Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf admin » 2. jan 2019, 14:26

Tråd overtaget af admin

Hørte i dag en udtale, at kvindevenskaber og rene kvindegrupper havde langt flere konflikter, var meget mere "indviklede" og med mere sladder end mandevenskaber. Den har jeg hørt et par gange før, jeg hader lidt den stereotyp og kan ikke selv genkende det. Jeg tror at meget af det handler om, at kvinders konflikter bliver betegnet som netop drama, "fnidder" eller ligefrem "pigefnidder", hvor mænds ikke gør.

Hvad oplever du?
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf thomassneum » 2. jan 2019, 14:49

Jeg oplever mere drama.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Artem » 2. jan 2019, 14:51

Nu er jeg en mand og kender det på den måde ikke. Men har kendt og kender flere kvinder som har prøvet at arbejde begge steder,
Altså på rene kvindearbejdspladser, og på nogle sammen med mig hvor der har været flest mænd. Hvor de netop har sagt det med at det er nemmere at arbejde sammen med mænd, da der ikke er så meget drama.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf A 7 » 2. jan 2019, 14:56

Jeg har også hørt mange kvinder fortælle, at de ikke fungerer godt og at arbejdsmiljøet ikke er godt på arbejdspladser med mange kvinder. Hører ikke det tilsvarende i samme grad fra mænd.
0
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Straniera » 2. jan 2019, 15:00

Min oplevelse er, at der er mest drama mellem mænd.
De kvinder, jeg har kendt og arbejdet ned, har været meget nemmere at omgåes og mere samarbejdsvillige.
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Zombie » 2. jan 2019, 15:11

Straniera skrev:Min oplevelse er, at der er mest drama mellem mænd.
De kvinder, jeg har kendt og arbejdet ned, har været meget nemmere at omgåes og mere samarbejdsvillige.


Samme, særligt fordi de var bedre til at håndtere konflikter og formulere sig ikke-anklagende. Så er det nemmere at have en dialog.
2
aka Forbies

:gammel:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf zembra1986 » 2. jan 2019, 15:14

Straniera skrev:Min oplevelse er, at der er mest drama mellem mænd.
De kvinder, jeg har kendt og arbejdet ned, har været meget nemmere at omgåes og mere samarbejdsvillige.


I arbejdsmæssig sammenhæng er min oplevelse det helt modsatte. Kors, hvor har der været meget fnidder og drama på de arbejdspladser jeg har været på, som har haft stor overvægt at kvinder.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Zombie » 2. jan 2019, 15:14

Mavis skrev:Hørte i dag en udtale, at kvindevenskaber og rene kvindegrupper havde langt flere konflikter, var meget mere "indviklede" og med mere sladder end mandevenskaber. Den har jeg hørt et par gange før, jeg hader lidt den stereotyp og kan ikke selv genkende det. Jeg tror at meget af det handler om, at kvinders konflikter bliver betegnet som netop drama, "fnidder" eller ligefrem "pigefnidder", hvor mænds ikke gør.

Hvad oplever du?


Jeg har ikke denne oplevelse og mistænker, det er lidt ligesom fordommen om, at kvinder taler mest, hvor det har vist sig, at enten taler mænd mere eller også er det lige fordelt, alt efter hvilken undersøgelse man læner sig op af.

Jeg oplever, at mænd kan være rigtig tunge at danse med på arbejdspladser, fordi de ikke så nemt formulerer sig og i stedet brænder inde med ting, de irriteres over, hvilket i den grad også fører til konflikter og brok i krogene.
Og når man endelig får snakket om tingene, så er de ikke gode til at formulere sig og går hurtigt i forsvars-mode, hvor de formulerer sig meget anklagende. Der er kvinder bedre til at blive på egen banehalvdel.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Ado » 2. jan 2019, 15:20

Jeg synes mænd er langt nemmere at arbejde sammen med. DOg har jeg ingen problemer med kvindedrama på min arbejdsplads. Og gudskelov for det. Men generelt er min erfaring at kvinder er langt mere dramaopsøgende end mænd.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Sangius » 2. jan 2019, 15:25

Jeg har oplevet drama med både mænd og kvinder i jobbet, og mest mænd i privaten.
Jeg tror det er en fordom uden hold i.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9016
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Purple Haze » 2. jan 2019, 15:25

Har været på arejdsmarkedet i ca 12 år, og har i den periode mødt både mandlige og kvindlige kællinger. Vil sige det har været rimelig ligeligt fordelt mellem kønnene. Og i de tilfælde hvor der har været drama / dårlig stemning, så har det altid udsprunget af en eller to drama-queens.

Har ikke været en del af en vennegruppe hvor der kun har været mænd (selvklart).
Men har da indimellem oplevet noget drama i mine hovedsageligt kvindelige vennegrupper - men her tænker jeg det også har været meget situations eller individs bestemt - og forestiller mig at det samme kunne være sket hvis jeg havde kendt lige så mange mænd som kvinder.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf LaScrooge » 2. jan 2019, 15:26

Jeg tror det afhænger helt af hvilken vennegruppe man er en del af og hvilken type personer der er i den. Jeg kender udmærket de sladrende, dramatiske typer og har ingen af dem blandt mine venner nu, men jeg havde berøring med dem i folkeskolen, på efterskole, på højskole, på gymnasiet og på 1 ren kvindearbejdsplads, der var dårligt ledet. Blandt mine veninder på universitetet og på andre arbejdspladser har jeg ikke oplevet det som noget knyttet særligt til kvindekønnet; tværtom var der på min sidste arbejdsplads en meget falsk fyr, som sladrede og såede splid og forsøgte at spille folk ud mod hinanden.

Jeg tror i øvrigt derudover at der er langt mere drama, sladder og konflikter hos yngre mennesker, dvs. før-teenagere, teenagere og starten af 20'erne, for begge køn, end hos voksne, men den overbevisning kan meget vel skyldes at jeg har muget ud i dem jeg selv omgås. Det kan godt være, at det er mere synligt blandt pigerne, men drengene mobber også hinanden helt forfærdeligt meget, de snakker bare ikke om det, hverken til deres forældre eller andre.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Ata » 2. jan 2019, 15:46

Jeg gider ikke kvinder der laver drama og intriger. Så i min vennekreds er der ikke!
4
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Santa » 2. jan 2019, 16:08

Min erfaring er, at konflikter mellem mænd (kvinder og mænd, alt efter kvindens indstilling!) er nemmere og mere ligefremme.
Til en mand kan man som regel godt sige, hvis de har været en spade eller at de skal tage sig sammen, hvis de dovner den.
Det kan man bestemt ikke til kvinder! Kun med mange lag indpakninger og undskyldninger, og så kan det stadig gå galt...ikke at hun siger det til dig jo...kun til de andre bag din ryg.

Jeg har både mænd og kvinder som tætte venner, og jeg har aldrig haft større konflikter med gutterne. Men det har jeg med veninderne. Ikke ofte dog, for den slags kvinder gider jeg ikke.
Jeg har osse flest kvindelige kolleger, og hold da kæft nogen intrigante kramper! Mine mandlige kolleger er noget nemmere.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er der mere drama i venskaber mellem kvinder?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. jan 2019, 16:31

Jeg har været ene kvinde på en arbejdsplads, og hold nu kæft for en hønsegård. Det var langt værre end de kvindedominerede steder, jeg har været.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"