Oplever I, at folk er flinke

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf fisken80 » 21. nov 2018, 15:43

Jeg læste lige dette debatindlæg https://www.bt.dk/debat/mor-er-maalloes ... ermarkedet, og jo noget af det kan jeg vel godt genkende. Men faktisk har jeg flere gange oplevet det modsatte af, hvad hun beskriver. Jeg skal om morgenen krydse en meget trafikkeret vej, hvor der ikke er fodgængerfelt, og hver morgen oplever jeg, at en bil stopper så jeg kan komme over. Og jeg bliver så glad hver gang.
Og jeg har også oplevet mange gange, at personen foran har givet mig sin plads i køen, hvis jeg stod med en ting. Og jeg gør det også selv. Og jeg prøver virkelig også at minde mig selv om, at hvis vi er to, der næsten samtidig når køen, så lader jeg den anden komme først.

Oplever i flinke mennesker i jeres hverdag? Og tænker I selv over at være flinke?
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf kidkomb » 21. nov 2018, 15:51

Jeg oplever begge dele. Jeg "giver" nok lidt mere end jeg får igen, men det er ikke en horribel dårlig ratio.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf LadyFox » 21. nov 2018, 15:58

Ja, jeg oplever bestemt flinke mennesker. Jeg oplever også det modsatte, men overvægten er klart mennesket der giver plads, tilbyder en hånd, et anerkendende nik, eller hvad det nu kunne være.
Til gengæld er jeg også selv temmelig flink, hjælpsom og overbærende. Tit når folk gang på gang brokker sig over at alle tilsyneladende er assholes tænker jeg at de måske ikke selv udsender særlig fede energier siden de gang på gang har så mange dårlige oplevelser med deres medmennesker.
2
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf Animi » 21. nov 2018, 15:59

Ork ja.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf Mani » 21. nov 2018, 16:08

Jeg kan godt genkende, at folk ikke har styr på flettereglerne og så oplever jeg alt for mange, der ikke holder for gult, hvilket giver problemer for dem der skal dreje til venstre.

Til gengæld synes jeg mange giver plads og lukker folk ud - og folk giver et venligt vink når man gør det. På samme måde oplever jeg at der er plads til dem med 1-2 vare kan komme foran i supermarkedet.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf hotlips » 21. nov 2018, 16:18

Vi har begge dele, folk der kører som om der ikke findes andre trafikanter og de der er rigtig flinke og faktisk oplever vi så mange der holder tilbage for min dreng at jeg har været nødt til at sige at det går ikke, der hvor de har forkøbsret der er vi nødt til at stoppe og insistere på at de kører først, det kan tage sin tid for de tror tilsyneladende ikke rigtig vi mener det men jeg kan ikke risikere at han tager for givet at de stopper og det er jo ofte de samme steder folk gør det.

Jeg synes helt generelt der er overvejende flinke mennesker og så prøver vi at give de andre så lidt plads i hovedet som muligt.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf Persnikedy » 21. nov 2018, 16:42

Størstedelen af dem jeg møder er flinke, den ene person engang imellem der er en narrøv i 10sek skal ikke ødelægge de andre 23 timer og 50sek af døgnet. Jeg synes selv at jeg gør mit til at være flink overfor mine medmennesker.

De få gange jeg møder narrøve ude i verden gør jeg hvad jeg kan for at fortælle mig selv at de nok ikke er narrøve sådan rigtigt, jeg er bare i nærheden når det hele brander på
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29899

Re: Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf TinaW » 21. nov 2018, 16:50

Jeg synes også generelt at folk er flinke.
Særligt det med at holde tilbage, så man kan komme ud fra en sidevej og i køen i supermarkedet.
Men selvfølgelig er der af og til nogen, hvor man bare ryster på hovedet.
Jeg mener også selv, at jeg er ret flink overfor andre mennesker. Men jeg kan da godt få hvæset af de gamle damer i netto, der absolut skal stå midt i det hele, med indkøbsvognen på tværs og knevre.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf Ado » 21. nov 2018, 16:54

Ja, jeg synes faktisk primært jeg møder søde venlige mennesker i trafikken, supermarkedet og lign. Hjælpsomhed i trafikken, hjælpsomhed, når bunden går i stykker på indkøbsposen på vej ud af butikken, venlighed når køen er pisse lang. Og jo, der vil altid være røvhuller, der står og bestemmer sig for at alle andre i køen er enige med dem, når de højlydt brokker sig over tempoet og manglende åbning af ny kasse og røvhuller i trafikken, som aldrig burde have haft kørekort eller udgangstilladelse. Men generelt synes jeg fremmede er meget smilende og jeg har oplevet flere gange at få søde komplimenter af fremmede kvinder. Sådan noget gør virkelig noget godt for hverdagen.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf Mulan » 21. nov 2018, 17:02

hvis jeg selv er i godt humør, så ser jeg de flinke alle vegne, hvis jeg selv ligger lavt på ressourcerne, så synes jeg størstedelen opfører sig røvet.
Jeg må dog indrømme, at jeg synes folks kørsel på motorvejen har givet mig en del forskrækkelser (jeg kører hjemmebesøg i KBH/Nord for kbh) i de ringveje, der oplever jeg ret konsekvent folk, der kører over spærreflader, indenoms overhalinger og pres fra bagvedkørende (trods det at man ligger i indersporet) Det virker på mig som om der er en forråelse i trafikken, men jeg ved det ikke.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf fisken80 » 21. nov 2018, 18:25

Ado skrev:Ja, jeg synes faktisk primært jeg møder søde venlige mennesker i trafikken, supermarkedet og lign. Hjælpsomhed i trafikken, hjælpsomhed, når bunden går i stykker på indkøbsposen på vej ud af butikken, venlighed når køen er pisse lang. Og jo, der vil altid være røvhuller, der står og bestemmer sig for at alle andre i køen er enige med dem, når de højlydt brokker sig over tempoet og manglende åbning af ny kasse og røvhuller i trafikken, som aldrig burde have haft kørekort eller udgangstilladelse. Men generelt synes jeg fremmede er meget smilende og jeg har oplevet flere gange at få søde komplimenter af fremmede kvinder. Sådan noget gør virkelig noget godt for hverdagen.


Det med komplimenter har jeg også oplevet. Og man bliver bare glad af det.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf Fru Sunshine » 21. nov 2018, 18:36

De fleste er flinke.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf Delfin » 21. nov 2018, 18:50

Overordnet set møder jeg mange flinke og venlige mennesker. Jeg møder også det modsatte af og til, men jeg gider ikke lade det ødelægge min dag. Hvis jeg må generalisere lidt, er folk lidt flinkere i min hjemby, end de er i København, hvor jeg oplever langt flere stressede og utålmodige mennesker.
0
14 11 14
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf A 7 » 21. nov 2018, 19:12

På vejene synes jeg også, der er sket en klar udvikling i retning mod mere egoistisk kørsel - køre tæt på den forankørende, overhale indenom, dreje til højre uden at holde tilbage for cyklister, der skal lige ud. Og tænker, at det hænger tæt sammen med at der er blevet meget mere trafik, så flere bilister har følelsen af at alle de andre er i mod dem.

Andre steder synes jeg til gengæld, at folk er flinke. I supermarkederne finder langt de fleste sig pænt i at vente længe på at blive ekspederet, selv om der frejdigt bliver proklameret, at man bare kan henvende sig til kasseekspedienten, hvis der er flere end seks personer i kø. Her er det måske fordi, butikkernes åbningstider er udvidet, så folk nu kan fordele deres indkøb over en større del af dagen = mindre trængsel på det kritiske tidspunkt ved 16-17-tiden.
0
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Oplever I, at folk er flinke

Indlægaf Aviva » 21. nov 2018, 19:23

Jeg oplever en del gamle sure koner med spidse albuer i supermarkeder/Bilka..

-"tør" næsten ikke gå ud at handle, for er godt træt af at blive jordet af dem hele tiden.

Ved ikke om de tror jeg er en dørmåtte/ en de lige kan køre deres galde udover.. Er heldigvis blevet bedre til at "svare igen".
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini

Tilbage til "Livets forhold"