Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 14. okt 2017, 20:16

Fru.skruk skrev:Har du gået 70 km på et døgn? Hvor er du vild!

Hvordan går det ellers? Hvordan er dit flex-job?


Jep 70km på et døgn :gisp:

Det går fint... Fik svar på scanning sidste uge, og alt er stadig stabilt :pompom:
Jeg er så mega glad for mit flexjob.... Men blev desværre sagt op i torsdags, da der er kommet et pludseligt fald i deres børnetal :whine:
Er så ked af det..... Tilbage på lorte Flex ydelse.... De ville kontakte mig igen når børnetallet steg, men først engang næste år...
Lort ned lort på......
4
Følg mig på instagram jannibvj
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 15. dec 2017, 12:56

Så er det vist tid til opdatering. Ved ikke om nogen stadig følger med, men altid rart lige at få skrevet ned, så jeg selv kan læse der, om ikke andet!
Har fået scanningssvar svar i sidste uge, og alt så stabilt og fint ud!!!
Tilgengæld var min blodprocent meget lav, da jeg har styrblødtt med klamme klumper i over en måned, så jeg fik et par portioner blod..... Så kan jeg bedre forstå jeg har været så mega træt! Har hverken kunne løbe eller træne, uden at løbe komplet tør for energi!
Har fået tjekker mine blødninger på gynækologisk afd. De mente det var en polyp, så den skulle jeg ha fjernet idag.... Men der var så ingen polyp åbenbart, så de tilskriver det hormonelle forstyrrelser pga kemo påvirkninger.
Min mellemste pige er startet i special børnehave, og det gør SÅ godt. Hun er mega glad for det, så det er så skønt!

Ellers er jeg ved at være klar til jul! Vi holder der hjemme i år, og så kommer mine forældre og svigermor. Det skal nok blive hyggeligt
31
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Fru.skruk » 15. dec 2017, 13:14

Jeg følger med :)

Jeg bliver så glad, når jeg hører, at alt er som det skal være med brystkræften!

Det med blødningen må være rart at få afklaring omkring.

Og så er det så dejligt at høre, at det går fremad med at få hjælp til børnene. Dejligt, at jeres pige er glad for den nye børnehave. Det giver en del overskud, nå børnene trives.

Hvordan var det nu med job/flex?
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Fræksak » 15. dec 2017, 17:46

Jeg følger også med :) Hvor dejligt, at det er stabilt! Altså når det nu skal være er det sørme fedt, at det ikke udvikler sig. Jeg synes, du lyder så mega sej her gennem skærmen :kys:
1
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Fræksak » 15. dec 2017, 17:46

Jeg følger også med :) Hvor dejligt, at det er stabilt! Altså når det nu skal være er det sørme fedt, at det ikke udvikler sig. Jeg synes, du lyder så mega sej her gennem skærmen :kys:
1
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Fru.skruk » 15. dec 2017, 18:14

Fræksak skrev:Jeg følger også med :) Hvor dejligt, at det er stabilt! Altså når det nu skal være er det sørme fedt, at det ikke udvikler sig. Jeg synes, du lyder så mega sej her gennem skærmen :kys:


Enig!
1
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Tibbler » 15. dec 2017, 18:46

Hvor dejligt med en positiv opdatering.

Er du/I i stand til at skubbe sygdommen lidt i baggrunden i perioder, hvor sygdom, angst, o.l. ikke fylder?
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Bøtte » 15. dec 2017, 18:52

Jeg følger også med :kys:

Dejligt med en glad og tilfreds mellemste-pige. Og dejligt at kontrollerne er gået godt :kys:

God jul til jer :)
1
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 16. dec 2017, 22:22

Fru.skruk skrev:Jeg følger med :)

Jeg bliver så glad, når jeg hører, at alt er som det skal være med brystkræften!

Det med blødningen må være rart at få afklaring omkring.

Og så er det så dejligt at høre, at det går fremad med at få hjælp til børnene. Dejligt, at jeres pige er glad for den nye børnehave. Det giver en del overskud, nå børnene trives.

Hvordan var det nu med job/flex?



Ja det er så skønt!
Jeg mistede mit første flexjjob, da det desværre var en masse børn der pludselig stoppede. Men på onsdag har min job konsolent, skaffet mig en samtale, så det er jeg spændt på
2
Følg mig på instagram jannibvj
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 16. dec 2017, 22:22

Bøtte skrev:Jeg følger også med :kys:

Dejligt med en glad og tilfreds mellemste-pige. Og dejligt at kontrollerne er gået godt :kys:

God jul til jer :)


Ilige måde :kys:
0
Følg mig på instagram jannibvj
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 16. dec 2017, 22:24

Tibbler skrev:Hvor dejligt med en positiv opdatering.

Er du/I i stand til at skubbe sygdommen lidt i baggrunden i perioder, hvor sygdom, angst, o.l. ikke fylder?


Ja det synes jeg. Nogle gange glemmer jeg næsten jeg er syg. Så de perioder er så dejlige
5
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Fru.skruk » 25. jan 2018, 21:05

Hvordan har du/I det? Jeg håber, I er kommet godt ind i det nye år :kys:
0
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 4. apr 2018, 09:25

Puha længe siden jeg har fået skrevet, men der er sket så meget i vores liv.
Føler jeg nu har overskud til at skrive
For at det hele ikke bliver hulter til bulter, fortæller jeg om en ting af gangen.

Brystkræft : det er den der har fyldt mest. Kort efter en ct scanning i januar, fik jeg et rødt udslæt på brystet. Jeg slog det hen i staten, og fandt på allemuglihe forklarerinher.
Det endte dog med jeg dog mig sammen, og kontakede onokologisk.
Han kiggede på det og sagde, at der ikke var svar på ct endnu, men hvis der nu var progression, så havde han et forsøg jeg kunne være med i.
Først tænkte jeg rolig nu.... Måske er det ikke noget, men kunne ligesom fornemme på ham, at han troede det var noget.
Så jeg fik udfyldt en masse papirer,.

2 dage efter læste jeg selv svaret på min e-journal....
Der VAR progression i brystet. Fuck der faldt jeg ned i et dybt hul. Der var stadig 2 uger til min næste lægetid, så vi ringede straks til onokologen, og de fik mig presset ind næste dag.
Her fik jeg fortalt om forsøget... Det hedder her2climb, og jeg var den første i dk der var med. Så udover alm kemo piller, får jeg de her forsøgs piller som enten er medicin eller placebo.
Det hele skulle godkendes i Skotland og videre fra USA.... Men de allerede havde sendt min prøve afsted, kunne jeg komme igang hurtigt!
Det kræver så en hulens masse ekstra prøver og scanninger. Så udover min arm ligner en stiknarkomans, så skulle der også en mr scanning. Af hjernen til (ren procedure)
Til min rædsels viste det så, at jeg havde en lille kræft knude i hjernen på 6mm BANG, der følte vi os godt nok slået os hjem i ludo! Men vi ved jo så ikke, om den har været der hele tiden.

Idag har vi fået svar på første scanning, siden den nye medicin. Alt ser fint ud og er status quo og Knuden i brystet er blevet lidt mindre (for første gang i halvandet år)

Midt i alt det her, er vores yngste søn også startet i special børnehave, samme sted som sin søster. Det er så super godt for dem, men virkelig også en sorg, at vi har to børn med udfordringer.

Sidst men ikke mindst har min svigermor fået en kæmpe mave tumor på 10x20 cm i maven. Så nu vemter hun behandling.

Er der noget at sige til, at vi har følt os stående i strid modvind med vindstød af storms styrke
Senest rettet af Vappepigen 4. apr 2018, 10:04, rettet i alt 1 gang.
0
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf kidkomb » 4. apr 2018, 09:27

Åh, nej, Vappe, hvor er det altså umenneskeligt hårdt! :(
Jeg ved nærmest ikke hvad jeg skal sige.
Jeg sender mine varmeste tanker og cyberkram :ae:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 4. apr 2018, 09:53

Puha længe siden jeg har fået skrevet, men der er sket så meget i vores liv.
Føler jeg nu har overskud til at skrive
For at det hele ikke bliver hulter til bulter, fortæller jeg om en ting af gangen.

Brystkræft : det er den der har fyldt mest. Kort efter en ct scanning i januar, fik jeg et rødt udslæt på brystet. Jeg slog det hen i staten, og fandt på allemuglihe forklarerinher.
Det endte dog med jeg dog mig sammen, og kontakede onokologisk.
Han kiggede på det og sagde, at der ikke var svar på ct endnu, men hvis der nu var progression, så havde han et forsøg jeg kunne være med i.
Først tænkte jeg rolig nu.... Måske er det ikke noget, men kunne ligesom fornemme på ham, at han troede det var noget.
Så jeg fik udfyldt en masse papirer,.

2 dage efter læste jeg selv svaret på min e-journal....
Der VAR progression i brystet. Fuck der faldt jeg ned i et dybt hul. Der var stadig 2 uger til min næste lægetid, så vi ringede straks til onokologen, og de fik mig presset ind næste dag.
Her fik jeg fortalt om forsøget... Det hedder her2climb, og jeg var den første i dk der var med. Så udover alm kemo piller, får jeg de her forsøgs piller som enten er medicin eller placebo.
Det hele skulle godkendes i Skotland og videre fra USA.... Men de allerede havde sendt min prøve afsted, kunne jeg komme igang hurtigt!
Det kræver så en hulens masse ekstra prøver og scanninger. Så udover min arm ligner en stiknarkomans, så skulle der også en mr scanning. Af hjernen til (ren procedure)
Til min rædsels viste det så, at jeg havde en lille kræft knude i hjernen på 6mm BANG, der følte vi os godt nok slået os hjem i ludo! Men vi ved jo så ikke, om den har været der hele tiden.

Idag har vi fået svar på første scanning, siden den nye medicin. Alt ser fint ud og er status quo og Knuden i brystet er blevet lidt mindre (for første gang i halvandet år)

Midt i alt det her, er vores yngste søn også startet i special børnehave, samme sted som sin søster. Det er så super godt for dem, men virkelig også en sorg, at vi har to børn med udfordringer.

Sidst men ikke mindst har min svigermor fået en kæmpe mave tumor på 10x20 cm i maven. Så nu vemter hun behandling.

Er der noget at sige til, at vi har følt os stående i strid modvind med vindstød af praksis styrke
Senest rettet af Vappepigen 4. apr 2018, 10:04, rettet i alt 2 gange.
0
Følg mig på instagram jannibvj

Tilbage til "Livets forhold"