Hvilke begivenheder vil du huske 2018 for?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvilke begivenheder vil du huske 2018 for?

Indlægaf Artem » 8. dec 2018, 09:42

Synes faktisk ikke rigtigt at der er sket noget særligt i år, hverken personligt eller i den store verden.
Men vil måske kunne huske 2018 for den ekstreme sommer, men det kræver lidt at jeg har noget andet at binde det op på, som mit gode løbeår.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvilke begivenheder vil du huske 2018 for?

Indlægaf zembra1986 » 9. dec 2018, 22:36

Den rædselsfulde varme sommer (må den aldrig komme tilbage!)
Prins Henrik's død og begravelse - Billedet af dronningen i kirken, klædt i sort med tåre løbende ned af kinden har brændt sig fast på min nethinde.
Kim Larsens død
Royal Run - sikke en folkefest at være vidne til.
Britta Nielsen skandalen
Danske Bank hvidvask skandalen
Peter Madsen retssagen

Synes det har været et vildt og begivenhedsrigt år i samfundet.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvilke begivenheder vil du huske 2018 for?

Indlægaf dgd2007 » 9. dec 2018, 22:49

Jeg er enig i det med danske bank.
Dels fordi det kom frem i 10-året for finanskrisen - hvor de jo også havde gjort sig uheldigt bemærket.
Og så fordi jeg har nogle aktier i foretagendet, som nu står til minus 25% af købsprisen! :evil: :fløjt:

USA's tilbagetrækning fra internationalt samarbejde og handelskrig med Kina kan blive temmelig uheldigt, og potentielt noget man vil huske senere - men det kommer selvfølgelig lidt an på hvad der sker de næste par år.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilke begivenheder vil du huske 2018 for?

Indlægaf hotlips » 10. dec 2018, 01:59

Sommeren, og det der bliver eftervirkningerne for naturen kommer til at fylde i lang tid og at det iår blev officielt at fredninger og beskyttelse af truede arter i Danmark ikke længere er noget der er vilje til at tage alvorligt fra politisk side.
Så er det danske bank, og så at både Britta og mindst en anden er smuttet med millioner af kroner, og ikke mindst at det er noget der har stået på i årevis, det har fået mig til at være gal på de der sidder på magten i vores land, og det er nok også første gang i mit liv jeg ikke tror på at flertallet af dem faktisk har gode og reelle mål med det de gør, det har jeg aldrig tvivlet på før så det er en ret stor forskel på mit perspektiv og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op med det.. Bortset fra at skifte bank, jeg har fået nok af at de ikke alene laver en masse underlige ting men det er hovedrystende at læse om kæmpe beløb som de overhovedet ikke har reageret på og de har da været fuldstændig ligeglade, og så bruger de 3 uger til at diskutere om de vil æde gebyret for at betale tre regninger som de faktisk havde trukket pengene til forlængst.

Og ja noget af det er personligt men det er godt nok også svært ikke at tage det personligt, jeg synes vi har set nogle ændringer i de sidste par år som er så radikale at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal stille op.
0
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Hvilke begivenheder vil du huske 2018 for?

Indlægaf Summer » 10. dec 2018, 17:52

Sommeren. :sol:
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvilke begivenheder vil du huske 2018 for?

Indlægaf lulu-p » 10. dec 2018, 18:49

Den helt fantastiske sommer. Der var sommeren hvor vi badede hver dag :sol:
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27073

Re: Hvilke begivenheder vil du huske 2018 for?

Indlægaf ajnaM » 10. dec 2018, 18:56

Overenskomstforhandlingerne. :D

Og sommeren, som kom lige efter. Jeg husker særligt de sidste dages forhandlinger i Forligsinstitutionen, og hvordan det pludselig blev sommer over night. Jeg stod en sen aften i april i mit vintertøj efter en laaaaaang dag på arbejdet, og pludselig sad folk i shorts og drak øl uden for på fortovscafeerne. Så blev det sommer for fuld hammer, og sådan fortsatte det nærmest frem til oktober.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43836

Re: Hvilke begivenheder vil du huske 2018 for?

Indlægaf paint » 10. dec 2018, 22:40

Falstria skrev:Sommeren. Sådan en får vi nok ikke igen før om 100 år.


En meteorolog, udtalte sig her i efteråret om netop dette. Han sagde at statistikken pegede på, at der efter en sommer som den vi lige har haft, er en forhøjet sandsynlighed for at vi får en til. Statistisk set, var det i hver fald sket hyppigere end det modsatte. :fingers crossed:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43836

Re: Hvilke begivenheder vil du huske 2018 for?

Indlægaf paint » 10. dec 2018, 22:54

Falstria skrev:
paint skrev:
Falstria skrev:Sommeren. Sådan en får vi nok ikke igen før om 100 år.


En meteorolog, udtalte sig her i efteråret om netop dette. Han sagde at statistikken pegede på, at der efter en sommer som den vi lige har haft, er en forhøjet sandsynlighed for at vi får en til. Statistisk set, var det i hver fald sket hyppigere end det modsatte. :fingers crossed:


Der er nogen der taler om at en El-niño er undervejs, så det er meget muligt at de næste somre også bliver specielle.


Det bliver i hvert fald varmere og varmere i Danmark. Sidste års elendige sommer, var noget af en undtagelse - ser det ud til.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Livets forhold"