Dårlig samvittighed som barn

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Dårlig samvittighed som barn

Indlægaf dgd2007 » 5. apr 2019, 13:09

TinaW skrev:Jeg må enten have været et samvittighedsløst barn, eller også husker jeg bare ret dårligt :D
Kan ikke lige komme på nogen episoder, hvor jeg har gjort noget og bagefter haft det skidt over det.

Lidt af det samme her. Men det er jo en skrækkelig tråd, for den har fået mig til at komme i tanke flere ting hvor jeg i tilbageblik tænker: "Uargh! Hvordan kunne jeg dog gøre det! :ad!: "
Men sagen er at det var mange år efter at dette gik op for mig. Ikke noget jeg som barn gik og havde dårlig samvittighed over (selv om jeg måske burde ... :gruble:)
1
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Dårlig samvittighed som barn

Indlægaf Lisva » 5. apr 2019, 19:49

Misantropen skrev:
Lisva skrev:Min stedsøster og jeg kom engang til at køre en traktor i Limfjorden. Den stod på et arbejdsområde i en weekend, og vi sad og legede i den og trykkede på forskellige knapper. Pludselig startede den bare og begyndte at køre. Vi kunne intet stille op, og den kørte direkte i fjorden. Det havde jeg dårlig samvittighed over i ret lang tid efter. Jeg husker, at jeg ikke turde cykle rundt i området, fordi jeg var rædselsslagen for, at politiet ville stoppe alle forbipasserende og bede om fingeraftryk. Ret syg historie egentlig. :D

:lol: :lol: :lol:

Blev den nogensinde fundet? :-D


Det ved jeg faktisk ikke. :D Ellers er der guld at hente i vandet over for Egholm, hvis man er til landbrugsmaskiner og ikke går op i en smule rust. :tie:
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Dårlig samvittighed som barn

Indlægaf fisken80 » 5. apr 2019, 20:10

Lisva skrev:Min stedsøster og jeg kom engang til at køre en traktor i Limfjorden. Den stod på et arbejdsområde i en weekend, og vi sad og legede i den og trykkede på forskellige knapper. Pludselig startede den bare og begyndte at køre. Vi kunne intet stille op, og den kørte direkte i fjorden. Det havde jeg dårlig samvittighed over i ret lang tid efter. Jeg husker, at jeg ikke turde cykle rundt i området, fordi jeg var rædselsslagen for, at politiet ville stoppe alle forbipasserende og bede om fingeraftryk. Ret syg historie egentlig. :D


Det er nok en af de sjoveste historier jeg til dato har læst herinde :lol2: og det siger altså ikke så lidt
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Dårlig samvittighed som barn

Indlægaf fisken80 » 5. apr 2019, 20:17

Jeg legede forretning med blomsterhoveder ude ved fortovet. Jeg vidste udmærket godt, at jeg selvfølgelig ikke måtte sælge dem rigtigt og kun skulle spørge folk jeg kendte (lille by, hvor de fleste kendte hinanden) om de ville købe. Men en dag kom der er fremmed dame forbi og jeg var kæk og spurgte om hun ville købe en blomst for en krone. Og shit det ville hun så pludselig atod jeg med en krone, og mine forældre ville blive sure over, at jeg havde “tigget”.
Så jeg smed kronen i kloakken...

Det sjoveste er næsten, at i tiden efter forestillede jeg mig, hvad jeg kunne have købt for den krone. Og set var dælme ikke småting da...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Dårlig samvittighed som barn

Indlægaf Lisva » 5. apr 2019, 20:33

Denne tråd har i øvrigt fået mig til at genfinde dårlig samvittighed over noget, jeg egentlig havde glemt.

Da jeg var barn, kunne man tjene mange penge ved at samle flasker ved karneval i Aalborg. Min stedbror og jeg var af sted sammen, da jeg var omkring 10 år. Jeg havde en speciel plasticpose med fra en eller anden lokal købmand, og på et tidspunkt fik min stedbror øje på en mongol (det hed de dengang) med den samme slags pose. Han spurgte mig, om ikke posen (og alle de flasker, der var deri) var min, og jeg nikkede bare. :gisp: Med det resultat at han gik hen og vristede posen fra mongolen og gav den til mig.

Jeg får det faktisk stadig helt dårligt, når jeg tænker på det. I min optik er det altså værre at stjæle fra mongoler end at køre traktorer i fjorden.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Dårlig samvittighed som barn

Indlægaf Delfin » 5. apr 2019, 20:51

Jeg stjal to stykker tavlekridt og en trillefløjte i Brugsen. Blev taget og brugsuddeleren, som selvfølgelig kendte mine forældre, bad mig om selv at gå hjem og fortælle det, og så skulle de gamle ringe til ham, og fortælle om jeg havde sagt det. Jeg nærmest krøb hjem til moar. Jeg fik det fortalt og efter nogle opbyggelige moderlige ord og en tids skammen mig, spurgte jeg spagt, om jeg godt måtte synge nu. Aner ikke hvorfor jeg skulle synge, men det var vel en måde at spørge, om jeg var tilgivet :D
0
14 11 14
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Dårlig samvittighed som barn

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. apr 2019, 21:14

Jeg løj til min mor om, at jeg var blevet både kattekonge og kattedronning ved de to fastelavnstønder i skolen. Jeg gik nok i 3. eller 4. klasse og ville så gerne, at hun skulle være stolt af mig over bare ét eller andet.

Sjovt nok følte jeg alt andet end stolthed, når hun den følgende dag pralede med det for alle, hun talte både i telefon og fysisk med. :tie:

Øv, jeg havde det dårligt med den løgn! Som jeg husker det, gik jeg først til bekendelse efter et par år.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
HerErJeg
Indlæg: 4192
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Dårlig samvittighed som barn

Indlægaf HerErJeg » 6. apr 2019, 06:07

Mine forældre havde venner som de tit besøgte. Og jeg var tit med som påhænget. Dengang sad børn tit passivt og lyttede til de voksne og kedede sig noget så gudsjammerligt.
Jeg har sikkert fået en sodavand (25 cl i flaske), og den skulle åbnes med deres fancy B&O reklame oplukker.
Næste dag skulle jeg gå med hunden, og finder så denne oplukker i en lomme. Jeg må have kedet mig så meget, og har pillet og fingereret ved denne oplukker at den er kommet med hjem.
Ikke desto mindre, så har jeg jo STJÅLET den, og jeg anede ikke hvad jeg skulle gøre ved den, for den var jo pludselig ret varm at holde ved.
Jeg endte med at smide den langt ud på en mark, dog usikker på om den alligevel ikke ville blive fundet, for det var bøjet i neon med en stor pil, at tyvekoster ligger her.
Jeg har aldrig sagt noget til nogen, og straffen venter sikkert på mig en dag :D
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dårlig samvittighed som barn

Indlægaf Fru Sunshine » 6. apr 2019, 06:39

Jeg fik en lang periode en underlig raptus med at hælde ting i folks toiletter. Barberskum, creme, tandpasta - you name it.

Men så en dag hældte jeg neglelak i min mormors toilet. Det var dumt! Det stivnede jo nede i kummen. Min mor vidste jo godt, det var mig, men jeg nægtede alt. Det var først da min mormor kiggede mig dybt i øjnene og sagde:"Det er ikke hende. Jeg kan se det i hendes øjne.", at jeg blev overvældet af den sorteste samvittighed.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6177
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14664

Re: Dårlig samvittighed som barn

Indlægaf Ata » 7. apr 2019, 08:05

Jeg har stadig dårlig samvittighed over, at jeg som 8-9-årig lod min 2½ år yngre veninde køre ned af den store bakke, vi boede på, på MIN, alt for store, cykel. Det endte med at nærmest alle hendes fortænder var slået ud. :trist:

Heldigvis var det mælketænder, men hun gik med bøjle i mange år og jeg har altid tænkt, at det nok var fordi jeg ikke fik sagt nej til den cykeltur. :tie:
0

Tilbage til "Livets forhold"