Flypassager får 150$ af overvægtig side-passager for at fylde. Er det OK?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Flypassager får 150$ af overvægtig side-passager for at fylde. Er det OK?

Indlægaf Fru Sunshine » 15. mar 2019, 07:16

Maanii skrev:
Fræksak skrev:
Jedi skrev:
Fræksak skrev:
Jedi skrev:
Fræksak skrev:Jeg kan simpelthen ikke regne ud, hvordan man kan fylde 1/3 ind over en andens flysæde, når der er armlæn? altså numsen skal være meget mærkværdigt skabt, for at den kan flyde så langt ind under armlænet og ud over den andens plads, for at det skal kunne lade sig gøre.


Bortset fra det, så kræver det bare nogle helt specifikke retningslinjer, hvis alle skal kunne tilfredsstilles. Jeg ved fx på stående fod ikke, om jeg fylder ingen eller 2 eller 5 cm af mine døtres pladser, når vi skal flyve om nogle måneder. At dømme fra flere af svarene her i tråden, må man ikke på nogen måde optage noget af nabopladsen, for den har naboen jo betalt for (og så skidevære med, at han gør min tur til et helvede, fordi han lugter af mandelpropper eller snøfter hvert 4. sekund under hele turen). Betyder det så, at jeg for en sikkerheds skyld skal booke to pladser?

Noget helt andet - som jeg alligevel synes er relevant her - er det med at slå de sk**e sæder tilbage! Hvem ejer pladsen mellem min mave og foransiddende passager? Ham, så han kan slå sædet tilbage, eller mig, som har betalt for at kunne være der med mine knæ og kunne trække vejret?


Fordi det er ganske muligt at møve midten ind mellem armlænene og få sig spændt fast i selen (med forlænger) og samtidig flyde ud både over og under armlænet. Det er jo ikke knoglerne, som pludselig er blevet bredere.
Anyhoo, der er utvivlsomt mange ting ved andre passagerer, som er irriterende. At man kan slå sit sæde tilbage af komfort er vel fint, med mindre det sker midt i maden?


Nej, for så rammer sædet mit knæ, og den plads har jeg jo betalt for, ik? Altså hvis jeg skal følge logikken her i tråden.


Du læner dit eget sæde tilbage?


det er jeg ikke vild med og har i øvrigt været ude for ikke at kunne (når man sidder bagest, fx).


Det synes jeg ikke er sammenligneligt.
At sædet kan lænes tilbage er et vilkår som er kendt på forhånd.

Det et også et kendt vilkår, at flysæder er smalle.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Flypassager får 150$ af overvægtig side-passager for at fylde. Er det OK?

Indlægaf Fru Sunshine » 15. mar 2019, 09:50

Maanii skrev:Jeg forventer at have mit sæde for mig selv, men jeg ved at ryglænet forean kan blive lænet tilbage under turen.

Jeg kan bedre leve med at sidde tæt, end jeg kan med at få mine knæ mast. Og hvis den foran er en, der sidder og spræller rundt, er det endnu værre.
Jeg tænker bare, at vi jo er forskellige i, hvad vi synes er træls, og hvad vi kan "leve med" så at sige.
Den eneste måde at slippe for nogen af delene er jo, at vi lader være med at flyve - og det har jeg trods alt ikke tænkt mig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Flypassager får 150$ af overvægtig side-passager for at fylde. Er det OK?

Indlægaf Fru Sunshine » 15. mar 2019, 11:05

Maanii skrev:
Fru Sunshine skrev:
Maanii skrev:Jeg forventer at have mit sæde for mig selv, men jeg ved at ryglænet forean kan blive lænet tilbage under turen.

Jeg kan bedre leve med at sidde tæt, end jeg kan med at få mine knæ mast. Og hvis den foran er en, der sidder og spræller rundt, er det endnu værre.
Jeg tænker bare, at vi jo er forskellige i, hvad vi synes er træls, og hvad vi kan "leve med" så at sige.
Den eneste måde at slippe for nogen af delene er jo, at vi lader være med at flyve - og det har jeg trods alt ikke tænkt mig.


Det har ikke noget med personligt præferencer at gøre.
Man har betalt for ét helt sæde, og det sæde kan læne tilbage – Det er hvad man har bestilt, betalt for og kan forvente – Hverken mere eller mindre.

Jeg er i sagens natur ikke enig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Flypassager får 150$ af overvægtig side-passager for at fylde. Er det OK?

Indlægaf Fru Sunshine » 15. mar 2019, 12:17

Maanii skrev:
Fru Sunshine skrev:
Maanii skrev:
Fru Sunshine skrev:
Maanii skrev:Jeg forventer at have mit sæde for mig selv, men jeg ved at ryglænet forean kan blive lænet tilbage under turen.

Jeg kan bedre leve med at sidde tæt, end jeg kan med at få mine knæ mast. Og hvis den foran er en, der sidder og spræller rundt, er det endnu værre.
Jeg tænker bare, at vi jo er forskellige i, hvad vi synes er træls, og hvad vi kan "leve med" så at sige.
Den eneste måde at slippe for nogen af delene er jo, at vi lader være med at flyve - og det har jeg trods alt ikke tænkt mig.


Det har ikke noget med personligt præferencer at gøre.
Man har betalt for ét helt sæde, og det sæde kan læne tilbage – Det er hvad man har bestilt, betalt for og kan forvente – Hverken mere eller mindre.

Jeg er i sagens natur ikke enig.


Jeg kan ikke rigtig se hvad der er at være uenig i?

Det ér jo tilladt at læne sædet tilbage. Det er ikke en holdnings sag.

Det er da også tilladt at være tyk. Det er der mig bekendt ikke nogen regler om. Så jo, jeg kan godt være uenig i, at det ikke har noget med personlige præferencer at gøre.

Men nevermind.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2921

Re: Flypassager får 150$ af overvægtig side-passager for at fylde. Er det OK?

Indlægaf Kilix » 15. mar 2019, 23:14

Min kaereste er en str xxxxxxl (6xl) det meste sidder paa maven af ham, men han er ogsaa ret bred og hoej.
Naar vi flyver sammen og ikke kan booke comfort plus saeder, og jeg tager midtersaedet for ikke at genere den 3. passager med hans fylderi, saa er det ikke den helt store luksus tur jeg er paa. F.eks kan min kaereste ikke altid klappe det lille bord ned, og hvis personen i saedet foran saa ogsaa laener sit saede helt tilbage er der vitterligt ikke meget plads tilbage. Han er meget pinlig beroert over at tage saa meget plads, og meget opmaerksom paa ikke at genere sidemanden eller kvinden, men altsaa han passer i saedet uden decideret at fylde ud over armlaenet.

Han har saa ogsaa proevet at vaere i vinduesaedet paa en tur til Seattle med en spinkel kvinde i midtersaedet som faldt i soevn op ad ham (han er meget bloed :D), da hun saa 'langt om laenge' vaagnede ved indflyvningen, takkede hun ham for den bedste soevn hun nogensinde havde faaet paa en oversoeisk tur :lol: og saa ogsaa en undskyldning for at tage sig friheder :lol2:

Hver gang vi booker en flyrejse snakker vi om at det kunne vaere TOP nice at det var muligt at booke et XL saede med bare lidt mere bredde paa alle leder. Eller paa anden maade goere opmaerksom paa at man er stor og evt kan goere en anden passagers tur ret traels, saa flyselskabet har mulighed for at tage det op.
2

Tilbage til "Livets forhold"