får den 2 gange på 3 tre uger, så det betyder ekstra blodprøver og besøg på afdelingen, men pyt med det.
Er super glad. Kan holde jul med ro i sindet.

Desværre har min far fået kræft og det er højst sandsynligt med spredning :whine: han får besked på torsdag!
Lorte sygdom


Dejligt med den nye kemo hvis man kan sige sådan.

Det gør mig virkelig ondt med din far. Håber ikke det står så slemt til som i frygter.

Cancer er bare virkelig en lortesygdom.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. nov 2019, 06:30

Vappepigen skrev:Så er det vist tid med en opdatering.
Startede på en ny kemo slut August. Jeg har få bivirkninger og tåler den godt. Bedst af alt så virker den!
Godt scannings svar Idag alt er uforandret og noget er blevet mindre 19mm er blevet til 13.
Og håret har jeg endnu, omend en anelse tyndhåret.
Super fedt.
Jeg får den 2 gange på 3 tre uger, så det betyder ekstra blodprøver og besøg på afdelingen, men pyt med det.
Er super glad. Kan holde jul med ro i sindet.

Desværre har min far fået kræft og det er højst sandsynligt med spredning :whine: han får besked på torsdag!
Lorte sygdom


Hvor er det dejligt at læse at du får en god og virkningsfuld kemo, og uden en masse ekstra omkostninger! Jeg er så glad på dine vegne. :kram:
Kan dælme godt forstå du er glad!! :kys:
Og ja, lortesygdom, er ked at at din far nu også er ramt :trist:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf sigge » 27. nov 2019, 08:48

Det føles forkert at give dit indlæg et like, når du også beskriver din fars kræftdiagnose. Jeg håber for hele familien, at han ikke er så hårdt ramt som frygtet.

Og så er det dejligt at læse, at din nye kemo virker og, at behandlingen er til at holde ud. Krydsede fingre for fortsat bedring til dig og et skånsomt forløb til din far.
2
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Livets forhold"