Følelsesmæssigt forvirret..

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Denhåbløse
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17. mar 2019, 09:44
Kort karma: 1

Følelsesmæssigt forvirret..

Indlægaf Denhåbløse » 17. mar 2019, 10:12

Hej med jer..

Jeg er rendt ind i et værre problem, som jeg ikke kan snakke med nogen som helst om, føler jeg..

Jeg er i et dejligt forhold på snart 3 år med mit livs kærlighed. Vi har en lille pige sammen så det gør ringene lidt mere kompliceret!

Jeg har igennem årene lagt mærke til, haft fornemmelsen af, at min kærestes bedste ven har nogle ufortalte følelser for mig. Hver gang vi har været sammen alle sammen, er det som om han kigger på mig med nogle øjnene jeg aldrig har set før. Han har gjort nogle ting som jeg har følt, ikke kun har været venskabeligt. Når vi har spist mad sammen har min kæreste altid bare taget drikke til mig selv, men hans ven spørg altid om han skal gøre noget for mig eller tage noget til mig. Han kom engang hjem til os, hvor jeg stod i gangen og gjorde mig klar med mit makeup - opdagede jeg at han stod og beundrede mig. Jeg spurgte hvad han lavede, og dertil svarede han “jeg kigger bare på dig..” Engang til en koncert fik jeg det rigtig dårligt, og min kæreste ville ikke hjælpe mig han ville se bandet spille.. Hans ven sagde “jeg hjælper dig, hvad har du brug for?” Jeg havde brug for vand men kunne ikke stå i den utroligt lange kø der var for at få vand.. Det gjorde han og kom tilbage med to flasker vand til mig. Min kæreste havde været oppe at hente mad, og havde ikke spurgt om jeg ville have noget. Vennen tog mig med op og stod i kø med mig for at jeg kunne få mad.. Fra den dag gik det op for mig, at noget føltes anderledes.. Da vi skulle hjem fra koncerten var min kæreste mega stiv og ville ikke hjælpe mig med at holde regnslaget så jeg ikke blev våd med alle vores ting - men igen gjorde vennen det.. Månederne er gået og mine følelser kom lidt på afstand. Men nu er det stukket helt af..

Min kæreste og jeg har tit snakket om en trekant med ham, fordi det kunne være sjovt. Jeg tænkte at så kunne jeg også få styr på mine følelser og det gjorde jeg også. Fordi jeg tænkte at mine følelser var rent begær og efter vores trekant var følelserne ikke længere det samme for det var ikke en særlig god trekant. Det var mærkeligt at have sex med ham.

Ugerne gik og vennen spurgte tit om vi ikke skulle have en trekant igen, men jeg havde ikke længere lyst.. Indtil en dag jeg er i byen med pigerne og jeg spørg min kæreste om han ikke vil hente mig, fordi det synes jeg kunne være hyggeligt. Så kunne vi køre en tur og havde dejlig sex et eller ander sted, men han blev rasende da jeg ringede og vækkede ham.. Vennen havde så imellemtiden snappede mig og spurgt om det var sjovt i byen, hvilket det bestemt var. Han spurgte hvordan jeg kom hjem, og jeg fortalte ham så hvad min kæreste havde sagt. Han tilbød mig at hente mig, og det takkede jeg ja til fordi det ville koste mig 700 kr hjem med taxa og havde næsten intet strøm på min mobil til at kunne tage det offentlige hjem.. Vi havde en rigtig god snak og havde det sjovt. Da jeg skulle ud af bilen, tager han min hånd og siger: “Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til dig uden det lyder forkert.” Og så kysser han mig.. Virkelig lidenskabeligt. Jeg burde have stoppet ham, men jeg nød det. Og jeg føler mig som et så dårligt menneske, men jeg er meget følsom og lader mig altid styre af mine følelser frem for fornuft.

Vi har snappet lidt, men synes det er noget værre rod og jeg er dybt forvirret. Vennen har fortalt mig at de ting han har gjort, som jeg har skrevet tidligere, har været et udtryk for mere end venskabelige ting.. Han har for nogle dage siden fortalt mig, at han ikke ved hvad han skal gøre, fordi det er så forkert - men han kan ikke lægge låg på sine følelser..

Hvad fanden gør jeg.. Jeg er træt af at have haft de tanker i så mange år hver gang jeg skal se ham, og det bliver ikke ligefrem bedre..
Senest rettet af Denhåbløse 17. mar 2019, 11:27, rettet i alt 2 gange.
0
JoyNips
Indlæg: 12117
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34081

Re: Følelsesmæssigt forvirret..

Indlægaf JoyNips » 17. mar 2019, 10:21

Hvis din kæreste er dit livs kærlighed og du vil forholdet med ham, så lukker du ned for alt med vennen.

Hvis du vil vennen, så slår du op med din kæreste.

Hvis du ikke vil nogen af dem, så dropper du dem begge.
20
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
MrMister
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6960

Re: Følelsesmæssigt forvirret..

Indlægaf MrMister » 17. mar 2019, 10:22

Så du synes din mand er upraktisk egoist, mens vennen er ren Richard Gere. Du tænker så, at en trekant med dem begge ville løse alt. Selvfølglig uden at fortælle din mand lige præcis dén del.

Og sådan rent praktisk: sex i en bil lyder da hyggelig. Sex i en bil med et småbarn i autostolen ved siden af lidt mindre hyggeligt.

Du er muligvis forvirret. Muligvis er det dobbeltspillets spænding der trækker. Uanset, så tal med den mand, du har et barn med. Måske han rent faktisk har følt, at du har trukket dig fra ham, været splittet eller lignende? Måske han også trænger til at i forandrer jer sammen.

Det andet er imo ikke særlig respektfuldt
3
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5130
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1221
Likede indlæg: 20918

Re: Følelsesmæssigt forvirret..

Indlægaf Zombie » 17. mar 2019, 11:02

Du formår at tegne et billede af din kæreste som egoist. Men er han nu også det - eller er dine følelser nemmere at håndtere, hvis han er lidt en skurk?

Min ærlige mening er, at går du fra din kæreste, så ender du med at skulle undvære dit barn halvdelen af tiden og du slipper aldrig for din kæreste, da han som dit barns fader altid vil være i dit liv.

Så jeg synes, du skal afvise vennen, slette ham fra alle sociale medier så I ikke kan skrive sammen, og sige til din kæreste du har det svært i forholdet, og I er nødt til at gå i parterapi.
Hvis han er afvisende, så mind ham om, at det er dyrere og mere omstændigt at gå fra hinanden med et lille barn.

Sæt alle sejl på at fikse dit forhold, og hvis det ikke lykkes, kan du i det mindste sige, du gav det et forsøg.

Og..
Ikke flere møder med vennen. Sig han skal holde sig på afstand, at du vælger din kæreste.
3
aka Forbies

:gammel:
MrMister
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6960

Re: Følelsesmæssigt forvirret..

Indlægaf MrMister » 17. mar 2019, 11:03

Sådan helt generelt: Bliver ret trist over, at så mange involverer deres partner så sent i processen - eller slet ikke. Det er lidt som at ringe til brandvæsenet istedet for at købe en røgalarm: det er bedre at forebygge (eller komme ud i god tid) end bygge et nyt hus.

Jeg tror det kan blive en grim skilsmisse, hvis bedraget både er fra kone og ven. Den enkle vej frem må være at skynde sig at tale med manden og lukke ned for vennen.
5
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5130
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1221
Likede indlæg: 20918

Re: Følelsesmæssigt forvirret..

Indlægaf Zombie » 17. mar 2019, 11:06

MrMister skrev:Sådan helt generelt: Bliver ret trist over, at så mange involverer deres partner så sent i processen - eller slet ikke. Det er lidt som at ringe til brandvæsenet istedet for at købe en røgalarm: det er bedre at forebygge (eller komme ud i god tid) end bygge et nyt hus.

Jeg tror det kan blive en grim skilsmisse, hvis bedraget både er fra kone og ven. Den enkle vej frem må være at skynde sig at tale med manden og lukke ned for vennen.


Jeg hører fra skilte venner med børn at kunne forholdet til den anden forælder have været reddet, så havde det i stort set alle tilfælde været bedre.

Det lader sig ikke altid gøre og så må man blive skilt. Men ikke engang at prøve, men at lade sig bejle til og endda have sex med personen (trekant), det er sgu ikke at forsøge at fikse sit forhold.
0
aka Forbies

:gammel:
MrMister
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6960

Re: Følelsesmæssigt forvirret..

Indlægaf MrMister » 17. mar 2019, 11:15

Zombie skrev:
MrMister skrev:Sådan helt generelt: Bliver ret trist over, at så mange involverer deres partner så sent i processen - eller slet ikke. Det er lidt som at ringe til brandvæsenet istedet for at købe en røgalarm: det er bedre at forebygge (eller komme ud i god tid) end bygge et nyt hus.

Jeg tror det kan blive en grim skilsmisse, hvis bedraget både er fra kone og ven. Den enkle vej frem må være at skynde sig at tale med manden og lukke ned for vennen.


Jeg hører fra skilte venner med børn at kunne forholdet til den anden forælder have været reddet, så havde det i stort set alle tilfælde været bedre.

Det lader sig ikke altid gøre og så må man blive skilt. Men ikke engang at prøve, men at lade sig bejle til og endda have sex med personen (trekant), det er sgu ikke at forsøge at fikse sit forhold.


Hører dog også alt for tit, at beslutningen er truffet inden den anden involveres. For så kan det ikke reddes. Du ved, det der med at virkelig slå i bordet
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4918

Re: Følelsesmæssigt forvirret..

Indlægaf Kaffe » 17. mar 2019, 11:41

Hvorfor kan du ikke selv hente mad og vand og passe på jeres ting i regnvejr? Måske synes din kæreste, at du skal øve dig i at gøre ting selv. Ville du hente mad og vand til ham ved en koncert?

Den nat hvor du gerne ville hentes af din kæreste og have sex i bilen, da mente han måske, at det var ret usmart at vække den lille og bakse rundt midt om natten. Det er bare et gæt.
2
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19704
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46478

Re: Følelsesmæssigt forvirret..

Indlægaf LadyFox » 17. mar 2019, 15:54

Jeg forstår slet ikke det er kommet så vidt.

Du mistænker din kærestes gode ven for at have følelser for dig, alligevel vælger du at have en trekant med ham og din kæreste? Hvordan kan du ikke se at det selvfølgelig vil komme til at skabe problemer.

Derudover vælger du at tage imod alle vennens ridderligheder når du ikke synes din kæreste gør det godt nok, på trods af du kender hans følelser og derved også ved hvorfor han gør det.
Det virker lidt for mig som om at du har leget med vennens følelser, fordi han er modsat din kæreste og fordi at der er belejligt at der er en mand klar når du har brug for det, og nu er du så selv faldet i fælden.

Først og fremmest må du finde ud ad hvad du vil. Og hvis du vil din kæreste så tænker jeg at du må være ærlig. Og ikke kun fordi det er det moralsk rigtige at gøre, men dels også fordi hvis vennen er sådan en god fyr som du beskriver ham som vil han sandsynligvis på et tidspunkt have brug for at lette sit hjerte og så står du rigtig dumt, og dels at hvis du vælger din kæreste så bliver du nødt til at få ham vennen væk fra dig, og det er jo lidt svært at realisere uden at kunne forklare hvorfor når det virker til i normalt hænger ud alle tre.
3
...
Bergen
Indlæg: 7338
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11970

Re: Følelsesmæssigt forvirret..

Indlægaf Bergen » 17. mar 2019, 18:43

Du skal opføre dig som en voksen i et parforhold med et barn. Ikke en teenager, der har frie hænder til at feste igennem. De gode råd er allerede givet.
2
MrMister
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6960

Re: Følelsesmæssigt forvirret..

Indlægaf MrMister » 17. mar 2019, 20:55

Smiling_Goat skrev:Jeg synes uanset hvad, at du skal undlade at gøre mere med vennen. Om din kæreste og du ender forholdet eller ej, er det virkelig dumt at finde sammen med hans ven.

I har et barn, I skal være fælles om resten af jeres liv, og det fællesskab vil blive smadret ret så eftertragteligt, hvis du springer ind i et forhold med hans ven. Min mening er, at det vil være noget nær umuligt at få det til at fungere på en god måde, hvis du finder sammen med vennen.

Det vil simpelthen være stjerneegoistisk.


Tillæg at manden vitterligt har set vennen have sex med konen. Det kan næsten ikke lægge et bedre fundament for et total umuligt samarbejde hvis de skilles. Det er jo ren Jerry Springer: “leaving my husbands for his best friend after a threesome”.

Alle gode råd er givet. Det er ikke et tagselvbord. Det er et liv med levende mennesker, der skal danne rammen om et barns opvækst. Det fortjener fuld seriøstet, ærlighed og hårdt arbejde. Inkl at hente ens egne øl
4
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill

Tilbage til "Livets forhold"