At være "den nye pige i klassen"...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: At være "den nye pige i klassen"...

Indlægaf avdotja » 8. dec 2018, 05:36

Man går ikke til eksamen sammen med resten af gruppen? Det troede jeg faktisk var tilfældet; altså at den gruppe man arbejdede sammen i løbet af året, også var den gruppe man blev bedømt sammen med?

Jeg står stadigvæk ved mine tidligere indlæg, men hvis det “bare” handler om normalt gruppearbejde og gruppen dermed ikke (i hvert fald ikke direkte) er udslagsgivende for hvilken karakter man ender med at få, ville jeg personligt nok have været mere åben over for at inkludere et ekstra medlem.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: At være "den nye pige i klassen"...

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. dec 2018, 05:58

Jeg er lige blevet færdig med en uddannelse. Jeg var den ældste med mine 35-36 år. Ja okay der var også et fjols på samme alder, men ham holdt jeg mig langt fra. Den næstældste var 25. Den yngste 19. Jeg var i gruppe med de samme hver gang på hhv 22 og 24. Jeg var i gruppe med dem fordi at de var dygtige og seriøse. Jeg gik ikke op i alder, men faglighed og flid. Vi fik altid gode karakterer for vores ting
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: At være "den nye pige i klassen"...

Indlægaf Ata » 8. dec 2018, 06:58

FormerlyKnownAs skrev:Jeg er lige blevet færdig med en uddannelse. Jeg var den ældste med mine 35-36 år. Ja okay der var også et fjols på samme alder, men ham holdt jeg mig langt fra. Den næstældste var 25. Den yngste 19. Jeg var i gruppe med de samme hver gang på hhv 22 og 24. Jeg var i gruppe med dem fordi at de var dygtige og seriøse. Jeg gik ikke op i alder, men faglighed og flid. Vi fik altid gode karakterer for vores ting

Jeg vil gerne i gruppe med de unge. Det er mere den anden vej, det kniber. Især fordi mange af dem har etablerede grupper.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: At være "den nye pige i klassen"...

Indlægaf Ata » 8. dec 2018, 07:00

missme skrev:Hvorfor hun siger som hun gør er jo ikke til at vide. Der kan være 100 gode og dårlige grunde til det. Hvis du gerne vil vide mere om det, bliver du nok nødt til at spørge hende.
Jeg går på uddannelse med både unge og folk på min egen alder. Men jeg er i gruppe med udelukkende unge, som er 15 år yngre end mig. Det er ikke noget som jeg eller de andre lægger mærke til i hverdagen. Vi joker lidt med det ind i mellem, men fagligt og i samarbejdet har det ingen betydning. Så selvom du tænker at de unge helst vil være jer "gamle" foruden, så er det ikke sikkert at det går så slemt, hvis du ender i gruppe med en flok unge. Jeg oplever dem i hvert fald som super engagerede og dygtige, og foretrækker faktisk på nogle punkter dem, frem for de lidt ældre på min årgang.


Jeg har været i en gruppe med to unge i et fag dette semester. Og det var vældigt fint for mig. Jeg kan bare se, at det kun sker når underviseren sammensætter grupperne.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: At være "den nye pige i klassen"...

Indlægaf Ata » 8. dec 2018, 07:02

avdotja skrev:Man går ikke til eksamen sammen med resten af gruppen? Det troede jeg faktisk var tilfældet; altså at den gruppe man arbejdede sammen i løbet af året, også var den gruppe man blev bedømt sammen med?

Jeg står stadigvæk ved mine tidligere indlæg, men hvis det “bare” handler om normalt gruppearbejde og gruppen dermed ikke (i hvert fald ikke direkte) er udslagsgivende for hvilken karakter man ender med at få, ville jeg personligt nok have været mere åben over for at inkludere et ekstra medlem.

Det bestemmer man selv. Man skal lave øvelser og øvelsesrapporter i gruppe, men eksamen kan man lave som man vil. Men jeg tror mange vælger gruppe. Så det har hun nok antaget....
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: At være "den nye pige i klassen"...

Indlægaf Æble » 8. dec 2018, 07:22

Hvis du gerne vil være i læsegruppe med dem og at du slet ikke vil gå på hold med dem hvis du ikke kan det, betyder jo at du er nød til at få det afklaret det inden du vælger hold.

Synes du overkomplicerer situationen. Du kan spørge dem, evt via mail hvis det er nemmere. “Hej med jer. Jeg overvejer at vælge samme hold som jer fordi jeg gerne vil være i gruppe med jer. Så vil lige høre på forhånd om jeg må være med i gruppen? Ellers vil jeg nemlig allerede nu begynde at finde nogle andre at være i gruppe med”.

Og mht de unge, du må jo bare spørge om du må være med i gruppen.

Forstår godt den følelse af at være udenfor i 6. klasse er superfrustrerende når man er voksen og troede den tid var overstået. Men som modsvar til den følelse må du tage “storpigetrusserne” (sorry :lol: ) på og håndtere situationen voksent og ikke falde ind i den rolle.
2
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: At være "den nye pige i klassen"...

Indlægaf Ata » 8. dec 2018, 07:29

Æble skrev:Hvis du gerne vil være i læsegruppe med dem og at du slet ikke vil gå på hold med dem hvis du ikke kan det, betyder jo at du er nød til at få det afklaret det inden du vælger hold.

Synes du overkomplicerer situationen. Du kan spørge dem, evt via mail hvis det er nemmere. “Hej med jer. Jeg overvejer at vælge samme hold som jer fordi jeg gerne vil være i gruppe med jer. Så vil lige høre på forhånd om jeg må være med i gruppen? Ellers vil jeg nemlig allerede nu begynde at finde nogle andre at være i gruppe med”.

Og mht de unge, du må jo bare spørge om du må være med i gruppen.

Forstår godt den følelse af at være udenfor i 6. klasse er superfrustrerende når man er voksen og troede den tid var overstået. Men som modsvar til den følelse må du tage “storpigetrusserne” (sorry :lol: ) på og håndtere situationen voksent og ikke falde ind i den rolle.


Ja, det er rigtigt. Men det var jo netop også det, jeg havde prøvet på ved at spørge Mette om at følges (og det krævede faktisk en del selvovervindelse). Men du har jo ret i, at der ikke er andet for end at blive ved med at tage initiativet. Der er ikke så meget andet at gøre.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: At være "den nye pige i klassen"...

Indlægaf Ata » 8. dec 2018, 07:32

Tak for alle svarene i tråden. Det har faktisk hjulpet mig til at føle mig mindre afvist. Tror jeg bliver på holdet og finder den gruppe, jeg nu kan finde. Det vil jo være vilkåret de næste to semestre indtil jeg er færdig med bacheloren.
4
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: At være "den nye pige i klassen"...

Indlægaf avdotja » 8. dec 2018, 17:07

Æble skrev:Hvis du gerne vil være i læsegruppe med dem og at du slet ikke vil gå på hold med dem hvis du ikke kan det, betyder jo at du er nød til at få det afklaret det inden du vælger hold.

Synes du overkomplicerer situationen. Du kan spørge dem, evt via mail hvis det er nemmere. “Hej med jer. Jeg overvejer at vælge samme hold som jer fordi jeg gerne vil være i gruppe med jer. Så vil lige høre på forhånd om jeg må være med i gruppen? Ellers vil jeg nemlig allerede nu begynde at finde nogle andre at være i gruppe med”.

Og mht de unge, du må jo bare spørge om du må være med i gruppen.

Forstår godt den følelse af at være udenfor i 6. klasse er superfrustrerende når man er voksen og troede den tid var overstået. Men som modsvar til den følelse må du tage “storpigetrusserne” (sorry :lol: ) på og håndtere situationen voksent og ikke falde ind i den rolle.

Jeg ville synes det var en rigtig fin tilgangsvinkel, hvis det ikke var noget de havde snakket om før. Men virker det ikke lidt mærkeligt når der allerede er blevet meldt ud at der ikke er plads i gruppen?
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: At være "den nye pige i klassen"...

Indlægaf Ata » 11. dec 2018, 11:21

En lille update:
Sidst vi havde undervisning kom "Mette" hen og tog emnet op selv. Hun sagde, at hun måske havde været lidt firkantet sidst og at hun gerne ville prøve at spørge de andre, om jeg må være med i gruppen. Og at det mest havde handlet om at de ofte havde så travlt og var sent på den med opgaver, og at det derfor var lidt uoverskueligt med flere i gruppen. Jeg sagde så, at vi jo lige kunne se det an og at jeg godt forstod, at det kunne være forstyrrende med flere gruppemedlemmer, men at hvis der ikke var andre, jeg oplagt kunne arbejde sammen med, så ville det være fint, hvis jeg måtte være med i deres gruppe. Så det var faktisk rigtig rart. Især at hun selv tog det op. :)
23
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: At være "den nye pige i klassen"...

Indlægaf avdotja » 11. dec 2018, 20:22

Nej hvor dejligt at høre, der lyder som om at det hele løser sig :)
1

Tilbage til "Livets forhold"