har du fået julegave fra jobbet?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: har du fået julegave fra jobbet?

Indlægaf PaleSeptember » 14. dec 2018, 11:40

Offentlig ansat (Region Syddanmark), og jeg aner ikke, om vi får julegave. Vi har dog fået de andre år, hvor jeg har været ansat andre steder under Region Syddanmark. Men nu har jeg så også sagt mit job op pr. 31.12., så jeg ved slet ikke, om jeg så får, hvis det er.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: har du fået julegave fra jobbet?

Indlægaf Minionine » 14. dec 2018, 11:45

Ja skal vi lege gæt en arbejdsplads? :lol:
Jeg har fået en Kay Bojesen abe, som jeg er super glad for! :love2: Derudover også portvin og summerbird chokolade. Privatansat.
Kæresten har fået en flowerpot lampe, som vi selv har valgt fra deres gavehjemmeside. Privatansat.
3
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27069

Re: har du fået julegave fra jobbet?

Indlægaf ajnaM » 14. dec 2018, 11:52

Vi har kunnet vælge mellem en række gaver (jeg har endda også siddet i det superstenede udvalg, der har skullet koge udvalget ned til 5-6 forskellige gaver). Jeg var mildest talt uimponeret over udvalget, men har valgt en USB-højttaler, jeg kan bruge i sommerhuset.

Jeg er privatansat.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: har du fået julegave fra jobbet?

Indlægaf kidkomb » 14. dec 2018, 12:01

Vi får ikke julegave. Det er ikke politisk korrekt nok. Så vi får "årsgave". Vorherre til hest.
I år fik jeg et alt for stort og klodset smartwatch som jeg aldrig kommer til at bruge.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: har du fået julegave fra jobbet?

Indlægaf JoyNips » 14. dec 2018, 12:01

Nej, jeg er ansat i en styrelse.. Men direktøren gav mig en øl til julefrokost i sidste uge.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: har du fået julegave fra jobbet

Indlægaf Daine » 14. dec 2018, 12:06

kidkomb skrev:Vi får ikke julegave. Det er ikke politisk korrekt nok. Så vi får "årsgave". Vorherre til hest.
I år fik jeg et alt for stort og klodset smartwatch som jeg aldrig kommer til at bruge.

:stoned:

Årsgave lyder så parforholdsagtigt på en eller anden måde. Hvis julegave virkelig er sådan et fy-fy ord der, så kald det dog en decembergave. Eller en nytårsgave. Medmindre man naturligvis har nogen ansat der ikke følger den gregorianske kalender ... der må problemerne omkring dét dog være større end hvad man skal kalde en gave :D
6
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: har du fået julegave fra jobbet

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. dec 2018, 12:11

Daine skrev:
kidkomb skrev:Vi får ikke julegave. Det er ikke politisk korrekt nok. Så vi får "årsgave". Vorherre til hest.
I år fik jeg et alt for stort og klodset smartwatch som jeg aldrig kommer til at bruge.

:stoned:

Årsgave lyder så parforholdsagtigt på en eller anden måde. Hvis julegave virkelig er sådan et fy-fy ord der, så kald det dog en decembergave. Eller en nytårsgave. Medmindre man naturligvis har nogen ansat der ikke følger den gregorianske kalender ... der må problemerne omkring dét dog være større end hvad man skal kalde en gave :D


Just sayin' :cool:

2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: har du fået julegave fra jobbet?

Indlægaf sigge » 14. dec 2018, 12:17

Vi fik i starten af november et gavekort til en hjemmeside, hvor vi kunne vælge mellem en masse forskellige ting. Jeg endte så med at vælge noget til min søster (Christian Bitz salatskålesæt), da jeg ikke fandt noget til mig selv. Gaverne blev leveret med fragtmand i onsdags, men de er ikke blevet delt rundt endnu. Så jeg går og venter på, at en af cheferne tager nissehuen på og begynder at agere julemand. Derudover får vi 3 flasker rødvin.

Jeg er privatansat.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: har du fået julegave fra jobbet?

Indlægaf Tibbler » 14. dec 2018, 12:22

cola skrev:Jeg har valgt det mine mænd får lov at vælge mellem, så jeg ved vi får julegave. Jeg har selvfølgelig også valgt en, og valgte selv at den skulle være en af dem der kunne vælges mellem.
Så mine mænd har valgt, sengetøj, håndklæder, dashcam (et til mig også), øl pakke, høretlf og en højtaler radio... ved ikke hvad den sidste valgte :-)


Du må have et stort hus, med alle de mænd du har :D :nerve:
7
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: har du fået julegave fra jobbet?

Indlægaf Spjaerten » 14. dec 2018, 12:33

Har også fået gavekort til at vælge, så har valgt sådan en her, havde påtænkt at skrive en Somos på ønskesedlen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: har du fået julegave fra jobbet?

Indlægaf PaleSeptember » 14. dec 2018, 12:39

PaleSeptember skrev:Offentlig ansat (Region Syddanmark), og jeg aner ikke, om vi får julegave. Vi har dog fået de andre år, hvor jeg har været ansat andre steder under Region Syddanmark. Men nu har jeg så også sagt mit job op pr. 31.12., så jeg ved slet ikke, om jeg så får, hvis det er.


Nå, jeg har så lige hørt til frokost, at vi FÅR julegaver, nogen havde set stakken, og den med mit navn på var øverst :-D
Jeg ved dog ikke, hvad det er og vil sætte pris på, at andre der måtte være ansat i Region Syddanmark ikke afslører det, hvis de ved det.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: har du fået julegave fra jobbet?

Indlægaf Stitch » 14. dec 2018, 12:43

Jeg er privat ansat og vi har fået en lille meget uventet lønstigning pr. 1. januar. Regner ikke med vi får andet :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: har du fået julegave fra jobbet?

Indlægaf Kattefjæs » 14. dec 2018, 12:55

Nej ikke endnu, men jeg er rimelig sikker på at det er en æske chokolade og en Amazon voucher, hvilket jo er fint nok.

For et par år tilbage nævnte jeg at de måske skulle droppe julegaverne og i stedet holde en fest eller sådan noget, for budgettet var så lavt at jeg faktisk fandt det lidt pinligt. Eller dvs jeg syntes at prioriteringen var gal - de delte folk op alt efter hvilket "niveau" de var ansat på, og så var gaverne tilpasset i størrelse efter den enkelte ansatte.

Jeg syntes at det var lidt upassende at en rengøringsassistent, som er mødt kl. 6 hver dag i mere end 20 år og aldrig har haft en sygedag, fik et gavekort på £10 til Marks & Spencer. Bevares, det er da bedre at få en lille have end ingen gave, men faktum er at hun ikke ville være i stand til at arbejde hos os overhovedet hvis ikke det var fordi hun fik en række benefits af velfærdsstaten - efter 20 år tjener kun ikke en løn som hun kan leve af uden at få gratis penge af staten, så arbejdspladsen er selvfølgelig afhængig af at der findes en velfærdsstat som kan kompensere for den ringe løn - ellers var der slet ikke noget rengøringspersonale.

Det stod så i kontrast til de højtlønnede som, foruden gode lønninger, også får stillet bolig til rådighed af arbejdspladsen og derfor hverken skal betale husleje, transport, el, vand, gas, internet eller kommuneskat - udgifter som rengøringsassistenten
jo skal betale af sin løn og sine benefits.

Men disse ansatte fik så et gavekort på £100 hver, uanset om de havde arbejdet der i en måned eller et år....

Det er selvfølgelig den med de store gaver som har bestemt hvordan pengene skal fordeles. ;) Men det står vist ikke til diskussion at det selvfølgelig er rengøringsassistenten som ville have mest brug for en ordentlig julegave.

Jeg syntes at det lugtede enormt meget af klasseskel, hvilket er ret typisk herovre, selvom man gør meget ud af at sige at alle jo er lige og at der bestemt ikke er nogen underdog structure.

Jeg nævnte så at det virkede lidt arkaisk at dele folk op på den måde, selvfølgelig høfligt og roligt og alt det der, uden at fornærme nogen...

Ikke at man nødvendigvis skal gøre tingene på min måde, det er da klart, men der var faktisk mange områder hvor min arbejdsplads havde nogle virkelig gammeldags holdninger/systemer - og det gik op for mig hen ad vejen at det faktisk bare var sådan tingene altid havde været, og ingen havde rigtig ændret noget siden 70'erne (altså andet end det lovpligtige). Der var aldrig rigtig nogen som havde sat sig ned og tænkt over om diverse procedurer nu også var tidssvarende og den slags.

Det hele har fået et overhaul i år, så nu er vi lidt mere med i det 21. århundrede, men jeg er selvfølgeligt spændt på at se om der også er lavet ændringer vedrørende julegaver.
6
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: har du fået julegave fra jobbet?

Indlægaf limitededition » 14. dec 2018, 13:02

Offentlig ansat:
Har fået en kasse fra løgismose, med rødvin, hvidvin, portvin og diverse lækre ting fra summerbird og sømods. :)
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: har du fået julegave fra jobbet?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. dec 2018, 13:45

Jeg jo hjemmegående/studerende. Men har valgt for min mand på hans vegne på hans abejde :lol: glas og kande fra broste
0

Tilbage til "Livets forhold"