Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf englishchannel » 13. mar 2019, 15:23

Hvad er jeres tanker om sagen med Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen?

Et kort recap for dem, der ikke er med: Radiojournalist Iben Maria Zeuthen skal lave et portrætinterview med Ghita Nørby, der under interviewet sviner journalisten til og kalder hende dum, dybt åndssvag og idiotisk. Der er mange af den type udfald gennem interviewet, hvor Ghita efterligner journalistens stemme og flere gange truer med at gå. Disse angreb kommer uprovokeret, fordi Nørby ikke bryder sig om journalistens udseende og spørgsmål.

Nedenfor er et uddrag, men der er mange flere udfald, hvis man hører interviewet i sin helhed.

»For det første svarer jeg ikke på den slags fuldstændigt idiotiske spørgsmål. Du kommer herud og bilder mig ind, at du vil lave et interview på syv timer. Det kan ikke kun være om Før frosten, men også om mit liv, ikke sandt? Du spørger sådan, som alle andre journalister spørger. Det er det første, du gør. hvad tror du jeg tænker?«

Iben Maria Zeuthen svarer ikke på spørgsmålet, men stiller et andet.

»Hvad er din yndlingsreplik i Før frosten?«

»Hvad tror du, jeg tænker?« siger skuespilleren bestemt.

»Jeg tror, du tænker, jeg er en idiot,« svarer Iben Maria Zeuthen.

»Fuldkomment rigtigt. Og hvorfor er du det?« spørger Ghita Nørby.

»Jamen, fordi du synes, jeg er sentimental, ikke har tænkt mig om og ikke har humor,« svarer journalisten.

Radiojournalisten forsøger at få et svar på, hvorfor Ghita Nørby synes, at hun er så åndssvag.

»Hvad er det dog med mig, Ghita, der er så forfærdeligt?«

Ghita Nørby svarer råt for usødet:

»Du er så dum. Du har ikke lov til at være det. Det har du altså ikke. Du må ikke være så åndssvag.«


https://www.bt.dk/kendte/ghita-noerby-r ... -aandssvag

---

Hvad tænker I? Er det okay at Ghita Nørby taler sådan til en journalist? Og omvendt, er det okay at Radio247 udgiver interviewet i sin fulde form?

Personligt blev jeg ærlig talt chokeret over interviewet, og kan ikke lade være med at tænke over, om Ghita Nørby er ved at blive dement?
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf Ata » 13. mar 2019, 15:30

Synes det hele virker ret absurd. Mest interviewet. Men også at de offentliggør det!?
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf Ata » 13. mar 2019, 15:31

Og nej, det er selvfølgelig overhovedet ikke ok at hun taler sådan til journalisten. Eller nogen som helst anden.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf icelady » 13. mar 2019, 15:32

Enten har de fanget Ghita på en dårlig dag (evt begyndende demens?) eller også lader hun til at lide af storhedsvanvid.

Jeg har hørt det og jeg tænkte "WTF har du gang i?" Jeg synes hun kammer over i noget, jeg slet slet ikke kan følge. Havde hun ikke gidet det interview kunne hun have sagt "Nej, vi stopper det her. " (Hvilket hun rent faktisk gjorde, men fortrød og fortsatte interviewet)


Jeg ville rigtig gerne have hørt, hvad der blev sagt til start, hvor hun blev bedt om at slukke sin optager.





Jeg kan så ikke rigtig se formålet med at offentliggøre det hele, med mindre de vil gøre opmærksom på, at journalister kan opleve lidt af hvert....eller der sidder en der har et horn i siden på Ghita.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf englishchannel » 13. mar 2019, 15:33

Øverst i denne artikel, kan man høre/læse endnu et uddrag. Jeg får helt ondt i maven på journalistens vegne :(

https://www.bt.dk/kendte/mads-brugger-o ... ger-vi-det
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf Wizzze » 13. mar 2019, 15:37

Jeg har heldigvis (7-9-13) ikke haft demens tæt inde på livet, så kan ikke bedømme om det er noget i den retning. Men må indrømme at jeg ikke kan lade være med at tænke på Prins Henriks sidste tid, hvor han jo også udtalte sig mærkeligt, og det var der jo så en årsag til, så tænker også det kunne være noget begyndende demens? :gruble: Det virker ikke som den GN vi har set / hørt tidligere :forvirret:
Senest rettet af Wizzze 13. mar 2019, 15:56, rettet i alt 1 gang.
9
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf Pølsemix » 13. mar 2019, 15:43

For mig ligner det en klassisk Mikael Bertelsen og Mads Brügger ide, de elsker at tage ting til det absurde og pinlige. Enten har Ghita bare spillet med, eller også har journalisten vidst hvilke knapper hun skulle trykke på.
0
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf Kruspersille » 13. mar 2019, 15:45

Jeg får helt ondt i maven af at høre det (har kun hørt meget lidt). Jeg har arbejdet i butik, og der kom også sådanne nogle typer, der helt ud af det blå kunne blive personlige og modbydelige. Det sætter sig i kroppen og det sidder længe. Jeg kan godt forstå, at Iben ikke vil udtale sig, jeg tror det må være svært at tale om. Nogle mennesker er dog bedre til at tackle det end andre.

Jeg synes det lyder som om Ghita er enten ved at blive dement, eller er påvirket af alkohol/piller og jeg forstår ikke, hvorfor de har offentliggjort interviewet. Jeg håber, de har gjort det med Ibens velsignelse.
1
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf Kruspersille » 13. mar 2019, 15:46

Pølsemix skrev:For mig ligner det en klassisk Mikael Bertelsen og Mads Brügger ide, de elsker at tage ting til det absurde og pinlige. Enten har Ghita bare spillet med, eller også har journalisten vidst hvilke knapper hun skulle trykke på.

Nå, ja, det kan da godt være. At det bare er en gimmick :gruble:
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf Modesty Blame » 13. mar 2019, 15:49

Jeg synes, hun er dybt ubehagelig overfor journalisten. Og jeg synes, det er fint, det er offentliggjort. Hun behandler et andet menneske som skidt, fordi hun tror hun kan slippe af sted med det. Hun har selv sagt ja til præmissen, men så kan hun ikke lide den alligevel. Det der, hun laver over for IMZ, synes jeg egentlig ikke skal ties ihjel.
19
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf LaScrooge » 13. mar 2019, 15:52

Gud, hvor er hun skrækkelig, Ghita. Hvad fanden foregår der? Hun overfalder hende verbalt på en virkelig ondskabsfuld måde.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf DenBruneMunk » 13. mar 2019, 15:57

Det var godt nok et mærkeligt interview. 58minutter, og egentlig rimelig indholdsløst, og primært angribes journalisten her og Ghita stopper ikke efter et par minutter, og det slutter på samme måde.

Jeg ved ikke om kendisser opfører sig sådan udenfor mikrofonen, og dette er et af mange tilfælde vi hører lidt af baggrunden men det lyder ikke for godt.

At man så skal sidde med en stor grim mic :) i 7 timer og tale, det kunne måske også sætte mit pis i kog men det overfald Ghita laver og den nedsættende måde det kører på , det er altså en mærkelig samtale.

Hvis jeg ikke vidste bedre, så havde Ghita ikke bare en dårlig dag men så har hun skjult en sygdom og sindstilstand som hun ikke fik taget piller imod den dag, til præcis den samtale, for den er godt nok negativ og Ghita har lidt for høje tanker om sig selv og ødelægger vist hende , Iben's, forsøg på at interviewe, så hun bliver vel bange som hun forklarer på et tidspunkt.

Nå, kan anbefale andre at høre de 58minutter, og ikke bare læse uddrag, for at høre Ghita sige det, siger mere end de skrevne ord (præcis som man taler her på forum).
Link til 24syv's podcast: https://www.24syv.dk/programmer/24syv-d ... ks-ghita-1

Dmitra skrev:jeg fornemmer også at Ghita er muggen allerede inden hun åbner døren og uanset hvor irriterende hun så end kan have syntes IMZ var så kan intet, udover sygdom, forsvare den måde hun sagde fra på.

Du rammer rigtig godt her! Bare kommentaren omkring hunden som er ligeglad osv, lyder da også mærkelig, synes ikke jeg har mødt hunde som blev talt om på den måde.
Senest rettet af DenBruneMunk 13. mar 2019, 16:01, rettet i alt 1 gang.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf zembra1986 » 13. mar 2019, 15:58

Det er helt hen i vejret af Ghita at opføre sig sådan og så overfor en journalist som jeg synes forholder sig meget neutral og bare forsøger at lave det interview, som Ghita selv er gået med til.

Det overrasker mig dog slet ikke. Jeg har længe synes Ghita virker meget arrogant og med udprægede diva nykker og "næsen-i-sky" tendenser. Dette bekræfter egentlig bare det billede jeg har af hende.

Kan godt være hun er anderledes privat, det ved jeg naturligvis ikke. Men offentlige Ghita er så absolut ikke en person jeg er fan af. Dygtig skuepiller, men det er så også det.
Senest rettet af zembra1986 13. mar 2019, 16:03, rettet i alt 2 gange.
2
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf billiebean » 13. mar 2019, 15:58

Min første tanke var demens.. if it walks like a duck and talks like a duck..

Selv hvis man er et virkelig skidt match personlighedsmæssigt med journalisten, så kører man den jo på ingen måde så langt ud, som GN gør. Hvad skulle hun få ud af det? Nej. Det ligner mere samme mønster som med Prins Henrik som helt mistede situationsfornemmelsen og opførte sig bizart.
8
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Ghita Nørby og Iben Maria Zeuthen

Indlægaf LaScrooge » 13. mar 2019, 16:01

Demens er måske et godt bud.
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Livets forhold"