Hvad ønsker du dig i 2019?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Ladysparrow » 19. dec 2019, 09:51

Ladysparrow skrev:- At vores familier forbliver raske og glade.
- At vi får et godt råderum økonomisk fra banken, til at fortsætte renoveringen på huset.
- At mit job bliver mere håndgribeligt i form af arbejdsopgaver, mere struktur.
- At min kærestes firma fortsætter med at vokse.
- At nyde livet om muligt endnu mere.
- En graviditet der resulterer i en sund baby



Sørme om ikke alt blev opfyldt. Baby venter vi på - han skal gerne komme ud i januar. Men sund og rask er han inde i min mave. :lun:
3
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf JoyNips » 19. dec 2019, 12:00

JoyNips skrev:- et barn der sover igennem! Jeg er træt på 22. måned...
- at få malet vores entre, sat hegn op i haven, få drivhus og få indrettet kontor og børneværelse.
- flere penge mellem hænderne
- at få startet et par stævner på hesten og forhåbentlig snuse lidt til changementer over sommeren, så den kan blive klar til M i 2020
- at smide 5 kg som åbenbart ikke forsvinder af sig selv efter graviditet


- jeg er træt på 35. måned nu :ninja:
- entre, hegn og børneværelse, tjek. Drivhus og kontor udestår.
- kæresten har skiftet job, det hjælper lidt på det.
- næh, vi ramlede ind i en langvarig skade, så det måtte udskydes et år
- tjae, det er vist ret tæt på at være opfyldt.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Muddi » 19. dec 2019, 12:13

Muddi skrev:Først og fremmest: At jeg får færre sygedage. Shit , år 2018 har været op ad bakke på den front

At min mors helbred bliver ved med at gå den rigtige vej.

At min kæreste finder ud af hvad han vil have gjort med sit hjerte, og at han kommer sig helt, oven på blodproppen.

At vi bliver i stand til at dyrke sex, uden at jeg føler mug voldtaget hver gang

At jeg bliver bedre til at spise sundt, og tabe bulen på maven

2019 kan i det hele taget kun blive bedre end ‘18!


Hm de der sygedage blev der desværre også mange af i 2019. Giver det et forsøg mere i 2020.

Min mor styrer stadig i den gode retning, og kan mere og mere.

Kæresten er blevet til ex kæresten, eller rettere, min bedste ven, han har det godt, og det sexuelle er stadig en by i Rusland.
1
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Selma156 » 19. dec 2019, 12:24

Selma156 skrev:Jeg ønsker mig et fast, spændende og relevant job. Det er sådan set mit største ønske.

Jeg ønsker at give helt slip på min eks, som på andet år spøger. Fuck, det har været et helvede at komme over ham. Især fordi han er videre for længst med en ny kæreste. Vi har ikke snakket i over halvandet år.

Jeg ønsker at blive bedre til at lytte til mig selv og min mavefornemmelse - og er allerede godt på vej! Jeg er blevet bedre til at sige fra, for er lidt af en pleaser.

Jeg ønsker at bevare mine venskaber og udvikle nye.

Jeg vil gerne lære flydende spansk og flytte til Sydamerika i en periode. Men det afhænger af jobsituationen.

Jeg vil gerne i gang med at skrive en bog - sådan rigtigt.

Jeg vil gerne opleve nye steder. Men samtidigt begrænse mine flyvninger så meget som muligt.

Jeg vil gerne bestige Kilimanjaro og besøge den landsby, jeg var frivillig i for mange år siden.


Jeg fik et job i august. Hverken fast eller mit drømmejob, men det holder mig i det mindste ude af dagpengene. Jeg søger videre, og jeg stopper ikke før jeg er fuldtidsansat som journalist.

Jeg har næsten givet slip på min eks. Men jeg tror aldrig, jeg kommer helt over ham. Desværre. Det har været den hårdeste kamp i mit liv.

Jeg er blevet bedre til at lytte til mig selv :)

Jeg har verdens bedste venner, og det seneste år har jeg mødt to fantastiske mennesker herinde fra Debatten.

Jeg har ikke lært et ord spansk eller været i Sydamerika, men det er bestemt ikke afskrevet. I stedet flyttede jeg til en isoleret bygd på Islands østkyst i tre måneder og skrev en novellesamling - som ikke er blevet udgivet nogen steder. Til gengæld var det en helt fantastisk oplevelse, som jeg ikke fortryder et sekund.

Jeg er i gang med at skrive. Men har desværre mistet en del af motivationen grundet de mange afslag. Men jeg skrev faktisk en ungdomsroman til en konkurrence i februar.

Jeg har oplevet mange steder. Italien, Letland, Island, Færøerne, Aarhus, togtur fra København til Serbien på en helt fantastisk reportage, Georgien og Stockholm. Jeg sejlede hjem fra Island og tog toget til Stockholm. Resten var med fly.

Jeg har endnu ikke været tilbage i Tanzania, men jeg planlægger en tur i 2020 med min veninde, som har barn med en mand fra Zanzibar.

Det har på mange måder været et vildt år, når jeg tænker over det.
5
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Alphilia » 19. dec 2019, 12:48

Alphilia skrev:- At mit helbred bliver ved med at arte sig
- Afklaring på fertilitetshelvedet - selvfølgelig helst med godt resultat
- Måske et nyt arbejde?
-At dyrke mine relationer lidt mere
- At hold fast i de gode vaner jeg har fået det sidste halve år


Helbredet har artet sig og mange af de gode vaner har hængt ved.
Fertilitetshelvedet er måske - måske ikke afklaret. Bedst som jeg troede det var blev døren åbnet på klem igen...

Jeg skiftede arbejde og dét har været godt på flere måder.
Relationerne er der stadig plads til at dyrke mere.

Alt i alt synes jeg, at 2019 har gjort mig træt og slidt på både fysisk og psykisk plan. I hvert fald ikke noget jubelår.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf LadyFox » 19. dec 2019, 13:03

LadyFox skrev:- At blive klogere på hvordan jeg gerne vil bo i fremtiden.
- At få mere styr på de praktiske opgaver i hjemmet så som madlavning og rengøring og sådan.
- At se mere til mine venner.
- Bestå den ene eksamen jeg har i 2019.
- At blive ved med at have det lige så vildt som jeg har haft det i år.


De sidste tre er lykkes. :pompom: de første 2 Ikke sådan rigtigt.

Men 2019 har været et sindssygt interessant år, på mange områder, det har været sjovt, crazy, lærerigt og mega hårdt. Håber det fortsætter ind i 2020.
2
...
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2069
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Contrast » 19. dec 2019, 13:10

Nå, jeg fik ikke skrevet i denne tråd i starten af året, men kan godt huske hvad jeg virkelig ønskede:

- En god, stor lejlighed uden larm, med tæt på grønne områder og godt med liv, samtidig med at være inden for mit budget. Tilbage i januar måtte jeg flytte midlertidigt hjem til mine forældre, fordi jeg ikke kunne sove i min gamle lejlighed.. Det var lidt et nederlag for mig i starten, da det ikke er første gang jeg skulle bo hos dem, men jeg har heldigvis et mega godt forhold til dem, så det gik strygende. Det var rart at have selskab hver aften.

Det ønske gik i opfyldelse her i slutningen af året, og jeg er vild med min nye lejlighed so far. Jeg måtte flytte til en anden by, hvilket ikke var en del af planen, men det er næsten som en forstad til den by jeg kommer fra, når man ser på transporttiden. Håber jeg kan falde godt til - det har jeg alle forudsætninger for.

- Blive selvstændig og få forretningen op at køre. Ja, det er jeg i gang med, men det regner jeg jo ikke med at jeg kan gøre på så kort tid. Men jeg knokler videre i det nye år.

- Et godt socialt liv. Har været meget omkring i det her år, og havde en super aktiv sommerferie med masser af strandture, grill osv med venner. Så på den front er der sket meget, men flere af mine tætte venner er gledet væk, enten fordi de er flyttet langt væk eller vi bare ikke klikker mere. Det går mig ret meget på, så jeg skal have opbygget en tæt vennekreds igen, der også bor tæt på mig. Det tager jo tid, men jeg er opmærksom på det.

Så de mål fortsætter i 2020.

Det skal siges at dette år også følelsesmæssigt har været ret hårdt til tider. Jeg har skullet sige fra mange gange over for diverse ubehøvlede mennesker, så jeg har virkelig skullet lære at lægge flinkeskolen fra mig til tider. Jeg er normalt meget høflig og imødekommende, og har høje krav til mig selv hvad det angår. Så at være assertiv og sætte grænser har jeg øvet mig meget på, og det vil jeg også blive endnu bedre til næste år.
1
Inge Færch Schott
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Spjaerten » 19. dec 2019, 14:18

Spjaerten skrev:2019 må meget gerne lade være at tease med karriere og kærlighed som 2018 har gjort det.

Ønsker mig derudover en bedre økonomi og at jeg må finde motivationen til at blive ved med at træne.


Tjek til job, resten sejler/halter

Har haft nada overskud til træning det sidste 1/2 år. Håber jobskiftet (og alle bekymringerne vedr at lande det job) i årets løb snart er færdig med at sluge min energi.
2
Tryk på * :slem:
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Sorenspige » 19. dec 2019, 15:24

Sorenspige skrev:- At min familie og venner forbliver sunde og raske. Især min mor som går og skranter lidt.

- Masser af dejlig og hyggelige stunder med min mand, vores børn og familie og venner.

- At jeg bliver afklaret i forhold til, hvad jeg vil jobmæssigt fremover. Har efterhånden overvejet at skifte spor i flere år, men jeg ved ikke tiæ hvad.

- At jeg taber mig de sidste 7 kg.

- At min dreng får en god skolestart og min pige en god børnehavestart.

-


2019 har i det store og hele været et godt år. Der har været op og nedture, men heldigvis mest opture.

Min mor er gået på pension, og det har været godt for hende. Hun er en aktiv dame, men nu har hun bedre mulighed for også at få slappet af en gang i mellem. Resten af min familie og venner har det også overordnet godt.

Jeg har haft masser af gode og dejlige stunder med familie og venner, og vi har allerede nu planlagt små “åndehuller” i hverdagen, som jeg glæder mig.

Jeg er blevet afklaret jobmæssigt i et vist omfang. Jeg er glad for at være, hvor jeg er nu, med de arbejdsopgaver jeg har, men om 1,5 år sker der store ændringer, men det må jeg tage til den tid.

Jeg har ikke tabt mig :genert:.

Min dreng har fået en forrygende skolestart. Det gik endnu bedre, end jeg turde håbe på.

Min pige fik egentlig en ok start i børnehaven, men det var et stort skifte for hende, og hun har savnet sin dagplejer.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf PaleSeptember » 19. dec 2019, 16:05

PaleSeptember skrev:Jeg ønsker mig

at det job jeg starter til januar viser sig at være helt perfekt for mig.
at jeg får tabt de sidste 12-14 kg (har p.t. tabt 8).
at økonomien bliver lidt bedre.
at vi får nogle skønne kuld killinger uden at skulle bøvle med diverse sygdomme og problemer.
at vi får tid til bare at være kærester nogle gange.


Jeg har stadig jobbet og er glad for det.
Jeg har tabt mig lidt mere, men ikke nået mit mål. Mangler omkring 10 kg.
Bedre økonomi.... mjaeh, ikke helt.
Skønne kuld killinger uden diverse problemer - tjek i store træk!
Kærestetid - kunne stadig godt ønske lidt mere af det.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Æble » 19. dec 2019, 17:08

Æble skrev:- at mine forældre stadig er friske og raske
Ja, sådan nogenlunde :)

- at jeg får succes og tilfredsstillelse i mit nye (1/8) job
Hehe not so much. Det har været en rutsjebanetur og føler bestemt ikke jeg er landet. Er meget i tvivl om jeg skal søge videre næste år.


- at jeg kan blive mere forelsket i min mand og vi får tid og plads til mere kærlighed og sex efter hårde år og pr med et lille barn
Ja det synes jeg. Vi har haft et år med et part store konflikter fordi vi havde nogle kanter der skulle slibes (ja selv efter 15 år) Synes vi er landet et godt sted og er enige om vores fælles fremtid og forhold.

- masser af venindetid. Har lidt opgivet nogle af mine rigtig gamle veninder, men har heldigvis et par nye i sigte som jeg håber at blive tættere med

Ja synes jeg har fået plads til både gamle og nye veninder


- min søn får en godt start på sin ungdomsuddannelse :nerve:

Det er bare gået så godt! Han har fået gode nye venner og har udviklet sig helt utrolig positivt :love:


2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf achillaxedprune » 19. dec 2019, 17:10

achillaxedprune skrev:Jeg ønsker mig egentlig bare én ting: At jeg bliver bedre til at føle mine følelser og være i dem. Jeg er mester i at distancere mig fra alle følelser, der gør ondt, og det er ikke en strategi, som virker længere. Så 2019 må meget gerne være året, hvor jeg bliver bedre til at håndtere de svære følelser.


Nå, det lykkedes ikke... overhovedet. :lol: Men jeg arbejder med det og er opmærksom på det.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Mani » 19. dec 2019, 17:26

Mani skrev:- At de to store får et godt 2. halvår på efterskole & finder sig godt til rette på deres ungdomsuddannelse.
- At den yngste forsætter med at trives & udvikles.
- At manden finder ro på sit job eller nyt.
- At min arbejdsplads får en periode uden store omvæltninger.
- At jeg undgår flere løbeskader.
- At vores familier for ro på hverdagen og et bedre år end 2018.

2018 har været hektisk, men i det store hele været godt for vores lille familie, men den udvidede familie har været hårdt ramt.

De to første lykkedes. Resten: Not so much :tie:
Manden står uden job pr. 1.1 og min arbejdsplads er kaos. Løbeskader er jeg endelig blevet kvit efter et års kamp. Sygdom, dødsfald og trængsler har præget store dele af familien.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Lulu » 19. dec 2019, 17:37

Lulu skrev:At mit nye job (som jeg begynder på 10.12 i år) er alt det jeg håber og drømmer om det er
At der med nyt job følger mere overskud og glæde,så jeg kan være den mor for mine børn jeg ønsker at være
At min 2 årige kommer sig over sine terrible twos for han er godt nok strid
At min knap 5årige forbliver mindst lige så fantastik som han er nu, men samtidig bryder lidt med sin pleaser personlighed, som desværre indimellem gør ham ekstrem sårbar og ked i børnehaven
At vi får lavet nogle småting på huset (laver haven lidt mere børnevenlig, bliver færdige med at male gangen og at vi får lavet nyt gæstetoilet)
Jeg håber økonomien er god nok til, at manden og jeg kan komme ud at spise hver gang ungerne er på weekend/ferie hos bedsteforældrene (Ca 6 gange årligt)
At vi som familie får nydt nogle fantastiske ferier, når vi alle holder ferie, både hjemme i haven (og poolen) og måske på en rejse, gerne til England
At mandens og mine spil aftener (naked game night) fortsat er noget der praktisere - ligeså naked movie night, det giver noget ekstra intimitet i forholdet, hvilket er ret rart når nu hverdagen er meget travl og hektisk


Nye job var (og er) fantastisk. Det er hektisk og omskifteligt, men på den gode måde og jeg er virkelig glad for mit job.

Overskuddet er også kommet med det nye job, i det store og hele.

Den 2-årige er blevet tre, og han kan stadig være strid, men han er også bare en fantastisk lille gut :love:

Den store er stadig en stor pleaser, men er også blevet bedre til at mærke efter og det skal nok blive godt efterhånden.

Vi er kommet videre med haven, men er ikke i mål. Gangen er malet færdig og det pyntede. Gæstetoilet ser ud som i 2018, men 2020 er året!

Vi har ikke været ude at spise hver gang, men vi har husket også at være kærester og ikke kun forældre.

Vi har holdt ferie i haven, og bare slappet af. Vi havde også en lille tur til jespershus, men ingen udenlandsrejser i år.

Naked game night og Naked movie night er gået i stå, men det må komme på listen til 2020.

Alt i alt har 2019 været et godt år. Og jeg håber 2020 bliver ligeså godt.
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvad ønsker du dig i 2019?

Indlægaf Miss_no_More » 19. dec 2019, 19:29

Miss_no_More skrev:Sidste år ønskede jeg at blive afklaret med mit forhold.
Tjek - jeg er nu single og det føles helt rigtigt :-D

Jeg ønskede fast eller længerevarende job.
Tjek - startede fast job 5. november :banan:

Mine ønsker for 2019:

- at komme ud af huset jeg har med eksen.
- at få en fed lejlighed :lun:
- at komme på spændende dates og få kysset en masse mænd.
- at have en kæreste næste jul - julen sucks som single, synes jeg allerede :-D Ej okay, måske bare at jeg får en bedre jul næste år end dette år.
- at mit job udvikler sig positivt.
- at komme med til mindst én debatkomsammen :blomst:
Og muligvis i den forbindelse....at besøge København.
- at møde nye veninder at gå i byen med.
- at jeg denne gang som single er bedre til at se, når mænd er 'just not that into me' og ikke spilder unødig tid.


Det er vist cirka det. Hvis vi altså ikke tager højde for det åbenlyse; at jeg, min familie og nærmeste bevarer et godt helbred, naturligvis.

Piece of cake. Bring it on, 2019! :cool:


Ved I hvad? Det hele er sgu nærmest opfyldt og jeg ELSKER det! :love: :banan2:

- Jeg fraflyttede huset 1. december og til januar er jeg gældfri.

- Til februar overtager jeg en fed lejlighed med min drømmeplacering :lun:

- Dates - tjek. Har da prøvet lidt det forgangne år :D

- Ingen kæreste dog. Men dater en og han gider også godt flette fingre og tage mig upassende på røven i offentligheden :slem:

- Jeg er SÅ glad for mit job og kollegaer. Vi er som en lille familie og jeg glæder mig hver dag til at komme afsted.

- Debatkomsammen....hmm, ikke i København men arrangerede selv noget i Aalborg :)

- Møde nye veninder - tjek. Oprettede en begivenhed på Hey Vina-app'en med bytur i julen sidste år og vi har lige holdt julefrokost denne weekend.
OG jeg har mødt en fantastisk veninde her gennem. Vi har allerede været på flere dates :lun:

- Bedre til at indse når mænd ikke er 'into me'..........arh, det kunne nok være bedre, men der skal jo også være noget til næste år, ikke :fløjt: :-D

Fuck, livet er skønt! :dåne:
Senest rettet af Miss_no_More 28. dec 2019, 11:53, rettet i alt 1 gang.
6

Tilbage til "Livets forhold"