Seriemordere

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2950
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8319

Re: Seriemordere

Indlægaf Fru Himmelblå » 9. jul 2020, 13:13

Nu har jeg set dokuserien om The Golden State Killer på DRTV. Det amerikanske medieformat lægger simpelthen op til røvsyge dokumentarer. Ævle-bævle gennem 7(!) afsnit. De samme klip og historier der gruges igen og igen. Gentagelser hele tiden.
Serien kunne være kogt ned til en enkelt time eller en gennemsnitlig filmlængde.

Han er jo ikke for alvor speciel på nogen måde ud over, at han var god til ikke at blive fanget. Hvilket åbenbart havde meget at gøre med, at det var en anden tid med færre muligheder for at fange og identificere ham.
3
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Seriemordere

Indlægaf Knirkemis » 10. jul 2020, 15:27

Hvor ser I Jeffrey Dahmer dokumentaren, som er nævnt tidligere i tråden?
Jeg læsten en del om seriemordere for flere år siden, og kan mærke at interessen er kommet lidt retur, efter at have set Tes Bundy dokumentaren på Netflix for nylig.
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Seriemordere

Indlægaf Daphne » 10. jul 2020, 22:44

Frøken Himmelblå skrev:Nu har jeg set dokuserien om The Golden State Killer på DRTV. Det amerikanske medieformat lægger simpelthen op til røvsyge dokumentarer. Ævle-bævle gennem 7(!) afsnit. De samme klip og historier der gruges igen og igen. Gentagelser hele tiden.
Serien kunne være kogt ned til en enkelt time eller en gennemsnitlig filmlængde.

Han er jo ikke for alvor speciel på nogen måde ud over, at han var god til ikke at blive fanget. Hvilket åbenbart havde meget at gøre med, at det var en anden tid med færre muligheder for at fange og identificere ham.

Vi har lige set den i dag. Vi har prøvet en gang før for noget tid siden, men mistede interessen et par afsnit inde, netop fordi den er så langtrukken. Vi besluttede os for at se 1. afsnit - derefter 6. og 7. Og det passede perfekt. Vi følte at vi fik hele historien med - opsummeringen i begyndelsen af afsnit 6 bestod min. 80% af pointer fra afsnit 1. Så det var en god måde, for os, at se den på - vi så det hele i løbet af i dag. Ret spændende :)
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Seriemordere

Indlægaf Daphne » 11. jul 2020, 12:02

Magic In The Sky skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Nu har jeg set dokuserien om The Golden State Killer på DRTV. Det amerikanske medieformat lægger simpelthen op til røvsyge dokumentarer. Ævle-bævle gennem 7(!) afsnit. De samme klip og historier der gruges igen og igen. Gentagelser hele tiden.
Serien kunne være kogt ned til en enkelt time eller en gennemsnitlig filmlængde.

Han er jo ikke for alvor speciel på nogen måde ud over, at han var god til ikke at blive fanget. Hvilket åbenbart havde meget at gøre med, at det var en anden tid med færre muligheder for at fange og identificere ham.

Jeg har forsøgt at se den 3 gange. Jeg faldt i søvn hver gang så nu har jeg opgivet.

Ellers gør som os :D Se afsnit 1, 6 og 7. Det virkede for os, efter et mislykket forsøg på at se det hele sidste år. De mellemliggende afsnit går bare i megameget i detaljer med fx teorier, men vi følte ikke vi missede noget som helst ved at springe dem over.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Seriemordere

Indlægaf hotlips » 9. aug 2020, 00:44

Knirkemis skrev:Hvor ser I Jeffrey Dahmer dokumentaren, som er nævnt tidligere i tråden?
Jeg læsten en del om seriemordere for flere år siden, og kan mærke at interessen er kommet lidt retur, efter at have set Tes Bundy dokumentaren på Netflix for nylig.


Den lå på YouTube, men jeg kan godt se den er væk nu.

Til gengæld har jeg fundet the jeffrey dahmer files, jeg kan ikke finde ud af at linke så du må søge den frem selv, der bør være hvad du har brug for her.

Det er efter min mening en af de bedste dokumentarer der er lavet om seriemordere, instruktøren har også fået stor ros for at få det bedste ud af et format hvor der skiftes mellem fiktiv dramatiserede scener og så autentiske fortællere, det er betjenten der tog imod dahmer og fulgte ham igennem det hele, retsmedicineren der stod for at undersøge alle de menneskelige rester man fandt og så dahmers nabo.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Seriemordere

Indlægaf Shmartiesh » 9. aug 2020, 06:29

I’ll be gone in the dark er anbefalelsesværdig. Det er en anden type end normalt fordi den handler i stor grad om Michelle som skrev bogen af samme navn. Og det var hendes forslag at lave et stamtræ ud fra morderens DNA og derved fangede de ham. Man skal bare indstille sig på den handler om hende og hendes dedikation til sagen, så er den god. Hvis man kun vil høre om seriemorderen så bliver man nok skuffet.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Seriemordere

Indlægaf hotlips » 14. aug 2020, 08:45

Er der nogen af jer andre der har fulgt med i den canadiske sag om de to unge mænd sidste sommer?

Kam mcleod og bryer schmegelsky.

Det er en mærkelig historie, de har angiveligt slået et ungt par ihjel uden grund, nogle dage senere en ældre mand hvor de stjal hans bil og en uge efter to efter begik de så selvmord.
De har efterladt 6 videoer hvor de tilstår mordene og en der er deres last will and testament.

Der er intet motiv og der er næsten ikke sluppet noget ud fra officiel side om optakten, der har været lidt om at den ene blev dumpet af en ung dame der er lille søster til hans medskyldige.

Men det er canada og de opholdt sig i flere uger i afsides egne, man ved de har forsøgt at lave et bagholl på en mand der havde parkeret for at få sig en lur ved siden af motorvejen og der er forskellige ting de har haft som man ikke kan klarlægge hvor er kommet fra.
Det har jo gjort det til en favorit blandt konspirationstosser, og jeg synes det er svært at finde informationer, det er simpelthen så anderledes en livsform så man skal hele tiden være opmærksom på at forudsætningerne ikke er som man selv tager for givet.

Det ville være fint hvis de snart fik lavet en ordentlig samlet udsendelse om det hele, så kan det også være det giver mere mening end jeg synes det gør nu.
Jeg bryder mig generelt ikke om konspirationsteorier og de der dyrker dem, men i det her tilfælde er jeg faktisk med dem et stykke af vejen, jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan man kan virke som om det er klippefast at der ikke er flere ofre.

Jeg tror ikke det er fordi nogen vinder på det, måske er det bare fordi man gerne vil undgå spekulationer, det er sådan set også sympatisk nok.

Men så vidt jeg kan se er det et område der er større end Europa de har opholdt sig i mellem de første mord og til de begik selvmord, der er jægere, naturfolk og folk der bare har valgt at bo isoleret, hvordan det helt overordnet kan være muligt at fastslå at der ikke er blevet myrdet nogen under de omstændigheder, det kan jeg ikke regne ud.
Men hvis nogen ved det eller mener de kan regne det ud så vil jeg da gerne høre om det.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16960
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21092

Re: Seriemordere

Indlægaf Misantropen » 14. aug 2020, 09:05

hotlips skrev:Er der nogen af jer andre der har fulgt med i den canadiske sag om de to unge mænd sidste sommer?

Kam mcleod og bryer schmegelsky.

Det er en mærkelig historie, de har angiveligt slået et ungt par ihjel uden grund, nogle dage senere en ældre mand hvor de stjal hans bil og en uge efter to efter begik de så selvmord.
De har efterladt 6 videoer hvor de tilstår mordene og en der er deres last will and testament.

Der er intet motiv og der er næsten ikke sluppet noget ud fra officiel side om optakten, der har været lidt om at den ene blev dumpet af en ung dame der er lille søster til hans medskyldige.

Men det er canada og de opholdt sig i flere uger i afsides egne, man ved de har forsøgt at lave et bagholl på en mand der havde parkeret for at få sig en lur ved siden af motorvejen og der er forskellige ting de har haft som man ikke kan klarlægge hvor er kommet fra.
Det har jo gjort det til en favorit blandt konspirationstosser, og jeg synes det er svært at finde informationer, det er simpelthen så anderledes en livsform så man skal hele tiden være opmærksom på at forudsætningerne ikke er som man selv tager for givet.

Det ville være fint hvis de snart fik lavet en ordentlig samlet udsendelse om det hele, så kan det også være det giver mere mening end jeg synes det gør nu.
Jeg bryder mig generelt ikke om konspirationsteorier og de der dyrker dem, men i det her tilfælde er jeg faktisk med dem et stykke af vejen, jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan man kan virke som om det er klippefast at der ikke er flere ofre.

Jeg tror ikke det er fordi nogen vinder på det, måske er det bare fordi man gerne vil undgå spekulationer, det er sådan set også sympatisk nok.

Men så vidt jeg kan se er det et område der er større end Europa de har opholdt sig i mellem de første mord og til de begik selvmord, der er jægere, naturfolk og folk der bare har valgt at bo isoleret, hvordan det helt overordnet kan være muligt at fastslå at der ikke er blevet myrdet nogen under de omstændigheder, det kan jeg ikke regne ud.
Men hvis nogen ved det eller mener de kan regne det ud så vil jeg da gerne høre om det.

Jeg fulgte sagen da de var på flugt. Dengang syntes jeg da der var mange informationer og teorier om motivet, men det er ved at være et halvt års tid siden jeg har fulgt med så der kan være sket meget siden.

Dengang hed det sig at den ene havde det svært, bl.a pga. forældrenes skilsmisse. Jeg husker ikke om han var blevet mobbet, men han havde psykiske problemer og var højtenationalist. Det var de måske begge. Jeg mener også den ene havde joket med at slå sine klassekammerater ihjel, men det kan være jeg blander det sammen med en anden sag.

Den enes far gav også tv-interviews, men motivet er og bliver nok gisninger når de har taget den viden med sig i graven. For hvis skyld skulle der blive lavet en udsendelse om dem/det eller hvorfor?

Jeg forstår ikke hvad du mener med det markerede. Vil du uddybe?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Seriemordere

Indlægaf hotlips » 26. nov 2020, 00:22

Dmitra skrev:Apropos seriemordere, så er Peter Sutcliffe (The Yorkshire Strangler) død i dag. Dødsårsagen er noteret som Covid-19, men der var vist en hel del helbredsmæssigt på spil.

Jeg kom lige i tanke om denne tråd.


Det er fint at få den slags med, det er jo heller ikke usædvanligt at der kommer noget i medierne når nogen af dem dør eller der sker andet opsigtsvækkende i deres sager.

Jeg tror nu nok det er et tilfælde, men Netflix kommer med en miniserie om ham 15 december, den hedder the ripper.

Der er iøvrigt også lige kommet en om Dennis Nielsen på c more den hedder the real des.

og der ligger en på drtv om joanne dennehy, hun er som man jo ofte ser med kvinder ikke den type der myrder med mellemrum i flere år, da hun først gik amok kunne hun åbenbart ikke stoppe igen og det er en mærkelig historie, hun er den første kvinde siden rose west der ikke har nogen chance for at komme ud og det er kun de to kvinder der sidder på absolut livstid i England i dag.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Seriemordere

Indlægaf hotlips » 5. dec 2020, 04:40

Der er åbenbart både kommet en serie hvor historien er dramatiseret og så en dokumentar på c more, de hedder bare des begge dele om Dennis nilsen.

Det er en måde der fungerer fint for mig, så er man nogenlunde på det rene med historien og hvad der evt var fakta og fiktion og det er ikke en sag jeg kendte så godt på forhånd.

Men han har såvidt jeg forstår det været en der godt nok havde er godt job men som iøvrigt blev anset for en noget besynderlig person der ikke har formået at knytte folk til sig og hans ofre var unge mænd der af forskellige grunde havde brug for en seng eller andet.

Serien har fået gode anmeldelser, det er ikke skuespillere jeg kender men jeg synes de gør det godt, og den er meget engelsk i mangel af en bedre betegnelse, der er ikke noget der tyder på man har forsøgt at puste hverken karakterer eller begivenheder op i amerikansk stil, men det gør den ihvertfald for mig bliver mere uhyggelig på en måde, måske er det det der ordinære miljø og så er der en mand der har slået 12 mennesker ihjel, parteret og dyrket kannibalisme og nekrofili.. Det virker meget voldsomt på den baggrund .
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Seriemordere

Indlægaf hotlips » 13. dec 2020, 10:09

Zodiacs ene brev er blevet dekrypteret.

Jeg synes ikke det siger noget brugbart men det er jo muligt andre kan få noget ud af det.

" I hope you are having lots of fun in trying to catch me. ... I am not afraid of the gas chamber because it will send me to paradice (sic) all the sooner because I now have enough slaves to work for me.”

Jeg har set folk foreslå at man udgiver det og en sammenskkrivning af hvad man ved om hans teorier og håber nogen genkender tankegangen som man havde held med da man skulle fange ted kazynski men jeg har svært ved at tro særligt meget på det.

Så gamle sager skal der helst dna til, for alle parters skyld efter min mening.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43978

Re: Seriemordere

Indlægaf paint » 13. dec 2020, 23:09

hotlips skrev:Zodiacs ene brev er blevet dekrypteret.

Jeg synes ikke det siger noget brugbart men det er jo muligt andre kan få noget ud af det.

" I hope you are having lots of fun in trying to catch me. ... I am not afraid of the gas chamber because it will send me to paradice (sic) all the sooner because I now have enough slaves to work for me.”

Jeg har set folk foreslå at man udgiver det og en sammenskkrivning af hvad man ved om hans teorier og håber nogen genkender tankegangen som man havde held med da man skulle fange ted kazynski men jeg har svært ved at tro særligt meget på det.

Så gamle sager skal der helst dna til, for alle parters skyld efter min mening.


Umiddelbart vil jeg gætte på, at han ikke lever mere. han begyndte sin bestialske karriere i starten af 1960'erne. Har han været omkring de 30 - 35 år dengang, ville han være han oppe i firserne nu, hvis ikke halvfemserne.
Jeg tror heller ikke en galning som ham, pludselig stopper med at myrde folk. Det kan han simpelthen ikke. De fire år, hvor han tilsyneladende stoppede med at skive til aviserne, er mit gæt at han har siddet i fængsel, ét eller andet sted. Typer som ham, vil have opmærksomhed og hvis han imod alle odds skulle være i live et eller andet sted endnu, ville han stensikkert fortsætte med sine breve.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Seriemordere

Indlægaf hotlips » 14. dec 2020, 04:16

paint skrev:
hotlips skrev:Zodiacs ene brev er blevet dekrypteret.

Jeg synes ikke det siger noget brugbart men det er jo muligt andre kan få noget ud af det.

" I hope you are having lots of fun in trying to catch me. ... I am not afraid of the gas chamber because it will send me to paradice (sic) all the sooner because I now have enough slaves to work for me.”

Jeg har set folk foreslå at man udgiver det og en sammenskkrivning af hvad man ved om hans teorier og håber nogen genkender tankegangen som man havde held med da man skulle fange ted kazynski men jeg har svært ved at tro særligt meget på det.

Så gamle sager skal der helst dna til, for alle parters skyld efter min mening.


Umiddelbart vil jeg gætte på, at han ikke lever mere. han begyndte sin bestialske karriere i starten af 1960'erne. Har han været omkring de 30 - 35 år dengang, ville han være han oppe i firserne nu, hvis ikke halvfemserne.
Jeg tror heller ikke en galning som ham, pludselig stopper med at myrde folk. Det kan han simpelthen ikke. De fire år, hvor han tilsyneladende stoppede med at skive til aviserne, er mit gæt at han har siddet i fængsel, ét eller andet sted. Typer som ham, vil have opmærksomhed og hvis han imod alle odds skulle være i live et eller andet sted endnu, ville han stensikkert fortsætte med sine breve.


Golden state killer har jo lige bevist at det sker de stopper og at de kan holde pauser på flere år uden at have været tvunget til det på grund af fks fængsel.

Jeg har ikke så meget kendskab til den sag at jeg tør gætte på noget som helst, men jeg tror man skal være forsigtig med at tage ret meget for givet når der er tale om så usædvanlige mennesker.

Det kan være han som så mange andre af den type mordere lever et stille liv med kone og børn, men det er jo også muligt at hans besynderlige hjerne har givet ham en meget anderledes tilværelse, måske er han blevet kunstner fks og har fået opmærksomhed på en anden måde, der er nogle kunstnere og der var det især i 60erne og 70erne der var eller er hvad man ville betragte som regulære galninge hvis ikke de på et tidspunkt var blevet udråbt som genier, det vil slet ikke komme bag på mig hvis der engang skulle vise sig at have været folk i det miljø der har gjort ting der ikke kom frem fordi det blev anset for et udslag af deres geniale person at de fablede om at slå ihjel i en eller anden form, der bare blev affejer fordi man ikke ønskede at se det.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Seriemordere

Indlægaf hotlips » 24. dec 2020, 02:11

Der er en mini serie på dr der hedder det værste menneske, den handler om en mand der mener hans far var zodiac.

Jeg har kun set det ene afsnit og har mest indtryk af at vi er ude i noget med at ønske ens far der forlod en var både celebrity og det værste af det værste.

Det er lidt sært, jeg har ikke nok kendskab til sagen til at mene om der er noget om det, men jeg kan godt tro nogen kan finde det interessant, at man anser berømmelsenn der følger med for noget attraktivt.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4646
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8391

Re: Seriemordere

Indlægaf Tibbler » 18. jan 2021, 20:08

Dmitra skrev:
CD44E963-952F-4379-ABF0-A666937D1416.jpeg


Apropos det, er der så andre der har fået set The Nightstalker på Netflix og hvad synes I?

Og i øvrigt, for lige at dreje det hen på en helt anden, så døde Samuel Little jo her mellem jul og nytår, mener jeg, det var. Endnu en af dem der eftersigende havde en hel del liv på samvittigheden


Jeg har set den. Synes den var ganske glimrende.

- og så synes jeg, at det var lidt sjovt (eller hvad man nu skal kalde det), at et af hans ofre hed Peter Pan :D
0

Tilbage til "Livets forhold"