Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7405
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23352

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Aragorn » 27. nov 2019, 09:06

Jeg kan ikke fatte at man skal arbejde når man har kræft. Det er så fucked. Jeg er sygemeldt i dag med noget hoste og generel utilpashed....
6

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Umulius
Indlæg: 215
Tilmeldt: 2. apr 2019, 11:58
Kort karma: 20
Likede indlæg: 251

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Umulius » 13. jan 2020, 20:21

Hvordan går det? Både med dig og familen? Og hvad med din far?
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Madam Pomfrey » 13. jan 2020, 20:52

Aragorn skrev:Jeg kan ikke fatte at man skal arbejde når man har kræft. Det er så fucked. Jeg er sygemeldt i dag med noget hoste og generel utilpashed....


Hvis man har overskud og kræfter til det, så giver det vel på sin vis mening at holde fast i noget normalitet i ens hverdag og liv, at komme ud og se kollegaer, etc. - i et til kræfterne tilpasset omfang. Jeg har haft kollegaer der var fuldtidssygemeldt under et kræftforløb, men også en enkelt der både kunne og ville gå på job, i et begrænset omfang dog.

Hvis ikke man har kræfter og overskud, så har du så evig ret, så skal man ha lov at passe sig selv og sin sygdom i fred og ro, og uden at skulle stå på mål herfor.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 15. jan 2020, 21:22

Umulius skrev:Hvordan går det? Både med dig og familen? Og hvad med din far?



Tak for du spørger :kys:
Mht til mig, fik jeg start december voldsomme føleforstyrelser. Begge ben fra knæ og nedefter og begge arme fra albue og nedefter sov..... Har slet ikke kunne træne. Turde ikke løfte vægre da jeg havde enorm muskel svaghed. Skulle virkelig koncentrere mig om at holde på kniv og gaffel. Det var et MARERIDT at pakke julegaver ind. Fucking lorte tape altså. KÆFT mine gaver var grimme :lol2:
Løbe var out of the queistion. Kunne knap nok gå uden at snuble. Så jeg måtte undvære kemo hele julen.
Er startet op igen nu på nedsat dosis. Fødderne sover endnu, så løb kan jeg ikke, men håber snart at kunne tage mig sammen til at træne igen (virkelig svært, at komme ind i rutinen igen)

Min far havde spredning til knogler, så han er nu startet på anti hormoner og skal snart ha lagt nogle "guldkorn" op. (dem har han ellers rigeligt af :stoned:). Bortset fra hedeture har han det godt.

S anningssvar sidst på måneden :ticks:
4
Følg mig på instagram jannibvj
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. jan 2020, 21:28

Hvis du præsterer at tackle din sygdom, og din fars, men den form for humor og overskud jeg læser i dit indlæg, så er jeg edderbroderemig imponeret!

Er føleforstyrrelserne en bivirkning?

Alt det bedste til dig! Og massere af gode håb og ønsker om positive resultater!
7
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Umulius
Indlæg: 215
Tilmeldt: 2. apr 2019, 11:58
Kort karma: 20
Likede indlæg: 251

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Umulius » 15. jan 2020, 21:33

Du er sej og sjov. Du har et fantastisk drive. Jeg vil krydse alt hvad jeg har for dig sidst på måneden :kys:
1
Vappepigen
Indlæg: 269
Tilmeldt: 3. jan 2016, 14:13
Kort karma: 75
Likede indlæg: 947

Re: Fortsættelse af brystkræft tråden fra jubii debatten!

Indlægaf Vappepigen » 15. jan 2020, 21:38

Madam Pomfrey skrev:Hvis du præsterer at tackle din sygdom, og din fars, men den form for humor og overskud jeg læser i dit indlæg, så er jeg edderbroderemig imponeret!

Er føleforstyrrelserne en bivirkning?

Alt det bedste til dig! Og massere af gode håb og ønsker om positive resultater!

Tak søde!
Ja jeg prøver at bevarer en smule humor... Men har selvfølgelig også dage hvor jeg et mega nedtrykt.

Ja føleforstyrelser er en bivirkning. Det et eddermanme ubehageligt. Men kemoen vil jeg jo heller ikke undvære. Så bider tænderne sammen, og må bare acceptere at løb ikke et nu (var sgu heller ikke god til det anyway)
3
Følg mig på instagram jannibvj

Tilbage til "Livets forhold"