Biomor og Bonus

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Søhesten
Indlæg: 410
Tilmeldt: 26. dec 2018, 15:41
Kort karma: 34
Likede indlæg: 795

Re: Biomor og Bonus

Indlægaf Søhesten » 15. mar 2019, 10:40

Lige en kommentar til det med billeder mm.
Jeg er selv blevet kærester med en dom har børn. Jeg er overhovedet ikke jaloux, usikker eller noget som helst andet. Men hvis min kæreste hele tiden skulle SMS, skrive eller sende billeder til hans eks kone, ville jeg føle at hun var en del af vores forhold. Det lyder lidt hårdt, men jeg ville ikke gide forholde mig til hende hele tiden også selvom det kun er om børnene. Og igen jeg er slet ikke jaloux, jeg vil bare ikke være 3 i mit forhold.
6
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Biomor og Bonus

Indlægaf Pyjamas » 15. mar 2019, 10:42

Jeg har altid sagt, at jeg ved, at min eks har fået en ny kæreste, når han pludselig ikke er så engageret i kontakt. Det samme den anden vej; når han er enormt snakkesalig og sender billeder/ringer, så er han blevet single. Den er sikker hver gang.
Jeg synes, det er pisse hamrende irriterende, at vores samarbejde gynger sådan op og ned alt efter hans forhold, og det er heller ikke sådan, jeg ser det bedste samarbejde mellem os. For at beskytte mig selv (og dermed også min søn) holder jeg mig fra hyggesnak, for hvis vi begynder at have en form for venskab, bliver det ødelagt af, at han kommer i forhold.
Jeg har i øvrigt ikke selv været i et officielt forhold i det tid, vi har været fra hinanden, så jeg skal ikke kunne sige, om jeg ville reagere på samme måde. Men det ville jeg måske nok.

At flytte sammen efter 3 måneder er meget tidligt, især når der er et delebarn indblandet. Det er vel også begrænset hvor mange gange, jeres barn har mødt fars kæreste, før hun flytter ind.

Det, jeg vil sige, er, at jeg virkelig forstår dig, og jeg kan tydeligt huske de samme følelser, for dem har jeg også haft hver gang. Jeg håber, du kan finde en måde at være i det på.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Biomor og Bonus

Indlægaf avdotja » 15. mar 2019, 13:34

Søhesten skrev:Lige en kommentar til det med billeder mm.
Jeg er selv blevet kærester med en dom har børn. Jeg er overhovedet ikke jaloux, usikker eller noget som helst andet. Men hvis min kæreste hele tiden skulle SMS, skrive eller sende billeder til hans eks kone, ville jeg føle at hun var en del af vores forhold. Det lyder lidt hårdt, men jeg ville ikke gide forholde mig til hende hele tiden også selvom det kun er om børnene. Og igen jeg er slet ikke jaloux, jeg vil bare ikke være 3 i mit forhold.

Det kan jeg sagtens forstå. Men der er forskel på “hele tiden” og så feks lige sende et billede af det udklædte barn til den årlige fastelavnsfest.
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Biomor og Bonus

Indlægaf Stitch » 15. mar 2019, 14:14

Nu en kommentar fra en, der var bonusmor. Spørgsmålet er hvor meget der er ham der af misforståede hensyn eller andet ikke længere sender billeder etc.

Min eks gad nemlig ikke sende billeder eller hyggesnakke. Heller ikke selvom jeg insisterede og syntes, at han burde sende hende lidt. Så måske er det bare det han gider/ikke gider pt. Og så er det bare nemmere at skyde skylden på hende?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Søhesten
Indlæg: 410
Tilmeldt: 26. dec 2018, 15:41
Kort karma: 34
Likede indlæg: 795

Re: Biomor og Bonus

Indlægaf Søhesten » 15. mar 2019, 19:28

avdotja skrev:
Søhesten skrev:Lige en kommentar til det med billeder mm.
Jeg er selv blevet kærester med en dom har børn. Jeg er overhovedet ikke jaloux, usikker eller noget som helst andet. Men hvis min kæreste hele tiden skulle SMS, skrive eller sende billeder til hans eks kone, ville jeg føle at hun var en del af vores forhold. Det lyder lidt hårdt, men jeg ville ikke gide forholde mig til hende hele tiden også selvom det kun er om børnene. Og igen jeg er slet ikke jaloux, jeg vil bare ikke være 3 i mit forhold.

Det kan jeg sagtens forstå. Men der er forskel på “hele tiden” og så feks lige sende et billede af det udklædte barn til den årlige fastelavnsfest.


Selvfølgelig :-)
0
Mormedmere
Indlæg: 36
Tilmeldt: 11. mar 2019, 13:49
Kort karma: 2
Likede indlæg: 65

Re: Biomor og Bonus

Indlægaf Mormedmere » 18. mar 2019, 07:03

Søhesten skrev:Lige en kommentar til det med billeder mm.
Jeg er selv blevet kærester med en dom har børn. Jeg er overhovedet ikke jaloux, usikker eller noget som helst andet. Men hvis min kæreste hele tiden skulle SMS, skrive eller sende billeder til hans eks kone, ville jeg føle at hun var en del af vores forhold. Det lyder lidt hårdt, men jeg ville ikke gide forholde mig til hende hele tiden også selvom det kun er om børnene. Og igen jeg er slet ikke jaloux, jeg vil bare ikke være 3 i mit forhold.



Det kan jeg sagtens forstå :)

Men det var slet ikke hele tiden. Det var et enkelt billede når der skete noget ud over det sædvanlige hverdagshalløj-
0
Mormedmere
Indlæg: 36
Tilmeldt: 11. mar 2019, 13:49
Kort karma: 2
Likede indlæg: 65

Re: Biomor og Bonus

Indlægaf Mormedmere » 18. mar 2019, 07:09

Stitch skrev:Nu en kommentar fra en, der var bonusmor. Spørgsmålet er hvor meget der er ham der af misforståede hensyn eller andet ikke længere sender billeder etc.

Min eks gad nemlig ikke sende billeder eller hyggesnakke. Heller ikke selvom jeg insisterede og syntes, at han burde sende hende lidt. Så måske er det bare det han gider/ikke gider pt. Og så er det bare nemmere at skyde skylden på hende?


Hmm.. det kan jeg jo ikke vide. Men så kunne han melde det ud så han ikke mudre relationen mellem hende og mig.

Men når hun ikke er hjemme når jeg aflevere, eller hun ikke er med nede og aflevere, så snakker han jo gerne med mig. Om løst og fast.

Men altså, jeg har mere ro på nu hvor jeg har talt med far om et par ting. Jeg synes jeg føler mig hørt og egentlig også forstået, selvom vi ikke var enige om det. Det behøver vi jo heller ikke være :)
2

Tilbage til "Livets forhold"